Постанова
від 11.12.2014 по справі 815/6684/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6684/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

11 грудня 2014 року                                                                       м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стефанова С.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Тарутинському районі Одеської області до приватного підприємства «Сади Бесарабії» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 1 678,41 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Тарутинському районі Одеської області (надалі по тексту - позивач) звернулося до суду з позовом до приватного підприємства «Сади Бесарабії» (далі – відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 1 678,41 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 20.11.2014 року відповідач має заборгованість зі сплати єдиного на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 1 678,41 грн., у тому числі: недоїмка - 717,58 грн., фінансові санкції - 547,57 грн. та пеня у розмірі - 413,26 грн.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, в позові просив розглянути справу за відсутності представника управління.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився про місце, дату, та час судового засідання був повідомлений належним чином, заперечення на позовну заяву не подав, про причини неявки до суду не повідомив.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вище зазначені підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Відповідно до Положення про пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України № 384/2011 від 06.04.2011 року, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України.

Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Пенсійний фонд України у своїй діяльності керується Конституцією України та Законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України та Міністра.

Основними завданнями Пенсійного фонду України є, зокрема, реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою.

Згідно ст. 72 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» N 1058-IV від 09 липня 2003 року, джерелами формування коштів Пенсійного фонду є страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування; суми від фінансових санкцій, застосованих відповідно до цього Закону та інших законів до юридичних та фізичних осіб за порушення встановленого порядку нарахування, обчислення і сплати страхових внесків та використання коштів Пенсійного фонду, а також суми адміністративних стягнень, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за ці порушення.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VI (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно п. 3 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Судом встановлено, що ПП «Сади Бесарабії» зареєстровано в УПФУ в Тарутинському районі Одеської області під № 1569 з 29.12.2007 року та знаходиться на обліку відповідно до ст. 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» N 1058-IV від 09 липня 2003 року, а з 01.01.2011 року відповідно до п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI, як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Відповідності до ст.1 Закону України №-2464-IV під єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування розуміється консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Пунктом 2 ст.3 Закону України №2464-IV передбачено, що єдиний внесок є загальнообов'язковим платежем.

Згідно п. 5 ст.7 Закону України № 2464 - IV єдиний внесок нараховується на суми незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати.

Відповідно до ст.9 Закону України №2464-IV та Інструкції «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яка затверджена постановою Правління Пенсійного фонду України 27.09.2010р. № 21-5 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.10.2010р. за №994/18289 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування згідно встановлених законодавством строків і тарифів.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до п. 1 ч.1 ст.7 Закону № 2464-VI єдиний внесок нараховується для платників на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату.

Розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюється ст. 8 Закону № 2464-VI.

Згідно ч.5 ст.8 Закону № 2464-VI єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 ч. 1 ст.4 Закону, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої ст. 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску з урахуванням видів їх економічної діяльності.

Згідно з ч. 2,3,4,5,7,8,12 ст.9 вищезазначеного Закону та підпунктів 4.3.1, 4.3.6 пункту 4.3 Розділу IV Інструкції «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 27.09.2010 р. за № 21-5, яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 р. за N 994/18289 (далі - Інструкція № 21-5) платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Разом з тим, судом встановлено, що в порушення вимог п. 1 ч. 2 ст. 6 та ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», відповідачем було самостійно обчислено, але не було своєчасно сплачено нарахований єдиний внесок.

Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Пунктом 2 частиною 11 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум, у тому числі за донарахування платником або територіальними органами Пенсійного фонду своєчасно не нарахованого єдиного внеску, накладається штраф розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.

Пунктом 1 частиною 12 статті 25 вказаного Закону за несвоєчасне перерахування або несвоєчасне зарахування на рахунки органів Пенсійного фонду сум єдиного внеску, фінансових санкцій, нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум, розрахована за кожний день прострочення їх перерахування (зарахування) платежу.

Судом встановлено, що станом на 01.04.2013 року на особовому рахунку ПП «Сади Бесарабіїї» рахувалась заборгованість розмірі 861,50 грн., що підтверджується витягом з картки особового рахунку відповідача. 05.04.2013 року відповідачу надіслано вимогу Ю-9 про сплату боргу у розмірі 861,50 грн. 07.05.2013 року відповідачу надіслано вимогу Ю-9 про сплату боргу у розмірі 938,17 грн. 07.06.2013 року відповідачу надіслано вимогу Ю-9 про сплату боргу у розмірі 2814,51 грн.

Крім того, на підставі п. 4 ч. 11 ст. 25 Закону України №2464-УІ Управлінням було застосовано штрафні фінансові санкції за несвоєчасне подання звітності про що були складені рішення №599 від 10.06.2013 року на суму 170 грн., № 600 від 19.06.2013 року на суму 170 грн.

Судом встановлено, що суму боргу було частково сплачено в розмірі 39 грн. 06 коп. Залишок боргу становив 209 грн. 63 коп. (сума фінансової санкції - 75 грн. 54 коп. та нарахована пеня - 134 грн. 09 коп.).

05.07.2013 року відповідачу надіслано вимогу Ю-9 про сплату боргу у розмірі 76,67 грн.

Судом встановлено, що 16.07.2013 року суму боргу було частково сплачено в розмірі 2 661,17 грн. та 23.07.2014 року у розмірі 2 814,51 грн.

На підставі п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України №2464-УІ Управлінням було застосовано штрафні фінансові санкції та нараховано пеню за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску про що було складено рішення №910 від 02.08.2014 року на загальну суму 960,83 грн. (сума штрафу - 547,57 грн. та нарахована пеня - 413,26 грн.).

07.08.2013 року відповідачу надіслано вимогу Ю-9 про сплату боргу у розмірі 938,17 грн.

Судом встановлено, що 20.03.2014 року суму боргу було частково сплачено в розмірі 37,26 грн. та 15.04.2014 року у розмірі 600,00 грн.

Таким чином, станом на 20.11.2014 року у відповідача рахується заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 1 678,41 грн., в тому числі: недоїмка - 717,58 грн., фінансові санкції - 547,57 грн. та пеня у розмірі - 413,26 грн.

Відповідачем не подано до суду доказів, щодо сплати даної заборгованості у сумі 1 678, 41 грн., та доказів оскарження вимог та рішень Управління Пенсійного фонду України в Тарутинському районі Одеської області про сплату боргу.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» від 04.07.2013 року №406 адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування передано до органів доходів і зборів.

Разом з тим, абз. 3 ч. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» від 04.07.2013 року №406 встановлено, що органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих доказів, з урахуванням встановлених фактів суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог, а тому адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 128, 159-164 КАС України, суд –

                                         П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Тарутинському районі Одеської області до приватного підприємства «Сади Бесарабії» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 1 678,41 грн. - задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства «Сади Бесарабії» (код ЄРПОУ 34130464) заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сум фінансових санкцій та нарахованої пені на користь управління Пенсійного фонду України в Тарутинському районі Одеської області у загальному розмірі 1678 грн. 41 грн. на р/р 37192201001528 у ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

                    

Суддя                     С.О. Cтефанов

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2014
Оприлюднено16.12.2014
Номер документу41848102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6684/14

Постанова від 11.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 26.11.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні