Ухвала
від 12.11.2014 по справі 826/2298/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1

УХВАЛА

про роз'яснення судового рішення

12 листопада 2014 року м. Київ № 826/2298/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Данилишина В.М., при секретарі судових засідань Приходько О.В., за участю представника позивача, без участі представників заявника (відповідача-1) та відповідача-2, розглянув у відкритому судовому засіданні заяву представника Київської міжрегіональної митниці Міндоходів про роз'яснення судового рішення в адміністративній справі.

На підставі ч.ч. 3, 7 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у судовому засіданні 12 листопада 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується подана заява, об'єктивно оцінивши наявні у матеріалах справи докази, які мають юридичне значення для її розгляду та вирішення, суд -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 березня 2014 року у справі № 826/2298/14 задоволено частково позов товариства з обмеженою відповідальністю "Гап-Будсервіс" (далі - позивач) до Київської міжрегіональної митниці Міндоходів (далі - відповідач-1) та Головного управління Державної казначейської служби України у місті Києві (далі - відповідач-2) про визнання протиправною бездіяльності та стягнення коштів, а саме:

- визнано протиправною бездіяльність щодо не прийняття відповідачем-1 рішення про повернення надмірно сплачених митних платежів у розмірі 8200,28 грн. у формі висновку та його направлення відповідачу-2 для здійснення повернення цієї суми коштів з бюджету на поточний рахунок позивача в установі банку у встановлений чинним законодавством строк;

- зобов'язано відповідача-1 підготувати висновок про повернення надмірно сплачених митних платежів позивачем та направити його разом з іншими передбаченими законодавством документами відповідачу-2.

У задоволенні інших позовних вимог відмовлено (далі - судове рішення) .

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 29 травня 2014 року постанову суду першої інстанції від 31 березня 2014 року залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 04 вересня 2014 року постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 березня 2014 року та ухвалу суду апеляційної інстанції від 29 травня 2014 року залишено без змін.

До суду 12 вересня 2014 року через канцелярію від представника відповідача-1 (далі - заявник) надійшла письмова заява про роз'яснення судового рішення.

У зв'язку із припиненням повноважень судді ОСОБА_1 щодо здійснення правосуддя, у провадженні якого знаходилась справа № 826/2298/14, відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, для розгляду та вирішення заявленого клопотання визначено суддю Данилишина В.М.

Ухвалою суду від 05 листопада 2014 року справу прийнято до провадження та призначено розгляд і вирішення поданої заяви у судовому засіданні 12 листопада 2014 року.

У судовому засіданні 12 листопада 2014 року законний представник позивача не заперечував проти поданої заяви, а представники заявника та відповідача-2 у судове засідання не прибули, хоча про дату, час та місце судового розгляду поданої заяви повідомлені своєчасно та належним чином.

Так, згідно з ч. 1 ст. 170 КАС України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.

Тобто, вище викладеною нормою визначено підставу для роз'яснення судового рішення, а саме його незрозумілість (наприклад, можливість неоднакового тлумачення висновків суду), що перешкоджає його належному виконанню, а також зазначено, що роз'яснення судового рішення, за своєю суттю, є одним із способів усунення недоліків такого рішення, але без виправлення та прийняття додаткового рішення цим же судом.

Розглядаючи подану заяву суд зазначає, що роз'яснення судового рішення зумовлено його нечіткістю за змістом, а саме коли воно є незрозумілим як для осіб, стосовно яких його прийнято, так і для тих, хто буде його виконувати. Це стосується випадків недотримання вимог ясності і визначеності судового рішення. Невизначеність судового рішення, у свою чергу, означає, що таке рішення містить норми, які викликають суперечки щодо його розуміння під час виконання. Однак, конкретного і вичерпного переліку критеріїв для визначення судового рішення незрозумілим ст. 170 КАС України не містить.

З урахуванням вище викладених норм та обставин суд прийшов до висновку про можливість роз'яснення судового рішення.

Зокрема, у поданій заяві представник заявника просить роз'яснити резолютивну частини постанови суду першої інстанції від 31 березня 2014 року в частині підготовки висновку про повернення надмірно сплачених митних платежів позивачем та направлення його разом з іншими передбаченими законодавством документами відповідачу-2, з урахуванням п. 4 розділу 3 Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 року № 618 (далі - Порядок № 618) .

Як вбачається зі змісту постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 березня 2014 року, заявника зобов'язано підготувати висновок про повернення надмірно сплачених митних платежів позивачем та направити його разом з іншими передбаченими законодавством документами відповідачу-2.

У ході розгляду поданої заяви судом з'ясовано, що підставою для виплати Державною казначейською службою України надмірно сплачених позивачем коштів є висновок митного органу про повернення із Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів.

08 січня 2014 року заявник отримав заяву позивача від 25 грудня 2013 року №25/12/2013-1 про повернення суми надмірно сплачених позивачем митних платежів у розмірі 8200,28 грн.

Однак, як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, заявником не вжито жодних передбачених законом дій щодо підготовки висновку про повернення із Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, а тільки надано письмову відмову про відсутність підстав для повернення коштів із Державного бюджету України (лист від 22 січня 2014 року № 831/1/26-70-52-04).

Згідно з п. 1, п.п. 3-7 розділу ІІІ Порядку № 618, для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою.

Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.

Для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - висновок про повернення), форма якого наведена в додатку 1 до Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20 липня 2007 року № 611/147, керівництвом Відділу за потреби ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Порядок і форма складання документа, у якому відображатимуться результати перевірки, визначаються наказом Державної митної служби України.

Супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України, реєстр висновків про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, підготовлений відповідно до п. 5 Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України та Державного казначейства України від 20 липня 2007 року № 611/147, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2007 року за № 1095/14362 (далі - реєстр висновків про повернення), висновок про повернення з оригіналом заяви платника податків про повернення коштів з Державного бюджету України, підписаний начальником (заступником начальника) Відділу та зареєстрований у журналі реєстрації висновків про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - журнал реєстрації висновків про повернення коштів з Держбюджету), форма якого наведена в додатку 3 до цього Порядку, разом з документом, у якому відображаються результати перевірки, подаються керівнику (заступнику керівника) митного органу для прийняття остаточного рішення про повернення коштів.

Керівник (заступник керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) підписує висновок про повернення, реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України (далі - пакет документів на повернення коштів).

Пакет документів на повернення коштів передається до Загального відділу для реєстрації та відправки до органу Державного казначейства України.

Копія висновку про повернення, оригінал заяви платника податків про повернення коштів з Державного бюджету України та документ, у якому відображаються результати перевірки заяви платника, залишаються у Відділі для контролю.

Висновок про повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів повинен бути прийнятий митним органом не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платниками податків заяви.

Згідно з п.п. 3-5 Порядку взаємодії митних органів з органами Державного казначейства України в процесі повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, затвердженого наказом Державної митної служби України, Державного казначейства України від 20 липня 2007 року № 611/147 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) , платник подає заяву про повернення помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів відповідно до п. 1 розділу III Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 року № 618, у якій зазначаються напрями зарахування коштів, які повертаються. Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.

Загальний строк прийняття митним органом рішення про повернення платникам помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів не повинен перевищувати одного місяця.

Митний орган на підставі заяви платника готує висновок про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - висновок про повернення), форма якого наведена в додатку 1 до цього Порядку, та не пізніше п'яти робочих днів від дня прийняття керівником (заступником керівника) митного органу рішення про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи, направляє його для виконання відповідному органу Державного казначейства України разом із супровідним листом, в якому вказується кількість висновків, загальна сума, яка підлягає поверненню, а також наводиться перелік висновків із зазначенням такої інформації: номера та дати висновку, найменування юридичної або ім'я фізичної особи - платника, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ платника - юридичної особи або ідентифікаційного номера за ДРФО платника - фізичної особи (за наявності), суми, яка підлягає поверненню за кожним з висновків.

Таким чином, перевіривши зазначені у поданій заяві доводи на предмет їх відповідності вище викладеним нормам та з'ясованим обставинам, вислухавши думку присутнього у судовому засіданні представника позивача, а також зважаючи, що судом касаційної інстанції підтверджено неправомірність відмови заявника у наданні позивачу висновку про повернення із Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, оскільки позивачем дотримано усіх передбачених законодавством процедур для повернення заявником надмірно сплачених коштів, суд прийшов до висновку, що необхідним є:

- розгляд керівником (заступником керівника) митного органу заяви позивача разом із пакетом документів, доданих до неї, та передача їх до відділу митних платежів митного органу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум;

- перевірка відділом митних платежів митного органу факту перерахування митних та інших платежів із відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати (у разі необхідності ініціювання проведення перевірки щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу);

- подання керівнику (заступнику керівника) митного органу результатів перевірки, проведеної відділом митних платежів митного органу, для прийняття остаточного рішення про повернення коштів;

- підписання керівником (заступником керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) висновку про повернення, реєстру висновків про повернення та супровідного листа, адресованого органу Державної казначейської служби України (далі - пакет документів на повернення коштів) ;

- передача пакету документів на повернення коштів до загального відділу митного органу для реєстрації та відправки до органу Державної казначейської служби України.

Керуючись ст.ст. 122, 160, 165, 170 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Роз'яснити Київській регіональній митниці Міндоходів, що з метою виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 березня 2014 року в адміністративній справі № 826/2298/14 в частині, якою Київську міжрегіональну митницю Міндоходів зобов'язано підготувати висновок про повернення надмірно сплачених митних платежів товариством з обмеженою відповідальністю "Гап-Будсервіс" (код за ЄДРПОУ 36563588) та направити такий висновок разом з іншими передбаченими законодавством документами Головному управлінню Державної казначейської служби України у місті Києві, необхідним є:

- розгляд керівником (заступником керівника) митного органу заяви позивача разом із пакетом документів, доданих до неї, та передача їх до відділу митних платежів митного органу для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум;

- перевірка відділом митних платежів митного органу факту перерахування митних та інших платежів із відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати (у разі необхідності ініціювання проведення перевірки щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу);

- подання керівнику (заступнику керівника) митного органу результатів перевірки, проведеної відділом митних платежів митного органу, для прийняття остаточного рішення про повернення коштів;

- підписання керівником (заступником керівника) митного органу на підставі результатів перевірки (у разі її проведення) висновку про повернення, реєстру висновків про повернення та супровідного листа, адресованого органу Державної казначейської служби України;

- передача пакету документів на повернення коштів до загального відділу митного органу для реєстрації та відправки до органу Державної казначейської служби України.

Копії ухвали у повному обсязі направити (вручити) сторонам (їх уповноваженим представникам), у тому числі направити для виконання до Київської міжрегіональної митниці Міндоходів.

Згідно зі ст.ст. 185, 186 КАС України, ухвала може бути оскаржена повністю або частково шляхом подання до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги протягом п'яти днів із дня отримання копії ухвали . Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

Відповідно до ст. 254 КАС України, ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя В.М. Данилишин

Ухвала у повному обсязі складена 19 листопада 2014 року

Дата ухвалення рішення12.11.2014
Оприлюднено18.12.2014
Номер документу41922110
СудочинствоАдміністративне
Сутьроз'яснення судового рішення в адміністративній справі. На підставі ч.ч. 3, 7 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у судовому засіданні 12 листопада 2014 року проголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується

Судовий реєстр по справі —826/2298/14

Ухвала від 29.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні