Постанова
від 10.11.2014 по справі 804/15631/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2014 р. Справа № 804/15631/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кучми К.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Благодійного фонду «Злачні пажиті» про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач на виконання своїх владних повноважень звернувся до адміністративного суду з вищезазначеним позовом. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідач має податковий борг на загальну суму 13 127,77 грн. На даний час сума податкового боргу не сплачена та не списана. Відповідачу направлено лист № 11388/10/04-83-25 від 07.07.2014 р. щодо погашення податкового боргу та виділення майна для опису в податкову заставу. Відповіді не отримано, майно для опису в податкову заставу не виділено. За таких обставин, позивач просив суд: стягнути кошти, які перебувають на рахунках Благодійного фонду «Злачні пажиті» м.Кривого Рогу (код ЄДРПОУ 26003289) в рахунок погашення податкового боргу по орендній платі з юридичних осіб в розмірі 13 127,77 грн. на бюджетний розрахунковий рахунок 33219812700022, код платежу 13050200, одержувач УДКС у Жовтневому районі м.Кривого Рогу, код ОКПО 38031627, банк одержувача ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012.

Позивач свого представника в судове засідання не направив, про день та час його проведення повідомлявся належним чином. Позивач 10.11.2014 року надіслав на адресу суду клопотання, в якому просив розглядати справу за відсутності його представника в порядку письмового провадження за наявними у матеріалах справи документами.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав у повному обсязі, просила суд у задоволенні позову відмовити та зазначив, що надав суду всі докази щодо спростування заявлених позовних вимог та не заперечував проти подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження, з урахуванням письмових заперечень на адміністративний позов.

Відповідач в запереченнях на позов зазначив, що у липні 2014 йому стало відомо про скасування рішення Криворізької міськради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу» № 3884 від 14.05.2010 р. на підставі ухвали Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01.11.2011 р. по справі № 2а-423/10/0408 у зв'язку з чим у місті Кривому Розі на цей відсутня нормативна грошова оцінка земель. За таких умов розмір орендної плати за землю визначається на підставі ст.275 ПК України виходячи зі ставок податку за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено та з врахуванням коефіцієнтів диференціації ставки земельного податку за користування земельними ділянками певного функціонального використання та місцезнаходження в межах міста, відповідно до рішення міської ради від 26.06.2013 р. № 2088.

В силу п.282.1.5. ст.282 ПК України передбачено звільнення від сплати податку на землю для благодійних організацій, які створені відповідно до закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків. Відповідач вважає, що Благодійний фонд «Злачні Пажиті» не повинен сплачувати орендну плату за землю, оскільки відноситься до переліку осіб яких звільнено від плати за землю. Відповідач 26.08.2014 звернувся до Криворізької міськради з пропозицією надати розрахунок орендної з урахування наявної пільги, але до цього часу відповіді на пропозицію не отримано. Після того як від позивача стало відомо про подану позовну заяву відповідачем 07.11.2014 р. було подано уточнюючу податкову декларацію щодо податку на землю якою визначено відсутність податкового зобов'язання, а тому останній просив суд у задоволенні позову відмовити.

Згідно ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, частина 6 статті 128 КАС України, надає суду можливості проводити подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Благодійний фонд «Злачні Пажиті» (код ЄДРПОУ 26003289), зареєстроване Виконавчим комітетом Криворізької міської ради 15.05.2001 року та перебуває на обліку в Криворізькій північній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області року з 01.06.2001 року за № 2065, як платник податків за основним місцем обліку.

Судом також встановлено, що між БФ «Злачні Пажиті» та Криворізькою міською радою 15.07.2005 р. було укладено договір № 4691 з оренди земельної ділянки площею 0,3179 га, що знаходиться за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Армавірська, 28. Згідно вказаного договору, земельна ділянка, передана в оренду Благодійному фонду «Злачні Пажиті» на 10 років для розміщення офісу та молодіжно-підліткового центру. Відповідно до п.4.1. договору оренди землі встановлено, що орендна плата за земельну ділянку справляється у розмірі земельного податку, що встановлюється на підставі довідки про нормативну грошову оцінку землі.

Відповідно до довідки позивача щодо розрахунків з бюджетом станом на 15.09.2014 року у БФ «Злачні Пажиті» обліковується податковий борг на загальну суму 13 127,77 грн., який виник у зв'язку із не сплатою самостійно нарахованих податкових зобов'язань по орендній платі з юридичних осіб.

Надаючи оцінку правомірності висновків податкового органу та обґрунтованості заявленого позову суд зазначає, що відповідно до пп.14.1.72. п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Підпунктом 14.1.136. пункту 14.1. статті 14 ПК України визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Згідно зі ст.269 ПК України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Статтею 271 ПК України встановлено, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом або площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено. Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до пункту 286.5. статті 286 ПК України нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 цього Кодексу.

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.287.5. ст.287 ПК України).

Пунктом 288.1. статті 288 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Відповідно до п.288.4. ст.288 ПК України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно з положеннями статті 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Відповідно до п.59.1. ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (п.59.3. ст.59 ПК України).

Положеннями статті 95 Податкового кодексу України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Судом також встановлено, що Криворізькою північною МДПІ виставлена податкова вимога № 2071-25 від 02.07.2012 року на суму податкового зобов'язання 5 598,67 грн.

В силу п.282.1.5. ст.282 ПК України передбачено звільнення від сплати податку на землю для благодійних організацій, які створені відповідно до закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків.

Так судом встановлено, що Благодійний фонд «Злачні Пажиті» згідно рішення Північної МДПІ у м.Кривому Розі № 99 від 01.06.2006 р. є неприбутковою організацією і займається позашкільним вихованням дітей та підлітків.

Також суд враховує той факт, що п.57.1. ст.57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

В силу п.50.1. ст.50 ПК України у разі якщо в майбутніх податкових періодах платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій декларації, він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинною на час подання уточнюючого податкового розрахунку.

Судом встановлено, що 07.11.2014 року відповідачем була подана уточнююча декларація з орендної плати за землю якою визначено відсутність податкового зобов'язання. Доказів щодо невизнання її податковою звітністю позивачем не надано, а матеріали справи не містять.

Крім того, відповідно до положень частини 1 статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Суд зазначає, що постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 01.11.2011 року, залишеною без змін ухвалою Вищого адміністративного суду України від 11.12.2012 року в адміністративній справі № К/9991/76012/11, рішення Криворізької міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу» № 3884 від 14.05.2010 року визнано нечинним.

У відповідності до ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За викладених вище обставин та відповідних доказів, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню, оскільки Благодійний фонд «Злачні Пажиті» не повинен сплачувати орендну плату за землю, оскільки відноситься до переліку осіб яких звільнено від плати за землю. Відповідач скористався своїм правом, передбаченим п.50.1. ст.50 ПК України, та подав уточнюючу декларацію з нульовою ставкою з орендної плати за землю, яка була прийнята позивачем. Крім того, податковий орган виходив з нормативної грошової оцінки земельної ділянки визначеної на підставі нечинного рішення Криворізької міської ради.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.10, 11, 69, 71, 94, 122, 128, 158 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Благодійного фонду «Злачні пажиті» про стягнення податкового боргу - відмовити.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Суддя Кучма К.С.

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2014
Оприлюднено10.12.2014
Номер документу41740775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/15631/14

Постанова від 10.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 26.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні