ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
25 листопада 2014 рокусправа № 808/1928/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Шлай А.В.
суддів: Іванова С.М. Чабаненко С.В.
за участю секретаря судового засідання: Кязимової Д.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 08 квітня 2014 року у справі № 808/1928/14 за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Промбдінвест" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому просила скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Промбдінвест" від 30 травня 2011 року. В обґрунтування позовних вимог зазначила, що за юридичною адресою: м. Запоріжжя, вул. Запорізька, буд. 6, відповідач не знаходиться, а також тим, що для взяття на облік до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області та для отримання довідки про взяття на облік платника податків товариство не зверталось, у зв'язку з чим позивач вважає, що внесені зміни до установчих документів не відповідають дійсності, що, на думку позивача, є підставою для скасування державної реєстрації таких змін.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 08 квітня 2014 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись із рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржену постанову, та ухвалити нове рішення про задоволення позову. На думку апелянта, суд не врахував відсутність юридичної особи відповідача за своїм місцезнаходженням.
Сторони, належним чином повідомлені про день, місце і час розгляду апеляційної скарги, доказом чого є повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення, у судове засідання не прибули, про причини неприбуття не повідомили.
Згідно частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
У відповідності до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Колегія суддів, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції на підставі досліджених письмових доказів, що містяться в матеріалах справи, 23 серпня 2007 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включено відомості про юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Промбудінвест", про що державним реєстратором Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації внесено запис, реєстраційна дія № 10721200000020922. Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 18117560 від 07 лютого 2014 року, державним реєстратором Печерської районної в місті Києві державної адміністрації 30 травня 2011 року проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Промбудінвест" - інші зміни. 30 травня 2011 року цим же державним реєстратором проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах - зміна місцезнаходження. 01 листопада 2011 року державним реєстратором Печерської районної в місті Києві державної адміністрації проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Промбудінвест" - зміна складу або інформації про засновників. Того ж числа державним реєстратором Печерської районної в місті Києві державної адміністрації проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах - зміна місцезнаходження, зміна відомостей про керівника юридичної особи, зміна складу підписантів. 07 лютого 2014 року заступником начальника ГОВ ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області капітаном податкової міліції Кавун А.Ю. складено Довідку № 220/08-26-07-07 про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "Промбудінвест", за зареєстрованим місцезнаходженням платника податків: м. Запоріжжя, вул. Запорізька, б. 6, відповідно до якої місцезнаходження платника податків не встановлено.
Відмовляючи у задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з недостатності доказів, які б свідчили про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції та вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Статус та повноваження державного реєстратора чітко визначені ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього відповідного пакету документів (від заявника чи поштою). До повноважень державного реєстратора не входить перевірка місцезнаходження юридичної особи.
Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, в тому числі зміна відомостей про місцезнаходження юридичних осіб, здійснюються в порядку, передбаченому ст. 19 вказаного Закону.
Згідно пункту 1 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Перелік документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів визначено у ст.29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Статтею 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачені підстави скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, а саме: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи, суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо того, що державна реєстрація змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Промбдінвест" проведена державним реєстратором згідно з вимогами чинного законодавства та на підставі повного пакету документів, передбачених чинним законодавством, внаслідок чого будь-які підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів вказаної юридичної особи відсутні. Стосовно незнаходження відповідача за юридичною адресою, слід зазначити, що вказаний факт не може слугувати підставою для скасування реєстрації змін до установчих документів.
З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог позивача про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на те, що судом першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення не допущено порушень норм матеріального і процесуального права, а викладені в ньому висновки відповідають обставинам справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 195-196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 08 квітня 2014 року у справі № 808/1928/14 - залишити без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня її складення у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України .
Головуючий: А.В. Шлай
Суддя: С.М. Іванов
Суддя: С.В. Чабаненко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2014 |
Оприлюднено | 19.12.2014 |
Номер документу | 41906429 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Шлай А.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні