Постанова
від 02.12.2014 по справі 808/7929/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2014 року 10 год. 30 хв. Справа № 808/7929/14 Провадження № ДО/808/949/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Каракуші С.М.

за участю секретаря Рибакової М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу

за позовом: Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

до: Районної дитячо-юнацької спортивної школи Донецької обласної організації всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України Амвросіївського району у Донецькій області

про: стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ:

Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач або Донецьке обласне відділення ФСС з ТВП) звернулось з адміністративним позовом до Районної дитячо-юнацької спортивної школи Донецької обласної організації всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України Амвросіївського району у Донецькій області (далі - відповідач або ДЮСШ ДОО ВФСТ «Колос» АПК України) про стягнення заборгованості по коштах Фонду у сумі 88391 грн. 46 коп.

Представник позивача у судове засідання не прибув, подав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника Донецького обласного відділення ФСС з ТВП та зазначає, що заборгованість перед Фондом не погашена.

Представник відповідача у судове засідання також не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином, про причини неявки суд не повідомив, заперечень чи будь-яких заяв до суду не надіслав.

Враховуючи подане клопотання представником позивача, відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Районна дитячо-юнацька спортивна школа Донецької обласної організації всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України Амвросіївського району у Донецькій області фінансується за рахунок коштів Фонду на підставі договору на часткове фінансування від 20.03.2013 № 48 та у відповідності до Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою Правління Фонду від 31.07.2012 № 44 (далі - Порядок № 44), що був чинним на момент виникнення спірних правовідносин.

Судом встановлено, що в період з 30.10.2013 по 04.11.2013 заступником начальника КРВ Сідашом О.М. та головним спеціалістом КРВ виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Шпатар А.М., згідно наказу № 824, 825 від 25.10.2013 та направлення № 140 від 29.10.2013, згідно з статтями 11, 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», підпункту 3.2 пункту 3 Порядку проведення перевірок отримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів, проведена планова перевірка цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 01.01.2013 по 30.09.2013 в Районній дитячо-юнацькій спортивній школі Донецької обласної організації всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України Амвросіївського району у Донецькій області.

За наслідками даної перевірки встановлено порушення використання коштів Фонду на загальну суму 62338 грн. 55 коп. та встановлено залишок не використаних коштів станом на 01.10.2013 у сумі 1008 грн., що призвело до подання недостовірної звітності, про що відображено в Акті № 126 від 04.11.2013 про результати перевірки цільового використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Зазначений Акт перевірки був підписаний директором та бухгалтером Районної дитячо-юнацької спортивної школи Донецької обласної організації всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України Амвросіївського району у Донецькій області із зауваженнями.

20.11.2013 Донецьким обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено Рішення № 52 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використання неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, відповідно до якого до відповідача застосовано фінансові санкції в таких розмірах:

- залишок не використаних коштів - 8 грн.;

- сума неправомірно витрачених страхових коштів (не за цільовим призначенням) - 62338 грн. 55 коп.;

- штраф у розмірі 50% від неправомірно витрачених страхових коштів - 31169 грн. 28 коп.

05.12.2013 позивачем за результатами розгляду скарги відповідача винесено Рішення № 3 відповідно до якого Районній дитячо-юнацькій спортивній школі Донецької обласної організації всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України Амвросіївського району у Донецькій області відмовлено в задоволенні скарги про перегляд Рішення від 20.11.2013 № 52 та вказане Рішення залишено без змін.

20.02.2014 Виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності винесено Рішення № 293 про результати розгляду скарги, згідно з яким скаргу відповідача частково задоволено та Рішення № 52 від 20.11.2013 скасовано в частині витрат на оплату праці тренера-викладача ОСОБА_4 у сумі 15947 грн. 95 коп. (в тому числі нарахування 4292 грн. 65 коп.) та штрафу у розмірі 50% в сумі 7973 грн. 98 коп., зазначене Рішення отримане відповідачем 25.02.2014.

Також судом встановлено, що 06.03.2014 Донецьким обласним відділенням ФСС з ТВП відповідно до плану перевірок ДЮСШ контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Донецького обласного відділення ФСС з ТВП на І квартал 2014 року, затвердженого наказом від 19.12.2013 № 127-од та на підставі направлення від 03.03.2014 № 79, у відповідності до статей 11, 28, 48 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» та підпункту 3.2 пункту 3 Порядку проведення перевірок отримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів, проведено планову перевірку цільового використання коштів Фонду в Районній дитячо-юнацькій спортивній школі Донецької обласної організації всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України Амвросіївського району у Донецькій області про що складено Акт № 71 від 06.03.2014.

За наслідками даної перевірки встановлено порушення використання коштів Фонду на загальну суму 14240 грн. 78 коп.

Із вказаним Актом ознайомлено директора та бухгалтера Районної дитячо-юнацькій спортивної школи Донецької обласної організації всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України Амвросіївського району у Донецькій області, про що свідчать відповідні підписи на Акті перевірки.

11.03.2014 позивачем винесено Рішення № 10 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, відповідно до якого на відповідача накладено фінансові санкції в таких розмірах:

- сума неправомірно витрачених страхових коштів (не за цільовим призначенням) - 14240 грн. 78 коп.;

- штраф у розмірі 50% від неправомірно витрачених страхових коштів - 7120 грн. 39 коп.

Вказане Рішення було отримано відповідачем 21.03.2014. Доказів його оскарження суду не надано.

У зв'язку зі сплатою відповідачем коштів за рішенням № 52 від 20.11.2013 в розмірі 2563 грн. 61 коп., загальна заборгованість Районної дитячо-юнацької спортивної школи Донецької обласної організації всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України Амвросіївського району у Донецькій області становить 88391 грн. 46 коп.

Згідно з частиною 1 статті 3 Закону України «Про загальнообов'язкове соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 № 2240-ІІІ (далі - Закон № 2240-ІІІ), законодавство України, що регулює відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Кодексу законів про працю України, цього Закону та прийнятих відповідно до них інших нормативно-правових актів.

Умови часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл (далі - ДЮСШ) за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» визначені Порядком часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31.07.2012 № 44, який діяв на час виникнення спірних правовідносин.

Згідно з пунктами 1.2-1.3 Розділу І Порядку, часткове фінансування ДЮСШ за рахунок коштів Фонду здійснюється в межах асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею «Оздоровчі заходи» та кошторисами програм відділень Фонду щодо відновлення здоров'я застрахованих осіб та членів їх сімей за умови існування інших джерел фінансування ДЮСШ. Виконавча дирекція Фонду здійснює часткове фінансування ДЮСШ Центральних рад фізкультурно-спортивних товариств (далі - ФСТ), виконавчі дирекції відділень Фонду здійснюють часткове фінансування ДЮСШ регіональних організацій ФСТ та ДЮСШ, що не підпорядковані ФСТ, які є платниками єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

У відповідності до пунктів 3.1-3.3 Порядку, ДЮСШ у встановленому порядку відкриває в установі банку поточний рахунок або спеціальний реєстраційний рахунок в органі Державної казначейської служби України (якщо ДЮСШ є бюджетною установою) для надходжень та здійснення витрат за коштами Фонду.

Облік коштів Фонду на часткове фінансування ДЮСШ здійснюється їх одержувачем на окремих субрахунках бухгалтерського обліку.

До 15 числа місяця, наступного за звітним кварталом, ДЮСШ надає до Виконавчої дирекції Фонду або до виконавчої дирекції відділення Фонду, яка здійснювала фінансування, звіти про використання коштів Фонду та рух товарно-матеріальних цінностей (основних засобів та інших матеріальних активів), придбаних за рахунок коштів Фонду, за формами, наведеними у додатках 2 та 3 до цього Порядку.

Пунктом 4.1 Порядку визначено, що контроль за цільовим використанням коштів Фонду здійснюють Виконавча дирекція Фонду та виконавчі дирекції відділень Фонду.

Частиною 1 статті 9 Закону України № 2240-ІІІ встановлено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.

Статтею 17 Закону України № 2240-ІІІ передбачено, зокрема, що державний нагляд у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, здійснюють центральні органи виконавчої влади, уповноважені Президентом України. Метою державного нагляду є контроль за дотриманням страхувальниками та страховиками законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 28 Закону України № 2240-ІІІ страховик має право, зокрема, проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України № 2240-ІІІ страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.

Статтею 30 цього ж Закону передбачено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Як встановлено судом, Рішення про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій від 20.11.2013 № 52 та Рішення про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій від 11.03.2014 № 10 є чинними та у судовому порядку не скасовані, при цьому, у повному обсязі відповідачем не виконані, у зв'язку з чим несплачена сума заборгованості у загальному розмірі 88391 грн. 46 коп. згідно чинного законодавства, підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку.

Таким чином, суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав для задоволення позовних вимог та стягнення з відповідача суми заборгованості у розмірі 88391 грн. 46 коп.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 11, 17, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Районної дитячо-юнацької спортивної школи Донецької обласної організації всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України Амвросіївського району у Донецькій області (код ЄДРПОУ 34283743) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (транзитний рахунок Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 37172500900464, банк УДКУ у Донецькій області, ЄДРПОУ 21955772, МФО 834016) заборгованість по коштах Фонду в сумі 88391 (вісімдесят вісім тисяч триста дев'яносто одна) грн. 46 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М. Каракуша

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2014
Оприлюднено09.12.2014
Номер документу41732067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/7929/14

Постанова від 02.12.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні