cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
02.12.14р. Справа № 904/6813/14
За позовом Державного підприємства обслуговування повітряного руху України, 08307, Аеропорт, м. Бориспіль, Київська обл.
Третя особа без самостійних вимог на стороні позивача Державна фінансова інспекція України, 04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 4
про стягнення 4051,70 грн.
Суддя Панна С.П.
Представники:
від позивача Новиков С.Ю. - представник за довіреністю № 1.23-63 від 25.09.2014 року
від відповідача не з'явився
від третьої особи Мосіна М.І. - представник за довіреністю № 25/10/36-Д від 28.10.2014 року
За участю головного державного фінансового інспектора - Угрюмова А.Ю., посвідчення № 496 від 10.11.2014 року
СУТЬ СПОРУ:
Державне підприємство обслуговування повітряного руху України звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпрорембуд" про стягнення боргу в сумі 4051,70 грн., судового збору.
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем умов договору № 7.1-378/2010 від 22.06.2010 року щодо будівництва приймального та передавального радіоцентрів в Дніпропетровському РСП Украероруху, а саме: внаслідок врахування трудовитрат робітників, зайнятих управлінням та обслуговуванням орендованого екскаватора при розрахунку загальновиробничих та адміністративних витрат, а також кошторисного прибутку завищено вартість виконаних робіт на суму 4051,70 грн., що є порушенням п. 3.2.7.3. Правил визначення вартості будівництва (ДБН Д.1.1-1-2000).
Відповідач мотивований відзив на позовну заяву не надав, в судові засідання 16.10.2014 року, 19.11.2014 року, 02.12.2014 року не з'явився.
Відповідача своєчасно та належним чином повідомлено про місце, час і дату розгляду справи, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення за № 5240001562192, 4909802931185.
Третя особа без самостійних вимог на стороні позивача поясненнями від 02.12.2014 року підтримала позовні вимоги позивача та зазначила, що спірна сума виникла внаслідок включення до акту приймання будівельних робіт витрати працівників-будівельників, зайнятих керування та обслуговуванням будівельних машин та механізмів, що призвело до завищення підрядником розміру загальновиробничих та адміністративних витрат, а також кошторисного прибутку.
Справа згідно зі ст. 75 Господарського процесуального кодексу України розглядається за наявними в ній матеріалами.
Відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України у справі оголошувались вступна та резолютивна частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача, представника третьої особи та головного державного фінансового інспектора Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
22.06.2010 року між Державним підприємством обслуговування повітряного руху України, як замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дніпрорембуд", як генеральним підрядником, укладено договір генерального підряду за № 7.1-378/2010 за умовами п. 1.1 якого генпідрядник зобов'язується за завданням замовника на свій ризик виконати будівельно-монтажні роботи за проектами: "Установка приймального радіоцентру Дніпропетровського РДЦ в районі аеропорту м. Дніпропетровськ" та „Установка передавального радіоцентру Дніпропетровського РДЦ в районі аеропорту м. Дніпропетровськ" в межах погодженої договірної ціни на проведення робіт та здати збудований об'єкт замовнику у встановлені та погоджені сторонами строки, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Договірна ціна є твердою, розрахована на підставі кошторисів згідно ДБН Д.1.1-1-2000 (у програмному комплексі ІВК). Договірна ціна та кошториси на об'єктах №№ 1, 2 наведені відповідно в додатках №№ 1, 2 до договору (п. 2.1 договору).
Загальна ціна договору становить 2773256,40 грн., в тому числі ПДВ - 462209,40 грн. (п. 2 додаткової угоди № 1 від 26.09.2011 року до договору № 7.1-378/2010 від 22.06.2010 року).
Відповідно до п. 3.1 договору розрахунки за виконані роботи здійснюються окремо для кожного з об'єктів.
Попередня оплата здійснюється замовником у розмірі 30% від загальної ціни робіт для об'єкту після підписання договору та за наявності отриманого рахунку-фактури. Розрахунок за виконані роботи здійснюється замовником поетапно на підставі акту приймання виконаних робіт (форма КБ-2в), довідки про вартість підрядних робіт (форма КБ-3) та після одержання рахунку-фактури у розмірі 65% від ціни виконаних робіт, протягом 20 робочих днів з дати затвердження акту приймання виконаних робіт. Остаточний розрахунок у розмірі 5% від ціни виконаних робіт на підставі актів готовності об'єкту по експлуатації та рахунку-фактури здійснюється протягом 20 календарних днів з дати затвердження приймальною комісією актів готовності об'єкту до експлуатації про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів відповідно до чинного законодавства України (п. п. 3.2, 3.3, 3.4 договору).
При цьому, відповідно до п. 3 додаткової угоди № 1 від 26.09.2011 року до договору № 7.1-378/2010 від 22.06.2010 року за договором генеральний підрядник отримав авансовий платіж у розмірі 30% від загальної ціни договору, що склало 1104299,28 грн.; залишок робіт за договором, які генеральний підрядник має виконати, буде сплачуватись після врахування виплаченого авансу таким чином, щоб остаточний розрахунок згідно п. 3.4 договору залишався у розмірі 5% від ціни позову виконаних робіт.
Здавання-приймання виконаних робіт оформлюється актами приймання виконаних підрядних робіт (форма КБ-2в), які підписуються обома сторонами та надаються у трьох екземплярах (п. 5.1 договору).
Пунктом 5.8 договору передбачено, що в процесі перегляду актів КБ-2в та КБ-3 замовник перевіряє відповідність виду та об'єму виконаних робіт згідно вимогам ДБН та постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2010 року за № 668.
Згідно з п. 7.4.2 договору замовник має право перевіряти правильність ведення виконавчої документації та достовірність даних викладених у ній, вимагати своєчасного та якісного заповнення відповідної технічної та звітної документації.
Строк виконання робіт становить - 6 місяців для кожного з об'єктів з моменту укладання договору та отримання попередньої оплати з правом дострокового виконання (п. 8 договору).
Відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт ф. КБ-2в на будівництво установки приймального радіоцентру Дніпропетровського РДЦ в районі аеропорту м. Дніпропетровськ загальною вартістю 1 249 023,60 грн. та актів приймання виконаних будівельних робіт ф. Кб-2в на будівництво установки передавального радіоцентру, Дніпропетровського РДЦ в районі аеропорту м. Дніпропетровська загальною вартістю 1 403 062,80 грн.; всього відповідачем виконано робіт за договором на загальну суму 2 652 086,40 грн. (т. 1 а. с. 101-106, 108-143, 145-147, 149-168, 170-194, 196-202, 204-210, 212-220, 222-249, т. 2 а. с. 2-18, 20-39, 41-61, 63-77, 79-85, 87-91, 93-103, 105-148).
Для оплати вказаних робіт відповідач виставив позивачу рахунки-фактури (т. 1 а. с. 99-100, 107, 144, 148, 169, 195, 203, 211, 221, 250, т. 2 а. с. 19, 40, 62, 78, 86, 92, 104), які оплачені в повному обсязі позивачем, що підтверджується платіжними дорученнями № 4161 від 09.08.2010 року, № 5630 від 15.10.2010 року, № 5631 від 15.10.2010 року, № 6707 від 03.12.2010 року, № 6708 від 03.12.2010 року, № 7107 від 24.12.2010 року, № 7393 від 30.12.2010 року, № 7456 від 30.12.2010 року, № 1294 від 01.03.2011 року, № 1295 від 01.03.2011 року, № 3549 від 01.06.2011 року, № 4191 від 01.07.2011 року, № 4220 від 01.07.2011 року, № 4267 від 01.07.2011 року, № 6497 від 06.10.2011 року, № 4872 від 06.09.2012 року, № 5898 від 19.10.2012 року.
Відповідно до п. 2.34 плану контрольно-ревізійної роботи державної фінансової інспекції України на ІІІ квартал 2013 року проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Державного підприємства обслуговування повітряного руху України за період з 01.01.2008 року по 31.08.2013 року, про що складено акт від 16.12.2013 № 06-21/184.
В процесі ревізії встановлено порушення фінансово-господарської діяльності ТОВ "Дніпрорембуд" за договором генерального підряду за № 7.1-378/2010 від 22.06.2010 року щодо будівництва приймального та передавального радіоцентрів в Дніпропетровському РСП Украероруху, в саме: внаслідок врахування трудовитрат робітників, зайнятих управлінням та обслуговуванням орендованого екскаватора при розрахунку загальновиробничих та адміністративних витрат, а також кошторисного прибутку завищено вартість виконаних робіт на суму 4051,70 грн., що є порушенням п. 3.2.7.3 Правил визначення вартості будівництва (Д.Б.Н. Д.1.1-1-2000).
Згідно довідки Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області від 07.11.2013 року за № 06-20/88-з за даними бухгалтерського обліку відповідача встановлено шляхом порівнянням кількості машин та механізмів включених до генпідрядних актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в №№ 1, 2, 3 за жовтень 2010 року, №№ 1, 2, 3 за грудень 2010 року, №№ 1, 3, 4 за грудень 2010 року, №№ 1, 2, 3, 4 за січень 2011 року, № 1 за квітень та травень 2011 року, № 1 за лютий 2012 року, №№ 3, 4 за серпень 2012 року, що всі машини та механізми орендувались у інших підприємств. Витрати на заробітну плату працівників, які обслуговували машини та механізми, паливно-мастильних матеріалів, амортизацію здійснюється орендодавцем (т. 1 а. с. 17, 22).
Згідно з вимогами п. 3.2.7.3. Правил визначення вартості будівництва (ДБН Д.1.1-1-2000), затверджених наказом Держбуду України від 27.08.2000 року за № 174, вартість машино-години орендованої будівельної техніки приймається за ціною орендодавця. При розрахунку загально виробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будівництву, трудовитрати робітників, зайнятих управлінням та обслуговуванням будівельної техніки не враховується.
Як встановлено судом, відповідачем під час складання договірної ціни, а також складання та підписання вищевказаних актів форми КБ-2в, при використанні орендованої техніки при розрахунку загальновиробничих та адміністративних витрат, а також кошторисного прибутку враховано трудовитрати робітників, зайнятих управлінням та обслуговуванням орендованих машин та механізмів, що призвело до розбіжності між вартістю робіт, включених до форми КБ-2в з фактичною вартістю виконаних робіт на загальну суму 4051,70 грн.
Положеннями ст. 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ст. 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 599 Цивільного кодексу України встановлено наступне: зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться (ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України).
Судовий збір відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладається на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст. 1212 Цивільного кодексу України, ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпрорембуд" (52400, Дніпропетровська обл., Солонянський р-н, смт. Солоне, вул. Гагаріна, 5; п/а: 49100, м. Дніпропетровськ, пр. Героїв, 10, ідентифікаційний код 31785218, п/р 26007050300002 Жовтневе відділення КБ "Приватбанк" м. Дніпропетровськ, МФО 305299) на користь Державного підприємства обслуговування повітряного руху України (08307, Київська обл., м. Бориспіль, Аеропорт, п/р 26004012826985 в АТ "Укрексімбанк" м. Києва, МФО 322313, ідентифікаційний код 19477064) 4051 (чотири тисячі п'ятдесят одна) грн. 70 коп. - боргу, 1827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн. 00 коп. - судового збору, про що видати наказ.
Повне рішення складено - 08.12.2014 року.
Суддя С.П.Панна
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2014 |
Оприлюднено | 09.12.2014 |
Номер документу | 41787721 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Панна Світлана Павлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Татарчук Володимир Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні