19/143/09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
УХВАЛА
про припинення провадження у справі
30.06.09 справа № 19/143/09
Суддя Даценко Л.І.
Кредитор: Державна податкова інспекція у Комунарському районі м. Запоріжжя
Боржник:Мале приватне підприємство “Сіріус”, м. Запоріжжя (код ЄДРПОУ –19281295), вул.. Ситова, 9-А/68
Банк, який здійснює розрахунково-касове обслуговування боржника: розрахункові рахунки відсутні
Суддя Даценко Л.І.
Представники:
Від кредитора –Чернікова В.П., дов.№ 25063/10-014 від 28.11.2007р.
Від боржника –не з'явився
Розглядається заява Державної податкової інспекції у Комунарському районі м. Запоріжжя про визнання банкрутом МПП “Сіріус”, м. Запоріжжя, у зв'язку із неспроможністю останнього виконати свої грошові зобов'язання перед кредитором.
Представник боржника у судове засідання не з'явився, відзиву на заяву не надав, про час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином.
Заслухавши пояснення представників кредитора, вивчивши надані документи, суд
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 17.06.2009р. порушено провадження у справі №19/143/09 про банкрутство Малого приватного підприємства “Сіріус”, м. Запоріжжя відповідно до ст. 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”. Підготовче засідання призначено на 30.06.2009р. Згідно п. 4 ст. 11 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” у підготовчому засіданні суддя оцінює подані докукменти, заслуховує пояснення сторін, розглядає обґрунтованість заперечень боржника.
Відповідно до п.1 ст.52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” у разі, якщо громадянин-підприємець –боржник або керівні органи боржника –юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
Згідно наданої заяви та пояснень представників кредиторів заборгованість боржника перед бюджетом стоновить 8 670,00 грн., яка виникла внаслідок несплати штрафних санкцій.
Відповідно до вимог ст. 1 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” грошове зобов'язання –це об'єкт, підстава правового регулювання відносини неспроможності, це зобов'язання сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до господарського –правового або цивільно –правового договору та інших підставах, передбачених господарським або цивільним законодавством України.
Відповідно до вимог ст. 1 Закону України “Про систему оподаткування” (редакції Закону України від 18.02.1997р. № 77/97-ВР) будь-які податки і збори (обов'язкові платежі), які запроваджуються законами України, мають бути включені у цьому Законі. Податки і збори (обов'язкові платежі), справляння яких не передбачено Законом, сплаті не підлягають.
Згідно зі ст. 13 Закону України “Про систему оподаткування” в Україні справляються загальнодержавні і місцеві податки і збори (обов'язкові платежі), вичерпний перелік яких міститься у ст. 14 і 15 цього Закону.
Податки і збори (обов'язкові платежі), справляння яких не передбачено Законом України “Про систему оподаткування”, сплаті не підлягають. З огляду на наведене закон не відносить суму неустойки (штрафів, пені) і фінансових санкцій тощо, які стягуються до бюджетів за порушення податкового законодавства, до категорії податків і зборів (обов'язкові платежі).
Згідно з положенням Закону України “Про державну податкову службу в Україні” пеня, штраф, інші фінансові санкції є публічно –правовими санкціями, які застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства.
Статтею 2 Закону України “Про систему оподаткування” визначено, що під податком і збором (обов'язковим платежем) слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.
З огляду на наведене, Закон не відносить суми неустойки (штрафів, пені) і фінансових санкцій тощо, що стягуються до бюджетів за порушення податкового законодавства, до категорії податків і зборів (обов'язкових платежів).
Враховуючи вищевикладене суд вважає, що наявність лише штрафних санкцій за порушення податкового законодавства не може бути підставою подальшого розгляду справи відповідно до вимог ст. 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
Крім того в обгрунтування відсутності боржника за його місцезнаходженням кредитор посилається на довідку Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, яка свідчить про те, що в ЄДР внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою, але відповідно до довідки Головного управління статистики у Запорізькій області боржник знаходиться на обліку в органах статистики.
Відповідно до статті 17 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням повинні міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців.
Статтею 18 цього Закону, яка визначає статус відомостей Єдиного державного реєстру, передбачено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
При цьому, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою.
Проте, кредитор на вказані норми чинного законодавства увагу не звернув та дійшов хибного висновку про те, що непідтвердженість відомостей про юридичну особу свідчить про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, оскільки юридична особа може знаходитись за місцезнаходженням, але відомості про себе може і не надавати до органу державної реєстрації.
У зв'язку з відсутністю підстав для визнання боржника банкрутом за спрощеною процедурою, суд вважає за необхідне припинити на підставі п.1 ст.80 ГПК України провадження у справі № 19/143/09 про банкрутство МПП “Сіріус”, м. Запоріжжя.
Керуючись ст.ст. 1, 5, 8, 40, 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, п.1 ст.80, ст.86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Припинити провадження у справі про банкрутство Малого приватного підприємства “Сіріус”, м. Запоріжжя (код ЄДРПОУ –19281295), вул.. Ситова, 9-А/68.
Копію ухвали надіслати: кредитору, боржнику, Державному реєстратору виконавчого комітету Запорізької міської ради, ВДВС Комунарського РУЮ, Запорізькій філії агентства з питань банкрутства.
Суддя Л.І.Даценко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2009 |
Оприлюднено | 01.08.2009 |
Номер документу | 4172046 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Даценко Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні