Справа № 2а-22281/09/1270
Справа № 2а-22281/09/1270
Категорія 6.14
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 червня 2009 р.
Луганський окружний адміністративний
суд у складі:
судді Смішливої Т.В.,
при секретарі Попові М.Г.
За участю представників сторін:
прокурора-заявника: ОСОБА_1(посвідчення №548),
від позивача: ОСОБА_2(довіреність від 10.01.09),
від відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні адміністративну справу за позовом прокурора м.Алчевська в інтересах
держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської
області до товариства з обмеженою відповідальністю Будівельно-монтажне
управління «Луганськ-буд-монтаж» про стягнення податкової заборгованості шляхом
звернення стягнення на активи ,-
ВСТАНОВИВ:
27.04.2009 року прокурор м.Алчевська
в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової
інспекції Луганської області звернувся до суду з позовом, у якому зазначив, що
товариство з обмеженою відповідальністю Будівельно-монтажне управління
«Луганськ-буд-монтаж» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності
виконавчим комітетом Алчевської міської ради депутатів 26.06.2000 року за
№1476.
Станом на 27.01.2009 року відповідач має заборгованість перед бюджетом
по сплаті податків на суму 1464,31 грн., а саме: штрафні санкції з податку на
додану вартість - 1464,31грн.
Товариство з обмеженою
відповідальністю Будівельно-монтажне управління «Луганськ-буд-монтаж» не
забезпечило виконання зобов'язань перед бюджетом по сплаті податків та
погашенню податкового боргу за рахунок коштів на його розрахункових рахунках.
У судовому засіданні прокурор та
представник позивача позовні вимоги підтримали, надали пояснення аналогічні
викладеним у позові та просили стягнути загальну суму боргу у сумі 1464,31грн.
шляхом звернення стягнення на активи.
Відповідач у судове засідання не
з'явився, про дату та час слухання справи був повідомлений належним чином.
(а.с.31-34).
Заслухавши пояснення прокурора та
представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов
підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що
товариство з обмеженою відповідальністю Будівельно-монтажне управління
«Луганськ-буд-монтаж» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності
виконавчим комітетом Алчевської міської ради депутатів 26.06.2000 року за
№1476.(а.с.10).
Підприємство зареєстровано як платник
податків в Алчевській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської
області з 29.06.2000 року за №4138/10-93.(а.с.11).
Станом на 27.01.2009 року відповідач
має заборгованість перед бюджетом по сплаті податків на суму 1464,31 грн., а
саме: штрафні санкції з податку на додану вартість - 1464,31грн.
Наявність податкового боргу з податку
на додану вартість підтверджується особовою карткою підприємства (а.с.16-18) , податковим
повідомленням-рішенням №0002971600/0 від 03.09.07 року, №0002981600/0 від
03.09.07 року, №0002991600/0 від 03.09.07 року, отриманих відповідачем 03.09.07
року, та не оскаржуваних у встановленому порядку, на суму 1464,31 грн. штрафних
санкцій (а.с.19-21), а також першою та другою податковими вимогами відповідно
за №1/317 від 19.09.07 року та за №2/361 від 07.11.07 року.(а.с.22-23).
Зазначена у податкових вимогах сума
податкового боргу Відповідачем погашена не була.
Суд звертає увагу, що вказані перша та друга податкові вимоги в
адміністративному або судовому порядку відповідачем не оскаржувались та не
скасовано у спосіб та відповідно до процедури, що регламентована статтями 5 та
6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами і державними цільовими фондами”.
Тобто, сума зобов'язання визначена в
податкових вимогах відповідно до статті 5 Закону № 2181-ІІІ є узгодженою та в
зв'язку з несплатою до бюджету в строки визначені законодавством набула статусу
податкового боргу.
Відповідно до підпунктів 5.2.1 та
5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкове
зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до
пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день
отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків,
визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту. У разі коли платник податків вважає,
що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або
прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань
оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом,
такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою
про перегляд цього рішення, яке подається у письмовій формі та може
супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків
вважає за потрібне надати.
Контролюючий орган зобов'язаний
прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних
днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з
повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли
контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове
незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом
десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною
скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або
частковому незадоволенні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із
дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та
зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.
Відповідно до підпунктів 5.3.1 пункту
5.3 статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”платник податків
зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у
поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних
за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4
пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі коли
відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове
зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням
податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану
суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного
податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня
отримання податкового повідомлення про таке нарахування. У разі визначення
податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у
підпунктах “а”- “в”підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків
зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти
календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли
протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного
узгодження.
Відповідно до підпункту 3.1.1 пункту
3.1 статті 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”активи платника
податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового
боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно
визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок
активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу.
Відповідно до пункту 5.4 статті 5
Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами”узгоджена сума податкового
зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею,
визнається сумою податкового боргу платника податків.
Пунктом 1.3 статті 1 Закону України
“Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами” передбачено, що податковий борг (недоїмка)
визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх
наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в
адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а
також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до пункту 1.2 статті 1
Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами”податкове зобов'язання - це
зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових
фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або
іншими законами України.
Згідно підпункту 10.1.1 пункту 10.1
статті 10 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами” у разі коли інші, передбачені
цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного
результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь
держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового
боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх
недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.
Відповідно до положень пункту 11
статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» фінансові
(штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) органами
державної податкової служби України, сплачуються платниками податків
добровільно або стягуються у судовому порядку органами державної податкової
служби.
Відповідно до підпункту 5.3.1 пункту
5.3 статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”платник податків
зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у
поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних
за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4
пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі коли
відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове
зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням
податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану
суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного
податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня
отримання податкового повідомлення про таке нарахування.
У строк, встановлений підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону
України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами
та державними цільовими фондами”. Відповідач податкове зобов'язання, визначене
рішеннями про застосування фінансових санкцій самостійно не сплатив. В
адміністративному порядку зазначене вище рішення про застосування фінансових
санкцій Відповідач не оскаржував.
Відповідно до пункту 11 статті 10 Закону
України “Про державну податкову службу в Україні” державні податкові інспекції
в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та
об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств,
установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в
доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках -
коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення
заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх
майна.
Враховуючи, що обставини справи, які
відповідно до законодавства повинні бути
підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть
підтверджуватись іншими засобами доказування,
Суд дійшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які
підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних
вимог. Докази, подані Позивачем
підтверджують обставини, на які Позивач посилається та їх обґрунтування.
Відповідно до статті 67 Конституції
України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах,
встановлених законом.
Згідно ст. 6 Конституції України
органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у
встановлених цією Конституцією межах та відповідно до законів України.
Статтею 19 Конституції України
передбачено, що органи державної влади та органи місцевого
самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в
межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України.
Відповідно до вимог частини 1 статті
11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в
адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в
наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а
частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено,
що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та
заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених
позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та
матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи
Позивача є обґрунтованими та такими, що
підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу
адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт
владних повноважень, а відповідачем -
фізична чи юридична
особа, судові витрати, здійснені
позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись
ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.
ст. 3,5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами”, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов прокурора м.Алчевська в
інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції
Луганської області задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою
відповідальністю Будівельно-монтажне управління «Луганськ-буд-монтаж» (код
31001341) на користь державного бюджету податковий борг у сумі 1464,31
грн.(одна тисяча чотириста шістдесят чотири грн. 31 коп.), звернувши стягнення
на активи платника податків.
Постанова суду першої інстанції
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо
таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження,
але апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений Кодексом
адміністративного судочинства, постанова суду першої інстанції набирає законної
сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути оскаржена до
Донецького апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження
постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її
проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до
статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна
скарга на постанову суду першої
інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви
про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для
подання заяви про апеляційне оскарження.
СУДДЯ
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2009 |
Оприлюднено | 04.08.2009 |
Номер документу | 4188616 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Матвєєва В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні