КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 756/15065/13-а(2а/756/18/14) Головуючий у 1-й інстанції: Майбоженко А.М. Суддя-доповідач: Шостак О.О.
У Х В А Л А
Іменем України
18 листопада 2014 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Шостака О.О.,
суддів: Мамчура Я.С., Желтобрюх І.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві, без фіксування технічними засобами, в порядку ст. 41 КАС України, апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м. Києва на постанову Оболонського районного суду м. Києва від "03" березня 2014 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м. Києва, третя особа: ОСОБА_3 про зобов"язання вчинити дії, перерахунок пенсії,-
В С Т А Н О В И Л А:
Позивач звернувся до Оболонського районного суду м. Києва з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м. Києва про зобов"язання вчинити дії, перерахунок пенсії.
Постановою Оболонського районного суду м. Києва від "03" березня 2014 року позов було задоволено.
Не погоджуючись із прийнятими судовими рішеннями, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду від 03.03.2014 року та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволені позову. Свої вимоги обґрунтовує тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м. Києва - залишити без задоволення, а постанову Оболонського районного суду м. Києва від "03" березня 2014 року - без змін , виходячи із наступного. Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Згідно ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Як свідчать матеріали справи, позивач знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Оболонському районі м.Києва з 07.05.2013 року та отримує пенсію за віком. Страховий стаж складає 26 років 02 місяці 28 днів. При визначенні страхового стажу та заробітку, на підставі яких було призначено позивачу до виплати пенсію, відповідач користувався даними системи персоніфікованого обліку застрахованих осіб. Згідно індивідуальних відомостей про застраховану особу ОСОБА_2 в системі наявні відомості про його стаж та заробіток за наступні звітні роки: 1999, 2000, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 роки. Відомості за звітні роки 2001-2006 (включно) відсутні. Згідно даних трудової книжки позивача, з 14.08.2000 року по 03.10.2004 року він працював на посаді старшого фінансового ревізора ТОВ «Спільне українсько-російське підприємство Пальміра Рута». З 04.10.2004 року по 29.04.2006 року працював на посаді керівника контрольно-ревізійного відділу ТОВ «Трейд Системз». З 03.05.2006 року по 03.09.2007 року працював на посаді начальника контрольно-ревізійного відділу ТОВ «Спільне українсько-російське підприємство Пальміра Рута». Вказані юридичні особи в період з 2001 по 2006 рік подавали звіти щодо працюючих осіб до Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м.Києва, де знаходились на обліку. Згідно листа Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м.Києва від 20.06.2013 року, страхувальник ТОВ «Спільне українсько-російське підприємство Пальміра Рута» за звітні періоди 2001-2004 роки та 2006 рік подавав дані на застраховану особу ОСОБА_5, а ТОВ «Трейд Системз» за звітні періоди 2004-2006 роки також подавав дані на застраховану особу ОСОБА_2 В даний час ТОВ «Трейд Системз» до відділу не звітує, зв'язок з організацією втрачено. Матеріали справи свідчать, що протягом 2001-2006 років ТОВ «Спільне українсько-російське підприємство Пальміра Рута» та ТОВ «Трейд Системз» помилково надавали відомості про страховий стаж та заробіток ОСОБА_2 за ідентифікаційним кодом, що належить ОСОБА_3. Вказані помилки призвели до того, що відомості в системі персоніфікованого обліку обліковуються за ОСОБА_3 - особою, яка права на внесення цих відомостей від даних юридичних осіб не мала. Ці помилки підлягають виправленню, оскільки суттєво порушують права позивача на визначення страхового стажу та заробітку для призначення пенсії. На момент розгляду даної справи діяльність ТОВ «Спільне українсько-російське підприємство Пальміра Рута» припинена. Відомості про діяльність ТОВ «Трейд Системз» в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не підтверджені. Таким чином, можливість внесення виправлення до поданих звітів та даних персоніфікованого обліку вказаними юридичними особами відсутня. Згідно з ч. 1 ст. 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» розмір пенсії за віком визначається за формулою: П = Зп х Кс, де: П - розмір пенсії, у гривнях; Зп - заробітна плата (дохід) застрахованої особи, визначена відповідно до статті 40 цього Закону, з якої обчислюється пенсія, у гривнях; Кс - коефіцієнт страхового стажу застрахованої особи, визначений відповідно до статті 25 цього Закону. І заробітна плата, і страховий стаж обчислюється за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку. Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом. Згідно абз. 5 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку. Персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (персоніфікований облік) ведеться Пенсійним фондом України. Згідно з ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування - організація та ведення обліку відомостей про застраховану особу, що здійснюється відповідно до законодавства і використовується в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування в установленому законодавством порядку. Зі змісту ч. 1 ст. 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» вбачається, що облік усіх застрахованих осіб та персоніфікований облік надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також персоніфікований облік коштів накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюються в порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування є складовою частиною Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, порядок ведення якого встановлюється Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування - організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, що складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб. Згідно п. 1 ч. 1 ст. 12-1 цього ж Закону Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру, здійснює заходи щодо надання інформації з Державного реєстру відповідно до цього Закону. Контроль правильності внесених відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру, внесення змін та уточнень щодо відомостей, внесених до реєстру застрахованих осіб, здійснюються органами Пенсійного фонду за місцем постійного проживання застрахованих осіб. Згідно п. 2, 3 ч. 1 ст. 14-1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов'язані, зокрема, забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру, здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру. Відповідно до п. 2.6 Положення про Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України №22-1 від 08.10.2010р., взяття на облік застрахованих осіб, внесення змін та уточнень щодо відомостей, внесених до реєстру застрахованих осіб, здійснюються органами Пенсійного фонду за місцем постійного проживання застрахованих осіб. З огляду на викладене, повно та всебічно дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, викладені в постанові від 03.03.2014 року, та не можуть бути підставами для її скасування. Враховуючи вищенаведене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам та прийнято законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права. В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м. Києва - залишити без задоволення, а постанову Оболонського районного суду м. Києва від "03" березня 2014 року - без змін. Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
В задоволені апеляційної скарги Управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м. Києва - відмовити.
Постанову Оболонського районного суду м. Києва від "03" березня 2014 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили відповідно до вимог ч. 2 ст. 212 КАС України та може бути оскаржена в двадцятиденний термін шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя О.О. Шостак
Судді Я.С. Мамчур
І.Л. Желтобрюх
.
Головуючий суддя Шостак О.О.
Судді: Мамчур Я.С
Желтобрюх І.Л.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2014 |
Оприлюднено | 16.12.2014 |
Номер документу | 41850000 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Шостак О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні