Постанова
від 12.11.2014 по справі 804/14716/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 листопада 2014 р. Справа № 804/14716/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді - Неклеса О.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Благодійної організації "Криворізький благодійний фонд "Нове відродження Ромен" про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ :

Криворізька південна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - Криворізька південна ОДПІ, позивач) звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Благодійної організації "Криворізький благодійний фонд "Нове відродження Ромен" (далі - БФ "Нове відродження Ромен", відповідач), в якому просить припинити юридичну особу БФ "Нове відродження Ромен".

В обґрунтування позову Криворізька південна ОДПІ зазначила, БФ "Нове відродження Ромен" знаходиться на обліку у Криворізькій південній ОДПІ, проте більше року не подає податкову звітність про отримані доходи.

Частиною 11 статті 35 КАС України визначено, що у разі повернення поштового відправлення, яке не вручене адресату з незалежних від суду причин, вважається, що особа повідомлена належним чином. Відповідач не надав до суду заперечень проти позову.

Дослідивши письмові докази по справі, суд доходить висновку, що позовна заява підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що БФ "Нове відродження Ромен" зареєстрований як юридична особа з 26.08.2005 р., перебуває на податковому обліку у Криворізькій південній ОДПІ.

Загальні засади благодійної діяльності в Україні, забезпечує правове регулювання відносин у суспільстві, спрямованих на розвиток благодійної діяльності, утвердження гуманізму і милосердя, забезпечує сприятливі умови для утворення і діяльності благодійних організацій визначено Законом України "Про благодійну діяльність та благодійні організації" від 05.07.2012 р. № 5073-VI (далі - Закон № 5073-VI).

У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону № 5073-VI, благодійна організація - юридична особа приватного права, установчі документи якої визначають благодійну діяльність в одній чи кількох сферах, визначених цим Законом, як основну мету її діяльності.

Положеннями ст. 13 Закону № 5073-VI визначено, що благодійна організація може бути створена як благодійне товариство, благодійна установа чи благодійний фонд з урахуванням особливостей, визначених цим Законом та іншими законами України. Благодійним фондом визнається благодійна організація, яка діє на підставі статуту, має учасників та управляється учасниками, які не зобов'язані передавати цій організації будь-які активи для досягнення цілей благодійної діяльності. Благодійний фонд може бути створено одним чи кількома засновниками. Активи благодійного фонду можуть формуватися учасниками та/або іншими благодійниками.

Згідно з нормами ст. 15 Закону № 5073-VI , благодійні організації набувають прав та обов'язків юридичної особи з моменту їх державної реєстрації. Державну реєстрацію благодійних організацій проводять державні реєстратори за місцезнаходженням благодійних організацій відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Статтею 17 Закону № 5073-VI визначено, що благодійні організації складають та подають фінансову, статистичну та іншу обов'язкову звітність у порядку, встановленому Законом.

Відповідно до п.п. 16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов'язаний вести у встановленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Пунктом 49.2 статті 49 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Положеннями п. 57.1 ст. 57 ПК України передбачено, що платники податку, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний (податковий) період не перевищують 10 мільйонів гривень, та неприбуткові установи (організації) сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації, яку подають до контролюючих органів за звітний (податковий) рік і не сплачують авансових внесків.

Платник податку, який за підсумками минулого звітного (податкового) року не отримав прибутку або отримав збиток, податкові зобов'язання не нараховував і не мав базового показника для визначення авансових внесків у наступному році, а за підсумками першого кварталу отримує прибуток, має подати податкову декларацію за перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року та за звітний (податковий) рік для нарахування та сплати податкових зобов'язань.

Згідно з довідкою Криворізької південної ОДПІ від 25.06.2014 р. № 20712, відповідачем останній раз було подано до контролюючого органу податкову звітність 27.07.2006 р.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. за № 755-IV, підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Згідно до п. 1 ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців, в п. 2 цієї ж статті зазначається, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Способи та порядок припинення благодійних організацій врегульовано положеннями ст. 18 Закону № 5073-VI, а саме, відповідно до п. 1 вказаної статті, державна реєстрація припинення благодійних організацій здійснюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

З огляду на викладене норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації", які регулюють питання реєстрації благодійних організацій, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.

А відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є незалежними від випадків припинення діяльності благодійних організацій, визначених ст. 18 Закону № 5073-VI, враховуючи те, що чинним законодавством передбачено обов'язок платника податків і зборів подавати звітність до контролюючого органу в порядку та строки визначені нормативно - правовими актами України.

Пунктом 11.30 розділу 11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за № 1562/20300, передбачено, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та неподання протягом одного року до контролюючих органів податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник контролюючого органу приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Керівником контролюючого органу винесено розпорядження № 64-р від 02.09.2014 р. про підготовку позовної заяви та направлення матеріалів до суду про припинення юридичної особи БФ "Нове відродження Ромен", який не звітує понад одного року.

Згідно з довідкою Криворізької південної ОДПІ, у відповідача відсутня заборгованість перед бюджетом станом на 28.08.2014 р.

За наведених обставин, суд приходить до висновку про задоволення позову.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163,183 2 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Припинити юридичну особу Благодійна організація "Криворізький благодійний фонд "Нове відродження Ромен" (код ЄДРПОУ 33759347).

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, та підлягає негайному виконанню.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Суддя О.М. Неклеса

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2014
Оприлюднено15.12.2014
Номер документу41826140
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/14716/14

Постанова від 12.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 15.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні