Справа № 815/6291/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2014 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Єфіменко К.С. розглянувши у скороченому провадженні у приміщенні Одеського окружного адміністративного суду справу за адміністративним позовом Іллічівського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення суми незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 661,57 грн., -
В С Т А Н О В И В:
З позовом до суду звернувся Іллічівський міський центр зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення суми незаконно отриманої допомоги по безробіттю у розмірі 661,57 грн.
07.11.2014 року було відкрито провадження по справі та надано відповідачу строк до 19.11.2014 року для надання заперечень.
Відповідач був повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про отримання 19.11.2014 року відповідачем копії ухвали (а.с.35), заперечень та клопотань до суду не надходило.
Дослідивши наявні в справі письмові докази суд доходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав:
Позивач на підставі ст.18 Закону України «Про зайнятість населення» є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст.19 цього ж Закону здійснює повноваження щодо стягнення в судовому порядку із осіб, які отримали одноразову допомогу по безробіттю в разі невиконання умов договору або закону, а тому на підставі положень ч.1 ст.17, п.5 ч.4 ст.50, 104 КАС України може звертатись до суду з приводу здійснення владних повноважень в порядку адміністративного судочинства.
Відповідач - ОСОБА_1 звернувся до Іллічівського міського центру зайнятості, як безробітний. Згідно його заяви від 01.10.2013 року (а.с.17) йому було призначено статус безробітного з виплатою по безробіттю, відповідно до ст.2 Закону України «Про зайнятість населення» та п.п.2,4 ст.22, п.2 ст.23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
Згідно результатів перевірки позивача було встановлено, що ОСОБА_1 за період знаходження (з 01.10.2013 року по 11.06.2014 року) на обліку як безробітний в Іллічівському міському центрі зайнятості фактично був зайнятою особою, виконував роботи за договорами цивільно-правового характеру у відокремленому госпрозрахунковому підрозділі «Іллічівський завод автомобільних агрегатів» публічного акціонерного товариства "Запорізький автомобілебудівний завод" в період з 16.01.2014 року по 05.02.2014 року, що підтверджується копіями договорів та актів (а.с.18,19, на зворотній стороні).
Таким чином, за час перебування відповідача на обліку в Іллічівському міському центрі зайнятості, ОСОБА_1 незаконно отримав допомогу по безробіттю на загальну суму 661,57 грн.
Згідно п.3 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Іллічівським міським центром зайнятості було видано наказ №80 від 03.10.2014 року про стягнення з відповідача незаконно отриманих коштів за період з 16.01.2014 року по 11.06.2014 року у сумі 661,57 грн. (а.с.11). На адресу відповідача було надіслано листа про повернення боргу в розмірі 661,57 грн.(а.с.12), який відповідачем було отримано 09.10.2014 року (а.с.13).
До теперішнього часу заборгованість відповідачем не погашена.
Згідно п.2 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» - особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
ОСОБА_1 не повідомив Іллічівський міський центр зайнятості, що з 16.01.2014 року виконує роботи за договорами цивільно-правового характеру, тим саме не надав до центру зайнятості достовірні дані.
Відповідно до положень п.1 ст.2 Закону України «Про зайнятість населення», безробітними визнаються громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Зайняті особи не можуть бути визнані безробітними.
Відповідно до положень ч.3 ст.1 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення відносяться особи, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві.
Таким чином, відповідач приховав від державної служби зайнятості, що він виконував роботи за договорами та одночасно перебував на обліку у центрі зайнятості і отримував допомогу по безробіттю.
Згідно ст.39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Згідно вимог п.4 ч.1,2 ст.183 2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Положеннями ч.3,4 ст.183 2 КАС України передбачено, що суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення.
Відповідно до ч.5 ст.183 2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення десятиденного строку отримання відповідачем адміністративного позову, якщо до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
В матеріалах справи містяться усі необхідні докази, що підтверджують факт несплати відповідачем суми незаконно отриманої допомоги по безробіттю: витяг з наказів відповідача (а.с.9-10), акт розслідування №72 від 25.09.2014 року (а.с.14-15) та довідка (а.с.16).
Таким чином, судом не встановлено підстав для звільнення відповідача від відповідальності та доказів сплати відповідачем суми безпідставно отриманих соціальних послуг, а тому на підставі положень ст.36 «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» ця сума підлягає стягненню з відповідача.
Суд встановивши ґрунтовність позовних вимог суб`єкту владних повноважень на підставі ч.2 ст.162 КАС України повинен винести постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Судові витрати слід розподілити за правилами ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 183 2 , 256 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з ОСОБА_1 (68001, АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) на користь Іллічівського міського центру зайнятості на р/р №37179300900015, код за ЄДРПОУ - 20947032, банк - УДКСУ в Одеській області, МФО 828011 суму незаконно отриманої допомоги по безробіттю в розмірі 661,57 грн.
3. Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови тільки з підстав, визначених ч.8 ст.183 2 КАС України.
Суддя Єфіменко К.С.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2014 |
Оприлюднено | 12.12.2014 |
Номер документу | 41801922 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні