КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/12282/14 Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О.
Суддя-доповідач: Лічевецький І.О.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Грищенко Т.М., Мацедонської В.Е., при секретарі - Війтович Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 жовтня 2014 року адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальності «Евелін-А» до державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ
Товариство з обмеженою відповідальності «Евелін-А» (надалі за текстом - «ТОВ «Евелін-А») звернулось до суду з позовом у якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просило: визнати протиправними дії державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (надалі за текстом - «ДПІ у Шевченківському районі») щодо внесення до АІС «Податковий блок» інформації на підставі акта № 1337/26-59-22-03/38957154 від 29.05.2014 р.; зобов'язати ДПІ у Шевченківському районі вилучити зазначений акт з інформаційних баз даних; визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі щодо зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість на суму 1 607 652 грн.; визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі щодо зменшення податкового кредиту на суму 1 607 377 грн.; визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі щодо коригування показників податкової звітності на підставі висновків, зроблених в акті № 1337/26-59-22-03/38957154 від 29.05.2014 р.; зобов'язати ДПІ у Шевченківському районі відновити в електронних базах даних показники податкових зобов'язань та податкового кредиту.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 жовтня 2014 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі щодо зменшення позивачеві податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість та щодо коригування показників податкової звітності на підставі на підставі акта № 1337/26-59-22-03/38957154 від 29.05.2014 р., а також зобов'язано відповідача відновити в електронних базах даних показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «Евелін-А».
В апеляційній скарзі ДПІ у Шевченківському районі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове і прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову.
Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Київський апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 29 травня 2014 р. посадовцями ДПІ у Шевченківському районі складено акт № 1337/26-59-22-03/38957154 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Евелін-А» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.01.2014 р. по 30.04.2014 р.».
Згідно висновків цього акта укладені позивачем правочини порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб у зв'язку з чим задекларовані ТОВ «Евелін-А» податкові зобов'язання та податковий кредит підлягають зменшенню до 0 грн.
На підставі висновків, викладених в акті перевірки, відповідачем були відкориговані показники податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Евелін-А».
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232 (надалі за текстом - «Порядок»).
Пунктом 2 Порядку визначено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Згідно пункту 3 Порядку з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Наведене дає підстави для висновку, що органу державної податкової служби надано право провести зустрічну звірку з метою отримання податкової інформації у разі коли під час перевірки іншого платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій чи наявні розбіжності у деклараціях з податку на додану вартість.
Тобто, зустрічна звірка у суб'єкта господарювання проводиться стосовно конкретного платника податків та за умови проведення перевірки цього платника податків.
При цьому результати такої звірки оформляються довідкою.
Статтею 19-1 ПК України до функцій контролюючих органів віднесено адміністрування податків, зборів, платежів.
Із наведеного випливає, що питання щодо нікчемності (товарності) правочинів, а також дотримання платником податків вимог Цивільного кодексу України не може бути висвітлено у висновках довідки, оскільки контроль за дотриманням цивільного законодавства не покладено на органи державної податкової служби.
Крім того, в силу положень ст. 228 ЦК України питання недійсності правочину, як такого що порушує публічний порядок, вчинений з метою, що суперечить інтересам держави і суспільства, вирішується судом.
Підпункт 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України зобов'язує контролюючий орган самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Порядок узгодження грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом, встановлено ст. 56 ПК України.
Приймаючи до уваги, що за результатами зустрічної звірки ДПІ у Шевченківському районі податкове повідомлення-рішення не приймалось, слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції про те, що самі по собі висновки контролюючого органу не можуть слугувати підставою для коригування показників податкової звітності.
Висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для коригування податкової звітності може бути зроблений податковим органом після визначення платникові грошових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.
Разом з тим, суд першої інстанції не звернув уваги, що 08.10.2014 р. позивачем подано заяву про збільшення позовних вимог у якій останній просив визнати протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі щодо внесення до АІС «Податковий блок» інформації на підставі акта № 1337/26-59-22-03/38957154 від 29.05.2014 р. та зобов'язати вилучити цей акт з інформаційних баз даних.
За змістом підпункту 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України термін «податкова інформація» вживається у ньому у значенні, визначеному Законом України «Про інформацію».
Відповідно до статті 1 Закону України «Про інформацію» від 02 жовтня 1992 р. № 2657-XII інформація - це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Тобто, акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки» є податковою інформацією в розумінні Податкового кодексу України, а відтак вимога про його вилучення з інформаційних баз даних не ґрунтується на положеннях чинного законодавства.
Крім того, сама по собі наявність відомостей про акт № 1337/26-59-22-03/38957154 від 29.05.2014 р. в інформаційних базах даних, не призводить до порушення прав позивача, а відтак у цій частині позов задоволенню не підлягає.
За приписами статті 201 ПК України вирішення не всіх позовних вимог або питань є підставою для зміни постанови або ухвали суду першої інстанції.
Керуючись статтями 160, 198, 201, 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ
Апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві задовольнити частково.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 жовтня 2014 року змінити.
У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальності «Евелін-А» в частині позовних вимог про визнання протиправними дій державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві щодо внесення до АІС «Податковий блок» інформації на підставі акта № 1337/26-59-22-03/38957154 від 29.05.2014 р. та про зобов'язання вилучити акт з інформаційних баз даних - відмовити.
В іншій частині постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 жовтня 2014 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту прийняття, проте може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подачі в 20-ти денний строк з дня складення постанови в повному обсязі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, з подачею документу про сплату судового збору, а також копій касаційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі, та копій оскаржуваних рішень судів першої та апеляційної інстанцій.
Головуючий суддя І.О.Лічевецький
суддя Т.М.Грищенко
суддя В.Е.Мацедонська
Постанова складена в повному обсязі 16 грудня 2014 р.
Головуючий суддя Лічевецький І.О.
Судді: Грищенко Т.М.
Мацедонська В.Е.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2014 |
Оприлюднено | 18.12.2014 |
Номер документу | 41905059 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Лічевецький І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні