Ухвала
від 25.11.2014 по справі 874/16/14
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Суддя-доповідач:Бондарчук І.Ф.

ПОСТАНОВА

іменем України

"25" листопада 2014 р. Справа № 874/16/14

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Бондарчука І.Ф.

суддів: Моніча Б.С.

Хаюка С.М.,

при секретарі Лялевич С.С. ,

за участю представника позивача та третьої особи

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Володарсько-Волинської районної державної адміністрації Житомирської області до ОСОБА_3 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" про примусове відчуження частини земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності ,

ВСТАНОВИВ:

У вересні 2014 року Володарсько-Волинська районна державна адміністрація Житомирської області звернулась до Житомирського апеляційного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_3, в якому просила примусово відчужити у державну власність з мотивів суспільної необхідності частину земельної ділянки площею 0,0586 га, що належить ОСОБА_3 на правах власності, яке посвідчено державним актом на право власності на земельну ділянку від 14.12.2009 року серії ЯБ № 864577, та знаходиться на території Грушківської сільської ради Володарсько-Волинського району (загальна площа вказаної земельної ділянки 4,3579 га, кадастровий номер 1821180400:03:001:0086, категорія земель: землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення земельної ділянки: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, угіддя: рілля) із повним попереднім відшкодуванням вартості зазначеної частини земельної ділянки за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, до якого зараховуються кошти від державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в установленому законодавством порядку, у розмірі 1392,00 грн. (одна тисяча триста дев'яносто дві грн. 00 коп.), виділити із земельної ділянки, загальною площею 4,3579 га, яка перебуває у власності ОСОБА_3, технічною документацією із землеустрою про поділ земельної ділянки, в окремі земельні ділянки, із яких: земельна ділянка площею 4,2993 га - залишається у власності ОСОБА_3; земельна ділянка площею 0,0586 га - відчужуються у державну власність з мотивів суспільної необхідності, із забезпеченням державної реєстрації зазначених земельних ділянок та прав на них у визначеному законодавством порядку та зобов'язати ОСОБА_3 звільнити частину земельної ділянки, площею 0,0586 га, що примусово відчужується з мотивів суспільної необхідності у державну власність, протягом 15 (п'ятнадцяти) днів з дня набрання постановою суду законної сили.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вилучення земельних ділянок потрібно для будівництва ЛЕП Рівненська АЕС - Київська.

В судовому засіданні представник позивача та представник третьої особи позов підтримали з зазначених в позовній заяві підстав.

Відповідач в судове засідання не з"явився, надіслав заяву в якій просив справу розглянути без його участі, проти задоволення позовних вимог не заперечував.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та третьої особи, суд вважає, що позовна заява підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.41 Конституції України примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості.

Порядок відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, для суспільних потреб або з мотивів суспільної необхідності врегульований Законом України "Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності" (далі Закону).

Положеннями ст.7 Закону визначено перелік суспільних потреб, коли органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та в порядку, визначених цим Законом, мають право викупу земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб. До вказаного переліку входить створення міських парків, будівництво дошкільних навчальних закладів, майданчиків відпочинку, стадіонів та кладовищ.

Відповідно до приписів ст.9 Закону, міські ради в межах території здійснення їх повноважень приймають рішення про викуп земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, у порядку, визначеному цим Законом, для таких суспільних потреб, як будівництво, капітальний ремонт, реконструкція та обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури, пов'язаних з обслуговуванням відповідно територіальної громади міста (доріг, мостів, естакад, газо - та водопроводів, ліній електропередачі, зв'язку, аеропортів, нафтових та газових терміналів, електростанцій), та об'єктів, необхідних для їх експлуатації, розташування об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення; створення міських парків, будівництво дошкільних навчальних закладів, майданчиків відпочинку, стадіонів та кладовищ.

Статтею 10 Закону встановлено порядок та умови прийняття рішення про викуп земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, для суспільних потреб. Зокрема, передбачено, що ініціатива щодо викупу земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, для суспільних потреб може належати лише органам виконавчої влади чи органам місцевого самоврядування, спеціальним адміністраціям щодо управління територіями та об'єктами природно-заповідного фонду, особам, які отримали спеціальний дозвіл (ліцензію) на користування надрами, і підприємствам, які здійснюють будівництво, капітальний ремонт, реконструкцію, експлуатацію об'єктів транспортної та енергетичної інфраструктури, захисних гідротехнічних споруд і які погодили місце розташування таких об'єктів у випадках та в порядку, визначених статтею 151 Земельного кодексу України.

Відповідно до приписів ч.2 ст.10 Закону, орган місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, зобов'язаний письмово повідомити про це їх власника (власників) протягом п'яти днів з дня прийняття такого рішення, але не пізніше як за три місяці до їх викупу. Цей строк поширюється також на тих осіб, які стануть власниками таких об'єктів протягом трьох місяців з дня надходження зазначеного повідомлення.

Приписами ч.1 ст.11 Закону визначено, що власник (власники) земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, протягом одного місяця з дня отримання інформації (письмового повідомлення) згідно із статтею 10 цього Закону письмово повідомляє відповідний орган місцевого самоврядування про надання згоди на проведення переговорів щодо умов викупу або відмову від такого викупу.

В силу приписів ч.1 ст.15 Закону, в разі неотримання згоди власника земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з викупом цих об'єктів для суспільних потреб, зазначені об'єкти можуть бути примусово відчужені у державну чи комунальну власність лише як виняток з мотивів суспільної необхідності і виключно під розміщення об'єктів, визначених у цій статті.

Порядок примусового відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, з мотивів суспільної необхідності встановлений ст.16 Закону. Так, орган місцевого самоврядування, що прийняв рішення про відчуження земельної ділянки, у разі недосягнення згоди з власником земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, щодо їх викупу для суспільних потреб відповідно до розділу II цього Закону звертається до адміністративного суду із позовом про примусове відчуження зазначених об'єктів. Вимога про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, підлягає задоволенню, у разі якщо позивач доведе, що будівництво, капітальний ремонт, реконструкція об'єктів, під розміщення яких відчужується відповідне майно, є неможливим без припинення права власності на таке майно попереднього власника.

Згідно із ч.3 ст.16 Закону, у разі задоволення позовних вимог рішенням суду визначається викупна ціна та порядок її виплати, а також перелік та порядок надання майна замість відчуженого.

Згідно ч.2 ст.16 Закону вимога про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, підлягає задоволенню, якщо позивач доведе, що облаштування ЛЕП, є неможливим без припинення права власності на земельну ділянку попереднього власника.

Встановлено, що Указом Президента України від 27.12.2005 №1863/2005 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 09.12.2005 "Про стан енергетичної безпеки України та основні засади державної політики у сфері її забезпечення", розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.07.2006 № 436-р "Про затвердження плану заходів на 2006-2010 роки щодо реалізації Енергетичної стратегії України на період до 2030 року" та "Схемою розвитку ОЕС України на 2010 рік з перспективою до 2015 року" передбачено будівництво об'єкта "Лінії електропередачі 750 кВ для видачі потужностей Рівненської та Хмельницької атомних електростанцій: ПЛ 750 кВ Рівненська АЕС - Київська з розширенням ПС 750 кВ "Київська" та заходами ПЛ 750 кВ", до складу якого входить будівництво повітряної лінії електропередачі напругою 750 кВ Рівненська АЕС - Київська (далі - ПЛ 750 кВ Рівненська АЕС -Київська).

Згідно з п.11 розділу 2 Плану заходів на 2006 - 2010 роки щодо реалізації Енергетичної стратегії України на період до 2030 року, затвердженого розпорядженням Уряду від 27.07.2006 року № 436-р, відповідальними з будівництва вказаного об'єкта є Міненерго вугілля України, Мінпромполітики, НКРЕ, державне підприємство "Національна акціонерна компанія "Укренерго" (далі-ДП "НЕК "Укренерго").

ДП "НЕК "Укренерго" визначено замовником проектування та будівництва вказаного стратегічного системоутворюючого магістрального лінійного енергооб'єкта, будівництво якого обумовлено загальнодержавними інтересами, є суспільно необхідним та спрямоване на економічний і соціальний розвиток держави та на забезпечення енергетичної і національної безпеки України в цілому.

ДП "НЕК "Укренерго" були оформлені матеріали вибору місця розташування земельних ділянок для розміщення ПЛ 750 кВ Рівненська АЕС - Київська (у т.ч. оформлено матеріали погодження місця розташування енергооб'єкта на земельних ділянках, які перебувають у приватній власності, згідно з вимогами статті 151 Земельного кодексу України), погоджено місце розташування лінійного енергооб'єкта, розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у постійне користування ДП "НЕК "Укренерго" для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування ПЛ 750 кВ Рівненська АЕС - Київська на території Рівненської, Житомирської та Київської областей (далі - проект землеустрою).

Проект землеустрою у визначеному законодавством порядку було погоджено відповідними районними Комісіями з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, а також пройшов обов'язкову державну експертизу Держземагентством України (позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації від 26.07.2012 № 460-12.

Відповідно до статей 122, 123, 146, 147, 149 Земельного кодексу України та Закону України "Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності" (далі - Закон) Кабінет Міністрів України прийняв рішення у формі розпорядження від 20.08.2012 року № 625-р "Про вилучення та/або надання земельних ділянок у постійне користування із зміною їх цільового призначення та викуп або примусове відчуження земельних ділянок, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності" (далі - розпорядження КМУ).

Пунктом 4 зазначеного розпорядження КМУ доручено Рівненській, Житомирській та Київській облдержадміністраціям у визначеному законодавством порядку вжити заходів щодо викупу або примусового відчуження земельних ділянок, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності згідно з додатком 2 до розпорядження КМУ та видачі ДП "НЕК "Укренерго" державних актів на право постійного користування земельними ділянками для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування повітряної лінії електропередачі напругою 750 кВ Рівненська АЕС - Київська.

На виконання вказаного пункту 4 розпорядження КМУ Житомирська обласна державна адміністрація прийняла розпорядження від 28.03.2013 року №87 «Про заходи щодо викупу або примусового відчуження земельних ділянок», пунктом 1 якого доручила вжити відповідних заходів районним державним адміністраціям.

На виконання цього розпорядження Володарсько-Волинська районна державна адміністрація прийняла розпорядження від 30.09.2013 року №390 «Про викуп або примусове відчуження земельних ділянок, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності з подальшим наданням цих земельних ділянок у постійне користування ДП «НЕК «Укренерго» із зміною їх цільового призначення для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування повітряної лінії електропередачі напругою 750 кВ Рівненська АЕС - Київська, повітряної лінії електропередачі напругою 750 кВ Хмельницька АЕС - Чорнобильська АЕС на електричну підстанцію напругою 750 кВ «Київська».

До складу земельних ділянок, які підлягають викупу або примусовому відчуженню для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності відповідно до вищевказаних розпоряджень відповідних органів виконавчої влади відноситься частина земельної ділянки площею 0,0586 га., що належить громадянці ОСОБА_3 на праві власності, яке посвідчено державним актом на право власності на земельну ділянку від 14.12.2009 року серії ЯБ № 864577, та знаходиться на території Грушківської сільської ради Володарсько-Волинського району.

Згідно з державним актом на право власності на земельну ділянку від 14.12.2009 року серії ЯБ № 864577 загальна площа вказаної земельної ділянки становить 4,3579 га, кадастровий номер 1821180400:03:001:0086, категорія земель: землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення земельної ділянки: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, угіддя: рілля.

Частина земельної ділянки, що підлягає викупу для суспільних потреб або примусовому відчуженню з мотивів суспільної необхідності з подальшим наданням (передачею) цієї земельної ділянки у постійне користування ДП «НЕК «Укренерго» для розміщення ПЛ 750 кВ Рівненська АЕС - Київська підтверджується проектом землеустрою та кадастровим планом земельної ділянки.

Відповідно до статті 5 Закону вартість частини земельної ділянки, яка підлягає викупу для суспільних потреб (примусовому відчуженню з мотивів суспільної необхідності) визначена на підставі експертної грошової оцінки та складає 1392 грн. 00 коп.

Відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про оцінку земель проведено рецензію звіту про експертну грошову оцінку (копія додається).

Володарсько-Волинська РДА здійснює викуп або примусове відчуження земельної ділянки (її частини) для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, до якого зараховуються кошти від замовника будівництва повітряної лінії електропередачі - ДП «НЕК «Укренерго» на виконання цільових заходів відповідно до вимог статті 6 Закону та частини 4 статті 13 Бюджетного кодексу України.

Відповідно до ч. З статті 10 Закону орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, у разі якщо місце проживання (перебування чи роботи) або місцезнаходження осіб, залишається невідомим, навіть після звернення до адресного бюро та органів внутрішніх справ, про прийняте рішення щодо викупу земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, ці особи повідомляються шляхом розміщення відповідного оголошення у друкованих засобах масової інформації на території здійснення повноважень яких знаходиться земельна ділянка, що викуповується органом місцевого самоврядування чи відповідним органом місцевого самоврядування.

На виконання цієї норми Закону, позивачем було опубліковано у Володарсько - Волинській районній газеті «Прапор» від 04.10.2013 року оголошення про викуп або примусове відчуження розташованих за межами населених пунктів Дворищенської, Зубринської, Грушківської, Давидівської сільських рад Володарсько - Волинського району Житомирської області земельних ділянок (їх частин), які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності.

Частиною 3 статті 10 Закону передбачено, що власник (власники) земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, вважається повідомленим про такий викуп з дня опублікування зазначеного оголошення.

Відповідно до статті 11 вищезазначеного Закону власник земельної ділянки протягом одного місяця з дня отримання інформації (з дня опублікування об'яви у друкованому виданні) згідно із статтею 10 цього Закону письмово повідомляє відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування про надання згоди на проведення переговорів щодо умов викупу або відмову від такого викупу.

Згідно з частиною 5 статті 5 Закону у разі якщо власник виступає проти відчуження свого нерухомого майна за оцінкою, проведеною суб'єктом оціночної діяльності, визначеним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, він може залучити іншого суб'єкта оціночної діяльності для визначення вартості нерухомого майна чи проведення рецензування звіту з оцінки такого майна. У цьому разі витрати на виконання таких послуг несе власник майна.

На момент розгляду справи згоди між Володарсько-Волинською РДА та ОСОБА_3 щодо викупу для суспільних потреб частини земельної ділянки не досягнуто.

Згідно з частиною 1 статті 15 Закону, у разі неотримання згоди власника земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з викупом цих об'єктів для суспільних потреб зазначені об'єкти можуть бути примусово відчужені у державну чи комунальну власність лише як виняток з мотивів суспільної необхідності і виключно під розміщення, зокрема, лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, мостів, естакад, магістральних трубопроводів, ліній електропередачі, аеропортів, морських портів, нафтових і газових терміналів, електростанцій) та об'єктів, необхідних для їх експлуатації.

На даний час Указ Президента України від 27.12.2005 №1863/2005, розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.07.2006 № 436-р, від 20.08.2012 № 625-р, розпорядження Житомирської обласної державної адміністрації від 23.03.2013 року № 87 та розпорядження Володарсько-Волинської районної державної адміністрації від 30.09.2013 № 390 є чинними та підлягають виконанню.

З огляду на викладене, частина земельної ділянки площею 0,0586 га, яка належить на праві власності ОСОБА_3, підлягає примусовому відчуженню у державну власність з мотивів суспільної необхідності для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування повітряної лінії електропередач 750 кВ Рівненська АЕС - Київська", оскільки виконання робіт по будівництву вказаної повітряної лінії електропередачі без припинення права власності відповідача на вказану частину земельної ділянки є неможливим.

Суд дійшов висновку, що позивачем дотримано встановлену законом процедуру вирішення спору в досудовому порядку, а тому спірна земельна ділянка, яке належить відповідачу, підлягає примусовому відчуженню у державну власність з мотивів суспільної необхідності - для розміщення ПЛ 750 кВ Рівненська АЕС - Київська, оскільки закінчення вказаних робіт без припинення права власності відповідача на цю земельну ділянку неможливо.

Керуючись ст.ст. 160, 161-163, 183-1,186 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Примусово відчужити у державну власність з мотивів суспільної необхідності частину земельної ділянки площею 0,0586 га, що належить ОСОБА_3 на правах власності, яке посвідчено державним актом на право власності на земельну ділянку від 14.12.2009 року серії ЯБ № 864577, та знаходиться на території Грушківської сільської ради Володарсько-Волинського району (загальна площа вказаної земельної ділянки 4,3579 га, кадастровий номер 1821180400:03:001:0086, категорія земель: землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення земельної ділянки: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, угіддя: рілля) із повним попереднім відшкодуванням вартості зазначеної частини земельної ділянки за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, до якого зараховуються кошти від державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в установленому законодавством порядку, у розмірі 1392,00 грн. (одна тисяча триста дев'яносто дві грн. 00 коп.) шляхом перерахування Володарсько-Волинською районною державною адміністрацією Житомирської області коштів на зазначений ОСОБА_3 банківський рахунок або внесенням цих коштів на депозит нотаріальної контори в порядку, встановленому законом, за місцем розташування вказаної земельної ділянки протягом 10 (десяти) днів з дня набрання постановою суду законної сили.

Виділити із земельної ділянки, загальною площею 4,3579 га, яка перебуває у власності ОСОБА_3, технічною документацією із землеустрою про поділ земельної ділянки, в окремі земельні ділянки, із яких: земельна ділянка площею 4,2993 га - залишається у власності ОСОБА_3; земельна ділянка площею 0,0586 га - відчужуються у державну власність з мотивів суспільної необхідності, із забезпеченням державної реєстрації зазначених земельних ділянок та прав на них у визначеному законодавством порядку.

Зобов'язати ОСОБА_3 звільнити частину земельної ділянки, площею 0,0586 га, що примусово відчужується з мотивів суспільної необхідності у державну власність, протягом 15 (п'ятнадцяти) днів з дня набрання постановою суду законної сили.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження постанови.

Апеляційна скарга подається до Вищого адміністративного суду України через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення, тобто через Житомирський апеляційний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Вищого адміністративного суду України як до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Головуючий суддя (підпис) І.Ф.Бондарчук

судді: (підпис) Б.С. Моніч

(підпис) С.М.Хаюк

З оригіналом згідно: суддя


І.Ф.Бондарчук

Повний текст cудового рішення виготовлено "26" листопада 2014 р.

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: Володарсько-Волинська районна державна адміністрація Житомирської області вул.Карла Маркса,6,смт.Володарськ-Волинський,Володарсько - Волинський район, Житомирська облас,12101

3- відповідачу/відповідачам: ОСОБА_3 АДРЕСА_1

4-третій особі: Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" - вул.С.Петлюри,25,м.Київ,01032,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2014
Оприлюднено10.12.2014
Номер документу41753973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —874/16/14

Ухвала від 25.11.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бондарчук І.Ф.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Зарудяна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні