Постанова
від 02.07.2009 по справі 2а-6691/09/1/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

02.07.09 Справа №2а-6691/09/1/0170

Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі голову ючої судді Трещової О.Р., при с екретарі Дубініній А.В., за уча стю

представника позивача - Б езверхої Ю.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим до Рес публіканського підприємств а "Євпаторійське міжрайпалив о"

про стягнення

ВСТАН ОВИВ:

До Окружного адміністрат ивного суду Автономної Респ убліки Крим звернулася з позовом Державна податкова інспекція в м. Євпаторії АР Кр им до Республіканського під приємства "Євпаторійське між райпаливо" про стягнення заб оргованості зі сплати земел ьного податку в розмірі 25804,84 гр ивень.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 26. 05.2009 року було відкрите провадж ення в адміністративній спра ві.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 26.05.2009 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мала у повному обсязі та пояс нила, що Республіканське під приємство "Євпаторійське між райпаливо" перебуває на облі ку в ДПІ в м. Євпаторії АР Крим і зареєстроване як платник п одатків та згідно Конституці ї України та Закону України « Про плату за землю» від 03.07.1992 ро ку № 2535 - зобов' язане їх спла чувати у порядку та строки, пе редбачені законом. Але у відп овідача залишилася непогаше ною сума заборгованості по с платі земельного податку в р озмірі 25804,84 гривень.

У судове засідання відпові дач не з`явився, повідомлений належним чином про час і місц е судового засідання, що підт верджується поштовим повідо мленням № 08783638, явку свого предс тавника не забезпечив, запер ечень, пояснень по справі не н адав, про причини неявки суд н е повідомив.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им на підставі статті 128 КАС Ук раїни розглядати справу у ві дсутності відповідача, повід омленого належним чином про час і місце судового засідан ня.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні» від 04.12.1990 р оку № 509-ХІІ Державна податков а адміністрація України є це нтральним органом виконавчо ї влади. Державні податкові і нспекції у районах, містах (кр ім міст Києва та Севастополя ), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податк ові інспекції підпорядковую ться відповідним державним п одатковим адміністраціям в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі.

Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами» № 2191-ІІІ ві д 21.12.2000 року податкові органи ви знані контролюючими органам и стосовно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. О тже, вони наділені компетенц ією, визначеною підпунктом 2.2. 1 пункту 2.2. статті 2 Закону здій снювати перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зазначе них податків.

Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються суб' єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановл ено, що ДПІ в м. Євпаторії АР Кр им є органом виконавчої влад и та суб' єктом владних повн оважень.

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» № 3813 від 24.12.199 3 року головним завданням дер жавних податкових інспекцій є здійснення контролю за дот риманням податкового законо давства, правильністю обчисл ення, повнотою і своєчасніст ю сплати до бюджетів податкі в, зборів та інших платежів і н еподаткових доходів (далі - по датків, інших платежів) і внес ків до державних цільових фо ндів, встановлених законодав ством України.

Пунктом 11 ч. 1 ст. 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року N 509-XII визначено, що подат кові органи мають право заст осовувати до платників пода тків фінансові (штрафні) санк ції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми недоїмки, пені у випадка х, порядку та розмірах, вста новлених законами України.

Таким чином, судом встановл ено, що Державна податкова ін спекція в м. Євпаторії АРК уп овноважена здійснювати конт роль за додержанням податков ого законодавства.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Судом встановлено, що РП "Єв паторійське міжрайпаливо" є юридичною особою, зареєстро ваною Виконавчим комітетом Є впаторійської міської ради А РК 10.06.1994 року, перереєстрацію пр оведено 24.09.2007 року, має ідентифі каційний код 01884604, що підтвердж ується свідоцтвом про держа вну реєстрацію юридичної ос оби серії А00 № 442970, довідкою ГУ Статистики в АРК з ЄДРПОУ № 05,3-0 6-19/1955 від 26.09.2005 року, витягом з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.5-7).

РП "Євпаторійське міжрайпа ливо" взято на податковий обл ік у ДПІ в м. Євпаторії АР Крим з 30.06.1994 року за № 01-191-43, що підтверд жується Довідкою від 23.01.2006 року № 29/29-00 .

Таким чином, судом встановл ено, що РП "Євпаторійське міжр айпаливо" є суб' єктом госпо дарювання, юридичною особою, платником податків зобов' я зане виконувати обов' язки, покладені на нього законами у зв' язку зі здійсненням го сподарської діяльності, у то му числі стосовно належного нарахування та сплати податк ів.

Судом встановлено, що РП "Єв паторійське міжрайпаливо" на підставі державного акту се рії І - КМ № 001435 від 13.06.1996 року має право постійного користуван ня земельною ділянкою площе ю 3,45 га, розташованої у м. Євпат орії по вул. Ескадронній, 28. Цей факт підтверджується додатк ом 1 до податкового розрахунк у земельного податку на 2008 рік та копією державного акту се рії І - КМ № 001435 від 13.06.1996 року.

Таким чином, відповідач є пл атником земельного податку т а зобов' язаний у строки, вст ановлені Законом України «Пр о плату за землю» подавати по даткову звітність та вчасно сплачувати земельний подато к.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закон у України «Про систему опода ткування» від 25 червня 1991 року N 1251-XII платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в' язані подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов'я зані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язков их платежів); сплачувати нале жні суми податків і зборів (об ов'язкових платежів) у встано влені законами терміни.

Порядок, підстави та строки сплати земельного податку п ередбачені Законом України « Про плату за землю» від 03.07.1992 ро ку № 2535 - ХІІ.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про плату за землю» ві д 03.07.1992 року № 2535 - ХІІ використа ння землі в Україні є платним . Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податк у чи орендної плати, що визнач аються в залежності від грош ової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і зем лекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України «Про плату за землю» сплачують земельний податок. Статтею 15 даного норм ативно-правового акту передб ачено, що власники землі і зем лекористувачі платять земел ьний податок з дня виникненн я права власності чи права ко ристування земельною ділянк ою

Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» платник податків самост ійно обчислює суму податково го зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » встановлено, що податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплат і місячних авансових внесків ), - протягом 20 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.

Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про плату за землю» платни ки земельного податку, а тако ж орендної плати за земельні ділянки державної або комун альної власності (крім грома дян) самостійно обчислюють с уму земельного податку та ор ендної плати щороку за стано м на 1 січня і до 1 лютого поточн ого року подають відповідном у органу державної податково ї служби за місцезнаходження м земельної ділянки податков у декларацію на поточний рік за формою, встановленою цент ральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій Платник по датків має право подавати що місячно нову звітну податков у декларацію, що не звільняє й ого від обов'язку подання под аткової декларації до 1 лютог о поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від об ов'язку подання податкової д екларації протягом місяця з дня виникнення права на ново відведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів м ісяця наступного за звітним.

Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.

Відповідно до ст. 16 Закону Ук раїни «Про плату за землю» об лік громадян - платників земе льного податку, а також оренд ної плати за земельні ділянк и державної і комунальної вл асності і нарахування відпов ідних сум проводиться щороку станом на 1 травня.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» вст ановлено, що платники податк ів зобов' язані сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про плату за землю» пі дставою для нарахування земе льного податку є дані держав ного земельного кадастру, а о рендної плати за земельну ді лянку, яка перебуває у держав ній або комунальній власност і, - договір оренди такої земел ьної ділянки.

Відповідно до Статті 17 Зако ну України «Про плату за земл ю» податкове зобов'язання по земельному податку, а також п о орендній платі за землі дер жавної та комунальної власно сті, визначене у податковій д екларації на поточний рік, сп лачується рівними частками в ласниками та землекористува чами земельних ділянок за мі сцезнаходженням земельної д ілянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівню є календарному місяцю, щоміс ячно протягом 30 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця.

Згідно з підпунктом 5.3.1 статт і 5 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій н им податковій декларації, п ротягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничн ого строку для подання пода ткової декларації.

Судом встановлено, що 24.01.2008 ро ку відповідачем до податково го органу в порядку звітност і було надано податковий роз рахунок земельного податку з а 2008 рік № 475, відповідно до якого відповідач зобов' язаний за серпень, вересень, жовтень, ли стопад, грудень 2008 року сплати ти по 3461,30 гривень земельного п одатку, всього в розмірі 13845,19 гр ивень, граничні строки сплат и зазначеного зобов' язання відповідно до 30.09.2008 року, до 30.10.2008 року, до 01.12.2008 року, до 30.12.2008 року, до 30.01.2009 року.

Судом встановлено, що 29.01.2009 ро ку відповідачем до податково го органу в порядку звітност і було надано податковий роз рахунок земельного податку з а 2009 рік № 1160, відповідно до яког о відповідач зобов' язаний з а січень, лютий, березень, 2009 ро ку сплатити по 3986,55 гривень зем ельного податку, всього в роз мірі 11959,68 гривень. Граничні стр оки сплати зазначеного зобов ' язання відповідно до 02.03.2009 ро ку, до 30.03.2009 року, до 30.04.2009 року.

Однак, у порушення Закону У країни «Про плату за землю» у граничні строки сплати пода ткового зобов' язання узгод жені суми земельного податку РП "Євпаторійське міжрайпал иво" не сплатило у повному обс язі.

Відомості особового рахун ку відповідача станом на 14.05.2009 р оку свідчать про те, що за відп овідачем, у зв' язку з несвоє часною сплатою сум земельног о податку у 2008, 2009 роках, утворил ась заборгованість у розмірі 25804,84 гривень.

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III у разі коли платн ик податків не сплачує узгод жену суму податкового зобов' язання в установлені строки, податковий орган надсилає т акому платнику податків пода ткові вимоги.

Відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Отже, судом встановлено, що відповідно до Закону України “Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами” від 21 груд ня 2000 року № 2181-III інформація про виникнення права податкової застави на активи платника п одатків, обов'язок погасити с уму податкового боргу та мож ливі наслідки непогашення йо го у строк зазначається у пер шій податковій вимозі, у друг ій податковій вимозі може зн ачиться повідомлення про дат у та час проведення опису акт ивів платника податків, що пе ребувають у податковій заста ві, а також про дату та час про ведення публічних торгів з ї х продажу.

Судом встановлено, що 31 жовт ня 2008 року ДПІ в м. Євпаторії АР К була складена перша податк ова вимога № 1/335 на суму податко вого боргу РП "Євпаторійське міжрайпаливо" в розмірі 3461,30 г ривень. Податкова вимога від 31 жовтня 2008 року одержана від повідачем 10.11.08 року, що підтвер джується підписом посадової особи відповідача на поштов ому повідомленні про врученн я.

Судом встановлено, що 16 груд ня 2008 року ДПІ в м. Євпаторії АР К була складена друга податк ова вимога № 3664/10/240 на суму подат кового боргу РП "Євпаторійсь ке міжрайпаливо" в розмірі 701 5,60 гривень. Податкова вимога в ід 16 грудня 2008 року була одержа на відповідачем 16.01.09 року, що пі дтверджується підписом поса дової особи відповідача на п оштовому повідомленні про вр учення.

Відповідно до п. 1.3. ст.. 1 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и”податковий борг (недоїмка) - податкове зобов' язання ( з урахуванням штрафних санкц ій за їх наявності), самостійн е узгоджене платником податк ів або узгоджене в адміністр ативному чи судовому порядку , але не сплачене у встановле ний строк, а також пеня, нарахо вана на суму такого податков ого зобов' язання.

Також, суд зазначає, що ДПІ в м. Євпаторії АРК прийнято ріш ення № 4/24-0 від 20.01.2009 року про заст осування заходів погашення п одаткового боргу платник под атків за рахунок стягнення й ого активів а також тих актив ів право власності на які вин икає у майбутньому. Рішення п рийнято на підставні статті 10 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» - у разі коли інші, пере дбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результ ату, податковий орган здійсн ює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення кошті в, які перебувають у його влас ності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків. Ст ягнення коштів та продаж інш их активів платника податків провадяться не раніше тридц ятого календарного дня з мом енту надіслання йому другої податкової вимоги. Стягнення безготівкових коштів здійсн юється шляхом надіслання бан ку (банкам), обслуговуючому пл атника податків, платіжної в имоги на суму податкового бо ргу або його частини, а при стя гненні готівкових коштів - у п орядку, визначеному Кабінето м Міністрів України. Продаж і нших активів здійснюється на підставі рішення податковог о органу, підписаного його ке рівником та скріпленого герб овою печаткою податкового ор гану. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішен ні, встановлюється центральн им податковим органом.

Згідно з підпунктом 3.1.1. п.3.1 ст .3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» активи платника подат ків можуть бути примусово ст ягнені в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду.

Суд встановив, що станом на 14.05.2009 року заборгованість по с платі земельного податку РП "Євпаторійське міжрайпаливо " складала 25804,84 гривень і досі не сплачена, цей факт підтвердж ується даними особового раху нку, а також розрахунком суми заборгованості.

Приймаючи до уваги, що забор гованість у розмірі 25804,84 гриве нь відповідачем станом на де нь розгляду справи не сплаче на, вона підлягає стягненню з РП "Євпаторійське міжрайпал иво", тому позовні вимоги підл ягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, і відповіда чем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.

Під час судового засідання , яке відбулось 02.07.2009 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову складено у повному обсязі 07.07.20 09 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задо вольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Республік анського підприємства "Євпат орійське міжрайпаливо" (іден тифікаційний код 01884604) заборго ваність зі сплати земельного податку у розмірі 25804,84 гривен ь на р/р № 33210811700015 в УГК в м. Євпатор ії ГУ ДКУ в АРК, м. Сімферополь , МФО 824026, одержувач - місцевий бюджет м. Євпаторії, код плате жу 13050100-53.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення02.07.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу4176829
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6691/09/1/0170

Постанова від 02.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні