Постанова
від 02.06.2009 по справі 2а-30/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 8/2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02.06.2009 р. № 2а-3 0/09/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва в особі суд ді Пилипенко О.Є., при секрета рі Коваль А.В.

За результатами розгляду у відкритому судовому засідан ні адміністративної справи

За позовом Міністерства культури і т уризму України

До Шевченківської районної у м. Києві державної адміністр ації

Треті особи 1) ОСОБА_1

2) Державне підприємс тво «Державна циркова компан ія України»

Про Скасування державної реєс трації припинення юридичної особи

За участю представни ків сторін

від позивача: ОСОБА_1 за д ов. № 403/1/13-09 від 22.04.2009 р.

від відповідача: Башинсь ка А.М. за дов. № 01/35-1454 від 05.03.2009 р.

від третьої особи 1: ОСОБА_ 1 паспорт с. НОМЕР_1, ОСО БА_3 за дов. від 18.06.2008 р.

від третьої особи 2: не з'яви вся

ВСТАНОВИВ:

Міністерство культури і т уризму України звернулося до Окружного адміністративног о суду міста Києва з позовним и вимогами до Державного реє стратора Шевченківської рай онної у м. Києві державної адм іністрації про відміну шляхо м скасування рішення про дер жавну реєстрацію припинення юридичної особи Державне пі дприємство «Творчий циркови й колектив «Зірки України»; з обов' язання здійснити відн овлення статусу юридичної ос оби Державного підприємства «Творчий цирковий колектив «Зірки України».

17.03.2009 р. від позивача через Від діл документального обігу та контролю надійшла заява про уточнення позовних вимог, в я кій просив суд скасувати ріш ення про державну реєстрацію припинення юридичної особи Державного підприємства «Тв орчий цирковий колектив «Зір ки України»; встановити коло осіб щодо проведення недобр осовісної реорганізації, дії яких є однією з форм зловжива ння правом - правом на прове дення реорганізації; постано вити окрему ухвалу і направи ти її відповідним суб' єктам владних повноважень для вжи ття заходів щодо усунення пр ичин та умов, що сприяли поруш енню закону; визнати недійсн им самостійний баланс Держав ного підприємства «Творчий ц ирковий колектив «Зірки Укра їни»в частині обсягу розподі лення прав та обов' язків; ви знати недійсною реорганізац ію Державного підприємства « Творчий цирковий колектив «З ірки України»; визнати чинни м наказ Міністерства культур и України від 15.11.1993 р. № 312 «Про впо рядкування розміщення та орг анізації функціонування дер жавного підприємства «Цирко вий творчий колектив «Зірки України», у частині закріпле ння за колективом 124 кв. м. площ приміщень Київського цирку, без орендної плати. Такі прав а ДП не були внесені до Положе ння передавального акта про правонаступництво щодо всіх зобов' язань юридичної особ и, що припиняється, стосовно в сіх її кредиторів та боржник ів, включаючи зобов' язання, які оспорюються сторонами.

20.03.2009 р. від позивача через Від діл документального обігу та контролю надійшла заява про уточнення позовних вимог, в я кій просив суд скасувати ріш ення про державну реєстрацію припинення юридичної особи Державного підприємства «Тв орчий цирковий колектив «Зір ки України»; встановити коло осіб щодо проведення недобр осовісної реорганізації, дії яких є однією з форм зловжива ння правом - правом на прове дення реорганізації; постано вити окрему ухвалу і направи ти її відповідним суб' єктам владних повноважень для вжи ття заходів щодо усунення пр ичин та умов, що сприяли поруш енню закону; визнати недійсн им самостійний баланс Держав ного підприємства «Творчий ц ирковий колектив «Зірки Укра їни»в частині обсягу розподі лення прав та обов' язків; ви знати недійсною реорганізац ію Державного підприємства « Творчий цирковий колектив «З ірки України»; визнати чинни м наказ Міністерства культур и України від 15.11.1993 р. № 312 «Про впо рядкування розміщення та орг анізації функціонування дер жавного підприємства «Цирко вий творчий колектив «Зірки України», у частині закріпле ння за колективом 124 кв. м. площ приміщень Київського цирку, без орендної плати. Такі прав а ДП не були внесені до Положе ння передавального акта про правонаступництво щодо всіх зобов' язань юридичної особ и, що припиняється, стосовно в сіх її кредиторів та боржник ів, включаючи зобов' язання, які оспорюються сторонами.

30.03.2009 р. через Відділ документ ального обігу та контролю ві д позивача надійшла заява пр о уточнення позовних вимог, в якій просив суд визнати неді йсним та скасувати запис у Єд иному державному реєстрі про проведення державної реєстр ації припинення юридичної ос оби Державного підприємства «Цирковий творчий колектив «Зірки України»шляхом приєд нання до Державного підприєм ства «Державна циркова компа нія України»; визнати недійс ним висновок аудитора ОСОБ А_4 від 30.06.2005 р.; визнати недійсн им Акт приймання-передач і товарно-матеріальних цінно стей та інших активів та паси вів, затверджений в.о. Міністр а культури і туризму України ОСОБА_5 14.09.2005 р.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 07.04.2009 р. було замінено перви нного відповідача - Державн ого реєстратора Шевченківсь кої районної у м. Києві де ржавної адміністрації на нал ежного відповідача - Шевчен ківську районну у м. Києві дер жавну адміністрацію; заяву п ро уточнення позовних вимог прийнято до розгляду в части ні позовних вимог щодо скасу вання запису у Єдиному держа вному реєстрі про проведення державної реєстрації припин ення юридичної особи Державн ого підприємства «Цирковий т ворчий колектив «Зірки Украї ни» шляхом приєднання до Дер жавного підприємства «Держа вна циркова компанія України ».

26.05.2009 р. позивачем було подано заяву про уточнення позовни х вимог, в якій просив суд скас увати державну реєстрацію пр ипинення юридичної особи Дер жавного підприємства «Цирко вий творчий колектив «Зірки України»в результаті приєдн ання до Державного підприємс тва «Державна циркова компан ія України»(ідентифікаційни й код 19070084), дата запису - 09.01.2008 р., № запису - 10741120003000622; визнати недій сним Акт приймання-перед ачі товарно-матеріальних цін ностей та інших активів та па сивів, затверджений В. о. Мініс тра культури і туризму Украї ни ОСОБА_5 14.09.2005 р.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 02.06.2009 р. провадження у справ і № 2а-30/09/2670 в частині позовних ви мог щодо визнання недійсним Акта приймання-передачі товарно-матеріальних ціннос тей та інших активів та пасив ів, затверджений В. о. Міністра культури і туризму України ОСОБА_5 14.09.2005 р. закрито.

Позивач адміністративний позов підтримав, просив вимо ги задовольнити. В обґрунтув ання заявленого позову посил ається на Господарський та Ц ивільний кодекси України, За кони України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», «Про професійні спілки, їх пр ава та гарантії діяльності», «Про управління об' єктами державної власності».

Відповідач просив відмови ти у задоволенні адміністрат ивного позову. В обґрунтуван ня своєї позиції посилається на автоматизована інформаці йна система ведення ЄДР, розр обником якої є державне підп риємство «Інформаційно-ресу рсний центр»Державного комі тету України з питань регуля торної політики та підприємн ицтва, давала державному реє стратору змогу вносити до ЄД Р лише запис про рішення засн овників (учасників) про припи нення юридичної особи без за значення в якості підстави д ля припинення реорганізацію . Шляхом приєднання до іншої ю ридичної особи. Через пом илку програми АРМ ЄДР-М ск лалась ситуація, за якої інфо рмація, внесена до ЄДР, не відп овідала документам, що знахо дяться в реєстраційній справ і юридичної особи, та змісту п овідомлень, які були передан і до управління статистики, Д ПІ, Пенсійного фонду України , фондів соціального страхув ання. Також, відповідач заува жив, що ним було усунено зазна чену вище помилку, запис про п рипинення юридичної особи за допомогою дії «корегування» виправлено на «державна реє страція припинення юридично ї особи в результаті злиття, п риєднання, поділу або перетв орення».

Третя особа 1 підтримала поз ицію позивача, просила адмін істративний позов задовольн ити.

Третя особа 2 надала письмов і пояснення, в яких проти позо вних вимог заперечувала, про сила відмовити в задоволенні позовних вимог.

Проаналізувавши матеріа ли справи та пояснення учасн иків судового процесу, суд пр иходить до наступних висновк ів.

Позовні вимоги заявлено п ро скасування державної реєс трації припинення юридичної особи Державного підприємст ва «Цирковий творчий колекти в «Зірки України»в результат і приєднання до Державного п ідприємства «Державна цирко ва компанія України»(ідентиф ікаційний код 19070084), дата запису - 09.01.2008 р., № запису - 10741120003000622.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 Кодекс у адміністративного судочин ства України особа, яка вважа є, що порушено її права, свобод и чи інтереси у сфері публічн о - правових відносин, має пр аво на звернення до адмініст ративного суду з адміністрат ивним позовом.

Згідно з ст. 2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єктів владних повно важень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчи нені) вони, зокрема, на підстав і, у межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України; з в икористанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); безс торонньо (неупереджено); добр осовісно; розсудливо; з дотри манням принципу рівності пер ед законом, запобігаючи несп раведливій дискримінації; пр опорційно, зокрема з дотрима нням необхідного балансу між будь-якими несприятливими н аслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на д осягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням п рава особи на участь у процес і прийняття рішення; своєчас но, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які в она посилається як на підста ву своїх вимог і заперечень.

Згідно з ч.1 ст. 6 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, кожному гарантується право на захист його прав, сво бод та інтересів незалежним і неупередженим судом.

Отже, згідно з вищенаведени ми нормами права, позивач має право звернутись до адмініс тративного суду з позовом ли ше у разі, якщо він вважає, що р ішенням, дією чи бездіяльніс тю відповідача (суб' єкта вл адних повноважень) порушено його права, свободи чи інтере си у сфері публічно-правових відносин. При цьому, обставин у дійсного (фактичного) поруш ення відповідачем прав, своб од чи інтересів позивача має довести належними та допуст имими доказами саме позивач.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»(дал і - Закон про Реєстрацію) дер жавна реєстрація юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців - це засвідчення факту створення або припинення юри дичної особи, засвідчення фа кту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інши х реєстраційних дій, які пере дбачені цим Законом, шляхом в несення відповідних записів до Єдиного державного реєст ру.

Наказом Міністерства куль тури України № 5 від 20 січня 1993 ро ку «Про створення творчого о б' єднання»Укрдержцирк»бу ло створено державний колект ив творчої програми «Зірки У країни»під керівництвом О СОБА_1 з наданням йому права юридичної особи (частина 5 Нак азу № 5 від 20 січня 1993 року).

17 серпня 2004 року до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців було включено відомості про юридичну особу - Держав не підприємство «Цирковий тв орчий колектив «Зірки Україн и», номер запису - 1 074 120 0000 000622.

Відповідно до статті 104 Циві льного кодексу України (далі - Цивільний Кодекс), юридичн а особа припиняється в резул ьтаті передання всього свого майна, прав та обов'язків інши м юридичним особам - правона ступникам (злиття, приєднанн я, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.

Згідно з ч. 1 ст. 33 Закону про Ре єстрацію, юридична особа при пиняється в результаті перед ання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридични м особам - правонаступникам у результаті злиття, приєдна ння, поділу, перетворення (рео рганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прий нятим засновниками (учасника ми) юридичної особи або уповн оваженим ними органом, за суд овим рішенням або за рішення м органу державної влади, при йнятим у випадках, передбаче них законом.

Цивільним та господарськи м законодавством України пер едбачено два види припинення юридичної особи: реорганіза ція та ліквідація.

Припинення юридичної особ и шляхом реорганізації може здійснюватися у формі злиття , приєднання, поділу, перетвор ення.

Частиною 1 ст. 106 Цивільного К одексу встановлено, що злитт я, приєднання, поділ та перетв орення юридичної особи здійс нюються за рішенням його уча сників або органу юридичної особи, уповноваженого на це у становчими документами, а у в ипадках, передбачених законо м, - за рішенням суду або відпо відних органів державної вла ди.

Відповідно до Наказу Мініс терства культури і мистецтв України № 68 від 5 лютого 2004 року « Про реформування циркової га лузі»створено Державне госп одарське об' єднання «Конце рн «Український державний ци рк»(ДГО «Концерн «Укрдержцир к») на базі Державного підпри ємства «Державна циркова ком панія України»шляхом його ре організації (перетворення), р еорганізації Державного під приємства «Цирковий творчий колектив «Зірки України»шля хом приєднання його до ДГО «К онцерн «Укрдержцирк»та шлях ом об' єднання державних цир кових підприємств згідно з п ереліком. На державне підпри ємство «Цирковий творчий кол ектив «Зірки України»(ОСОБ А_8) та ДГО «Концерн «Укрдер жцирк»(ОСОБА_9) покладено обов' язок здійснити реорга нізацію відповідно до чинног о законодавства (пункт 1 Наказ у № 68 від 5 лютого 2004 року).

Відповідно до підпункту 2.2 п ункту 2 Наказу Міністерства к ультури і мистецтв України № 68 від 5 лютого 2004 року було встан овлено здійснити реорганіза цію Державного підприємства «Цирковий творчий колектив «Зірки України»шляхом приєд нання його до ДГО «Концерн «У крдержцирк» та передачі його майна, майнових і немайнових прав, обов' язків, усієї доку ментації об' єднанню в устан овленому порядку за актами п ередачі-приймання майна із с кладанням передаточних бала нсів; подати підписані акти п ередачі-приймання майна на з атвердження до Міністерства .

Пунктом 3 Наказу Міністерст ва культури і мистецтв Украї ни № 68 від 5 лютого 2004 року було в изначено процедуру здійснен ня заходів, пов' язаних із ст воренням ДГО «Концерн «Укрде ржцирк».

Наказом Міністерства куль тури і мистецтв України № 238 ві д 16 квітня 2004 року «Про внесенн я змін до наказу від 5 лютого 2004 року № 68»було внесено зміни д о Наказу Міністерства культу ри і мистецтв України № 68 від 5 л ютого 2004 року, а саме, викладено пункт 1 в наступній редакції: «реорганізувати Державне пі дприємство “Цирковий творчи й колектив «Зірки України»шл яхом приєднання його до Держ авного підприємства «Держав на циркова компанія України» . Створити Державне господар ське об' єднання «Концерн «У країнський державний цирк»(Д ГО «Концерн «Укрдержцирк») н а базі Державного підприємст ва «Державна циркова компані я України»шляхом його реорга нізації в ДГО «Концерн «Укрд ержцирк»та шляхом об' єднан ня державних циркових підпри ємств згідно з переліком. Вик онання функцій комісії з рео рганізації ДП «Державна цирк ова компанія України»та комі сії з припинення ДП «Циркови й творчий колектив «Зірки Ук раїни»покласти на керівникі в цих підприємств».

Пунктом 1.3 Наказу Міністерс тва культури і мистецтв Укра їни № 238 від 16 квітня 2004 року було викладено пункт 3 Наказу Міні стерства культури і мистецтв України № 68 від 5 лютого 2004 року в наступній редакції: «Дирек тору ДП “Цирковий творчий ко лектив «Зірки України»(ОСО БА_8) до 1 липня 2004 року здійсни ти реорганізацію ДП «Циркови й творчий колектив «Зірки Ук раїни»шляхом приєднання йог о до ДП «Державна циркова ком панія України»з дотриманням чинного законодавства, у том у числі прав та інтересів пра цівників підприємств…»та вс тановлено процедуру реорган ізації ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки України».

Як вбачається зі змісту вищ езазначених наказів Відпові дача 2 видом припинення ДП «Ци рковий творчий колектив «Зір ки України»було обрано реорг анізацію, формою реорганізац ії - приєднання (тобто, реорг анізація у формі приєднання) .

Статтею 107 Цивільного Кодек су встановлений порядок прип инення юридичної особи шляхо м приєднання.

Частиною 1 ст. 107 Цивільного К одексу встановлено, що креди тор юридичної особи, що припи няється, може вимагати від не ї припинення або достроковог о виконання зобов'язання.

Відповідно до ч. 2 ст. 107 Цивіль ного Кодексу, після закінчен ня строку для пред'явлення ви мог кредиторами та задоволен ня чи відхилення цих вимог ко місія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розпод ільчий баланс (у разі поділу), які мають містити положення про правонаступництво щодо в сіх зобов'язань юридичної ос оби, що припиняється, стосовн о всіх її кредиторів та боржн иків, включаючи зобов'язання , які оспорюються сторонами.

Згідно з ч. 3 ст. 107 Цивільного К одексу, передавальний акт та розподільчий баланс затверд жуються учасниками юридично ї особи або органом, який прий няв рішення про її припиненн я. Нотаріально посвідчені ко пії передавального акта та р озподільчого балансу переда ються в орган, який здійснює д ержавну реєстрацію, за місце м державної реєстрації юриди чної особи, що припиняється, а також в орган, який здійснює д ержавну реєстрацію, за місце м державної реєстрації юриди чної особи правонаступника.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 Цивіль ного Кодексу, порушення поло жень частин другої та третьо ї цієї статті є підставою для відмови у внесенні до єдиног о державного реєстру запису про припинення юридичної осо би та державній реєстрації с творюваних юридичних осіб - п равонаступників.

Відповідно до ч. 1 ст. 105 Цивіль ного Кодексу в редакції від 12. 05.2004 р. (така редакція була чинно ю станом на проведення держа вної реєстрації рішення засн овників про припинення юриди чної особи), учасники юридичн ої особи, суд або орган, що при йняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює держ авну реєстрацію, який вносит ь до єдиного державного реєс тру відомості про те, що юриди чна особа перебуває у процес і припинення.

Згідно з ч. 2 ст. 105 Цивільного К одексу в редакції від 12.05.2004 р., уч асники юридичної особи, суд а бо орган, що прийняв рішення п ро припинення юридичної особ и, призначають за погодження м з органом, який здійснює дер жавну реєстрацію, комісію з п рипинення юридичної особи (л іквідаційну комісію, ліквіда тора тощо) та встановлюють по рядок і строки припинення юр идичної особи відповідно до цього Кодексу. Виконання фун кцій комісії з припинення юр идичної особи може бути покл адено на орган управління юр идичної особи.

Частинами 3 та 4 ст. 105 Цивільно го Кодексу в редакції від 12.05.2004 р. встановлено, що з моменту пр изначення комісії до неї пер еходять повноваження щодо уп равління справами юридичної особи. Комісія виступає в суд і від імені юридичної особи, я ка припиняється. Комісія з пр ипинення юридичної особи пом іщає в друкованих засобах ма сової інформації, в яких публ ікуються відомості про держа вну реєстрацію юридичної осо би, що припиняється, повідомл ення про припинення юридично ї особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може стан овити менше двох місяців з дн я публікації повідомлення пр о припинення юридичної особи . Комісія вживає усіх можливи х заходів щодо виявлення кре диторів, а також письмово пов ідомляє їх про припинення юр идичної особи.

Наказом Міністерства куль тури і мистецтв України № 540-к в ід 10 вересня 2004 року «Про створ ення комісій з припинення»бу ло прийнято рішення про ство рення комісії з припинення Д ержавного підприємства «Цир ковий творчий колектив «Зірк и України»шляхом його приєдн ання до Державного підприємс тва «Державна циркова компан ія України»(пункт 1 Наказу № 540-к від 10 вересня 2004 року).

Відповідно до пункту 2 Наказ у Міністерства культури і ми стецтв України № 540-к від 10 вере сня 2004 року було покладено на к ерівника-голову комісії з пр ипинення ДП «Цирковий творчи й колектив «Зірки України»( ОСОБА_6) функції комісії з пр ипинення юридичної особи.

Пунктом 3 Наказу Міністерст ва культури і мистецтв Украї ни № 540-к від 10 вересня 2004 року бул о встановлено порядок та стр оки припинення ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки Укра їни».

Наказом Міністерства куль тури і мистецтв України № 62-к в ід 10 лютого 2005 року «Про внесен ня змін до наказу від 10 вересн я 2004 року № 540-к «Про створення ко місій з припинення»у зв' язк у із кадровими змінами в ДП «Д ержавна циркова компанія Укр аїни»було внесено зміни до Н аказу Міністерства культури і мистецтв України № 540-к від 10 в ересня 2004 року, а саме - змінен о строк проведення процедури припинення юридичних осіб; в иведено зі складу комісії з п рипинення ДП «Цирковий творч ий колектив «Зірки України» ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА _11; уведено до складу комісії з припинення ДП «Цирковий тв орчий колектив «Зірки Україн и»Коваль М.Ф. (директора-р озпорядника ДП «Державна цир кова компанія України», заст упника голови комісії), ОСО БА_13. (провідного бухгалтера -ревізора ДП «Державна цирко ва компанія України», заступ ника голови комісії), Бойко С.В. (головний бухгалтер (нач альник відділу) ДП «Державна циркова компанія України»).

Наказом Міністерства куль тури і мистецтв України № 334-к в ід 24 травня 2005 року «Про внесен ня змін до наказу від 10.09.04 № 540-к « Про створення комісій з прип инення»в зв' язку із заявою голови комісії з припинення діяльності ДП «Цирковий твор чий колектив «Зірки України» ОСОБА_6 від 14 травня 2005 року б уло внесено зміни до Наказу М іністерства культури і мисте цтв України № 540-к від 10 вересня 2004 року, а саме - виведено зі с кладу комісії з припинення Д П «Цирковий творчий колектив «Зірки України»ОСОБА_6; п ризначено Головою Комісії з припинення ДП «Цирковий твор чий колектив «Зірки України» ОСОБА_13. - провідного бухг алтера-ревізора ДП «Державна циркова компанія України».

Наказом Міністерства куль тури і мистецтв України № 428-к в ід 1 червня 2005 року «Про внесенн я змін до наказу від 10.09.04 № 540-к «П ро створення комісій з припи нення»у зв' язку із звільнен ням з роботи за власним бажан ням голови комісії з припине ння діяльності ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки Укра їни»ОСОБА_13 було внесено зміни до Наказу Міністерства культури і мистецтв України № 540-к від 10 вересня 2004 року, а сам е - виведено зі складу коміс ії з припинення ДП «Цирковий творчий колектив «Зірки Укр аїни»ОСОБА_13.; призначено Головою Комісії з припиненн я ДП «Цирковий творчий колек тив «Зірки України»ОСОБА_15 . - в. о. директора ДП «Держав на циркова компанія України» .

Наказом Міністерства куль тури і туризму України № 513/0/17-07 в ід 12 вересня 2007 року «Про внесе ння змін до наказу від 10.09.04 № 540-к «Про створення комісій з при пинення»у зв' язку зі зверне нням ДП «Державна циркова ко мпанія України»було внесено зміни до Наказу Міністерств а культури і мистецтв Україн и № 540-к від 10 вересня 2004 року, а са ме - виведено зі складу комі сії з припинення ДП «Циркови й творчий колектив «Зірки Ук раїни»ОСОБА_15; призначено Головою Комісії з припиненн я ДП «Цирковий творчий колек тив «Зірки України»ОСОБА_16 - генерального директора -художнього керівника ДП «Де ржавна циркова компанія Укра їни».

Порядок проведення держав ної реєстрації юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів включає, зокрема: перевірк у комплектності документів, які подаються державному реє стратору, та повноти відомос тей, що вказані в реєстраційн ій картці; перевірку докумен тів, які подаються державном у реєстратору, на відсутніст ь підстав для відмови у прове денні державної реєстрації; внесення відомостей про юрид ичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного держа вного реєстру; оформлення і в идачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдин ого державного реєстру (ч. 2 ст . 4 Закону про Реєстрацію).

Відповідно до ч. 1 ст. 34 Закону про Реєстрацію (в редакції за кону від 15.05.2003 р. - станом на час реєстрації рішення засновни ків про припинення юридичної особи) для внесення до Єдиног о державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи засновники ( учасники) юридичної особи аб о уповноважені ними орган чи особа повинні подати (надісл ати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи: нотаріально посвідчену копі ю рішення засновників (учасн иків) або уповноваженого ним и органу щодо припинення юри дичної особи; документ, що під тверджує внесення плати за п ублікацію повідомлення про п рийняття засновниками (учасн иками) або уповноваженим ним и органом рішення щодо припи нення юридичної особи у спец іалізованому друкованому за собі масової інформації.

Частиною 3 ст. 34 Закону про Ре єстрацію встановлено, що у ра зі припинення юридичної особ и шляхом злиття або приєднан ня рішення щодо припинення ю ридичної особи підписується уповноваженими особами юрид ичної особи або юридичних ос іб, що припиняються, та юридич ної особи - правонаступника .

З наданих суду заперечень в ідповідача вбачається, що дл я внесення до Єдиного держав ного реєстру запису про ріше ння засновників (учасників) а бо уповноваженого ними орган у щодо припинення юридична о соба Державне підприємство « Цирковий творчий колектив «З ірки України»подала наступн і документи:

- доручення Державного підп риємства «Цирковий творчий к олектив «Зірки України»№ 111 ві д 02.09.2004 р.;

- платіжне доручення № 228 від 30.08.2004 р.;

- нотаріально посвідчена ко пія наказу Міністерства куль тури і мистецтв України № 540 від 10.09.2004 р. «Про створення ком ісій з припинення»з додаткам и;

- нотаріально посвідчена ко пія наказу Міністерства куль тури і мистецтв України № 238 від 16.04.2004 р. «Про внесення змін до наказу від 05.02.2004 р. № 68»;

- нотаріально посвідчена ко пія наказу Міністерства куль тури і мистецтв України № 166 від 26.03.2004 р. «Про внесення змін до наказу від 05.02.2004 р. № 68»;

- нотаріально посвідчена ко пія наказу Міністерства куль тури і мистецтв України № 68 від 05.02.2004 р. «Про реформування циркової галузі»з додатками .

Відповідно до ч. 7 ст. 34 Закону про Реєстрацію, державний ре єстратор має право залишити без розгляду документи, які п одані для внесення до Єдиног о державного реєстру запису про рішення засновників (уча сників) юридичної особи або у повноваженого ними органу що до припинення юридичної особ и, якщо: документи подані за не належним місцем проведення д ержавної реєстрації припине ння юридичної особи за рішен ням засновників (учасників) ю ридичної особи або уповноваж еного ними органу; документи не відповідають вимогам, які встановлені частиною першою статті 8 та частиною двадцято ю статті 22 цього Закону; рішен ня щодо припинення юридичної особи оформлено з порушення м вимог, які встановлені част иною третьою цієї статті; док ументи подані не у повному об сязі.

У разі, якщо документи, які п одавалися для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про рішення засновників (учасників) юридичної особи а бо уповноваженого ними орган у щодо припинення юридичної особи, не залишені державним реєстратором без розгляду, з асновники (учасники) юридичн ої особи або уповноважені ни ми орган чи особа не пізніше д вох робочих днів з дати надхо дження до державного реєстра тора цих документів погоджую ть з державним реєстратором призначення комісії з припин ення (ліквідатора, ліквідаці йної комісії тощо), порядок та строки ліквідації юридичної особи шляхом подання (надсил ання рекомендованим листом) йому відповідного рішення. Д ержавний реєстратор не пізні ше наступного робочого дня в ід дати надходження відповід ного рішення вносить до Єдин ого державного реєстру запис про призначення комісії з пр ипинення (ліквідатора, лікві даційної комісії тощо) (части на 9 статті 34 Закону про Реєстр ацію).

Згідно зі ст. 35 Закону про Реє страцію, державний реєстрато р за відсутності підстав для залишення документів, які по дані для внесення до Єдиного державного реєстру запису п ро рішення засновників (учас ників) юридичної особи або уп овноваженого ними органу щод о припинення юридичної особи , без розгляду повинен у день н адходження цих документів вн ести до Єдиного державного р еєстру запис про рішення зас новників (учасників) юридичн ої особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та направити відповідне повідомлення орг анам статистики, державної п одаткової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціал ьного страхування відомості про внесення такого запису.

21 вересня 2004 року державним р еєстратором Шевченківської районної у місті Києві держа вної адміністрації Поляко вою В.О. було внесено до Єдин ого державного реєстру рішен ня засновників (учасників) юр идичної особи або уповноваже ного ними органу щодо припин ення юридичної особи, номер з апису - 1 074 110 0001 000622.

21 вересня 2004 року державним р еєстратором Шевченківської районної у місті Києві держа вної адміністрації Лінцов ою В.Ю. було скориговано реє страційну дію по внесенню до Єдиного державного реєстру рішення засновників (учасник ів) юридичної особи або уповн оваженого ними органу щодо п рипинення юридичної особи за номером - 1 074 110 0001 000622 (номер запи су 1 074 777 0002 000622).

21 вересня 2004 року державним р еєстратором Шевченківської районної у місті Києві держа вної адміністрації Майбор одою В.Г. було внесено до Єди ного державного реєстру ріше ння засновників (учасників) ю ридичної особи або уповноваж еного ними органу щодо припи нення юридичної особи, яке по в' язано з реорганізацією, н омер запису - 1 074 127 0007 000622.

15 квітня 2004 року державним ре єстратором Шевченківської р айонної у місті Києві держав ної адміністрації Майборо дою В.Г. було скасовано реєс траційну дію по внесенню до Є диного державного реєстру рі шення засновників (учасників ) юридичної особи або уповнов аженого ними органу щодо при пинення юридичної особи за н омером 1 074 110 0001 000622 (номер запису - 1 074 998 0005 000622).

Відповідно до ст. 37 Закону пр о Реєстрацію в редакції від 01. 01.2007 р. (станом на час здійснення державної реєстрації припин ення юридичної особи) для про ведення державної реєстраці ї припинення юридичної особи в результаті злиття, приєдна ння, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа п ісля закінчення процедури пр ипинення, яка передбачена за коном, але не раніше двох міся ців з дати публікації повідо млення у спеціалізованому др укованому засобі масової інф ормації, повинні подати особ исто (надіслати рекомендован им листом з описом вкладення ) державному реєстратору так і документи: заповнену реєст раційну картку на проведення державної реєстрації припин ення юридичної особи в резул ьтаті злиття, приєднання, под ілу або перетворення; свідоц тво про державну реєстрацію юридичної особи; оригінал ус тановчих документів; нотаріа льно посвідчену копію переда вального акта, якщо припинен ня здійснюється в результаті злиття, приєднання або перет ворення, або нотаріально пос відчену копію розподільчого балансу, якщо припинення зді йснюється в результаті поділ у; довідку архівної установи про прийняття документів, як і відповідно до закону підля гають довгостроковому збері ганню; документ про узгоджен ня плану реорганізації з орг аном державної податкової сл ужби (за наявності податково го боргу); довідку відповідно го органу державної податков ої служби про відсутність за боргованості по податках, зб орах (обов'язкових платежах); д овідку відповідного органу П енсійного фонду України про відсутність заборгованості ; довідки відповідних органі в фондів соціального страхув ання про відсутність заборго ваності. У випадках, що встано влені законом, крім документ ів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатков о подається висновок аудитор а щодо достовірності та повн оти передавального акта або розподільчого балансу.

Відповідно до ч. 4 ст. 37 Закону про Реєстрацію в редакції ві д 01.01.2007 р. передавальний акт або розподільчий баланс повинен бути затверджений засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або органом, який прийняв рішення про припинення юрид ичної особи. Підписи голови т а членів комісії з припиненн я юридичної особи на передав альному акті або розподільчо му балансі повинні бути нота ріально посвідчені.

Як вбачається з матеріалів справи, для проведення реєст раційної дії по державній ре єстрації припинення юридичн ої особи в результаті її лікв ідації за рішенням засновник ів, що не пов' язано з реорган ізацією юридична особа Держа вне підприємство «Цирковий т ворчий колектив «Зірки Украї ни»подала наступні документ и:

- реєстраційна картка на про ведення державної реєстраці ї припинення юридичної особи в результаті приєднання Фор ма № 8 з додатком;

- копія Наказу Міністерства культури і туризму України № 513/0/17-07 від 12.09.2007 р. «Про внесення зм ін до наказу від 10.09.04 р. № 540-к «Про створення комісій з припине ння»;

- доручення ДП «Цирковий тво рчий колектив «Зірки України »№ 1 від 08.01.2008 р.;

- доручення ДП «Цирковий тво рчий колектив «Зірки України »№ 2 від 08.01.2008 р.;

- нотаріально посвідчений Акт приймання-передачі тов арно-матеріальних цінностей та інших активів та пасивів, п ідписаного Головою комісії з припинення ОСОБА_15 та зат вердженого В. о. Міністра куль тури і туризму України ОСОБ А_5 14.09.2005 р.;

- аудиторський висновок про підтвердження повноти і дос товірності акту приймання-пе редачі товарно-матеріальних цінностей та інших активів і пасивів (Передавальний акт), у кладеного між Державним підп риємством «Цирковий творчий колектив «Зірки України»(ко д ЄДРПОУ - 19484288) та Державним пі дприємством «Державна цирко ва компанія України» (код ЄДР ПОУ - 19070084) станом на 30 червня 2005 р оку;

- довідка про зняття з облік у ДП ТЦК «Зірки України»від 04. 02.2005 р.;

- довідка Центрального держ авного архіву-музею літерату ри і мистецтва України;

- довідка Подільської міжра йонної виконавчої дирекції п ро зняття з обліку страхувал ьника № 423 від 13.04.2005 р.;

- довідка Фонду соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и;

- повідомлення Пенсійного ф онду України в Шевченківсько му районі міста Києва № 5953/03 в ід 02.08.2005 року;

- довідка Державної податко вої інспекції у Шевченківськ ому районі міста Києва про ві дсутність заборгованості по податках, зборах (обов' язко вих платежах) № 6883/10/19-018 від 19.12.2007 р.

Відповідно до ч. 7 ст. 37 Закону про Реєстрацію в редакції ві д 01.01.2007 р., державний реєстратор має право залишити без розгл яду документи, які подані для проведення державної реєстр ації припинення юридичної ос оби в результаті злиття, приє днання, поділу або перетворе ння, якщо: документи подані за неналежним місцем проведенн я державної реєстрації; доку менти подані не у повному обс язі; документи не відповідаю ть вимогам, які встановлені ч астинами першою та другою ст атті 8 цього Закону; передавал ьний акт або розподільчий ба ланс не відповідає вимогам, я кі встановлені частиною четв ертою цієї статті; документи подані раніше строку, встано вленого абзацом першим части ни першої цієї статті.

Відповідно до ч. 9 ст. 37 Закону про Реєстрацію в редакції ві д 01.01.2007 р., порядок внесення держ авним реєстратором запису пр о проведення державної реєст рації припинення юридичної о соби в результаті злиття, при єднання, поділу або перетвор ення встановлюється відпові дно частинами восьмою - десят ою статті 36 цього Закону.

09 січня 2008 року державним реє стратором Шевченківської ра йонної у місті Києві державн ої адміністрації Лінцовою В.Ю. було внесено до Єдиного державного реєстру запис пр о державну реєстрацію припин ення юридичної особи в резул ьтаті її ліквідації за рішен ням засновників, що не пов' я зано з реорганізацією, номер запису - 1 074 111 0003 000622.

09 січня 2008 року державним реє стратором Шевченківської ра йонної у місті Києві державн ої адміністрації Майбород ою В.Г. було внесено до Єдино го державного реєстру запис про державну реєстрацію прип инення юридичної особи в рез ультаті злиття, приєднання, п оділу або перетворення, номе р запису - 1 074 112 0008 000622.

15 квітня 2008 року державним ре єстратором Шевченківської р айонної у місті Києві держав ної адміністрації Майборо дою В.Г. було скасовано реєс траційну дію по внесенню до Є диного державного реєстру за пису про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації з а рішенням засновників, що не пов' язано з реорганізацією за номером 1 074 111 0003 000622.

Державне підприємство «Ци рковий творчий колектив «Зір ки України»(ідентифікаційни й код: 19484288, адреса: 01135, м. Київ, Шевч енківський район, площа Пере моги, 2) вилучено з ЄДРПОУ на пі дставі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті приєднання до Д ержавного підприємства «Дер жавна циркова компанія Украї ни»(ідентифікаційний код 19070084) . Дані про проведення державн ої реєстрації припинення юри дичної особи: місце проведен ня державної реєстрації прип инення юридичної особи - Шев ченківська районна у місті К иєві державна адміністрація ; дата запису - 09.01.2008 р.; № запису - 10741120003000622.

Суд звертає увагу на те, що М іністерством культури і мист ецтв України було прийнято р ішення про припинення ДП ЦТК «Зірки України»шляхом реорг анізації у формі приєднання.

Законом про Реєстрацію вст ановлений чіткий перелік док ументів, який подається для д ержавної реєстрації рішення уповноваженого органу про п рипинення юридичної особи та для державної реєстрації пр ипинення юридичної особи у ф ормі реорганізації шляхом пр иєднання.

Судом встановлено, що 09.01.2008 р. Д ержавним реєстратором Шевче нківської районної у місті К иєві державної адміністраці ї було здійснено державну ре єстрацію припинення ДП ЦТК « Зірки України» в результаті її ліквідації за рішенням за сновників, що не пов' язано з реорганізацією (номер запис у - 1 074 111 0003 000622) на основі докумен тів, які подаються для держав ної реєстрації припинення юр идичної особи шляхом її реор ганізації у формі приєднання . Тобто, в даній частині суд вв ажає, що дії державного реєст ратора не ґрунтуються на пол оженнях чинного законодавст ва України.

В ході розгляду справи, було встановлено, а представнико м відповідачем не спростован о факт невідповідності подан ого для реєстрації пакету до кументів вимогам чинного зак онодавства України.

Так, в описі документів, які подаються державному реєстр атору для проведення відпові дної реєстраційної дії, держ авний реєстратор Лінцова В .Ю. зазначає назву реєстрац ійної дії «державна реєстрац ія припинення юридичної особ и в результаті ліквідації за рішенням засновників, що не п ов' язано з реорганізацією» та зазначає в переліку докум ентів, зокрема, ліквідаційни й баланс, акт ліквідаційної к омісії, який затверджено ріш енням засновників (учасників ) або уповноваженого ним орга ну, однак приймає рішення про припинення юридичної особи внаслідок її ліквідації на о снові тих документів, які под аються для припинення юридич ної особи шляхом її реоргані зації у формі приєднання (зок рема, на основі поданого акта приймання-передачі товарно- матеріальних цінностей та ін ших активів та пасивів).

Суд звертає увагу на те, що п ід час дослідження доказів с удом оглядалися оригінали до кументів, які подавалися дер жавному реєстратору, і встан овлено фактичну невідповідн ість опису та реально подани х документів.

Суд вважає необґрунтовани ми посилання представника ві дповідача та третьої особи 2 н а те, що станом на вчинення від повідних реєстраційних дій а втоматизована інформаційна система ведення ЄДР, розробн иком якої є державне підприє мство «Інформаційно-ресурсн ий центр»Державного комітет у України з питань регулятор ної політики та підприємницт ва, давала державному реєстр атору змогу вносити до ЄДР ли ше запис про рішення засновн иків (учасників) про припинен ня юридичної особи без зазна чення в якості підстави для п рипинення реорганізацію шля хом приєднання до іншої юрид ичної особи, виходячи з насту пного.

Як вже було зазначено припи нення юридичної особи згідно чинного законодавства Украї ни може відбуватися шляхом р еорганізації або ліквідації юридичної особи.

Однією із форм реорганізац ії юридичної особи є її приєд нання до іншої юридичної осо би.

Підставою для припинення ю ридичної особи шляхом її рео рганізації у формі приєднанн я є рішення уповноваженого з аконом органу про припинення юридичної особи шляхом її ре організації у формі приєднан ня (в спірних правовідносина х - це наказ Міністерства ку льтури та мистецтв України).

Таким чином, пояснення відп овідача та третьої особи 2 про те, що реорганізація шляхом п риєднання є підставою припин ення юридичної особи суд вва жає такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законода вства, оскільки реорганізаці я у формі приєднання є видом п рипинення юридичної особи, а не її підставою.

Оскільки, Державним реєстр атором до Єдиного державного реєстру було внесено запис с аме про припинення юридичної особи в результаті її ліквід ації, то суд звертає увагу, що даними діями було допущено п орушення Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців» (а саме - на основ і, зокрема, передавального ак ту було зареєстровано ліквід ацію юридичної особи).

Разом з тим, як випливає із н аявного в матеріалах справи пакету документів, який пода вався для державної реєстрац ії припинення юридичної особ и, уповноваженими представни ками комісії з припинення ДП ЦТК «Зірки України»Державно му реєстратору був поданий н еповний пакет документів для проведення реєстрації припи нення юридичної особи, а саме - не було подано свідоцтва п ро державну реєстрацію юриди чної особи та оригіналу уста новчих документів.

Суд також, звертає увагу на те, що Наказом Міністерства к ультури і туризму України № 840 /0/16-08 від 25 липня 2008 року «Про скас ування наказів Міністерства культури і мистецтв України від 05.02.2004 № 68, від 16.04.2004 № 238»скасован о Наказ Міністерства культур и і мистецтв України № 68 від 5 лю того 2008 року «Про реформуванн я циркової галузі»та Наказ М іністерства культури і мисте цтв України № 238 від 16 квітня 2004 р оку «Про внесення змін до нак азу від 05.02.2004 р. № 68»та зобов' яза но Управління нормативно-пра вової та кадрової роботи Мін істерства культури і туризму України поновити у судовому порядку державну реєстрацію Державного підприємства «Ци рковий творчий колектив «Зір ки України».

Таким чином, станом на час р озгляду справи скасовані док ументи, які стали підставою д ля проведення процедури прип инення та реєстрації припине ння Державного підприємства «Цирковий творчий колектив «Зірки України».

Згідно зі статтею 6 Конститу ції України органи законодав чої, виконавчої та судової вл ади здійснюють свої повноваж ення у встановлених цією Кон ституцією межах та відповідн о до законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Частиною 1 ст. 11 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністр ативних судах здійснюється н а засадах змагальності сторі н та свободи в наданні ними су ду своїх доказів і у доведенн і перед судом їх переконливо сті, а частиною 1 статті 71 Кодек су адміністративного судочи нства України зазначено, що к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Задоволенню в адміністрат ивному процесі підлягають ли ше ті позовні вимоги, які відн овлюють порушені права особи у сфері публічно-правових ві дносин.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку, щ о позовні вимоги належить за довольнити частково, а саме н еобхідно скасувати державну реєстрацію припинення юриди чної особи Державного підпри ємства «Цирковий творчий кол ектив «Зірки України»в резул ьтаті приєднання до Державно го підприємства «Державна ци ркова компанія України»(іден тифікаційний код 19070084), дата зап ису - 9 січня 2008 року, № запису - 10741120003000622.

Частиною 3 ст. 94 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, передбачається, якщо а дміністративний позов задов олено частково, судові витра ти, здійснені позивачем, прис уджуються йому відповідно до задоволених вимог.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 17, 94, 158, 162, 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, Окружний адміністративний суд міста К иєва -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний п озов задовольнити частково.

2. Скасувати державну р еєстрацію припинення юридич ної особи Державного підприє мства «Цирковий творчий коле ктив «Зірки України»в резуль таті приєднання до Державног о підприємства «Державна цир кова компанія України» (іден тифікаційний код 19070084), дата зап ису - 9 січня 2008 року, № запису - 10741120003000622.

3. Судові витрати у сумі 1 грн. 70 коп. присудити на корис ть Міністерства культури і т уризму України за рахунок Де ржавного бюджету України.

4. В задоволенні решти п озовних вимог Міністерству культури і туризму України в ідмовити.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про а пеляційне оскарження з насту пним поданням протягом двадц яти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.

Суддя О.Є. Пилипенко

Дата підписання повного тексту постанови: 26.06.2009 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.06.2009
Оприлюднено18.10.2010
Номер документу4175288
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-30/09/2670

Ухвала від 29.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Зайцев М. П.

Постанова від 02.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пилипенко О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні