ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 грудня 2014 року м. Луцьк Справа № 803/2414/14
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
судді Смокович В.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Горохівському районі Волинської області до Відкритого акціонерного товариства «Горохівагротехсервіс» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Горохівському районі Волинської області (далі - позивач, управління, УПФ України в Горохівському р-ні) звернулося в суд з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства «Горохівагротехсервіс» (далі - позивач, підприємством, ВАТ «Горохівагротехсервіс») про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за період з грудня 2013 року по вересень 2014 року включно у розмірі 7 252,27 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 року № 1788-ХІІ (далі - Закон № 1788-ХІІ), частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року № 1058-ІУ (далі - Закон № 1058-1V), пункту 6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663 (далі - Інструкція №21-1) зобов'язаний щомісяця до 25-го числа вносити до Пенсійного фонду України зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. В результаті недотримання порядку відшкодування витрат Пенсійному фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, заборгованість відповідача за період з грудня 2013 року по вересень 2014 року включно становить 7 252,27 грн. На підставі вищевикладеного, УПФ України в Горохівському р-ні просить суд стягнути з ВАТ «Горохівагротехсервіс» заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з грудня 2013 року по вересень 2014 року включно у розмірі 7 252,27 грн.
Стосовно дотримання строків звернення до суду позивач окремо зазначив, що пропустив їх з поважних причин, оскільки пільгову пенсію громадянину ОСОБА_1 було призначено з 30 грудня 2013 року на підставі постанови Горохівського районного суду Волинської області від 03 квітня 2014 року №155/126/2014-а, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 вересня 2014 року. Фактично, дане судове рішення було виконане у жовтні 2014 року у зв'язку з надходженням вимоги державного виконавця.
З наведених підстав вважає, що строки звернення до суду пропущені з поважних причин та просить суд їх поновити.
Позивач, суб'єкт владних повноважень, свого представника у судове засідання не направив, проте в заяві від 16 грудня 2014 року просить суд розгляд справи проводити за відсутності представника управління, позовні вимоги підтримує у повному обсязі (а.с.32).
Відповідач в судове засідання свого представника не направив, заперечення на позовну заяву не подав, не повідомив про причини неявки та не подав клопотання про розгляд справи за його відсутності, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи повісткою, надісланою за його місцезнаходженням, зазначеним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (м. Горохів, вул. Козацька, 98).
Однак поштове відправлення повернулося на адресу суду з відміткою пошти «адресат відсутній» (а.с.24).
За правилами частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Оскільки суд вжив всіх можливих заходів для повідомлення відповідача про дату, час і місце судового розгляду, тому суд дійшов, що розгляд справи можливий за відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Згідно з частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні. Частиною першою статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Оскільки в судове засідання сторони не прибули (при цьому, позивач просить суд розглядати справу за відсутності його представника, що є його правом), зазначене не перешкоджає судовому розгляду, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши подані суду письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення з наступних підстав.
Згідно пункту 1 статті 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 року № 400/97-ВР (далі - Закон № 400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Частиною другою Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ визначено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".
У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Страхувальниками, відповідно до пункту 1 частини першої статті 14 Закону № 1058- IV є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання та інші.
Відповідно до статті 13 Закону № 1788-ХІІ на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, працівники, зазначені в пункті "б"- "з" цієї статті.
Пунктом 6.8 Інструкції № 21-1 встановлено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Судом встановлено, що Відкрите акціонерне товариство «Горохівагротехсервіс» 13 вересня 1993 року зареєстроване як юридична особа Горохівською районною державною адміністрацією Волинської області, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.30-31).
Матеріалами справи підтверджено, що підприємство підпадає під дію частини другої Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ та пункту "б"-"з" статті 13 Закону № 1788-ХІІ та перебуває на обліку в УПФ України в Горохівському р-ні, що випливає з розрахунку відшкодування фактичних витрат (а.с.6).
Як слідує з графи 16 розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах (а.с.6), розрахунку ціни позову (а.с.3) та довідки УПФ України у Горохівському районі від 08 листопада 2014 року №3575/03-30, ВАТ «Горохівагротехсервіс» повинно було відшкодувати за період з грудня 2013 року по вересень 2014 року пільгову пенсію громадянину ОСОБА_1 у загальному розмірі 7 252,72 грн.
Вказана пільгова пенсія була призначена на підставі постанови Горохівського районного суду Волинської області від 03 квітня 2014 року у справі №155/126/2014-а, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 вересня 2014 року (а.с.11-14). На виконання судового рішення 09 жовтня 2014 року був виданий виконавчий лист, який пред'явлений для виконання до Відділу державної виконавчої служби Горохівського районного управління юстиції (а.с.15-16).
Фактично судове рішення було виконано у жовтні 2014 року, а громадянину ОСОБА_1 була призначена, нарахована та виплачена пільгова пенсія з 30 грудня 2013 року (як зазначено в резолютивній частині постанови). З 09 вересня 2014 року цей громадянин досяг загального пенсійного віку, тому в подальшому його пенсія не підлягає до відшкодування за рахунок ВАТ «Горохівагротехсервіс».
Відповідно до частини першої статті 100 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
Враховуючи той факт, що пільгова пенсія ОСОБА_1 за період з 30 грудня 2013 року по 09 вересня 2014 року була призначена та виплачена на виконання судового рішення лише у жовтні 2014 року, ці обставини об'єктивно не дозволяли органу пенсійного фонду пред'явити вимоги про відшкодування пільгової пенсії за рахунок підприємства у встановлений у статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України шестимісячний строк. На підставі вищевикладеного, суд вважає, що позивачем пропущений строк звернення до суду з поважних причин.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Проаналізувавши подані позивачем письмові докази, суд дійшов висновку, що УПФ України в Горохівському районі належними та допустимими доказами довело наявність у ВАТ «Горохівагротехсервіс» заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з грудня 2013 року по вересень 2014 року включно у розмірі 7 252,27 грн, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись частиною шостою статті 128, статтями 160, 162-163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", Закону України "Про пенсійне забезпечення", Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Горохівському районі Волинської області до Відкритого акціонерного товариства «Горохівагротехсервіс» про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пільгових пенсій - задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Горохівагротехсервіс» (45700, Волинська область, Горохівський район, м. Горохів, вул. Козацька, 98, ідентифікаційний код юридичної особи 03569217, р/р 26004234510010 у Волинському ГРУ ПАТ КБ «Приватбанк», МФО 303440) на користь Управління Пенсійного фонду України в Горохівському районі Волинської області (45700, Волинська область, Горохівський район, м. Горохів, вул. Шевченка, буд.41, ідентифікаційний код юридичної особи 20130963, р/р 256067012245 у Фiлiї - Волинське обласне управлiння АТ «Ощадбанк», МФО 303398) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за період з грудня 2013 року по вересень 2014 року включно у розмірі 7 252,27 грн (сім тисяч двісті п'ятдесят дві гривні двадцять сім копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.І. Смокович
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2014 |
Оприлюднено | 22.12.2014 |
Номер документу | 41925308 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Смокович Віра Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні