Справа № 815/6740/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2014 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Стефанова С.О.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно - Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Фінконсул» про стягнення штрафних фінансових санкцій у сумі 5100 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора Малиновського району м. Одеси звернувся до суду в інтересах держави в особі Південно - Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Фінконсул» (надалі по тексту - відповідач або ТОВ «КУА «Фінконсул») про стягнення штрафних фінансових санкцій у сумі 5100 грн. В обґрунтування позовних вимог заступник прокурора зазначив, що за наслідками розглядів справ про правопорушення на ринку цінних паперів Південно - Українським територіальним управлінням НКЦПФР винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.07.2014 року № 05-ПУ-І-КУА-л, згідно якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 гривень у межах повноважень відповідно до вимог частини 1 та пунктів 13, 15, 18, 19, 20, 21 частини 2 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму». Про своєчасність вручення постанови від 28.07.2014 № 05-ПУ-І-КУА-л свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення № 65078 04325815. Разом з тим, відповідачем до теперішнього часу штрафну санкцію не сплачено, рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку не оскаржено, у зв'язку заступник прокурора звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача штрафних фінансових санкцій у сумі 5100 грн.
У судове засідання представник прокуратури та представник Південно - Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з'явилися, позовні вимоги підтримали, просили розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі матеріалів.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки до суду не повідомив, письмових заперечень на позов не подав.
Згідно ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року № 448/96 - ВР, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно п. 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України за № 1063/2011 від 23.11.2011, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Відповідно до підпункту 68 пункту 5 вищезазначеного Указу Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з метою організації своєї діяльності звертається до суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери.
Таким чином, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, в особі Південно - Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Судом встановлено, що з метою отримання інформації та документів, необхідних для проведення планової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму TOB «КУА «Фінконсул», Південно-Українським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі територіальне управління) надано до товариства запит про надання документів, необхідних для проведення перевірки від 12.05.2014 року № 02/27/730, яким зобов'язано товариство їх надати до територіального управління в термін до 23.05.2014 року.
Разом з тим, у порушення вимог пункту 13 частини 2 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», TOB «КУА «Фінконсул» не надало до 23.05.2014 року до територіального управління інформацію та документи в обсязі, який визначений у запиті про надання документів, необхідних для проведення перевірки від 12.05.2014 року № 02/27/730.
Крім того, у TOB «КУА «Фінконсул» призначено ОСОБА_3 на посаду працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу, без проведення перевірки його бездоганної ділової репутації, що є порушенням пункту 10 розділу II Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 19.07.2012 року № 995.
Таким чином, в TOB «КУА «Фінконсул» призначено ОСОБА_3 на посаду працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу, не з урахуванням вимог законодавства, зокрема пункту 10 розділу II Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 19.07.2012 року № 995, що є порушенням частини 1 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму».
Також, TOB «КУА «Фінконсул» не забезпечило підвищення кваліфікації працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу, шляхом проходження навчання не рідше одного разу на три роки, що є порушенням пункту 20 частини 2 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму».
Також судом встановлено, що TOB «КУА «Фінконсул» не здійснено забезпечення та постійне оновлення Правил проведення фінансового моніторингу з урахуванням вимог законодавства, що є порушенням пункту 18 частини 2 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму».
Крім того, у порушення частини 1 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», TOB «КУА «Фінконсул» не розроблено Програму проведення фінансового моніторингу з урахуванням вимог законодавства.
У порушення пункту 1 розділу VI Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 19.07.2012 № 995 (зі змінами), пункту 19 частини 2 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», TOB «КУА «Фінконсул» не проводило щорічно внутрішні перевірки своєї діяльності на предмет дотримання законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.
У порушення пункту 13 розділу IV Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 19.07.2012 року № 995 (зі змінами), та пункту 15 частини 2 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», TOB «КУА «Фінконсул» не здійснює зберігання документів щодо ідентифікації осіб, які провели фінансову операцію, що згідно з цим Законом підлягає фінансовому моніторингу, а також усі документи, що стосуються ділових відносин з клієнтом, не менше п'яти років після завершення ділових відносин, а всі необхідні дані про операції - не менше п'яти років після завершення операції.
У порушення пункту 21 частини 2 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», TOB «КУА «Фінконсул» не вживалися на постійній основі заходи з підготовки персоналу до виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу шляхом проведення освітньої та практичної роботи.
Враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушення, постановою від 08.07.2014 року № 04-ПУ-І-КУА-л відносно TOB «КУА «Фінконсул» порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, якою передбачено керівнику або уповноваженому представнику товариства прибути 18.07.2014 року до Південно-Українського територіального управління НКЦПФР для ознайомлення та підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів.
Про своєчасність вручення постанови від 08.07.2014 року № 04-ПУ-І-КУА-л свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу № 65078 0430720 5.
Відносно TOB «КУА «Фінконсул» 18.07.2014 року складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 04-ПУ-І-КУА-л, в якому детально зафіксовані вищезазначені порушення, для підписання якого уповноважений керівник або представник TOB «КУА «Фінконсул» не з'явився.
Постановою від 21.07.2014 року № 281-ПУ-І-КУА-л відносно TOB «КУА «Фінконсул» розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 28.07.2014 року.
Про своєчасність вручення постанови від 21.07.2014 року № 281-ПУ-І-КУА-л свідчить реєстр рекомендованих листів № 2 від 21.07.2014 року.
Для участі у розглядах справ про правопорушення на ринку цінних паперів до Південно-Українського територіального управління НКЦПФР керівник або представник відповідача не з'явився.
За наслідками розглядів справи про правопорушення на ринку цінних паперів Південно-Українським територіальним управлінням НКЦПФР винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.07.2014 року № 05-ПУ-І-КУА-л, згідно якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 грн. у межах повноважень відповідно до вимог частини 1 та пунктів 13, 15, 18, 19, 20, 21 частини 2 статті 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму».
Про своєчасність вручення постанови від 28.07.2014 № 05-ПУ-І-КУА-л свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення № 65078 04325815.
Згідно розд. XVIII «Виконання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів» Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 року № 1470, юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету.
Судом встановлено, що на момент розгляду справи вищезазначені рішення не оскаржені, штрафні санкції не сплачені.
Відповідно до п. 5 розд. XVIII вищевказаних Правих, у разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно - Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Фінконсул» про стягнення штрафних фінансових санкцій у сумі 5100 грн. - задовольнити .
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Фінконсул» (код ЄДРПОУ 34443882) штрафні санкції в сумі 5 100 грн. до державного бюджету України на р/р 31111106700008, МФО - 828011, код ЄДРПОУ - 37607526, ГУДКСУ в Одеській області.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя С.О. Cтефанов
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія з управління активами «Фінконсул» (код ЄДРПОУ 34443882) штрафні санкції в сумі 5 100 грн. до державного бюджету України на р/р 31111106700008, МФО - 828011, код ЄДРПОУ - 37607526, ГУДКСУ в Одеській області.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2014 |
Оприлюднено | 11.12.2014 |
Номер документу | 41801403 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні