Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"26" березня 2014 р. № 820/13460/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Спірідонова М.О.
розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "ВІРСАВІЯ S", третя особа - Реєстраційна служба Охтирського міськрайонного управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів , ВСТАНОВИВ:
Позивач, Західна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів Харківської області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "ВІРСАВІЯ S", третя особа - Реєстраційна служба Охтирського міськрайонного управління юстиції, в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Приватного підприємства "ВІРСАВІЯ S" (код ЄДРПОУ 32118089), щодо внесених даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну юридичної адреси підприємства на м. Харків, Ленінський р-н, вул. Котлова, буд. 260, кв. 4.
В обґрунтування позовних вимог у позові зазначено, що 25.01.2013 року Приватне підприємство "ВІРСАВІЯ S" змінило податкову адресу на: 61000, Харківська обл., м. Харків, Ленінський район, вул. Котлова. буд. 260, кв. 4. Станом на 19.09.2013 року ВПМ зафіксовано відсутність платника податків за місцезнаходженням, про що складена відповідна довідка. Станом на 20.12.2013 року звернень посадових осіб Приватного підприємства "ВІРСАВІЯ S" до Західної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів в Харківській області в порядку п. 10.2.1 розділу Х Податкового обліку платників податків і зборів № 1588 не надходило, у зв'язку з чим взяти Приватне підприємство "ВІРСАВІЯ S" на податковий облік немає можливості. Таким чином, позивач вважає, що при реєстрації змін щодо місцезнаходження Приватне підприємство "ВІРСАВІЯ S" подало державному реєстратору Реєстраційної служби Охтирського міськрайонного управління юстиції недостовірні дані щодо юридичної адреси, оскільки за новою адресою ніколи не знаходився, а тому, відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є недостовірними. Зазначене, на думку позивача, є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо місцезнаходження Приватного підприємства "ВІРСАВІЯ S".
Представник позивача в судове засідання не з'явився, але надав суду заяву про слухання справи без участі представника позивача у письмовому проваджені.
Представник відповідача та представник третьої особи в судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином. Про причину неявки, всупереч ч. 2 ст. 40 КАС України, суд не повідомили, заперечень стосовно позовних вимог не надсилали, заяви про відкладення розгляду справи або про розгляд справи без участі представника відповідача та третьої особи до суду не надходили.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що явка представників сторін не визнавалася судом обов'язковою, суд вважає за можливе розглянути справу за їх відсутності.
Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 25.01.2013 року Приватне підприємство "ВІРСАВІЯ S" змінило податкову адресу на: 61000, Харківська обл., м.Харків, Ленінський район, вул. Котлова, буд. 260, кв. 4.
При проведенні працівниками Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів Харківської області перевірки щодо наявності Приватне підприємство "ВІРСАВІЯ S" за адресою реєстрації: 61000, Харківська обл., м. Харків, Ленінський район, вул. Котлова, 260, кв. 4, було встановлено, що за даною адресою це підприємство не значиться, що підтверджується довідкою про встановлення місцезнаходження платника податків №1000/7/20-30-07-11 від 19.09.2013 року та повідомленням про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 25.09.2013 року №3188-9-20-33-18-02-31.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 755-IV від 15.05.2003 року (далі - Закон №755-IV).
Відповідно до статті 1 Закону №755-IV єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону №755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частиною 3 статті 4 Закону №755-IV встановлено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону №755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Згідно ч. 1 ст. 6 Закону №755-IV державний реєстратор проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до частин 1, 2, 4, 6 статті 14 Закону №755-IV передача реєстраційних справ здійснюється, зокрема, в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці. Передача реєстраційних справ у випадку, який передбачено абзацом другим частини першої цієї статті, здійснюється на підставі державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи або державної реєстрації зміни місця проживання фізичної особи - підприємця. За наявності підстави, що передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи або за новим місцем проживання фізичної особи - підприємця. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
У відповідності з вимогами статті 14 Закону №755-IV, реєстраційну справу юридичної особи Приватного підприємства "ВІРСАВІЯ S" було передано до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи.
Статтею 29 Закону №755-IV визначений перелік документів, які юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) для державної реєстрації змін до установчих документів. Частиною 7 вказаної статті передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Згідно ч. 3 ст. 8 Закону №755-IV установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін саме до установчих документів.
Частиною 1 статті 31 Закону №755-IV визначено вичерпні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
З положень вказаної норми права слідує, що контролюючий орган наділений законодавцем повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Позивачем не надано доказів скасування рішення засновників Приватного підприємства "ВІРСАВІЯ S" або уповноваженого органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів, чи існування спору з цих питань.
Відповідно до ч. 2 ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.
Статтями 87, 88 Цивільного кодексу України, якими визначено порядок складання і затвердження установчих документів та встановлені вимоги до змісту установчих документів, не передбачено внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.
Приписи ст. 57 Господарського кодексу України також не містять вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.
Суд зазначає, що за змістом статті 45 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно визначити свою податкову адресу. При цьому згідно з пунктом 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться в Єдиному державному реєстрі. Отже, обрання податкової адреси і, відповідно, місцезнаходження, здійснюється платником податків самостійно, без узгодження із податковим органом.
Таким чином, зміна місцезнаходження відповідача не пов'язана із внесенням змін до установчих документів даної особи.
Щодо посилання позивача на відсутність юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу для скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, суд зазначає наступне.
Згідно пункту 12.4 12.4. "Порядку обліку платників податку і збору", щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.
Відповідно ду пункту 12.5 зазначеного Порядку, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону (755-15 ).
Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 19-ОПП.
Таким чином, суд приходить до висновку, що зазначені позивачем обставини можуть бути підставою для внесення до ЄДР запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням та подальшого припинення юридичної особи на підставі положень Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Позивачем належних доказів в обґрунтування позову суду не надано.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів Харківської області є необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 4, 7, 86, ч.1 ст.158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Харківський окружний адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Приватного підприємства "ВІРСАВІЯ S", третя особа - Реєстраційна служба Охтирського міськрайонного управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2014 |
Оприлюднено | 16.12.2014 |
Номер документу | 41851319 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні