ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
02 грудня 2014 року (о 10 год. 58 хв.) Справа № 808/6248/14 Провадження №ДО/808/181/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суду складі:
головуючого судді Батрак І.В.,
за участю секретаря судового засідання Батечко М.Д.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області
до Фермерського господарства «Деметра-Інвест»
треті особи ОСОБА_1, ОСОБА_2
про припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ:
У вересні 2014 року Костянтинівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - Костянтинівська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області, позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) із позовом до Фермерського господарства «Деметра-Інвест» (далі - ФГ «Деметра-Інвест», відповідач), треті особи ОСОБА_1, ОСОБА_2, в якому просить припинити юридичну особу відповідача, оскільки відповідач більше року не надає до контролюючого органу передбачені діючим законодавством України декларації, документи бухгалтерської та податкової звітності.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте 27.11.2014 надав до суду клопотання (вх. № 48964) про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином. Заперечення проти позову на адресу суду від відповідача не надходили.
Третя особа ОСОБА_1 у судове засідання не з'явився, проте 26.11.2014 надав суду письмове заперечення (вх. №48852), у якому зазначає, що відповідно до ч.2 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій. Вказує, що Законом України «Про фермерське господарство» передбачений особливий порядок припинення фермерського господарства, який виключає можливість припинення юридичної особи за зверненням податкового органу у зв'язку із неподанням фінансової звітності більше одного року. З урахуванням викладеного, просить у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Третя особа ОСОБА_2 у судове засідання не з'явилась, про причини неявки суд не повідомила, про час та місце проведення судового засідання повідомлялась належним чином. Пояснення по суті спору на адресу суду від третьої особи не надходили.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі осіб, які беруть участь у справі, за наявними у справі матеріалами.
У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
ФГ «Деметра-Інвест» (ідентифікаційний код 37303930) є юридичною особою, яка зареєстрована 27.01.2011 Костянтинівською районною державною адміністрацією Донецької області, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який міститься в матеріалах справи, та з 28.01.2011 перебуває на обліку у Костянтинівській ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області за №31/11(довідка про взяття на облік платника податків від 31.01.2011 №27/10/29-012-8).
Відповідно до довідки Костянтинівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області станом на 15.10.2014 податкова звітність відповідачем до контролюючого органу останній раз надавалась 11.02.2013 (фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва за 2012 рік). Згідно довідки позивача станом на 15.10.2014 відповідач не має заборгованості із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами Міндоходів України.
Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Згідно з п. 15.1 ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Підпунктом 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом 49.1 ст. 49 ПК України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).
За правилами абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 № 755-ІV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Із матеріалів справи вбачається, що відповідач не звітував до Костянтинівської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області більше одного року, що є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Щодо посилань третьої особи на особливий порядок припинення фермерського господарства, який виключає можливість припинення юридичної особи за зверненням податкового органу у зв'язку із неподанням фінансової звітності більше одного року суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Правові, економічні та соціальні засади створення та діяльності фермерських господарств як прогресивної форми підприємницької діяльності громадян у галузі сільського господарства України визначаються Законом України «Про фермерське господарство» від 19.06.2006 № 973-ІV (далі-Закон № 973-ІV).
Відповідно до статті 1 Закону № 973-ІV фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян із створенням юридичної особи, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм для ведення фермерського господарства, відповідно до закону. Фермерське господарство може бути створене одним громадянином України або кількома громадянами України, які є родичами або членами сім'ї, відповідно до закону.
За приписами ст.8 Закону № 973-ІV після одержання засновником державного акта на право власності на земельну ділянку або укладення договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації фермерське господарство підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Таким чином, норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону № 973-ІV, які регулюють питання реєстрації фермерських господарств, їх припинення їх діяльності і не суперечать загальним нормам.
У зв'язку з цим, залежно від підстав припинення фермерського господарства застосуванню підлягають відповідно норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» чи Закону № 973-ІV.
Як встановлено пп. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 та п. 67.2 ст. 67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 158-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Припинити юридичну особу - Фермерського господарства «Деметра-Інвест» (ідентифікаційний код 37303930, місцезнаходження: 85170, Донецька область, Костянтинівський район, с. Райське, вул. Белінського, буд. 22).
Після набрання законної сили судовим рішенням, його копію направити державному реєстратору.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В. Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2014 |
Оприлюднено | 10.12.2014 |
Номер документу | 41740820 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні