ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 листопада 2014 року Справа № 813/7316/14
11 год. 18 хв.
Львівський окружний адміністративного суд у складі:
головуючий суддя Кравців О.Р.,
секретар судового засідання Небесна М.В.,
від позивача Стасина Р.З.,
від відповідача не прибув,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України у Мостиському районі Львівської області про стягнення заборгованості з Мостиського відкритого акціонерного товариства «Агросервіс».
Суть справи.
До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Управління Пенсійного фонду України в Мостиському районі Львівської області (далі - УПФ України в Мостиському районі) з адміністративним позовом до Мостиського відкритого акціонерного товариства «Агросервіс» (далі - Мостиське ВАТ «Агросервіс»), в якому просить стягнути з відповідача на користь позивача 18083,05 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у відповідача наявна заборгованість в сумі 18083,05 грн. за несвоєчасне перерахування (неперерахування) страхових внесків, нарахованих за відповідний базовий період. Оскільки заборгованість відповідачем не погашено у встановлені строки, позивач звернувся із позовом до суду.
Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив позов задовольнити.
Відповідач явки уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час і місце судового засідання повідомлений належним чином /а.с.24/, клопотань про відкладення розгляду справи чи іншого змісту не подавав.
З врахуванням строків розгляду справи, визначених ст. 122 КАС України, відповідно до ч. 4 ст. 128 та ч. 6 ст. 71 КАС України, суд розглядає справу за відсутності відповідача на основі наявних доказів.
Суд заслухав пояснення представника позивача, з'ясував обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, а також ті, які мають інше значення для вирішення справи, повно, всебічно та об'єктивно дослідив докази у справі, та -
в с т а н о в и в :
Мостиське ВАТ «Агросервіс» зареєстроване як юридична особа 25.03.1996 року з присвоєнням коду ЄДРПОУ 05489879 /а.с.25-26/ та було платником страхових внесків до солідарної системи Пенсійного фонду України.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках передбачених Конституцією та законами України, згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України.
Згідно з п. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 р. № 384/2011 (далі - Положення), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через віце-прем'єр-міністра - міністра соціальної політики України.
У п. 3 Положення викладено основні завдання Пенсійного фонду України, одним з яких є реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати; забезпечення своєчасного та в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно з законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством; ефективне та цільове використання коштів.
Відповідно до п. 7 Положення Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Статтею 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV від 09.07.2003 року (далі - Закон № 1058-IV)(в редакції до прийняття Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року) визначено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є:
- роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону; колективні та орендні підприємства, сільськогосподарські кооперативи, у тому числі ті, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), - для осіб, зазначених у пункті 2 статті 11 цього Закону;
- дипломатичні представництва, консульські установи України, філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств та організацій (у тому числі міжнародних), створених відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами, - для осіб, зазначених у пунктах 5, 19 статті 11 цього Закону;
- іноземні дипломатичні представництва та консульські установи іноземних держав, філії, представництва, інші відокремлені підрозділи іноземних підприємств та організацій, міжнародних організацій, розташованих на території України, - для осіб, зазначених у пункті 6 статті 11 цього Закону;
- підприємства, установи, організації, військові частини та органи, які виплачують заробітну плату (винагороду), грошове забезпечення, допомогу, - для осіб, зазначених у пунктах 7 - 9, 12 - 14, 17 і 18 статті 11 цього Закону;
- Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання України - для працюючих осіб, за яких роботодавець сплачує внески в сумі меншій, ніж сума внеску із заробітку, який потерпілий мав до ушкодження здоров'я, а також для непрацюючих осіб, зазначених у пункті 11 статті 11 цього Закону;
- застраховані особи, зазначені в пунктах 3 і 4 статті 11 та частині першій статті 12 цього Закону.
Згідно з ст. 15 Закону № 1058-IV платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.
Пунктом 6 ст. 20 Закону № 1058-IV передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Крім того, згідно з ч. 10 ст. 20 Закону № 1058-IV, якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
УПФ України в Мостиському районі винесено:
- рішення № 13 від 22.05.2014 року про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, яким застосовано до відповідача штраф в розмірі 721,79 грн. за період з 20.02.2009 року до 27.01.2009 року; 243,58 грн. за період з 30.06.2003 року до 27.01.2014 року на загальну суму 965,37 грн. та нараховано пеню в розмірі 4730,76 грн. за період з 30.06.2014 року до 27.01.2014 року /а.с.4-5/;
- рішення № 14 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, яким застосовано до відповідача штраф в розмірі 2602,16 грн. за період з 01.12.2003 року до 30.05.2014 року на загальну суму 2602,16 грн. та пеню в розмірі 9784,76 грн. за період з 01.12.2003 року до 30.05.2014 року /а.с.8-9/.
Судом встановлено, що такі рішення направлялися відповідачу, однак доказів на підтвердження їх оскарження відповідачем до матеріалів справи не долучено.
Представником позивача до матеріалів справи також долучено картку особового рахунку Мостиського ВАТ «Агросервіс», відповідно до якої сума заборгованості відповідача по фінансових санкціях та пені за несвоєчасне перерахування (неперерахування) страхових внесків страхування складає 18083,05 грн. /а.с.12-14/
З врахуванням того, що відповідач не погасив заборгованість в сумі 18083,05 перед Пенсійним фондом України, доказів на спростування доводів позивача не надав, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що належить задовольнити у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 69, 70, 71, 86, 94, 128, 158-163, 167 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю
2. Стягнути з Мостиського відкритого акціонерного товариства «Агросервіс» (Львівська область, Мостиський район, м. Судова Вишня, вул. Яворівська, 5; ЄДРПОУ 05489879) на користь Управління Пенсійного фонду України в Мостиському районі Львівської області (Львівська область, м. Мостиська, вул. Грушевського, 1; ЄДРПОУ 22364524) заборгованість в сумі 18083 (вісімнадцять тисяч вісімдесят три) грн. 05 коп.
3. Судові витрати зі сторін не стягувати.
Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 03.12.2014 року.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2014 |
Оприлюднено | 10.12.2014 |
Номер документу | 41741043 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні