Постанова
від 18.06.2009 по справі 2а-4555/09/6/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

18.06.09 Справа №2а-4555/09/6/0170

(10 год. 13 хв.)

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі

головуючого судді Латинін а Ю.А. ,

при секретарі Усковій О.І.,

за участю представника поз ивача МуніцаД.Д.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Прокурора Київ ського району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримськ ому регіоні"

до Кримської республікан ської установи "Психіатрична лікарня № 2"

про стягнення

Суть спору: Прокурор Київсь кого району м. Сімферополя АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР К рим з адміністративним позов ом в інтересах держави в особ і Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримськ ому регіоні" до Кримської рес публіканської установи "Псих іатрична лікарня № 2" про стягн ення штрафних санкцій в розм ірі 170,00 грн., нарахованих за пор ушення Закону України «Про е лектроенергетику».

Прокурор у судове засіданн я не з`явився, про час, дату та м ісце його проведення був пов ідомлений належним чином, кл опотання про розгляд справи за його відсутності до суду н е надав, про причини неявки су д не повідомив.

Представник позивача у суд овому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав, на ведених у адміністративному позові.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був по відомлений належним чином, з аперечень на позов не надав, п ро причини неявки суд не пові домив.

Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутності п редставника відповідача, кер уючись ст. 128 КАС України, на під ставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані про курором та позивачем, всебіч но і повно з'ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт уються позовні вимоги, об'єкт ивно оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КА С України компетенція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори за зверненнями суб ' єкта владних повноважень у випадках, встановлених зако ном.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Правові, економічні та орга нізаційні засади діяльності в електроенергетиці та регу лювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, по стачанням і використанням ен ергії, забезпеченням енергет ичної безпеки України, конку ренцією та захистом прав спо живачів і працівників галузі передбачені Законом України "Про електроенергетику" від 16.10.1997, № 575/97-ВР (далі - Закон).

Одними з головних засад дер жавної політики в сфері елек троенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов б езпечної експлуатації об'єкт ів електроенергетики; додерж ання єдиних державних норм, п равил і стандартів всіма суб 'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, пос тачанням і використанням ене ргії; забезпечення відповіда льності енергопостачальник ів та споживачів.

Відповідно до ст. 9 Закону де ржавний нагляд в електроенер гетиці здійснюють Державна і нспекція з експлуатації елек тричних станцій і мереж та Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визна чені законодавством України . Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії здійснює нагл яд за електричними і теплови користовуючими установками та тепловими мережами спожи вачів та суб'єктів електроен ергетики.

Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право : давати споживачам та суб'єкт ам електроенергетики обов'яз кові для виконання приписи п ро усунення порушень нормати вно-правових актів; давати сп оживачам та суб'єктам електр оенергетики приписи про прив едення засобів обліку, контр олю та регулювання споживанн я електричної і теплової ене ргії у відповідність з норма ми, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимост і продовження експлуатації е лектричних і тепловикористо вуючих установок споживачів , якщо це створює загрозу житт ю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосов увати в установленому законо давством України порядку сан кції до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адмі ністративні правопорушення .

ВП “Держенергонагляд у Кри мському регіоні” створено ві дповідно до “Положення про в ідокремлений підрозділ “Дер женергонагляд у Кримському р егіоні” Державного підприєм ства НЕК “Укренерго”, затвер дженого наказом НЕК “Укренер го” від 20.02.2006 року № 63 “Про утворе ння відокремлених підрозділ ів НЕК “Укренерго” і здійсню є свою діяльність у складі ДП НЕК “Укренерго”.

Відповідно до Положення ме тою і завданням ВП “Держенер гонагляд у Кримському регіон і” є сприяння забезпеченню н алежного функціонування об' єднаної енергетичної систем и України, сфери теплопостач ання, енергетичної безпеки д ержави й здійснення контролю за дотриманням суб' єктами електроенергетики, суб' єкт ами відносин у сфері теплопо стачання і споживачами елект ричної енергії, вимог нормат ивно - правових і нормативн о - технічних актів у сфері в иробництва, поставки й спожи вання електричної та теплово ї енергії.

Таким чином, судом встановл ено, що ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні”, реалі зуючи свої завдання та функц ії у відносинах з фізичними т а юридичними особами, є орган ом виконавчої влади та, відпо відно, суб' єктом владних по вноважень.

Захист прав споживачів еле ктричної енергії, а також мех анізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами У країни “Про електроенергети ку”, "Про захист прав споживач ів", "Про захист економічної ко нкуренції", "Про енергозбереж ення", іншими нормативно-прав овими актами.

Обов' язки і відповідальн ість споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Зак ону України “Про електроенер гетику”.

Споживач енергії зобов'яза ний додержуватись вимог норм ативно-технічних документів та договору про постачання е нергії. Безпечну експлуатаці ю енергетичних установок спо живача та їх належний техніч ний стан забезпечує сам спож ивач. Споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України.

Правила користування елек тричною і тепловою енергією для населення затверджуютьс я Кабінетом Міністрів Україн и.

Споживач забезпечує безпе решкодний доступ відповідал ьних представників енергопо стачальника, підприємства, щ о здійснює передачу електрич ної енергії, до власних елект ричних установок для контрол ю за рівнем споживання елект ричної енергії, а також для ви конання відключення та обмеж ення споживання відповідно д о встановленого порядку. В ра зі перешкоди у доступі зазна чених представників до елект ричних установок споживача п осадові особи такого спожива ча несуть відповідальність в ідповідно до закону.

Правопорушення в електрое нергетиці тягне за собою вст ановлену законодавством Укр аїни цивільну, адміністратив ну і кримінальну відповідаль ність (ст. 27 Закону).

Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці у тому числі за: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень чи приписів Національн ої комісії регулювання елект роенергетики України, Держав ної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж , Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмір і до п'яти тисяч неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян.

Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою.

Порядок накладення на суб'є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання пере дбачений відповідним положе нням, затвердженим Постаново ю Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Поло ження).

Згідно з п. 7 Положення рішен ня про накладення штрафу при ймається на підставі акта пе ревірки суб'єкта господарюва ння, складеного посадовими о собами НКРЕ, та акта перевірк и (протоколу) суб'єкта господа рювання, складеного посадови ми особами Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж або Держене ргонагляду.

Рішення про накладення штр афу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з е ксплуатації електричних ста нцій та мереж і постановою (ро зпорядженням) Держенергонаг ляду.

Постанова або розпоряджен ня про накладення штрафу скл адається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишаєть ся в органі, який її оформив. Д ругий примірник у 3-денний тер мін після оформлення постано ви або розпорядження надсила ється (видається повноважном у представнику) для сплати шт рафу суб'єкту господарювання .

Судом встановлено, що 23.04.1997 р. Л енінською районною державно ю адміністрацією АР Крим про ведено державну реєстрацію К римської республіканської у станови "Психіатрична лікарн я № 2", ідентифікаційний код 01995545 (а.с. 8).

Матеріали справи свідчать про те, що приписом “Держенер гонагляд у Кримському регіон і” № 45/11 від 30.05.2008 р. на підставі ст . 9 Закону України “Про електро енергетику” та акту перевірк и від 30.05.2008 р. № 45/12 головному врачу Кримської республіканської установи "Психіатрична ліка рня № 2" приписано усунути пору шення вимог чинного законода вства в сфері електроенергет ики в строки, встановлені Дер жавною інспекцією з експлуат ації електричних станцій і м ереж (а.с. 6-7).

В приписі зазначено, що пись мову інформацію про виконанн я кожного його пункту необхі дно подавати не пізніше трьо х робочих днів після закінче ння терміну виконання. Про ви конання припису в цілому інс пекцію необхідно повідомити до 01.09.2008 р.

Відповідача було попередж ено про відповідальність у в игляді штрафу за невиконання чи несвоєчасне виконання пр ипису відповідно до ст. 27 Зако ну України “Про електроенерг етику”.

В період з 10.09.2008 року по 12.09.2008 рок у посадовими особами у Кримс ькому регіоні було проведено позапланову перевірку відпо відача щодо виконання вимог припису № 45/11 від 30.05.2008 р., в резуль таті якої було встановлено н еповне виконання ним цього п рипису.

За результатами перевірки було складено акт № 45/23 від 12.09.2008 р оку (а.с. 5).

На підставі зазначеного ак ту перевірки 01.10.2008 р. позивачем винесена постанова № 181кр про накладення на відповідача шт рафу у розмірі 170,00 грн. за поруш ення ст. 27 Закону України “Про електроенергетику”в частин і невиконання припису Держав ної інспекції з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної та теплової енергії (а.с. 4).

Згідно з п. 10 Положення суб'єк т господарювання сплачує штр аф за порушення законодавств а в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення, а за пору шення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний с трок з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення.

Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на су б'єктів господарювання штраф ів може бути оскаржене в уста новленому законом порядку.

До матеріалів справи не дод ано доказів того, що постанов а про накладення штрафу № 181кр від 01.10.2008 р. була оскаржена відп овідачем, в наслідок чого штр аф за порушення законодавств а в сфері електроенергетики відповідач повинен був сплат ити протягом 30 днів з дня прий няття постанови.

Однак, матеріали справи сві дчать про те, що у встановлени й законодавством строк поста нова Інспекції виконана не б ула.

Відповідно до п. 10 Положення у разі несплати штрафу у заз начений термін він стягуєтьс я в судовому порядку.

Приймаючи до уваги, що відпо відачем у порядку ст. 71 КАС Укр аїни не було надано жодного д оказу на підтвердження того, що постанова про накладення штрафу винесена з порушення м вимог чинного законодавств а, суд приходить до висновку, щ о прокурор правомірно зверну вся до суду з позовом про стяг нення з відповідача заборгов аності в сумі 170,00 грн.

Враховуючи викладене вище , суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.

Під час судового засідання , яке відбулось 18.06.2009 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постано ву складено 23.06.2009 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 КАС У країни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задоволь нити повністю.

2. Стягнути з Кримської респ убліканської установи "Психі атрична лікарня № 2" (98245, АР Крим, Ленінський район, с. Костирен о, ідентифікаційний код 01995545) шт рафні санкції в розмірі 170,00 грн ., нараховані за порушення Зак ону України «Про електроенер гетику» (код платежу 21081100 на р/р 31113106700164 в ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ОК ПО 34740646).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі через Окружн ий адміністративний суд Авто номної Республіки Крим в 10-ти денний строк з дня проголоше ння (складення в повному обся зі) постанови заяви про апеля ційне оскарження і подання п ісля цього протягом 20 днів апе ляційної скарги.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Лати нін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.06.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу4176034
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4555/09/6/0170

Постанова від 18.06.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні