cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 45-24-38, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 грудня 2014 року Справа № 925/2068/14
Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого судді Анісімова І.А., при секретарі судового засідання Швидкій О.В.
у відкритому судовому засіданні в приміщенні господарського суду за адресою: м. Черкаси, бульвар Шевченка,307
за участю представників сторін
від позивача: Дмитренко В.І. - за довіреністю,
від відповідача: Андрон В.Р. - керівник,
розглядає справу:
за позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
до комунального закладу "Канівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Канівської районної ради
про стягнення 19 741 грн. 98 коп.
ВСТАНОВИВ:
Заявлено вимогу про стягнення 19 741 грн. 98 коп. матеріальної шкоди.
Відповідач відзивом на позов, вимоги позивача заперечив та просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав повністю.
В судовому засіданні, яке відбулося 02 грудня 2014 року згідно ст. 85 ГПК України представникам сторін було оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.
Заслухавши представників сторін, дослідивши усі обставини, перевіривши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Статтею 9 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 зазначено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.
Пунктами 1, 2 частини 1 ст. 34 закону визначено, що за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, надаються такі види матеріального забезпечення: допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною); допомога по вагітності та пологах.
Частиною 1 ст. 51 закону визначено, що підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я за погодженням з Фондом.
Такий порядок визначений Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13.11.2001 №455 та Положенням про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженим наказом МОЗ України від 09.04.2008 №189.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 28 закону визначено, що Фонд має право здійснювати перевірку обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам.
Відповідно до вказаної статті та на виконання вимоги прокуратури Черкаської області, 09.04.2014, заступником начальника відділу з питань експертизи тимчасової непрацездатності та якості медичних послуг виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у відповідача була проведена перевірка на предмет дотримання зазначеним лікувальним закладом нормативно-правових актів у сфері охорони здоров'я. По результатах перевірки складено довідку.
Вказаною перевіркою було встановлено, що у відповідача експертиза тимчасової непрацездатності здійснювалася всупереч п. 1.2., 1.3 Положення №189.
Пунктом 1.2. Положення №189 визначено, що експертиза тимчасової втрати працездатності здійснюється за умови наявності ліцензії МОЗ України на право провадження господарської діяльності з медичної практики та сертифіката державної акредитації закладу охорони здоров'я незалежно від форм власності. Вказана норма прямо кореспондується зі статтею 17 Основ законодавства України про охорону здоров'я від 19.11.1992 №2801, якою визначено, що провадження господарської діяльності в сфері охорони здоров'я, яка відповідно до закону підлягає ліцензуванню, дозволяється лише за наявності ліцензії.
Пунктом 1.3 Положення №189 визначено, що експертизою тимчасової втрати працездатності встановлюється факт та строк тимчасової непрацездатності, що засвідчується листком непрацездатності. Такий листок непрацездатності відповідно до ч. 1 ст. 51 закону є підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності та по вагітності та пологах.
Перевіркою було встановлено, що відповідач розпочав свою діяльність з 01.01.2014. на підставі рішення Канівської міської ради від 18.12.2013, №26-8/VІ. Разом з тим в період з 20.03.2014, по день проведення перевірки (09.04.2014р.) експертиза тимчасової непрацездатності у вказаному лікувальному закладі здійснювалася без наявності ліцензії МОЗ України на право провадження господарської діяльності з медичної практики.
Згідно листа Міністерства охорони здоров'я України від 03.01.2013р. №3.09-1/13-32.4/139 ліцензування центрів первинної медико-санітарної допомоги повинно бути проведено протягом трьох місяців після їх юридичної реєстрації. На період від дати юридичної реєстрації до дати отримання ліцензії на медичну практику за центрами первинної медико-санітарної допомоги зберігалося право на видачу листків непрацездатності на загальних умовах.
Таким чином, центри первинної медико-санітарної допомоги мали можливість видавати листки непрацездатності з моменту реєстрації і до отримання ліцензії, але не більше трьох місяців.
Відповідач був внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб з 19.12.2013. Таким чином, враховуючи лист МОЗ України від 03.01.2013, відповідач мав право видавати листки непрацездатності без ліцензії МОЗ України на право провадження господарської діяльності з медичної практики до 19.03.2014.
Незважаючи на це після 19.03.2014, відповідач продовжував здійснювати експертизу тимчасової непрацездатності без наявності ліцензії на право провадження господарської діяльності з медичної практики, в порушення ст. 17 Основ законодавства України про охорону здоров'я та п. 1.2, 1.3 Положення №189.
Згідно ст. З Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» ліцензія є єдиним документом дозвільного характеру, який дає право на зайняття певним господарської діяльності.
Ліцензійні умови є нормативно-правовим актом, положення якого встановлюють кваліфікаційні, організаційні, технологічні та інші вимоги для провадження певного виду господарської діяльності. (ст. 8 закону).
Відповідачем в період з 20.03.2014 по 09.04.2014р. було видано 46 листків непрацездатності, по яким страхувальниками здійснено виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Сума витрачених коштів Фонду по таким листкам непрацездатності склала 19 741 грн. 98 коп. , що підтверджується довідками підприємств та реєстром виплачених сум матеріального забезпечення, наявними в матеріалах справи.
Статтею 1166 Цивільного кодексу України встановлено, що майнова шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно до ч. 1 ст. 1172 Цивільного кодексу України визначено обов'язок юридичної або фізичної особи відшкодувати шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх службових обов'язків.
Враховуючи вищевикладене та те, що відповідачем листки непрацездатності видавались без належних правових підстав, то відповідно до ст. 1166, 1172 ЦК України матеріальна шкода в розмірі 19 741 грн. 98 коп. повинна бути відшкодована за рахунок відповідача.
29.09.2014 позивачем на адресу відповідача була направлена претензія № 67 про відшкодування збитків завданих неправомірними діями відповідача.
14.10.2014 відповідач листом №869/01-03 повідомив позивача про відхилення цієї претензії.
Згідно розрахунку позивача сума завданої матеріальної шкоди складає 19 741 грн. 98 коп.
Розрахунок позову відповідачем не оспорено. Факт завдання матеріальної шкоди підтверджено довідками підприємств та реєстром виплачених сум матеріального забезпечення, наявними матеріалах справи.
За таких обставин, позивач на підставі довідки від 09.04.2014, вправі вимагати стягнення з відповідача cуми завданої матеріальної шкоди в розмірі 19 741 грн. 98 коп.
Стаття 32 ГПК України встановлює, що доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких, господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін.
В статті 33 ГПК України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
Позивач довів наявність тих обставин на підставі яких він просить позов задовольнити.
Рішення прийнято на підставі тих документів, які є у справі.
За таких обставин, суд вважає позов доведеним, тому позовні вимоги слід задовольнити.
Судові витрати: витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.49, ст.ст. 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з комунального закладу "Канівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Канівської районної ради (19030, Черкаська область, Канівський район, с. Ковалі, вул. Центральна, код ЄДРПОУ 38682646):
- на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (18000, м. Черкаси, вул. Б. Вишневецького, 18, код 21355026) - 19 741 грн. 98 коп. матеріальних збитків.
- в доход державного бюджету на рахунок 31213206783002, банк ГУДКСУ в Черкаській області, МФО 854018, код бюджетної класифікації - 22030001, отримувач -УДКСУ у м. Черкаси, код 38031150, 1 827 грн. 00 коп. судового збору.
Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного господарського суду в порядки та строки передбачені розділом XII ГПК України.
Повне рішення складено 08 грудня 2014 року.
Суддя І.А.Анісімов
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2014 |
Оприлюднено | 09.12.2014 |
Номер документу | 41778809 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Анісімов І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні