Постанова
від 09.12.2014 по справі 804/4943/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2014 р. Справа № 804/4943/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Коренева А.О.,

при секретарі судового засідання - Литвин Ю.Ю.,

за участю

представника позивача - Приходько О.І.,

представника відповідача - Козюк З.Л.,

представника третьої особи - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортно-експедиційне підприємство «Південьінтертранс» до Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Дніпропетровська міська рада, про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ТОВ «Транспортно-експедиційне підприємство «Південьінтертранс», звернувся до суду з позовом до Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Дніпропетровська міська рада, - про визнання протиправними дії Управління в частині застосування зонального коефіцієнту Км2=2,02 та коефіцієнту функціонального використання Кф=2,5 для земель комерційного використання при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 2,9549 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0020) та земельної ділянки загальною площею 3,3779 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0021) за адресою: вул. Автопаркова, буд. 5, м. Дніпропетровськ від 13.02.2014 року, - про скасування нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 2,9549 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0020) та нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 3,3779 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0021) за адресою: вул. Автопаркова, буд. 5, м. Дніпропетровськ, від 13.02.14, - про зобов'язання Управління здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки загальною площею 2,9549 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0020) та земельної ділянки загальною площею 3,3779 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0021) за адресою: вул. Автопаркова, буд. 5, м. Дніпропетровськ з урахуванням зонального коефіцієнту Км2=1,08 та коефіцієнту функціонального використання Кф=0,5, про що видати витяги з технічної документації.

На обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідно до п. 2.3. Договору оренди землі №040610400875 (кадастровий № 1210100000:09:123:0020) та довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 22.03.06 (додаток до Договору) нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладення договору становить 9 927 558,91 грн. Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий №1210100000:09:123:0020, який виданий Управлінням 13.02.14, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить вже 43 976 333,53 грн. Відповідно до п. 2.3. Договору оренди землі №040610400874 (кадастровий №1210100000:09:123:0021) та довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 22.03.06 (додаток до Договору) нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладення договору становить 10 890 1 75,64 грн. Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий № 1210100000:09:123:0021, який виданий Відповідачем 13.02.14, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить вже 48 240 458,72 грн. На думку позивача відповідачем безпідставно збільшено розмір коефіцієнтів нормативно-грошової оцінки земельних ділянок кадастрові номери 1210100000:09:123:0020 та 1110100000:09:123:0021, що розташовані за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Автопаркова, 5, які передані міською радою в користування позивачу згідно з Договором оренди на 15-ть років. Позивач вважає, що причиною такого збільшення стало невірне застосування Відповідачем при проведені нормативно-грошової оцінки даних земельних ділянок та оформленні витягів коефіцієнту Км2=2,02, який характеризує зональне використання земельної ділянки, тоді як було застосувати коефіцієнт Км2=1,08 (який був передбачений при укладенні Договорів оренди землі від 17.05.06) та коефіцієнту Кф=2,5, який характеризує функціональне використання для земель комерційного використання, тоді як слід було застосувати коефіцієнт Кф=0,5 як за землі зайняті поточним будівництвом та землі відведені під майбутнє будівництво. Отже, позивачем зауважено, що у Витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаних земельних ділянок станом на 13.02.14 визначено їх нормативну грошову оцінку із застосуванням зонального коефіцієнту Км2=2,02 в той час як при укладенні Договору оренди землі сторони погодили зональний коефіцієнт Км2=1,08; у Витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаних земельних ділянок станом на 13.02.14 визначено їх нормативну грошову оцінку із застосуванням коефіцієнту функціонального використання Кф=2,5 в той час як після надання Позивачу дозволу на проектування та будівництво повинен застосовуватися Кф=0,5 як за землі зайняті поточним будівництвом та землі відведені під майбутнє будівництво. Встановлений збільшений зональний коефіцієнт Км2-2,02 та коефіцієнт функціонального використання Кф=2,5 щодо вказаних орендованих земельних ділянок порушує права Позивача, оскільки неправильно визначена нормативно-грошова оцінка цих ділянок призводить до невірного визначення розміру земельного податку, з якого обчислюється орендна плата, яку повинен сплачувати Позивач. В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Відповідач, Управління Держземагенства у м. Дніпропетровськ у Дніпропетровської області, проти задоволення позову заперечував, зазначивши таке. Земельні ділянки, розташовані за адресою: місто Дніпропетровськ, вул. Автопаркова, 5, загальною площею 2,9549 га (1210100000:09:123:0020) 3,3779 га (1210100000:09:123:0021) у Державному реєстрі земель на користування зареєстровані за позивачем: Договори оренди земельних ділянок зареєстровані 19.07.16 №040610400875, №040610400874, строк дії - до 19.07.2021. Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.12.07 №5/26 був затверджений проект «Нормативна грошова оцінка міста Дніпропетровська» та введено його в дію з 01.01.08; п.1 даного рішення визначена базова вартість 1 кв.м землі - 237.36 грн.; п.6 даного рішення встановлено, що матеріали проекту «Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська» належать до комунальної власності територіальної громади міста. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки підлягає індексації відповідно до Постанови КМУ від 12.05.2000 року №783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель». Значення зонального коефіцієнту (Км2) для всіх земель Дніпропетровська вже визначено та є складовою частиною чинної Нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська, затвердженої рішенням ДМР 26.12.07 року №5/26. Відтак, Управління не здійснювало жодних протиправних дій при виготовленні витягу про нормативну грошову оцінку земельних ділянок кадастрові номери 1210100000:09:123:0020 та 1210100000:09:123:0021, а керувалося виключно чинною нормативною грошовою оцінкою м. Дніпропетровська та законодавством України. Також відповідачем зауважено, що твердження Позивача невірні і щодо погодження сторонами зон коефіцієнту саме 1,08 при укладанні договору оренди. Адже на момент укладання цього договору оренди діяла попередня нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська, тому і зональний коефіцієнт інший; в жодному пункті договору оренди не вказано, що сторони погодили виключно це значення для зонального коефіцієнту (Км2). В судовому засіданні представник відповідача просив відмовити в задоволені позову.

Третя особа на боці відповідача, яка не заявляє самостійних вимог, - Дніпропетровська міська рада, проти задоволення позову заперечувала. Мотиви незгоди зводяться до того, що відповідно до додатку № 3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерством аграрної політики України, Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Українською академією аграрних наук від 27.01.06 № 18/155/21/11, коефіцієнт 2,5 застосовується до земель комерційного використання; землі комерційного використання включають в себе землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі. Розмір орендної плати, яку позивач повинен буде сплачувати за користування земельними ділянками площею 2,9549 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0020) та площею 3,3779 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0021), залежить від умов передачі земельної ділянки, зокрема, від функціонального коефіцієнту використання земельної ділянки, який був визначений Дніпропетровською міською радою на підставі проекту землеустрою. Разом з тим, рішення Дніпропетровської міської ради від 01.03.06 № 271/34, на підставі якого між третьою особою та позивачем укладені договори оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 1210100000:09:123:0020 та 1210100000:09:123:0021, є чинним, відповідачем не оскаржувалося, тому, відповідно до приписів ст. 144 Конституції України, воно є обов'язковим до виконання. Відповідно до п.1.2 Договорів оренди земельної ділянки цільове використання земельних ділянок: оптова торгівля та складське господарство; згідно із п.1 рішення Дніпропетровської міської ради від 01.03.06 № 271/34 вищевказана ділянка надається для оптової торгівля та складського господарства, із визначенням коду цільового використання земель (УКЦВЗ) 1.11.2 (оптова торгівля та складське господарство). Правом участі в судовому засіданні третя особа не скористалась, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином (а.с.140).

Вивчивши доводи позову та заперечень, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позов та заперечення, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що врегульовують спірні правовідносини, суд при винесені постанови виходить з наступних підстав та мотивів.

Судовим розглядом справи встановлено, сторонами визнано, що 17.05.06, на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 01.03.06 № 271/34 між Дніпропетровською міською радою та позивачем укладені Договори оренди землі, відповідно до яких Дніпропетровська міська рада передала, а Позивач прийняв у строкове платне користування земельні ділянки загальною площею 2,9549 га та 3,3779 га, що знаходяться за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Автопаркова, 5 (Самарський район) і зареєстровані в Державному реєстрі земель за кадастровими номерами 1210100000:09:123:0020, 1210100000:09:123:0021 (а.с.12-37). Згідно з п. 1 рішення Дніпропетровської міської ради від 01.03.2006р. №271/34, затверджено матеріали земельно-кадастрової інвентаризації, розроблені ТОВ фірмою «Геора», і передано земельні ділянки площею 2,9549 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0020) та площею 3,3779 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0021) в оренду строком на п'ятнадцять років позивачу по фактичному розміщенню будівель та споруд за адресою: вул. Автопаркова, 5, код цільового використання землі (УКІІВЗ) 1.11.2 (оптова торгівля та складське господарство). Відповідно до п.3.2 позивачу зазначено про використання переданої території за цільовим призначенням. Такий же код цільового використання (1.11.2 (оптова торгівля та складське приміщення) зазначений в наведених Договорах оренди (п.1.2) в п.2.3 Договорів оренди наведена нормативно грошова оцінка земельної ділянки на час укладення таких договорів. Положеннями п.5.2 визначено цільове призначення земельної діялнки: землі житлової та грромадської забудови.

За змістом Довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.03.06 №647 грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 2,9549 за кадастровими номерами 1210100000:09:123:0020 дорівнює 9 927 558,91 грн., зональний коефіцієнт Км2 = 1,08, коефіцієнт функціонального використання Кф= 2,50 (а.с.22). За змістом Довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.03.06 №646 грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 3,3779 за кадастровим номером 1210100000:09:123:0021 дорівнює 10 890 175,64 грн., зональний коефіцієнт Км2 = 1,08, коефіцієнт функціонального використання Кф= 2,50 (а.с.35).

Вказані Довідки надані саме позивачу, про що зазначено в цих довідках, а не є додатками до Договорів, як зазначається позивачем.

Як вбачається з Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 2,9549 за кадастровими номерами 1210100000:09:123:0020, виданого 13.02.14 відповідачем, нормативно грошова оцінка означеної земельної ділянки дорівнює 43 976 333,53 грн., коефіцієнт Км2 = 2,02, коефіцієнт функціонального використання Кф= 2,50 (а.с.38).

Як вбачається з Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 3,3779 за кадастровими номерами 1210100000:09:123:0021, виданого 13.02.14 відповідачем, нормативно грошова оцінка означеної земельної ділянки дорівнює 48 240 458,72 грн., коефіцієнт Км2 = 2,02, коефіцієнт функціонального використання Кф= 2,50 (а.с.38).

Вказані витяги надані на вимогу прокуратури Самарського району м. Дніпропетровська від 11.02.14, про що зазначено в цих витягах.

На думку позивача, відповідачем при визначені нормативно грошової оцінки зазначених земельних ділянок безпідставно застосовані коефіцієнт Км2 = 2,02 та коефіцієнт функціонального використання Кф= 2,50, адже, щодо коефіцієнту Км2 - сторони при укладені Договорів оренди землі погодили зональний коефіцієнт Км2=1,08, а щодо коефіцієнту Кф=2,50 - рішенням Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради № 810 від 06.04.09 позивачу дозволено почергове проектування та будівництво складу-холодильника з адміністративно-побутовими приміщеннями, сухого для зберігання товару, контрольно-пропускного пункту, зарядної, автостоянки, внаслідок чого означені землі є не землями комерційного використання (Кф= 2,5), а є іншими землями, до яких за функцією використання віднесено - землі зайняті поточним будівництвом та землі відведені під майбутнє будівництво Кф=0,5.

За змістом означеного рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради № 810 від 06.04.09 позивача зобов'язано погодити проектну документацію в установленому законом порядку; до початку будівельних робіт зареєструвати об'єкт будівництва, після реєстрації об'єкту будівництва отримати дозвіл на виконання будівельних робіт в інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровської області (а.с.40).

Відповідно до Висновку №1942-14 комісійної судової земельно - технічної експертизи, проведеної на виконання ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.05.14 по даній справі: - вирішення питань щодо проведення нормативної грошової оцінки нормативної земель, а відповідно визначення локального коефіцієнта Км 2 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок площею 2,9549 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0020) та площею 3,3779 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0021) за адресою: вул. Автопаркова, буд.5 м. Дніпропетровськ, що використовуються згідно договорів оренди від 17.05.2006 року, укладених між позивачем та Дніпропетровською міською радою,не відноситься до компетенції експертів за спеціальностями: 10.14 , 10.7; - при цільовому використанні земельних ділянок (оптова торгівля та складське господарство) для земельних ділянок площею 2,9549 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0020) та площею 3,3779 га (кадастровий номер 1210100000:09:123:0021) за адресою: вул. Автопаркова, буд.5 м. Дніпропетровськ, що використовуються згідно договорів оренди від 17.05.2006 року, укладених між позивачем та Дніпропетровською міською радою повинен використовуватись коефіцієнт функціонального використання (Кф) - 2,5 (а.с.73-80).

Суд зазначає, що правове регулювання оцінки земель здійснюється відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.03 № 1378 (далі - Закон № 1378), Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. №18/15/21/11, інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них.

Відповідно до ст.1 Закону №1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами. Згідно зі ст. 5 вказаного Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель. Наведені положення відповідають положенням ч. 3 ст. 201 Земельного кодексу України, за змістом яких нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Положеннями ст.13 Закону №1378 визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: - визначення розміру земельного податку; - визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності; - визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом; - визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва; - розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель; - відчуження земельних ділянок площею понад 50 гектарів, що належать до державної або комунальної власності, для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд.

Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст.15 Закону). Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: - розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; - розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років (ст.18 Закону №1378).

За приписами ст. 12 Закону №1378 нормативно-методичне регулювання оцінки земель здійснюється у відповідних нормативно-правових актах, що встановлюють порядок проведення оцінки земель, організації і виконання землеоціночних робіт, склад і зміст технічної документації та звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, вимоги до них, порядок їх виконання.

Відповідно до Земельного кодексу України, Закону №1378, Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.95 N 213, розроблений Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 р. №18/15/21/11 (далі - Порядок №18/15/21/11), який регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів. Відповідно до п.1.7 цього Порядку, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться суб'єктами оціночної діяльності, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою. Згідно розділу 4 означеного Порядку, за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з додатком 2.

Наведені положення кореспондують положенням ст.23 Закону №1378, якими визначено, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

В ході розгляду справи встановлено, що Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.12.07 №5/26 затверджений проект «Нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська» з базовою вартістю 1 кв.м. землі 237,36 грн. станом на 01.01.07 з введенням в дію з 01.01.08, який розроблений переможцем відкритих тендерних торгів - Інститутом «Діпромісто» (а.с.51-52). В п.4 вказаного Рішення земельному управлінню Дніпропетровської міської ради вказано на забезпечення застосування нової нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська згідно з п.1 усього рішення при підготовці нових договорів оренди землі та перегляді вартості орендної плати в усіх раніше укладених договорах оренди. В п.8 Рішення передбачено, що рішення міської ради від 22.12.99 №25 «Про грошову оцінку земель м. Дніпропетровська», від 29.11.00 №2/17 «Про вдосконалення грошової оцінки земель міста», від 20.02.02 №30/27 «Про внесення уточнень щодо значень локальних коефіцієнтів проекту «Коригування грошової оцінки земель міста» вважати такими, що втратили чинність з 01.01.08. Як вбачається зі змісту вказаного Рішення проект «Нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська» розроблений Інститутом та затверджений згаданим рішенням міської ради у зв'язку із прийняттям нормативних документів, які безпосередньо впливають на розроблення нормативної грошової оцінки земель міста, в тому числі нового Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів за №18/15/21/11.

Суд відмічає, що в п.3.3 Порядку наведена формула, за якою визначається нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів, складовою якої є коефіцієнти Км, який характеризує місце розташування земельної ділянки, та Кф, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо). В сувою чергу, коефіцієнт Км обчислюється за формулою Км = Км1 х Км2 х Км3 (п.3.6 Порядку), де Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони).

Аналіз наведених законодавчих положень зумовлює висновок про те, що значення зонального коефіцієнту (Км2) для всіх земель міста та Кф визначені та є складовими нормативної грошової оцінки земель, затвердженої рішенням міської ради, тобто в даному випадку, Нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська, затвердженої рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.12.07 №5/26, дані про яку оформлені відповідачем як витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку спірних земельних ділянок. Третя особа - Дніпропетровська міська рада, не висловила зауважень до вказаних відповідачем у витягах коефіцієнтах - Км2 та Кф. Доказів скасування рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.12.07 №5/26, яким затверджена нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська, на підставі якої відповідачем вчинені спірні дії та наведена у витягах нормативна грошова оцінка спірних земель, позивачем до суду не надано.

Суд відзначає, що розрахунки нормативної грошової оцінки земель, наведені відповідачем у Витягах, повністю узгоджується з положеннями п.3.3 Порядку №18/15/21/11, ст.289 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.11, та відповідають цільовому використанню земельних ділянок, визначеному в п.1.2 Договорів оренди землі від 17.05.06.

Зміни інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у встановленому законодавством порядку не відбувалось, такі докази позивачем не надані, як не надані і докази внесення змін до Договорів оренди землі від 17.05.06 щодо цільового використання земельних ділянок, визначеного в п.1.2 Договорів.

Окремо суд зауважує, що положеннями п.4.2 Договорів про оренду землі передбачена можливість зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація, які проводяться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України, а нормативна грошова оцінка землі в розмір 9 927 558,91 грн. та 10 890 175,64 грн., на які посилається позивач на обґрунтування своїх позовних вимог, визначена Договорами оренди землі виключно станом на час укладення цього договору. Крім того, жодний пункт означених Договорів не передбачає, що до відповідних земельних ділянок при визначені їх нормативної грошової оцінки має застосовуватись коефіцієнт Км=1,08.

Як зазначено вище, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з додатком 2, який видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Судовим оглядом Витягів від 13.02.14, в яких відповідачем наведена нормативна грошова оцінка земельних ділянок та її складові, дії із визначення яких та розмір оцінки якої оскаржуються позивачем, встановлено, що вони за формою відповідають Додатку 2 до розділу 4 Порядку №18/15/21/11 та видані управлінням Держкомзему у м. Дніпропетровську, що узгоджується з приписами Постанови КМУ від 01.08.1 №835 «Про питання надання Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами адміністративних послуг». Так, за змістом п.2 вказаної постанови КМУ установлено, що до завершення здійснення заходів з утворення територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів адміністративні послуги згідно з переліком, затвердженим цією постановою, а отже і з видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, надаються територіальними органами Державного комітету із земельних ресурсів.

На підставі вищевикладеного, з огляду на положення ст. 144 Конституції України, відповідно до яких органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, та враховуючи наявність рішення Дніпропетровської міської ради від 26.12.07 №5/26, яким затверджена нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська, суд доходить висновку, що Управління Держкомзему м. Дніпропетровська у спірних правовідносинах діяло відповідно до вищенаведених норм законодавства, доводи позивача, наведені в обґрунтування позовних вимог, гуртуються на помилковому розумінні положень діючого законодавства та укладених Договорів оренди землі.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Оскільки в ході судового розгляду не встановлено факту порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача оскаржуваними діями відповідача та наведеної у Витягах від 13.02.14 нормативної грошової оцінки земельних ділянок (кадастрові номери 1210100000:09:123:0020, 1210100000:09:123:0021), то в задоволенні позову належить відмовити.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст.94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 8-12, 69, 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити в задоволені адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортно-експедиційне підприємство «Південьінтертранс» до Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Дніпропетровська міська рада, про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку відповідно до ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили згідно зі ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складений 15.12.14.

Суддя А.О. Коренев

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2014
Оприлюднено18.12.2014
Номер документу41901262
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4943/14

Ухвала від 14.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 02.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Постанова від 09.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 11.04.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні