Постанова
від 24.11.2014 по справі 808/6257/14до/808/190/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 листопада 2014 року Справа № 808/6257/14ДО/808/190/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді КалашникЮ.В., при секретарі Стратулат С.В., за участі представника позивача – не з'явився, представника відповідача – не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду адміністративну справу за позовною заявою Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Тарасівської сільської виборчої комісії Костянтинівського району Донецької області про припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Костянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі – позивач, Костянтинівська ОДПІ) до Тарасівської сільської виборчої комісії Костянтинівського району Донецької області (далі – відповідач, Тарасівська СВК) про припинення юридичної особи.

Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – ПК України) платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, а відповідно до довідки про надання останньої податкової звітності, відповідач останню податкову звітність подавав 25.01.2011, що є підставою для прийняття рішення про припинення юридичної особи.

24.11.2014 представник позивача у судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце проведення судового розгляду справи повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив, клопотання про розгляд справи без його участі до суду не надсилав.

Керуючись частиною 4 статті 128 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників сторін, на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення справи по суті.

Відповідно до вимог частини 6 статті 12 та статті 41 КАС України, у зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін на підставі наявних в справі доказів.

Вивчивши матеріали справи, з'ясувавши обставини та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Тарасівська сільська виборча комісія Костянтинівського району Донецької області (код ЄДРПОУ 34064046), пройшла процедуру державної реєстрації, а відтак набула правового статусу суб'єкта господарювання в розумінні статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 №755-IV (далі – Закон України №755-IV); перебуває на обліку у Костянтинівській об'єднаній Державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області (статті 63, 64 ПК України); та зареєстрована за юридичною/податковою адресою: 85180, Донецька область, Костянтинівський район, село Тарасівка, вулиця Московська, будинок №56 (стаття 45 ПК України, статті 1, 17, 18 Закону України №755-IV).

За приписами частини 1 статті 33 Закону України №755-IV, юридична особа припиняється, зокрема, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Відповідно до частини 2 статті 33 Закону України №755-IV, юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Частиною 2 статті 38 Закону України №755-IV встановлено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

За приписами підпункту 19-1.1.2 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України, контролюючі органи виконують такі функції: контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Повноваження контролюючих органів визначені у статті 20 ПК України, підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 якої передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою – підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Відповідно до пункту 67.2 статті 67 ПК України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо, зокрема, припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців.

Тарасівська сільська виборча комісія Костянтинівського району Донецької області є юридичною особою (код ЄДРПОУ 34064046) зареєстрована Костянтинівською районною державною адміністрацією 25.01.2006 (номер запису в Єдиному державному реєстрі 12421020000000155).

З аналізу норм Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 06.04.2004 №1667-IV (далі – Закон України №1667-IV) та Закону України «Про вибори народних депутатів України» від 25.03.2004 №1665-IV (далі – Закон України №1665-IV) (в редакціях, які діяли на момент державної реєстрації Тарасівської сільської виборчої комісії Костянтинівського району Донецької області в якості юридичної особи (2006 рік)) вбачається, що реєстрація Тарасівської сільської виборчої комісії Костянтинівського району Донецької області відбувалась саме в порядку реалізації Закону України №1667-IV.

Даний висновок ґрунтується на тому, що стаття 24 Закону України №1665-IV не визначала в системі виборчих комісій, що здійснювали підготовку та проведення виборів депутатів, такий вид комісій, як сільські комісії. Натомість, статтею 19 Закону України №1667-IV, визначалась система виборчих комісій у складі, зокрема, селищних та сільських виборчих комісій (територіальні виборчі комісії).

Так, систему виборчих комісій, що здійснювали підготовку та проведення місцевих виборів, становили:

1) Центральна виборча комісія;

2) територіальні виборчі комісії: виборча комісія Автономної Республіки Крим; обласні виборчі комісії; Київська, Севастопольська міські виборчі комісії; районні виборчі комісії; міські виборчі комісії (крім міст Києва та Севастополя); районні у містах виборчі комісії (де обираються районні у місті ради); селищні, сільські виборчі комісії;

3) дільничні виборчі комісії.

Частиною 2 статті 1 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» від 30.06.2004 №1932-IV (в редакції від 01.09.2005, чинній на момент створення сільської виборчої комісії), визначено, що Комісія очолює систему виборчих комісій та комісій з референдуму, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, всеукраїнського референдуму. Комісія здійснює контроль за діяльністю та консультативно-методичне забезпечення виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, та комісій з місцевих референдумів.

За правилами частини 1 статті 20 Закону України №1667-IV, виборчі комісії місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори. Виборчі комісії місцевих виборів діють на підставі, в межах та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим та іншими законами України.

Територіальна виборча комісія є юридичною особою. Територіальна виборча комісія є комісією вищого рівня щодо територіальних виборчих комісій, які виконують функцію окружних виборчих комісій з відповідного виду місцевих виборів, а також усіх дільничних виборчих комісій на території відповідного виборчого округу з питань організації підготовки та проведення виборів депутатів та виборів сільського, селищного, міського голови (частина 3 статті 20 Закону України №1667-IV).

Відповідно до частини 3 статті 28 Закону України №1667-IV, повноваження усього складу відповідної територіальної, дільничної виборчої комісії можуть бути достроково припиненні в установленому законом порядку органом, який її утворив, або за рішенням суду у разі систематичного порушення комісією Конституції України та інших законів України.

Відповідно до статті 21 Закону України 1932-IV, Комісія, зокрема, здійснює контроль за організацією підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; здійснює контроль за утворенням територіальних виборчих комісій місцевих виборів.

Відповідно до пункту 1.3 Постанови Центральної виборчої комісії «Про Роз'яснення щодо порядку організації роботи територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 21.05.2014 №695, сільська, селищна, районна в місті, міська, районна виборча комісія підпорядковується відповідній міській, районній, обласній виборчій комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.

Частиною 1 статті 21 Закону України №1667-IV визначено, що територіальна виборча комісія формується відповідною сільською, селищною, міською, районною у місті, районною, обласною радою, Верховною Радою Автономної Республіки Крим не пізніш як за 90 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількості не менше 8 і не більше 15 осіб за поданнями керівних органів місцевих організацій партій (блоків) (не більш як на одну особу).

У разі, якщо в установлений частиною першою цієї статті строк не надійшли подання щодо складу територіальної виборчої комісії або якщо кількість запропонованих до складу виборчої комісії осіб становить менше 8, територіальна виборча комісія утворюється відповідною місцевою радою, Верховною Радою Автономної Республіки Крим за поданням відповідно сільського, селищного, міського голови або голови районної, районної у місті, обласної ради, Голови Верховної Ради Автономної Республіки Крим з обов'язковим включенням поданих кандидатур від місцевих організацій партій (блоків), зазначених у частині першій цієї статті (частина 7 статті 21 Закону України №1667-IV).

З аналізу зазначених правових норм вбачається, що виборча комісія (сільська) є суб'єктом виборчого процесу, на неї розповсюджуються особливості щодо створення та припинення, передбачені виборчим законодавством.

Тобто, питання щодо створення та припинення сільських виборчих комісій повинно вирішуватись виключно на підставі рішення відповідного органу – ради.

Посилання позивача на норми статті 38 Закону України №755-IV, щодо підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, суд не приймає до уваги з огляду на наступне.

Як визначено частиною 1 статті 4 Закону України №755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців – засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно з частиною 2 статті 3 Закону України №755-IV, Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

З урахуванням особливостей створення та припинення діяльності територіальних виборчих комісій, суд вказує про неможливість застосування загальних підстав для припинення юридичної особи – сільської виборчої комісії.

Суд дійшов висновку, що припинення Тарасівської сільської виборчої комісії Костянтинівського району Донецької області як юридичної особи, має відбуватись за рішенням органу, який її утворив, в порядку, передбаченому спеціальним (виборчим) законодавством України та прийнятими на його виконання підзаконними нормативно-правовими актами.

Таким чином, заявлені позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 2, 7-11, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову – відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні – з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя                                                                                          Ю.В.Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2014
Оприлюднено15.12.2014
Номер документу41823114
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/6257/14до/808/190/14

Ухвала від 24.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Постанова від 24.11.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні