ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 02 грудня 2014 року о 10 год. 10 хв. Справа № 808/6081/14Провадження №ДО/808/91/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., при секретарі судового засідання Білоусі А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Приватного підприємства “Строймашкомплект” про стягнення коштів за податковим боргом, за участю представників: від позивача – не прибув; від відповідача - не прибув, - ВСТАНОВИВ: 25 вересня 2014 року до Запорізького окружного адміністративного суду (далі – суд) надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі – позивач або ДПІ у м. Краматорську ГУ Міндоходів у Донецькій області) до Приватного підприємства “Строймашкомплект” (далі – відповідач або ПП «Строймашкомплект»), в якому позивач просить суд стягнути кошти відповідача з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника в рахунок погашення податкового боргу перед бюджетом із податку на прибуток у сумі 29 305,13 грн. Позовні вимоги обґрунтовані Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та зазначено, що за відповідачем обліковується податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 29305,13 грн., який виник в результаті несплати самостійно узгоджених сум податкових зобов'язань визначених у податковій декларації. Представник позивача у судове засідання не з'явився. До суду 02 грудня 2014 року надане клопотання про розгляд справи без його участі та зазначено, що позов підтримує. Представник відповідача у судове засідання вдруге не з'явився. Про місце, час та дату судового засідання повідомлений належним чином. За приписами частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін на підставі наявних в справі доказів. Відповідно до статті 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось. Суддя, оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності та матеріали позовної заяви, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення. Розглянувши матеріали та з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне. Приватне підприємство «Строймашкомплект» (ідентифікаційний код 34215563) зареєстроване як юридична особа 22 лютого 2006 року та знаходиться за адресою: 84333, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Уральська, буд. 12, кімната 217, - що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серія АГ №864938 від 04 червня 2014 року, наявним в матеріалах адміністративної справи. Станом на час розгляду адміністративної справи відповідач має заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 29 305,13 грн., яка виникла на підставі наступного. Судом встановлено, що ПП «Строймашкомплект» подавало до податкового органу податкову декларацію з податку на прибуток приватних підприємств №9090538392 від 21 лютого 2014 року, відповідно до якої відповідач самостійно визначив суму податку, що підлягає нарахуванню та сплаті у бюджет у розмірі 29355,00 грн. (рядок 14 декларації). У зв'язку з переплатою, наявною у відповідача на момент виникнення вказаного податкового зобов'язання у сумі 49,87 грн., залишок суми до сплати за вказаною декларацією склав 29 305,13 грн. Вказана сума, відповідачем у встановлені законодавством строки сплачена не була, у зв'язку з чим набула статусу податкового боргу. Із матеріалів справи судом встановлено, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно з положеннями статті 59 ПК України ДПІ у м. Краматорську ГУ Міндоходів у Донецькій області 29 квітня 2014 року була сформована податкова вимога №511-25 на суму 29305,13 грн., яка 07 травня 2014 року отримана директором ПП «Строймашкомплект» особисто, про що свідчить його підпис на корінці такої вимоги, копія якого міститься в матеріалах адміністративної справи. Отже, станом на 02 грудня 2014 року ПП «Строймашкомплект» має заборгованість перед бюджетом з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 29 305,13 грн., - яка до теперішнього часу не погашена. Оцінивши надані документи та матеріали, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне. Згідно зі статтею 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Згідно з пунктом 49.1 статті 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Відповідно до положень підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків – це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Згідно з пунктом 57.1. статті 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. В підпункті 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Пунктом 59.1. статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Як зазначено у підпункті 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкова вимога – це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу. Відповідно до приписів пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Відповідно до пункту 59.3. статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Згідно із пунктом 59.4. статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Вищенаведеним нормативним актом не передбачено направлення податкових вимог в інших випадках. Механізм ведення територіальними органами Міністерства доходів і зборів України (далі - Міндоходів) оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів визначається пунктом 2 Порядку ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів (далі – Порядок № 765 від 05 грудня 2013 року). Облік податків, зборів та єдиного внеску ведеться підрозділами Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників (далі - Міжрегіональне ГУ), спеціалізованих державних податкових інспекцій з обслуговування великих платників (далі - СДПІ), державних податкових інспекцій в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднаних державних податкових інспекцій (далі - ДПІ) відповідно до функціональних повноважень (пункт 4 Розділу I Порядку № 765). Відповідно до пункту 7 Розділу I Порядку № 765 контроль за достовірністю відображення в інформаційній системі показників стану розрахунків платників, механізму виявлення, усунення та упередження випадків неповного, неправильного або несвоєчасного відображення облікових показників та некоректного формування зведених і звітних показників центральної бази даних забезпечується структурними підрозділами за закріпленими напрямами роботи. Згідно з пунктом 1 Розділу ІІ Порядку № 765 з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску територіальними органами Міндоходів відкриваються інтегровані картки платників за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися платниками, а для обліку сум передоплати - за кожним платником. Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ Порядку № 765 нарахуванню в інтегрованій картці платника підлягають: - зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, самостійно визначені платником; - суми до сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником; - зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, визначені територіальним органом Міндоходів та узгоджені відповідно до чинного законодавства; - пеня за порушення встановлених строків погашення узгоджених сум зобов'язань за податками, зборами, митними платежами, єдиним внеском; - пеня на суму заниження податкового зобов'язання, нарахованого територіальним органом Міндоходів або платником; - проценти за користування розстроченням (відстроченням). Зобов'язання, штрафні санкції, пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником у звітності, відображаються територіальним органом Міндоходів в інтегрованій картці платника (пункт 2 Розділу ІІІ Порядку № 765). Пункт чотири Розділу ІІІ Порядку № 765 визначає, що нарахування податків, зборів та сум єдиного внеску в інтегрованій картці платника здійснюються відповідно до звітності, що подається платником до територіального органу Міндоходів, а також митних та інших платежів - на підставі оформленої митної декларації. ДПІ у м. Краматорську ГУ Міндоходів у Донецькій області на підтвердження податкового боргу відповідача з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 29305,13 грн., надано інтегровану картку платника податку на прибуток приватних підприємств ПП «Строймашкомплект», довідку про наявність заборгованості, податкову декларацію та податкову вимогу. На момент розгляду справи в суді, вказана сума податкових зобов'язань відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини. Зважаючи на несплату у добровільному порядку відповідачем податкової заборгованості ДПІ у м. Краматорську ГУ Міндоходів у Донецькій області звернулась до суду із позовом про стягнення з відповідача зазначеного податкового боргу. Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно зі статтею 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, проти позову не заперечив, доводи позивача не спростував. На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позов ДПІ у м. Краматорську ГУ Міндоходів у Донецькій області є доведеним, обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню. Відповідно до приписів частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись статтями 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158-163, 167 КАС України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області – задовольнити. Стягнути кошти Приватного підприємства «Строймашкомплект» (вул. Уральська, 12-217, м. Краматорськ, Донецька область, 84333, код ЄДРПОУ 34215563) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника в рахунок погашення податкового боргу перед бюджетом із податку на прибуток у сумі 29305,13 грн. (двадцять дев'ять тисяч триста п'ять гривень 13 копійок) у рахунок Державного бюджету на розрахунковий рахунок №31110009700059, код платежу 11021000, банк одержувача ГУДКСУ у Донецькій області, ЄДРПОУ 37944338, МФО 834016. Постанова набирає законної сили відповідно до частини 1 статті 254 КАС України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами встановленими статтями 185-186 КАС України. Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2014 |
Оприлюднено | 11.12.2014 |
Номер документу | 41775709 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні