КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 823/605/14 Головуючий у 1-й інстанції: Каліновська А.В. Суддя-доповідач: Безименна Н.В.
У Х В А Л А
Іменем України
18 листопада 2014 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді: Безименної Н.В.,
суддів: Аліменка В.О. та Кучми А.Ю.,
при секретарі Авраменко М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2014 року у справі за адміністративним позовом Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради до Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, третя особа - Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради, про визнання протиправною вимоги про сплату боргу, -
В С Т А Н О В И Л А:
В березні 2014 року Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, третя особа - Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради, про визнання протиправною вимоги про сплату боргу.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2014 року позов задоволено частково, визнано протиправними та скасовано вимоги державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області №Ю-662-17 від 05.03.2014 повністю та №Ю-662-17 від 06.02.2014р. в частині суми недоїмки зі сплати єдиного внеску у розмірі 8119 грн. 77 коп.
Не погоджуючись із судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняте нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю. В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що через неправильне заповнення платіжного документу,
автоматична система зарахування банківських платежів не має можливості, зараховувати платежі за третю особу.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову - залишити без змін.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З матеріалів справи вбачається, що Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради зареєстрований як юридична особа 30 грудня 2008 року, присвоєно ідентифікаційний код № 34867324.
Згідно спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, юридична особа - Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради з 06 червня 2013 року перебуває в стані припинення юридичної особи за рішенням засновників (а.с. 189).
Рішенням Черкаської міської ради «Про структуру, загальну чисельність апарату Черкаської міської ради» від 23.05.2013р. №3-1682 утворено юридичну особу - Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради шляхом злиття Департаменту містобудування Черкаської міської ради та Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради; припинено Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради в результаті злиття з Департаментом містобудування Черкаської міської ради в Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради; визначено Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради правонаступником майнових прав та обов'язків Департаменту містобудування Черкаської міської ради та Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради (а.с. 111-112).
Департаментом муніципальної інспекції Черкаської міської ради подано до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області звіти з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за листопад 2013 року на суму 5516 грн. 77 коп., за грудень 2013 року на суму 9261 грн. 91 коп. (а.с. 96-97, 102-103). З облікової картки платника податку Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради станом на 31.12.2013 вбачалася переплата на суму 1456 грн. 48 коп.
На підставі вищевказаних звітів, державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Черкаській області винесена вимога про сплату боргу №Ю-662-17 від 06.02.2014р., відповідно до якої загальна сума боргу платника єдиного внеску становить 13322 грн. 19 коп. (а.с. 10).
Також, Департаментом муніципальної інспекції Черкаської міської ради було подано до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області звіт з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне
соціальне страхування за січень 2014 року на суму 917 грн. 35 коп. (а.с. 144-147), враховуючи який, державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Черкаській області винесено вимогу про сплату боргу №Ю-662-17 від 05.03.2014р., відповідно до якої загальна сума боргу платника єдиного внеску становить 14239 грн. 54 коп.
Не погоджуючись з вказаними вимогами про сплату боргу, позивач оскаржив їх в судовому порядку.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про скасування вимог державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області №Ю-662-17 від 05.03.2014 повністю та №Ю-662-17 від 06.02.2014р. в частині суми недоїмки зі сплати єдиного внеску у розмірі 8119 грн. 77 коп., виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 1 Закону України статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Частиною 8 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (в редакції, чинній в момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до частини 11 статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
З матеріалів справи вбачається, що Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради сплачувався єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що підтверджується копіями платіжних доручень, а саме: №156 від 14 листопада 2013 року на суму 198 грн. 71 коп. №157 від 14 листопада 2013 року на суму 1 182 грн. 48 коп., №183 від 28 листопада 2013 року на суму 594 грн. 98 коп., №184 від 28 листопада 2013 року на суму 3 540 грн. 60 коп. (а.с. 100-101); №196 від 13 грудня 2013 року на суму 213 грн. 50 коп., №197 від 13 грудня 2013 року на суму 1270 грн. 50 коп., №212 від 26 грудня 2013 року на суму 206 грн. 23 коп., №214 від 26 грудня 2013 року на суму 1 805 грн. 81 коп., №215 від 26 грудня 2013 року на суму 530 грн. 49 коп., №17 від 30 грудня 2013 року на суму 31 грн. 96 коп. (а.с. 107-110), №34 від 29 січня 2014 року на суму 131 грн. 98 коп. за січень
2014 року; №35 від 29 січня 2014 року на суму 785 грн. 37 коп. за січень 2014 року (а.с. 172,180) та відмітками на них Державної казначейської служби України «оплачено».
У полі «Призначення платежу» указаних платіжних доручень зазначено код за ЄДРПОУ 26423502, за яким зареєстрований Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради, що підтверджується копією спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, наявною в матеріалах справи та не заперечується відповідачем, крім того, у платіжних дорученнях №156 від 14 листопада 2013 року; №157 від 14 листопада 2013 року; №17 від 30 грудня 2013 року; №34 від 29 січня 2014 року; №35 від 29 січня 2014 року, також було зазначено найменування позивача, а тому колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що Департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради було правомірно здійснено сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за Департамент муніципальної інспекції Черкаської міської ради.
Колегія суддів вважає безпідставними доводи апелянта про те, що в зв'язку з тим, що за позивача єдиний внесок сплачував Департамент архітектури, містобудування та інспектування, сплачені кошти були зараховані на рахунок Департаменту архітектури, містобудування та інспектування, оскільки згідно Рішення Черкаської міської ради «Про структуру, загальну чисельність апарату Черкаської міської ради» від 23.05.2013р. №3-1682, Департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради є правонаступником майнових прав та обов'язків Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради, в зв'язку з чим і сплачував за нього єдиний внесок, зазначивши вищевказаних платіжних дорученнях код за ЄДРПОУ саме позивача.
Крім того, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що механічна помилка, а саме зазначення у вказаних платіжних дорученнях знаку «#» замість знаку «;» не може бути підставою для не зарахування сплаченого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ч. 1 ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Таким чином, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу потрібно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області - залишити без задоволення.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2014 року- залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали виготовлено 26 листопада 2014 року.
Головуючий суддя: Н.В. Безименна
Судді: В.О. Аліменко
А.Ю. Кучма
.
Головуючий суддя Безименна Н.В.
Судді: Аліменко В.О.
Кучма А.Ю.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2014 |
Оприлюднено | 09.12.2014 |
Номер документу | 41749687 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Безименна Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні