Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
11 грудня 2014 р. № 820/18096/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Горшкової О.О.,
при секретарі судового засідання - Сальніковій Г.А.,
за участю представників сторін: позивач - Мєхтієв Джавід Бахрам огли, відповідач - не прибув, розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Основ`янської об'єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Серп і Молот Плюс" про зупинення видаткових операцій,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Основ`янська об'єднана Державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, звернувся до суду із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю"Серп і Молот Плюс", в якому просить суд зупинити видаткові операції на рахунках підприємства, заборонити відчужувати майно та зобов`язати відповідача допустити податкового керучого Основ`янської ОДПІ для опису майна у податкову заставу.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариства з обмеженою відповідальністю "Серп і Молот Плюс" має податковий борг перед бюджетом в сумі 30489, 66грн., який виник на підставі податкових повідомлень - рішень від 29.08.2014 р. № 0001062206 на суму 640, 00грн. тавід 29.08.2014року № 0001052206 на суму 16462, 61грн., а також на підставі самостійно податної декларації з ПДВ від 22.09.2014року № 9054503201 на суму 13687, 05грн. У зв'язку із несплатою грошового зобов`язання податковим органом було сформовано та направлено на адресу відповідача податкову вимогу № 9448-25 від 23.09.2014 року, проте борг сплачено не було. У зв'язку із тим, що податковий орган не має можливості описати майно боржника у податкову заставу позивач звернувся із вказаним адміністративним позовом та просив його задовольнити.
Представник позивача в судове засідання 11.12.2014 року підтримав свою правову позицію по справі.
Представник відповідача у зазначене судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить поштове повідомлення, яке міститься в матеріалах справи.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Серп і Молот Плюс" пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та перебуває на обліку як платник податків та зборів в Основ`янській ОДПІ м. Харкова.
Під час розгляду справи встановлено, що 13.08.2014року співробітниками Основ`янської ОДПІ м. Харкова проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ "Серп і Молот Плюс" з питання дотримання вимог валютного законодавства за період з 11.04.2013року по 12.08.2014року по контракту від 11.04.2013року № 11/01-V, за наслідками якої складено Акт від 18.08.2014 року № 2845/20-38-22-06-06/36626548. За наслідками перевірки були встановлено порушення ст. 9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.2003року №15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю.
На підставі висновків вищезазначеного акту перевірки, Основ`янською ОДПІ м. Харкова було прийнято податкові повідомлення - рішення від 29.08.2014 р. № 0001062206 на суму 640, 00грн. та від 29.08.2014року № 0001052206 на суму 16462, 61грн.
Як вбачається з матеріалів справи, вищезазначені податкові повідомлення-рішення були отримані уповноваженим представником по довіреності.
Перевіряючи правомірність звернення до суду, суд дійшов висновку про наступне.
Відповідно до п. 56.17 ст. 56 ПК України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.
Згідно із п. 56.18 ст. 56 ПК України встановлено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення.
Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.
Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.
При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Як вбачається з матеріалів справи, доказів оскарження відповідачем у адміністративному або судовому порядку податкових повідомлень - рішень від 29.08.2014 р. № 0001062206 на суму 640, 00грн. та від 29.08.2014року № 0001052206 на суму 16462, 61грн. матеріали справи не містять
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що податкові повідомлення-рішення, на підставі якого відповідачу було визначено суму грошового зобов'язання, є узгодженим.
Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, є податковим боргом платника податків.
Як було встановлено під час розгляду справи та підтверджується матеріалами справи, відповідачем у встановлені ПК України строки не було самостійно сплачено суму узгодженого податкового зобов'язання.
Відповідно до п. 59.1. ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Окрім того, як вбачається з матеріалів справи, відповідач має податковий борг по ПДВ у розмірі 13687, 05 грн. за самостійно визначеними платником податків зобов`язаннями відповідно до поданої декларації № 9054503201 від 22.09.2014року.
У відповідності до положень п. 46.1 ст. 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно із п.п. 49.1, 49.2 ст. 49 ПК України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п.п. 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 ПК України).
У зв'язку з непогашенням платником податків узгодженої суми податкового зобов'язання у законодавчо встановлені строки, податковою інспекцією було прийнято податкову вимогу форми "Ю" № 9448-25 від 23.09.2014року, яка була отриманан уповноваженим представником підприємства 01.10.2014року.
Враховуючи, що відповідачем доказів оскарження та скасування податкових повідомлень-рішень та вимоги про сплату боргу до суду не надано, суд приходить до висновку, що сума боргу є узгодженою.
Згідно підпункту 89.1.2 пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України, право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
25.09.2014 року податковим органом було надіслано відповідачу лист за № 14413/10/20-38250116, відповідно до якого останньому було запропоновано надати перелік ліквідного майна, яке знаходиться на балансі підприємства, який був ним отриманий. Інформації, зазначеної у листі, відповідач податковому органу не надав.
Крім того, податковим органом 13.10.2014 року було складено акт № 33/20-38-25-01 відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
Відповідно до пункту 89.4. статті 89 Податкового кодексу України у разі, якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу. Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов'язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна.
Відповідно до п.91.3 ст.91 Податкового кодексу України податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди контролюючого органу (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов'язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагає пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб. У разі продажу в рахунок погашення податкового боргу майна платника податків, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право отримувати від такого платника податків документи, що засвідчують право власності на зазначене майно.
Відповідно до пункту 89.2 статті 89 Податкового кодексу України з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно. У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні". У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому цією статтею.
Згідно з пунктом 89.3 статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику. Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Наявний в матеріалах справи акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу підтверджує факт не допуску податкового керуючого до здійснення опису майна ТОВ "Серп і Слот Плюс" у податкову заставу за наявності узгодженого податкового боргу.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Враховуючи, що відповідачем не погашено існуючий податковий борг та те, що податковим органом вжиті всі заходи передбачені Податковим кодексом України для погашення податкового боргу, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Основ`янської об'єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Серп і Молот Плюс" про зупинення видаткових операцій - задовольнити.
Зупинити видаткові операції на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Серп і Молот Плюс" (код ЄДРПОУ 36626548).
Заборонити відчужувати Товариству з обмеженою відповідальністю "Серп і Молот Плюс" майно.
Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Серп і Молот Плюс" допустити податкового керуючого Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області для опису майна у податкову заставу.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 16.12.2014року.
Суддя Горшкова О.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2014 |
Оприлюднено | 22.12.2014 |
Номер документу | 41926121 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Горшкова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні