ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2014 року м. Одеса Справа № 815/6365/14
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Іванова Е.А.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Овідіопольського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів, -
ВСТАНОВИВ:
Овідіопольський районний центр зайнятості (далі - Овідіопольський РЦЗ) звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1.), в якому позивач з урахуванням заяви про зміну позовних вимог просить стягнути з ОСОБА_1 на користь Овідіопольського РЦЗ кошти у розмірі 3937,23 грн. до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 12.02.2014 року звернулася з заявою до Овідіопольського РЦЗ з метою пошуку роботи, та 12.02.2014 року їй було надано статус безробітної та призначено допомогу по безробіттю. За бажанням ОСОБА_1 та на підставі поданої заяви від 12.02.2014 року, між Овідіопольським РЦЗ та ОСОБА_1 був укладений договір від 24.02.2014 року №1518/14/7, згідно якого ОСОБА_1 була направлена на професійну підготовку в ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» за професією «Кухар», зі строком навчання з 25.02.2014 року по 20.08.2014 року, на 5,9 місяців, з метою сприяння подальшому працевлаштуванню. Наказом від 20.08.2014 року №100 «В-СНН» ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» ОСОБА_1 відраховано зі складу слухачів групи №07-14, як таку, що закінчила повний курс навчання та успішно склала державну кваліфікаційну атестацію за професією 5122 «Кухар» 3 розряду. Після закінчення навчання ОСОБА_1 звернулась до позивача за сприянням у працевлаштуванні. Під час прийому 21.08.2014 року громадянці було підібрано підходящу роботу та видано направлення на працевлаштування в «Трансойл компані» за професією «Кухар». 27.08.2014 року ОСОБА_1 від запропонованої роботи відмовилася. 27.08.2014 року було видане друге направлення на працевлаштування в СП «Аквавінтекс» за професією «підсобний працівник» та запропоновано повернути корінець направлення на працевлаштування до центру зайнятості протягом 7-ми календарних днів. Але відповідач до Овідіопольського РЦЗ не звернулася по теперішній час. Наказом Овідіопольського РЦЗ від 04.09.2014 року №НТ 140904 виплата допомоги по безробіттю припинена у зв'язку з відмовою безробітного від роботи за професією, набутою після професійної підготовки відповідно до п. 15, ст. 31 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». В зв'язку з цим Овідіопольським РЦЗ було прийняте рішення про повернення коштів безробітною ОСОБА_1. З метою досудового врегулювання спору Овідіопольським РЦЗ ОСОБА_1 було направлено лист - претензію від 07.10.2014 року №730/17-05 з повідомленням про необхідність повернення коштів протягом 15 календарних днів, який був отриманий відповідачем 18.10.2014 року, але до цього часу вищевказана сума коштів сплачена не була. На підставі викладеного позивач просив задовольнити його позовні вимоги та стягнути з відповідача кошти витрачені на професійне навчання у сумі 3937,23 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, повідомлявся належним чином про день, час та місце проведення судового засідання, проте надав на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Відповідач в судовому засіданні надав до суду письмові заперечення проти позову, які мотивовані тим, що відповідач не відмовлялась від роботи кухарем на підприємствах запропонованих позивач. На першому підприємстві «Трансойл компані» відповідачу відмовили в працевлаштуванні в зв'язку з відсутністю стажу роботи кухарем. На другому підприємстві «Аквавінтекс» відповідачу запропонували працювати підсобним працівником, склеювати ящики для склянок, тобто не по здобутої нею через центр зайнятості спеціальності кухар 3 розряду. Таким чином відповідач вважає, що Овідіопольський РЦЗ не зміг запропонувати роботи відповідачу по спеціальності.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю визначає Закон України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 року.
Частиною 2 ст. 22 Закону України «Про зайнятість населення» визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань, між іншим: здійснюють реєстрацію безробітних, ведуть облік наданих їм послуг; організовують професійне навчання зареєстрованих безробітних з урахуванням поточної та перспективної потреб ринку праці.
Згідно Положення «Про державну службу зайнятості», затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24 червня 1991 р. N 47 «Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населення» Державна служба зайнятості реєструє безробітних, забезпечує їх працевлаштування, в тому числі за бажанням направляє безробітних на сезонні та оплачувані громадські роботи, виплачує допомогу по безробіттю, матеріальну допомогу по безробіттю, надає одноразову матеріальну допомогу безробітним та членам сімей, які перебувають на їх утриманні, а також матеріальну допомогу громадянам, які проходять підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості, надає безпроцентні позики безробітним для зайняття підприємницькою діяльністю.
В абзаці 5 пункту 7 вищезгаданого Положення визначено, що районні, міськрайонні, міські та районні центри зайнятості несуть відповідальність за раціональне використання коштів державного фонду сприяння зайнятості населення, що знаходяться в їх розпорядженні.
Відповідно до п. 1 Положення «Про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 р. N 47 «Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населення» (далі Положення), інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі - інспекція) входить до складу державної служби зайнятості.
Відповідно до підпункту «в» пункту 6 Положення, інспекція відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює контроль за додержанням громадянами законодавства про зайнятість населення, рекомендацій служби зайнятості в період вирішення питання про працевлаштування та виплати допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги по безробіттю.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
Частиною 1 ст. 1 цього Закону визначено поняття безробітний, яким визнається особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Судом встановлено, що відповідач ОСОБА_1 зверталась до Овідіопльського районного центру зайнятості із заявою про надання їй статусу безробітного від 12.02.2014 року (а.с. 23).
У своїй заяві ОСОБА_1 зазначила, що видами діяльності, що визначені частиною 3 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення» не займається і не отримує пенсію на пільгових умовах, не є суб'єктом підприємницької діяльності.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення», кожен має право на професійне навчання, яке реалізується шляхом первинної професійної підготовки, перепідготовки, спеціалізації і підвищення кваліфікації, стажування у професійно-технічних, вищих навчальних закладах та закладах післядипломної освіти, безпосередньо на робочих місцях на виробництві чи у сфері послуг з метою здобуття особою відповідної кваліфікації або приведення її рівня у відповідність із вимогами сучасного виробництва та сфери послуг.
Статтею 9 Закону України «Про зайнятість населення» визначено, що кожен має право на соціальний захист у разі настання безробіття, що реалізується шляхом, надання безоплатних соціальних послуг, зокрема, професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації з урахуванням попиту на ринку праці.
Відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону України «Про зайнятість населення», за безробітним, який проходить професійне навчання за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, зберігається виплата допомоги по безробіттю у розмірах і в строки, що встановлені відповідно до законодавства.
12.02.2014 року ОСОБА_1 до Овідіопольського районного центру зайнятості була подана заява, у якій відповідач просив направити його на професійне навчання за професією «Кухар» (а.с. 22).
На підставі вказаної заяви, Овідіопльським районним центром зайнятості з ОСОБА_1 укладений договір від 24.02.2014 року №1518/14/7, предметом якого є направлення ОСОБА_1 на професійне навчання в ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості» за професією «кухар» зі строком навчання 5,90 місяців з 25 лютого 2014 року по 20 серпня 2014 року (а.с.19-20).
Відповідно до п. 3.1.1 договору, у разі припинення професійного навчання без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціалізацією) безробітний відшкодовує Територіальному органу, який уклав з ним договір на професійне навчання, суму витрат на професійне навчання, проїзд до місця розташування навчального закладу та у зворотному напрямку, проживання у період навчання.
Наказом ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» від 25.02.2014 року №34 «З-СНН» зараховано з 25.02.2004 року до складу слухачів групи 07-14, які навчаються за професією 5122 «Кухар» 3 розряду з терміном навчання з 25.02.2014 року по 20.08.2014 оку, відповідно до начального плану та програми, погоджених з центром зайнятості ОСОБА_1 (а.с. 17-18).
Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
У разі припинення професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціальністю) із застрахованих осіб стягується сума витрат на професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації.
Наказом ДНЗ «Одеський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» від 20.08.2014 року №100 «В-СНН» ОСОБА_1 відраховано зі складу слухачів групи №07-14, як таку, що закінчила повний курс навчання та успішно склала державну кваліфікаційну атестацію за професією 5122 «Кухар» 3 розряду (а.с. 15-16).
21.08.2014 року ОСОБА_1 звернулась до Овідіопольського РЦЗ за сприянням у працевлаштуванні та їй було видане направлення №15301405230004004 від 21.08.2014 року на працевлаштування на вільне робоче місце у «Трансойл компані»
ОСОБА_1 на запропоновану роботу не працевлаштувалась.
27.08.2014 року ОСОБА_1 було видане друге направлення на працевлаштування в СП «Аквавінтекс» за професією «підсобний працівник» та запропоновано повернути корінець направлення на працевлаштування до центру зайнятості протягом 7-ми календарних днів, але відповідач до центру зайнятості не звернулась по теперішній час.
03.10.2014 року Овідіопольський районний центр зайнятості видав наказ №5-П, згідно якого наказано вжити заходів по поверненню коштів у сумі 3867,23 грн. в тому числі 17,55 грн. допомога по безробіттю, 1249,68 грн. вартість компенсації на проїзд у період проходження професійного навчання, 2670 грн. вартість навчання (а.с. 10).
03.10.2014 року ОСОБА_1 Овідіопольським районним центром зайнятості був направлений лист № 730/17/05 від 03.10.2014 року про повернення витрат на професійне навчання у сумі 3867,23 грн. протягом 15 робочих днів від дня отримання листа, та вказаний лист був отриманий відповідачем 18.10.2014 року, про що свідчить поштове повідомлення про вручення наявне в матеріалах справи (а.с. 8-9).
06.11.2014 року Овідіопольський районний центр зайнятості видав наказ №7-П, згідно з яким у зв'язку з арифметичною помилкою, яка виникла при підрахунку суми коштів, отриманих ОСОБА_1 та які підлягають поверненню, службової записки начальника відділу бухгалтерського обліку - головного бухгалтера ОСОБА_2 (а.с. 39) внесено зімни до п. 1 наказу Овідіопольського РЦЗ від 03.10.2014 року №5-П в частині визначення розміру коштів, які підлягають поверненню ОСОБА_1, а саме: змінено суму 3867,23 грн. на суму 3937,23 грн.
11.11.2014 року ОСОБА_1 Овідіопольським районним центром зайнятості був направлений лист № 814/17/05 від 06.11.2014 року з уточненою сумою коштів які підлягають поверненню, а саме у сумі 3937,23 грн. (а.с. 41-42).
Відповідно до ч. 4 ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Оскільки відповідачем не повернута вартість професійного навчання, допомога по безробіттю, вартість компенсації на проїзд у період проходження професійного навчання, у загальній сумі 3937,23 грн., та доказів, що це спростовують суду не надано, тому суд вважає за необхідне позов задовольнити та стягнути з відповідача суму коштів, витрачених на професійне навчання у сумі 3937,23 грн.
Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Овідіопольського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_1) на користь Овідіопольського районного центру зайнятості кошти у розмірі 3937,23 грн. (три тисячі дев'ятсот тридцять сім гривень 23 коп.) до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на р/р 37170300900360, одержувач: Овідіопольський районний центр зайнятості, код ЄДРПОУ - 20992239, банк ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254КАС України.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Е.А.Іванов
Позов Овідіопольського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, місце проживання: АДРЕСА_1) на користь Овідіопольського районного центру зайнятості кошти у розмірі 3937,23 грн. (три тисячі дев'ятсот тридцять сім гривень 23 коп.) до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на р/р 37170300900360, одержувач: Овідіопольський районний центр зайнятості, код ЄДРПОУ - 20992239, банк ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2014 |
Оприлюднено | 16.12.2014 |
Номер документу | 41844678 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні