Постанова
від 09.12.2014 по справі 823/3443/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2014 року м. Черкаси справа № 823/3443/14

10 годин 04 хвилини

Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Трофімової Л.В., за участі секретаря - Шепель А.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу № 823/3443/14

за позовом приватного підприємства «НК Лідер» (надалі - ПП «НК Лідер») [представник позивача Юрченко В.О. - за довіреністю]

до Черкаської районної державної адміністрації (надалі - Черкаська РДА) [представник відповідача Висоцька І.В. - за довіреністю]

про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії, прийняв постанову.

ПП «НК Лідер», звернувшись до суду з адміністративним позовом, просить:

- визнати бездіяльність Черкаської районної державної адміністрації щодо розгляду заяви ПП «НК Лідер» від 06.08.2014 протиправною;

- зобов'язати Черкаську районну державну адміністрацію розглянути заяву ПП «НК Лідер» щодо надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки у довгострокову оренду, орієнтовною площею 0, 22 га, що розташована в адміністративних межах Руськополянської сільської ради за межами населеного пункту під розміщення існуючого об'єкту інженерної, транспортної інфраструктури для потреб територіальної громади.

Позовні вимоги обґрунтовано тими обставинами, що позивач звернувся до відповідача з заявою від 06.08.2014 про надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки у довгострокову оренду, орієнтовною площею 0,22 га, що розташована в адміністративних межах Руськополянської сільської ради за межами населеного пункту. Ч.3 ст.123 Земельного кодексу України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади у межах повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Представник позивач зазначає, що у порушення положень Земельного кодексу України станом на час розгляду даної адміністративної справи відповідачем не надано відповідь на заяву від 06.08.2014.

На підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивачем надано засвідчені копії: заяви від 14.07.2014 (а.с. 5), заяви від 06.08.2014 з доданими до неї документами (а.с. 6-8).

У судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав з тих же підстав та просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив у задоволенні позову відмовити. В запереченнях проти позову представник відповідача зазначив, що заява позивача про надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки у довгострокову оренду, орієнтовною площею 0,22 га, що розташована в адміністративних межах Руськополянської сільської ради за межами населеного пункту, надійшла до центру надання адміністративних послуг Черкаської РДА 06.08.2014 і зареєстрована у журналі звернень за номером 823-АП. Відповідачем на вказану заяву була надана відповідь від 17.10.2014 за № 823/01-22, тому позовні вимоги щодо зобов'язання повторно розглянути заяву ПП «НК Лідер» від 06.08.2014 є вручанням в дискреційні повноваження відповідача.

У обґрунтування заперечень представником відповідача надано засвідчені копії: заяви від 06.08.2014 з доданими до неї документами (а. с. 39-41), листа від 17.10.2014 (а.с. 42).

Розглянувши надані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити з огляду на таке.

Приватне підприємство «НК Лідер» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 19.11.2010 (ідентифікаційний код 37400396), що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 136546.

Судом встановлено, що 14.07.2014 позивач звернувся до відповідача з заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо передачі земельної ділянки у довгострокову оренду, орієнтовною площею 0,05 га, що розташована в адміністративних межах Руськополянської сільської ради за межами населеного пункту під розміщення існуючого об'єкту інженерної, транспортної інфраструктури для потреб територіальної громади. Вказана заява отримана відповідачем 14.07.2014, що підтверджується підписом на ній начальника загального відділу апарату РДА Буряка Л.О. Представником відповідача зазначено, що з невідомих причин заява від 14.07.2014 не пройшла відповідну реєстрацію, тому реагування суб'єкта публічної адміністрації не здійснено.

06.08.2014 позивач звернувся до відповідача з заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо передачі земельної ділянки у довгострокову оренду, орієнтовною площею 0, 22 га, що розташована в адміністративних межах Руськополянської сільської ради за межами населеного пункту під розміщення існуючого об'єкту інженерної, транспортної інфраструктури для потреб територіальної громади.

Вказана заява отримана і зареєстрована за № 823-АП 06.08.2014, що підтверджується підписом на ній працівника відповідача ОСОБА_4

Відповідачем надано відповідь від 17.10.2014 № 823/01-22, де зазначено: «у відповідь на Ваше клопотання щодо надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки, повідомляємо, що згідно п. 2 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів» (а. с. 46).

Суд зазначає, що лист відповідача від 17.10.2014 № 823/01-22 не можна вважати відповіддю саме на заяву позивача від 06.08.2014 з огляду на таке.

У згаданому листі зазначено, що він наданий у відповідь на клопотання позивача, разом з тим з матеріалах справи встановлено, що позивач звертався до відповідача з заявами, а не з клопотанням. Позивачем було надано дві заяви щодо різної площі земельних ділянок, а саме: заява від 14.07.2014р. стосовно земельної ділянки площею 0, 05 на, та заява від 06.08.2014р. стосовно земельної ділянки площею 0, 22 га, натомість, у листі від 17.10.2014 відповідачем не вказано щодо якої саме заявленої площі надано відповідь.

Згідно п.5.13 ДСТУ 4163-2003, що затверджений наказом Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 № 55 (надалі ДСТУ 4163-2003) посилання на реєстраційний індекс і дату документа містить реєстраційний індекс і дату того документа, на який дають відповідь. Цей реквізит розташовують нижче або на рівні реєстраційного індексу на спеціально відведеному місці на бланку.

Відповідно до п.5.21 ДСТУ 4163-2003 текст документа містить інформацію, заради зафіксування якої було створено документ. Текст документа повинен бути викладений стисло, грамотно, зрозуміло, без повторів та вживання слів і зворотів, які не несуть смислового навантаження. Якщо частини тексту мають різні смислові аспекти або текст документа містить декілька рішень, висновків тощо, його треба розбити на розділи, підрозділи, пункти, підпункти, що нумерують арабськими цифрами і друкують з абзацу.

Особа має правомірні очікування щодо того, що посадові особи органів влади належно виконують обов'язки. ЄСПЛ у рішенні у справі «Стреч проти Сполученого Королівства» (Stretch v. TheUnitedKingdom) від 24.06.2003 зазначив: «наявність порушень з боку органу публічної влади при укладенні договору щодо майна не може бути підставою для позбавлення цього майна іншої особи, яка жодних порушень не вчинила». Майном у значенні ст.1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод вважається законне та обґрунтоване очікування набути майно або майнове право за договором, укладеним з органом публічної влади. Оскільки особу позбавили права на його майно лише з тих підстав, що порушення були вчинені з боку публічного органу, а не громадянина, в такому випадку мало місце «непропорційне втручання у право заявника на мирне володіння своїм майном та, відповідно, відбулось порушення ст.1 Першого Протоколу до Конвенції».

Згідно зі ст.3 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.1999 №586-XIV місцеві державні адміністрації діють на засадах відповідальності перед людиною і державою за свою діяльність, верховенства права, законності, пріоритетності прав людини, гласності, поєднання державних і місцевих інтересів.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст.122 Земельного кодексу України, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки) (ч.2 ст.123 Земельного кодексу України).

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (ч.3 ст.123 Земельного кодекс України).

Згідно з ч.1 ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Згідно з ч.1 ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст.122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених ч.2, ч.3 ст.134 цього Кодексу (ч.2 ст.124 Земельного кодексу України).

Оскільки земельні ділянки, щодо яких позивач звернувся з заявою про надання дозвіл на розроблення проекту землеустрою, розташовані в адмінмежах Руськополянської сільської ради за межами населеного пункту і відносяться до земель державної власності, повноваження щодо передачі їх у власність чи користування покладені на відповідача.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування передбачений ст.123 Земельного кодексу України. Згідно з ч.1 вказаної статті надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оскільки зі змісту листа відповідача від 17.10.2014 не є можливим встановити щодо якої заяви та/або клопотання (дата надходження не зазначена) відповідача було надано відповідь, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено, що вказана відповідь була надана саме на заяву ПП «НК Лідер» від 06.08.2014.

Враховуючи викладене, позовні вимоги про визнання бездіяльності Черкаської районної державної адміністрації щодо розгляду заяви ПП «НК Лідер» від 06.08.2014 протиправною та зобов'язання відповідача розглянути заяву ПП «НК Лідер» щодо надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки у довгострокову оренду, орієнтовною площею 0, 22 га, що розташована в адміністративних межах Руськополянської сільської ради за межами населеного пункту під розміщення існуючого об'єкту інженерної, транспортної інфраструктури для потреб територіальної громади, є обґрунтованими та такими що належить задовольнити.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені витрати з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 11, 86, 94, 159, 160, 162, 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати бездіяльність Черкаської районної державної адміністрації щодо розгляду заяви приватного підприємства «НК Лідер» від 06.08.2014 протиправною.

Зобов'язати Черкаську районну державну адміністрацію розглянути заяву приватного підприємства «НК Лідер» щодо надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки у довгострокову оренду, орієнтовною площею 0.22 га, що розташована в адміністративних межах Руськополянської сільської ради за межами населеного пункту під розміщення існуючого об'єкту інженерної, транспортної інфраструктури для потреб територіальної громади.

Стягнути з державного бюджету України на користь приватного підприємства «НК Лідер» (18002, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Ільїна, 285, кв. 67, ідентифікаційний код 37400396) витрати із сплати судового збору у сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп. сплачені згідно квитанції від 12.11.2014 №21_12.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги, що може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 12 грудня 2014 року.

Суддя Л.В.Трофімова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2014
Оприлюднено23.12.2014
Номер документу41948379
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3443/14

Ухвала від 19.11.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Постанова від 09.12.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 12.11.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні