Постанова
від 09.07.2009 по справі 2а-5115/09/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

09.07.09 Справа №2а-5115/09/1/0170

Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при с екретарі Дубініній А.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Державної податкової інсп екції у м. Ялта АРК

до Житлово-будівельного ко оперативу "Фортуна"

про стягнення

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респу бліки Крим звернулася з позовом Державна податкова і нспекція у м. Ялта АР Крим до Ж итлово-будівельного коопера тиву "Фортуна" про стягнення податкової заборгованості в розмірі 170,00 гривень.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що оскільки відповіда чем своєчасно не подано розр ахунку з комунального податк у, до нього застосовано штраф у розмірі 170,00 гривень, винесен о податкове повідомлення ріш ення від 27.06.2008 року № 0004111503 в сумі 170, 00 гривень. Проте станом на 27.03.2009 р оку у відповідача залишилася непогашеною сума заборгован ості з комунального податку в розмірі 170,00 гривень.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 07. 04.2009 року було відкрите провадж ення в адміністративній спра ві.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 07.04.2009 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.

У судове засідання предста вник позивача не з' явився, н адіслав клопотання про розгл яд справи за його відсутност і та підтримання позову у пов ному обсязі.

У судовому засіданні 04.06.2009 ро ку представник позивача Коле сник Ю.О. позов підтримав у пов ному обсязі на підставах, вик ладених у позові, просив стяг нути з ЖБК "Фортуна" заборго ваність з комунального подат ку в розмірі 170,00 гривень оскіль ки станом на 23.05.2009 року заборгов аність не сплачена у повному обсязі.

У судове засідання відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час і мі сце судового засідання, шлях ом розміщення оголошення про виклик до суду у друкованих з асобах масової інформації, з аперечень по справі не надав , явку свого представника у су дове засідання не забезпечив .

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им на підставі статті 128 КАС Ук раїни розглядати справу у ві дсутності сторін.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, суд вважає , що позовні вимоги підлягают ь задоволенню у повному обся зі з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні» від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові і нспекції у районах, містах (кр ім міст Києва та Севастополя ), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції підпорядковую ться відповідним державним п одатковим адміністраціям в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі.

Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами» № 2191-ІІІ ві д 21.12.2000 року податкові органи ви знані контролюючими органам и стосовно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. О тже, вони наділені компетенц ією, визначеною підпунктом 2.2. 1 пункту 2.2. статті 2 Закону здій снювати перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зазначе них податків.

Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються суб' єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановл ено, що ДПІ у м. Ялта АР Крим є о рганом виконавчої влади та с уб' єктом владних повноваже нь.

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» № 3813 від 24.12.199 3 року головним завданням дер жавних податкових інспекцій є здійснення контролю за дот риманням податкового законо давства, правильністю обчисл ення, повнотою і своєчасніст ю сплати до бюджетів податкі в, зборів та інших платежів і н еподаткових доходів (далі - по датків, інших платежів) і внес ків до державних цільових фо ндів, встановлених законодав ством України.

Пунктом 11 ч. 1 ст. 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року N 509-XII визначено, що подат кові органи мають право заст осовувати до платників пода тків фінансові (штрафні) санк ції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми недоїмки, пені у випадка х, порядку та розмірах, вста новлених законами України.

Таким чином, судом встановл ено, що Державна податкова ін спекція у м. Ялта АРК уповнов ажена здійснювати контроль з а додержанням податкового за конодавства.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Судом встановлено, Житлово -будівельний кооператив "Фор туна" є юридичною особою, зар еєстрованою рішенням № 80(2) від 14.03.2003 року Виконавчим комітет ом Ялтинської міської ради, щ о підтверджується цим рішен ням (а.с.5)

Відомості про Житлово-буді вельний кооператив "Фортуна" внесено до ЄДРПОУ 31.03.2003 року, що підтверджується довідкою Го ловного управління статисти ки в АР Крим від 31.03.2003 року № 09/2-6-01/58 9 (а.с.10)

Відповідно до довідки № 2233/9/29- 0 від 06.03.2009 року ЖБК "Фортуна" пер ебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Ялта АРК з 07.04.2003 року за № 492.

Таким чином, судом встановл ено, що ЖБК "Фортуна" є суб' є ктом господарювання, платник ом податків, зобов' язане ви конувати обов' язки, покладе ні на нього законами у зв' яз ку зі здійсненням господарсь кої діяльності, у тому числі с тосовно належного нарахуван ня та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.9 Закон у України «Про систему опода ткування» від 25 червня 1991 року N 1251-XII платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в' язані подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов'я зані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язков их платежів).

Декретом Кабінету Міністр ів України «Про місцеві пода тки і збори» N 56-93 від 20.05.1993 року ви значено обовязок сплачуват и комунальний податок.

Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» платник податків самост ійно обчислює суму податково го зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » встановлено, що податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д, що дорівнює: б) календарному кварталу або календарному п івріччю ( у тому числі при спла ті квартальних або піврічних авансових внесків).

Таким чином, ЖБК "Фортуна" з обов' язане щоквартально п ротягом 40 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем податкового квартал у, подавати до ДПІ у м. Ялта АРК декларації з комунального п одатку.

Судом встановлено, що посад овими особами податкових орг анів було складено акт про ре зультати невиїзної документ альної перевірки з питання с воєчасності подання розраху нків і сплати комунального п одатку за І квартал 2008 року ЖБК "Фортуна" від 10.06.08 року № 3107/26365733/15-3, в якому вказано, що в результа ті перевірки встановлено нес воєчасне подання ЖБК "Фортун а" розрахунку з комунальног о податку за І квартал 2008 року . Розрахунок за І квартал 2008 ро ку подано 13.05.2008 року, при гранич ному терміну подання - 12.05.2008 ро ку, що порушує п. 4.1.4 ст. 4 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ві д 21 грудня 2000 року N 2181-III.

Запрошення для проведення невиїзної документальної пе ревірки 10.06.2008 року було направл ено відповідачу поштою та од ержано ним 29.05.2008 року. Однак у зв ' язку з неявкою відповідача для проведення перевірки та підписання перевірки посадо вими особами ДПІ у м. Ялта АРК складено Акт № 15345/10/153 від 10.06.2008 рок у про неявку для підписання а кту невиїзної документально ї перевірки.

Акт про результати невиїзн ої документальної перевірки був надісланий відповідачев і 11.06.08 року та одержаний ним 18.06.2008 року.

Згідно з п.п. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » платник податків, що не пода є податкову декларацію у стр оки, визначені законодавство м, сплачує штраф у розмірі дес яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян за кож не таке неподання або її затр имку

За результатами акту про р езультати невиїзної докумен тальної перевірки було склад ено та надіслано податкове п овідомлення-рішення від 27 чер вня 2008 року № 0004111503/0, в якому вказа но, що на підставі акту переві рки від 10.06.08 року № 3107/26365733/15-3 встано влено порушення підпункту 4.1 .4. пункту 4.1. статті 4 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III, за що на ЖБ К "Фортуна" було накладено шт раф у розмірі 170,00 гривень, який підлягає сплаті у десятиден ний термін з дня отримання ць ого податкового повідомленн я-рішення.

Це податкове повідомлення -рішення було одержано відпо відачем 04.07.2008 року, що підтвердж ується відповіддю з Кримсько ї дирекції центру поштового зв' язку № 3 від 30.08.2008 року № 07-98-269.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21 грудн я 2000 року № 2181-III у разі коли плат ник податків не сплачує узго джену суму податкового зобов 'язання в установлені строки , податковий орган надсилає т акому платнику податків пода ткові вимоги.

Відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21 грудн я 2000 року № 2181-III Податкові вимог и надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Отже, судом встановлено, що відповідно до Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 гру дня 2000 року № 2181-III інформація пр о виникнення права податково ї застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та мо жливі наслідки непогашення й ого у строк зазначається у пе ршій податковій вимозі, у дру гій податковій вимозі може з начиться повідомлення про да ту та час проведення опису ак тивів платника податків, що п еребувають у податковій заст аві, а також про дату та час пр оведення публічних торгів з їх продажу.

Судом встановлено, що 19.09.2008 ро ку ДПІ у м. Ялта АРК була склад ена перша податкова вимога № 1/412 на суму податкового боргу Ж БК "Фортуна" в розмірі 170,00 грив ень.

Перша податкова вимога бул а надіслана відповідачеві 24.09 .2008 року, та фактично отримана в ідповідачем ЖБК "Фортуна" 30.09 .2008 року, що підтверджується по штовим повідомленням про вру чення.

Судом встановлено, що 31.10.2008 ро ку ДПІ м. Ялта АРК була складен а друга податкова вимога від № 2/510, в якій було вказано, що су ма податкового боргу ЖБК "Фор туна" складає 170,00 гривень, з ни х сума заборгованості з кому нального податку складає 170,00 г ривень, та було вказано поряд ок та місце сплати цього борг у, відповідальність за неспл ату та міри впливу на боржник а.

Друга податкова вимога від була надіслана відповідачев і 12.11.2008 року, та фактично ним отр имана 01.12.2008 року, що підтверджує ться поштовим повідомленням про вручення.

Відповідно до п. 1.3. ст.. 1 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и”податковий борг (недоїмка) - податкове зобов' язання ( з урахуванням штрафних санкц ій за їх наявності), самостійн е узгоджене платником податк ів або узгоджене в адміністр ативному чи судовому порядку , але не сплачене у встановле ний строк, а також пеня, нарахо вана на суму такого податков ого зобов' язання.

Також, суд зазначає, що ДПІ у м. Ялта АРК прийнято рішення № 2 від 09.01.2009 року про застосуванн я заходів погашення податков ого боргу платник податків з а рахунок стягнення його акт ивів а також тих активів прав о власності на які виникає у м айбутньому. Рішення прийнято на підставні статті 10 Закону України «Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» - у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашен ня податкового боргу не дали позитивного результату, под атковий орган здійснює за пл атника податків та на корист ь держави заходи щодо залуче ння додаткових джерел погаше ння суми податкового боргу ш ляхом стягнення коштів, які п еребувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів таког о платника податків. Стягнен ня коштів та продаж інших акт ивів платника податків прова дяться не раніше тридцятого календарного дня з моменту н адіслання йому другої податк ової вимоги. Стягнення безго тівкових коштів здійснюєтьс я шляхом надіслання банку (ба нкам), обслуговуючому платни ка податків, платіжної вимог и на суму податкового боргу а бо його частини, а при стягнен ні готівкових коштів - у поряд ку, визначеному Кабінетом Мі ністрів України. Продаж інши х активів здійснюється на пі дставі рішення податкового о ргану, підписаного його кері вником та скріпленого гербов ою печаткою податкового орга ну. Перелік відомостей, які за значаються у такому рішенні, встановлюється центральним податковим органом.

Згідно з підпунктом 3.1.1. п.3.1 ст .3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» активи платника пода тків можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду.

Суд встановив, що станом на 23.05.2009 року заборгованість ЖБК "Ф ортуна" з комунального подат ку складала 170,00 гривень і досі не сплачена, цей факт підтвер джується даними особового ра хунку, а також розрахунком су ми заборгованості.

Приймаючи до уваги, що забор гованість у розмірі 170,00 гривен ь відповідачем станом на ден ь розгляду справи не сплачен а, вона підлягає стягненню з Ж БК "Фортуна", тому позовні вимо ги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, і відповіда чем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.

Під час судового засідання , яке відбулось 09.07.2009 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 14.07.20 09 року

На підставі викладен ого, керуючись статтями 158, 159, 160, 1 63 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задо вольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Житлово-б удівельного кооперативу "Фор туна" (ідентифікаційний код 26365733) податкову заборгованіст ь зі сплати комунального под атку у розмірі 170,00 гривень (на р /р № 33212828700039 в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сім ферополь, МФО 824026, одержувач - місцевий бюджет м. Ялти, код п латежу 16010202, ОКПО 24040363).

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.07.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу4176184
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5115/09/1/0170

Постанова від 09.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні