Постанова
від 09.12.2014 по справі 423/1319/14-а
ПОПАСНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

423/1319/14-ц

2а/423/42/14

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2014 року м. Попасна

Попаснянський районний суд Луганської області у складі:

головуючої судді Лизенко І.В.,

за участю секретаря судового засідання Жилякової Л.М.,

представника позивача Коваленка В.П.,

представника третьої особи - Реєстраційної

служби Попаснянського районного

управління юстиції Луганської області Беспарточної А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у судовій залі адміністративну справу за позовом виконавчого комітету Попаснянської міської ради до ГРОМАДСЬКОГО КОЗАЧОГО ФОРМУВАННЯ З ОХОРОНИ ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ І ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ В МІСТІ ПОПАСНА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ "ОБЛАСТЬ ВІЙСЬКА ДОНСЬКОГО" про припинення діяльності громадського формування, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з вищеназваним позовом, посилаючись на те, що відповідач був зареєстрований рішенням виконкому Попаснянської міської ради від 20.06.2013 року №57, на підставі чого видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи. Оскільки відповідачем не здійснюється статутна діяльність щодо участі в охороні громадського порядку, чим порушуються норми Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" (далі Закон №1835-ІІІ від 22.06.2000р.), просив суд припинити діяльність відповідача шляхом примусового розпуску.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, пояснивши, що підставою припинення діяльності відповідача є порушення вимог Закону №1835-ІІІ від 22.06.2000р. в частині виконання обов'язку щодо участі в охороні громадського порядку у місті Попасна та Попаснянському районі. Громадське формування з моменту створення не здійснювало статутну діяльність. Неодноразові звернення міської ради щодо взяття участі в охороні громадського порядку під час рейдів щодо припинення та профілактики адміністративних правопорушень на території міста Попасна керівництвом формування залишено поза увагою. Просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, згідно акту від 02.12.2014 року (а.с.42) відповідач відсутній за зареєстрованим місцезнаходженням юридичної особи.

Направлення судової повістки рекомендованим поштовим відправленням є неможливим у зв'язку з частковим наданням послуг УДППЗ «Укрпошта» на території міста.

Відповідно до ч.4 ст.33 КАС України у разі неподання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилається: юридичним особам - за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Частиною 4 статті 128 КАС України визначено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Представник третьої особи Реєстраційної служби Попаснянського районного управління юстиції Луганської області у судовому засіданні не заперечувала проти задоволення позову та пояснила, що громадське формування зареєстровано як юридична особа відповідно до ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» на підставі рішення виконкому Попаснянської міської ради від 20.06.2013 року №57. З моменту реєстрації юридична особа надавала реєстратору відомості на підтвердження її існування. У разі припинення діяльності відповідача за рішенням суду до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців буде внесено відомості про припинення юридичної особи.

Представник третьої особи Попаснянського РВ ГУМВС України в Луганській області у судове засідання не з'явився, у письмовій заяві просив суд розглянути справу за його відсутності. Не заперечував проти задоволення позову.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача та представника третьої особи, дослідивши письмові докази, доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Судом встановлено такі факти та відповідні ним правовідносини.

Протоколом №1 загальних зборів громадян по створенню громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону в місті Попасна Луганської області від 16.06.2013 року прийнято рішення про створення ГРОМАДСЬКОГО КОЗАЧОГО ФОРМУВАННЯ З ОХОРОНИ ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ І ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ В МІСТІ ПОПАСНА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ "ОБЛАСТЬ ВІЙСЬКА ДОНСЬКОГО" та затверджено його статут (а.с.19).

Рішенням виконкому Попаснянської міської ради №57 від 20.06.2013 року на підставі заяви керівника громадського формування відповідно до статті 6 Закону №1835-ІІІ від 22.06.2000р., підпункту «б» пункту 7 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» зареєстровано ГРОМАДСЬКЕ КОЗАЧЕ ФОРМУВАННЯ З ОХОРОНИ ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ І ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ В МІСТІ ПОПАСНА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ "ОБЛАСТЬ ВІЙСЬКА ДОНСЬКОГО" (а.с.5).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 20.11.2014р. (а.с.21-23) внесено дані про державну реєстрацію юридичної особи відповідача 12 березня 2014 року.

Згідно статті 5 Закону №1835-ІІІ від 22.06.2000р. громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону діє на основі положення (статуту) про нього.

Відповідно до статуту формування (а.с.6-17) метою діяльності громадського формування є сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, прикордонним військам та органам виконавчої влади у запобіганні та припиненні кримінальних і адміністративних правопорушень, захисту життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей та їх майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій.

Згідно пункту 11 статуту формування діє в межах міста Попасна та Попаснянського району.

Відповідно до ст.13 Закону №1835-ІІІ від 22.06.2000р. члени громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону зобов'язані брати активну участь в охороні громадського порядку і державного кордону, припиненні адміністративних правопорушень і злочинів та запобігання їм.

Зазначені обов'язки також передбачено пунктом 7 статуту відповідача.

Судом встановлено, що громадське формування "ОБЛАСТЬ ВІЙСЬКА ДОНСЬКОГО" не виконує покладені на нього Законом та статутом обов'язків, а саме: не бере участі у забезпеченні охорони громадського порядку і громадської безпеки, не вживає заходів щодо запобігання кримінальним та адміністративним правопорушенням на закріпленій території.

Зокрема, відповідно до листа в.о. начальника Попаснянського РВ ГУМВС України в Луганській області від 02.12.2014 року №49/10948 (а.с.43) громадське формування участі в охороні громадського порядку та проведенні інших заходів, направлених на припинення адміністративних правопорушень і злочинів, інших надзвичайних обставин, спільно зі співробітниками Попаснянського РВ ГУМВСУ не приймало. Керівником громадського формування не узгоджувались з РВ будь-які документи щодо проведення спільних патрулювань із забезпечення правопорядку. Окрім того, керівник формування на спробу керівництва РВ щодо більш тісної взаємодії у забезпеченні правопорядку поставився поверхово та безініціативно, у зв'язку з чим є підстави вважати, що дане формування діє формально.

З листа заступника міського від 01.12.2014 року №02/07-1198 (а.с.49) видно, що громадське формування не співпрацювало з виконавчим комітетом міської ради, його члени не приймали участь в охороні громадського порядку, припиненні адміністративних правопорушень та злочинів, запобіганні їм. Неодноразово виконкомом спрямовулась листи з проханням взяти участь у спільних рейдах з профілактики адміністративних правопорушень на території міста, але відповіді на них не надійшло (а.с.47,48).

Статтею 8 Закону №1835-ІІІ від 22.06.2000р. визначено, що діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону.

У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути припинена шляхом примусового розпуску.

Дана норма не суперечить положенням Закону України «Про громадські об'єднання», згідно пункту 2 частини 1 та частини 2 статті 25 якого припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання. Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Таким чином, судом встановлено, що відповідач не виконує обов'язки, визначені Законом №1835-ІІІ від 22.06.2000р. та статутом громадського формування, для виконання яких відповідач і був зареєстрований як громадське формування, тобто порушує вимоги чинного законодавства.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про наявність підстав припинення діяльності відповідача.

Керуючись статтями 3, 8, 9, 13 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону", ст. ст. 2, 11, 159-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов виконавчого комітету Попаснянської міської ради до ГРОМАДСЬКОГО КОЗАЧОГО ФОРМУВАННЯ З ОХОРОНИ ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ І ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ В МІСТІ ПОПАСНА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ "ОБЛАСТЬ ВІЙСЬКА ДОНСЬКОГО" про припинення діяльності громадського формування задовольнити.

Припинити діяльність ГРОМАДСЬКОГО КОЗАЧОГО ФОРМУВАННЯ З ОХОРОНИ ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ І ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ В МІСТІ ПОПАСНА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ "ОБЛАСТЬ ВІЙСЬКА ДОНСЬКОГО", код ЄДРПОУ 38817811, шляхом примусового розпуску.

Стягнути з ГРОМАДСЬКОГО КОЗАЧОГО ФОРМУВАННЯ З ОХОРОНИ ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ І ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ В МІСТІ ПОПАСНА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ "ОБЛАСТЬ ВІЙСЬКА ДОНСЬКОГО" на користь виконавчого комітету Попаснянської міської ради судові витрати у справі у сумі 73 (сімдесят три) гривні 08 копійок.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня складення у повному обсязі до Донецького апеляційного адміністративного суду через Попаснянський районний суд.

Постанова у повному обсязі складена 09 грудня 2014 року.

Постанова набирає чинності після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано, або після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження, якщо судове рішення не скасовано.

Суддя І.В. Лизенко

СудПопаснянський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення09.12.2014
Оприлюднено16.12.2014
Номер документу41857681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —423/1319/14-а

Ухвала від 26.11.2014

Адміністративне

Попаснянський районний суд Луганської області

Лизенко І. В.

Ухвала від 21.11.2014

Адміністративне

Попаснянський районний суд Луганської області

Лизенко І. В.

Ухвала від 26.11.2014

Адміністративне

Попаснянський районний суд Луганської області

Лизенко І. В.

Постанова від 09.12.2014

Адміністративне

Попаснянський районний суд Луганської області

Лизенко І. В.

Постанова від 04.12.2014

Адміністративне

Попаснянський районний суд Луганської області

Лизенко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні