ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2014 року 15 год. 30 хв. Справа № 808/6894/14 Провадження № ДО/808/465/14 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Каракуші С.М.
за участю секретаря Рибакової М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу
за позовом: прокуратури м. Дружківки в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Міндоходів у Донецькій області
до: фізичної особи-підприємця ОСОБА_1
про: стягнення недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування,
ВСТАНОВИВ:
Прокуратура м. Дружківки, що діє в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - позивач або ДПІ у м. Дружківці ГУ Міндоходів у Донецькій області) звернулась із адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі - відповідач або ФОП ОСОБА_1.) про стягнення недоїмки з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 16259 грн. 38 коп.
Прокурор м. Дружківки в судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином, подав до суду клопотання відповідно до якого просить справу розглянути за відсутністю представника ДПІ у м. Дружківці ГУ Міндоходів у Донецькій області.
Відповідач у судове засідання також не прибула, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялась належним чином, про причини неявки суд не повідомила, заперечень чи будь-яких заяв до суду не надіслала.
Враховуючи подане клопотання представником позивача, відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу за відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі Закон № 2464).
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 1 Закону № 2464 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно з пунктом 3-1 частини 1 статті 1 Закону № 2464 органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи.
Пунктом 4 частини 1 статті 4 Закону № 2464 встановлено, що платниками єдиного внеску є: фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності.
Судом встановлено, що 28.05.2012 ФОП ОСОБА_1 звернулась до ДПІ у м. Дружківці ГУ Міндоходів у Донецькій області з заявою про застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності та обрала ставку єдиного податку 15 відсотків до розміру мінімальної заробітної плати та 2 групу платника єдиного податку.
Таким чином, ФОП ОСОБА_1 є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідно до вищезазначеного Закону.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464, платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
За приписами частин 2, 3 статті 9 Закону № 2464 обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок. Обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках,передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Пунктом 3 частини 1 статті 7 Закону України № 2464 встановлено, що для платників, зазначених у пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону, які обрали спрощену систему оподаткування, - на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе та членів сім'ї, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу.
Згідно Довідки ДПІ у м. Дружківці ГУ Міндоходів у Донецькій області про заборгованість ФОП ОСОБА_1, облікової картки платника податків, у відповідача наявна заборгованість з єдиного внеску у розмірі 16259 грн. 38 коп.
Як встановлено частиною 8 статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску, зазначені у пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей таких осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Згідно з частиною 12 статті 9 Закону України № 2464, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
Суму єдиного внеску у розмірі 16259 грн. 38 коп. відповідачем у встановлені законом строки не сплачено.
Згідно із пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону України № 2464, недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до частини 4 статті 25 Закону № 2464, орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
Так, ДПІ у м. Дружківці ГУ Міндоходів у Донецькій області були складено вимогу № Ф-241-17 від 04.08.2014, яка була направлена відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, проте повернута на адресу ДПІ із відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання» та вимогу № Ф-241-17 від 24.01.2014, яка була отримана 28.02.2014 відповідачем особисто.
Доказів оскарження відповідачем вимог суду не надано.
Відповідно до частини 4 статті 25 Закону України № 2464 орган доходів і зборів має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
Згідно частини 16 статті 25 Закону України № 2464 строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що станом на час розгляду справи, недоїмка ФОП ОСОБА_1 зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування складає 16259 грн. 38 коп., у зв'язку з чим, вимоги ДПІ у м. Дружківці ГУ Міндоходів у Донецькій області про стягнення зазначеної суми недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 94, 158, 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь місцевого бюджету України (р/р 37192204000510, банк ГУДКСУ у Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 38789664) кошти в рахунок погашення недоїмки зі сплати єдиного соціального внеску у сумі 16259 (шістнадцять тисяч двісті п'ятдесят дев'ять) грн. 38 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.М. Каракуша
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2014 |
Оприлюднено | 19.12.2014 |
Номер документу | 41906136 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні