01-10/18-168
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
УХВАЛА
08.07.09 Справа № 01-10/18-168.
Суддя Корнієнко В.В., розглянувши матеріали за позовом
Луганської обласної організації Українського товариства мисливців та рибалок, м. Луганськ
до Комунального підприємства "Сєвєродонецьке бюро технічної інвентаризації", м. Сєвєродонецьк
про визнання незаконним рішення та спонукання до вчинення певних дій
Позивачем за правилами Господарського процесуального кодексу України заявлено вимоги про:
- визнання незаконним рішення КП "Сєвєродонецьке бюро технічної інвентаризації" про відмову Луганській обласній організації Українського товариства мисливців та рибалок в державній реєстрації права власності на об‘єкти нерухомого майна;
- зобов‘язання КП "Сєвєродонецьке бюро технічної інвентаризації" зареєструвати за Луганською обласною організацією Українського товариства мисливців та рибалок право особистої приватної власності на комплекс будівель, які знаходяться та території "Риббази" за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, сел. Боброво, пер. Озерний, 3 на підставі рішення постійно діючого третейського суду при Асоціації "Бізнес і право" № 14/017-09/08 від 09.10.2008р.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням змін внесених Законом України від 15 грудня 2006 року N483-V господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім, зокрема: спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів.
У прийнятті позовної заяви слід відмовити з наступних підстав.
Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАСУ) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 КАСУ суб'єкт владних повноважень –орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Тимчасовим положенням про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 № 7/5 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.02.2002 за № 157/6445 встановлено, що державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно здійснюють підприємства бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць (п. 1.3. Тимчасового положення).
Державна реєстрація прав власності на нерухоме майно –це внесення запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно у зв'язку з виникненням, існуванням або припиненням права власності на нерухоме майно, що здійснюється БТІ за місцезнаходженням об'єктів нерухомого майна на підставі правовстановлювальних документів коштом особи, що звернулася до БТІ (п. 1.4. Тимчасового положення).
Вказаним Тимчасовим положенням БТІ наділені правом приймати рішення про реєстрацію чи відмову в реєстрації прав (п. 1.12. Тимчасового положення).
Відмова в реєстрації прав власності на нерухоме майно може бути оскаржена відповідно до чинного законодавства (п. 1.12. Тимчасового положення).
Цивільний кодекс України (ч. 2 ст. 331) з державною реєстрацією права власності пов'язує виникнення цього права.
Тобто, БТІ здійснюючи реєстрацію права власності або відмовляючи у його реєстрації, на підставі вищевказаного законодавства здійснює владні управлінські функції.
Таким чином, БТІ при здійсненні вказаних функцій виступає суб'єктом владних повноважень у розумінні п. 7 ч. 1 ст. 3 КАСУ (тобто суб'єктом, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень).
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 17 КАСУ компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Позивач заявив вимоги про: визнання незаконним рішення про відмову в державній реєстрації права власності на об‘єкти нерухомого майна та спонукання зареєструвати за позивачем право особистої приватної власності на комплекс будівель, обґрунтовуючи ці вимоги тим, що відповідач безпідставно відмовив йому у реєстрації права власності.
Тобто позивач на підставі положень Господарського процесуального кодексу України у господарському суді по суті оскаржує рішення суб'єкту владних повноважень про відмову в державній реєстрації права власності на об'єкт нерухомості.
Разом з цим, як вказано вище, спори юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності, віднесені до компетенції адміністративних судів.
Таким чином, даний спір підвідомчий адміністративному суду і повинен розглядатися за правилами, встановленими Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 62 Господарського процесуального кодексу України суддя відмовляє у прийнятті позовної заяви, якщо заява не підлягає розгляду в господарських судах України.
За таких обставин, у прийнятті позовної заяви слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись п. 1 ст. 62 Господарського процесуального кодексу України , суд
У Х В А Л И В:
1. В прийнятті позовної заяви відмовити.
2. Позовні матеріали на 30 аркушах у тому числі оригінали квитанцій №№ 4701131, 4801151 від 03.07.2009р. про сплату державного мита у розмірі 85 грн. 00 коп. та про сплату витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у розмірі 315 грн. 00 коп. повернути позивачу.
Повернути позивачу - Луганській обласній організації Українського товариства мисливців та рибалок, м. Луганськ, вул. Жовтнева, 16, код 03928276 з Державного бюджету, відповідно до ст. 8 Декрету Кабінету Міністрів України від 21.01.1993р. № 7-93 “Про державне мито”, державне мито в сумі 85 грн. 00 коп., яке перераховане квитанцією № 4701131 від 03.07.2009р. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у розмірі 315 грн. 00 коп., які перераховані квитанцією № 4801151 від 03.07.2009р. Підставою для повернення є дана ухвала, засвідчена печаткою суду.
Суддя В.В.Корнієнко
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2009 |
Оприлюднено | 01.08.2009 |
Номер документу | 4173978 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Корнієнко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні