УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2014 р.Справа № 820/15805/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Присяжнюк О.В.
Суддів: Курило Л.В. , Русанової В.Б.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "СТРАТОН" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.10.2014р. по справі № 820/15805/14
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СТРАТОН"
до Західної об'єднаної Державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області
про визнання протиправним та скасування акту,
ВСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою відповідальністю "СТРАТОН" звернулося до суду з позовними вимогами до Західної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Харкові, згідно яких просило визнати протиправними дії Західної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Харкові по проведенню та оформленню зустрічної звірки ТОВ «Стратон», за результатами якої складено акт № 535/20-33-22-01-07 від 31 липня 2014 р., "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "СТРАТОН" з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами з 01 травня 2014 по 31 травня 2014 р." та акту перевірки №597/20-33-22-01-07/37874470 від 29 серпня 2014 року "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "СТРАТОН" (код ЄДРПОУ 37874470) щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01 червня 2014 року по 30 червня 2014 року; внесення в комп'ютерну автоматизовану інформаційну систему «Інтегрована автоматизована інформаційна система ГУ Міндоходів України Податковий блок», а також в базу даних «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України інформації на підставі даних актів; зобов'язати Західну податкову інспекцію Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Харкові вилучити з комп'ютерної автоматизованої інформаційної системи "Інтегрована автоматизована інформаційна система ГУ Міндоходів України Податковий блок», а також в базу даних «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України» інформацію, внесену на підставі акту № 535/20-33-22-01-07 від 31 липня 2014 р., "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "СТРАТОН" з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами з 01 травня 2014р. по 31 травня 2014 р.", та акту перевірки №597/20-33-22-01-07/37874470 від 29 серпня 2014 року "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "СТРАТОН" (код ЄДРПОУ 37874470) щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01 червня 2014 року по 30 червня 2014 року.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2014 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на незаконність рішення суду першої інстанції в зв'язку з ненаданням належної правової оцінки обставинам справи та невірним застосуванням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2014 р. та прийняти нове судове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: вимог Податкового кодексу України, КАС України та не відповідність висновків суду обставинам справи.
У судове засідання сторони не з'явилися, про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, у зв'язку з чим, відповідно до ст. 197 КАС України, справа розглядається в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, вважає, що вимоги апеляційної скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, вважає, що вимоги апеляційної скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «СТРАТОН» реєстроване розпорядженням виконкому Харківської ради народних депутатів 29 листопада 2013 р., запис №14801020000057462, форма власності - приватна.
Позивача взято на податковий облік в органах державної податкової служби 23 листопада 2011 р., за № 49586, станом на час розгляду справи перебуває на обліку в Західній ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів.
Західною ОДПІ м. Харкова здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ "Стратон" з питання правомірності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за травень, червень 2014 року.
Результати вжитих заходів з проведення зустрічних звірок оформлені акта № 597/20-33-22-01-07/37874470 від 29 серпня 2014 року, згідно висновку якого зазначено, що звіркою не встановлено факту реального здійснення господарських операцій ТОВ "Стратон" по взаємовідносинам з контрагентами наведеними у акті зустрічної звірки за період з 01 червня 2014 року по 30 червня 2014 року, встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг), які підпадають під визначення ст.22, ст. 185, ст.. 188 Податкового кодексу України.
Таким чином, за результатами перевірки не підтверджено задекларовані ТОВ «СТРАТОН» податкові зобов'язання з ПДВ та доходи в частині реалізації товарів /послуг за період з 01 червня 2014 року по 30 червня 2014 року, а також не підтверджено задекларований ТОВ «СТРА'ГОН» податковий кредит з ПДВ контрагентам - постачальникам та витрати в частині придбання товарів/послуг.
Згідно висновків акту №535/20-33-22-01-07/37874470 від 31 липня 2014 року звіркою не встановлено факту реального здійснення господарських операцій ТОВ "Стратон" по взаємовідносинам з контрагентами наведеними у акті зустрічної звірки за період з 01 травня 2014 року по 31 травня 2014 року, встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг), які підпадають під визначення ст.22, ст. 185, ст. 188 Податкового кодексу України.
Таким чином, за результатами перевірки не підтверджено задекларовані ТОВ «СТРАТОН» податкові зобов'язання з ПДВ та доходи в частині реалізації товарів /послуг за період з 01 травня 2014 року по 31 травня 2014 року, а також не підтверджено задекларований ТОВ «СТРАТОН» податковий кредит з ПДВ контрагентам - постачальникам та витрати в частині придбання товарів/послуг.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що при проведенні звірки та складанні акту за наслідками проведення звірки, а також, в подальшому, вчинивши дії з внесення коригування до відповідних інформаційних баз податкового органу, відповідач дотримав вимоги чинного законодавства.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з наступних підстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України цей Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно зі ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Підпунктом 62.1.3 пункту 6.1 статті 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до п.73.5 ст. 73 ПК України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232 затверджений Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок. Пунктами 1-9 названого порядку визначено механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
Матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора).
Пунктом 4.4 Наказу Державної податкової адміністрації від 22 квітня 2011 року N 236 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок", у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Судом першої інстанції було встановлено та підтверджено при апеляційному перегляді справи, що Західною ОДПІ м.Харкова було направлено керівнику ТОВ "Стратон" письмові запити про надання письмових пояснень та документального підтвердження.
Листами від 18 липня 2014 року ТОВ "Стратон" були надані відповіді на запити Західної ОДПІ м. Харкова разом з разом з документальним підтвердженням, перевіривши які, контролюючим органом, зроблено висновки, які зафіксовано в акті № 535/20-33-22-01-07 від 31 липня 2014 року "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "СТРАТОН" та №597/20-33-22-01-07/37874470 від 29 серпня 2014 року "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "СТРАТОН" .
З урахуванням викладеного колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та зауважує, що проведення зустрічних звірок є лише процедурним заходом зі збору податковим органом інформації щодо дотримання платником податкового законодавства у рамках податкового контролю.
Оскільки дії з проведення зустрічних звірок платника та зі складення актів про неможливість проведення зустрічної звірки не відповідають критерію юридичної значимості, не створюють для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують для нього будь-яких обов'язків, то відсутні підстави для задоволення позову в цій частині.
Також колегія суддів зауважує, що інформаціно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючого органу, згідно з п. 71.1 ст. 71 Податкового кодексу України - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Інформація, необхідна для виконання покладених на контролюючі органи функцій, має статус податкової інформації, до якої, за приписами п. 72.1 ст. 72 Податкового кодексу України, належить інформація, що надійшла від платників податків, від органів виконавчої влади та банків, від органів влади інших держав, а також інформація за результатами податкового контролю, оприлюднена інформація та інша інформація, яка надана добровільно чи за запитом. З метою отримання податкової інформації контролюючі органи відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України мають право проводити зустрічні звірки, якими вважаються співставлення даних документів з метою документального підтвердження господарських відносин для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку.
За змістом ст. 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань (п. 74.2), а таке зберігання та опрацювання може здійснюватись в інформаційних базах контролюючих органів.
При цьому, згідно з п. 74.1 ст. 74 Міністерство доходів і зборів України самостійно визначає перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації.
Станом на теперішній час в територіальних органах Міндоходів збереження зібраної податкової інформації та її опрацювання здійснюється за допомогою Інтегрованої автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» (далі - ІС «Податковий блок»), яка введена в експлуатацію з 01 січня 2013р. наказом ДПС України від 24 грудня 2012р. № 1197.
Експлуатація ІС «Податковий блок» здійснюється відповідно до Тимчасового регламенту, затвердженого наказом ДПС України від 24.12.2012р. № 1198, який встановлює порядок дій структурних підрозділів територіальних органів Міндоходів з використання системи при виконанні функціональних обов'язків (далі - Тимчасовий регламент). ІС «Податковий блок» містить декілька підсистем - автоматизованих інформаційних систем (АІС), серед яких: «Реєстрація платників податків», «Обробка податкової звітності та платежів», «Облік платежів», «Податковий аудит», а також «Скарга» та «Суди». Інформація з вказаних підсистем в автоматичному режимі відображається в аналітичній системі - ризикоорієнтованій системі адміністрування податків - «Аналітична система», за допомогою якої можна лише переглянути результати співставлення та відпрацювання схемного кредиту.
Працівники територіальних органів Міндоходів за спеціальною процедурою отримують права доступу користувача до компонентів системи (ролі) та інформаційних ресурсів відповідно до повноважень кожного окремого працівника. При цьому, Тимчасовим регламентом для кожної підсистеми визначено конкретні процедури, які можуть виконуватись, терміни та періодичність їх виконання, а також підрозділи на конкретному рівні (районний, центральний) щодо кожної окремої процедури, які відповідальні за внесення, актуалізацію та обробку даних в ІС «Податковий блок».
Таким чином, в ІС «Податковий блок» спеціально уповноваженими відповідальними особами територіальних органів Міндоходів щодо кожного окремого платника податків вносяться об'єктивні дані - податкова інформація: відомості щодо реєстрації платника податків, відомості щодо перебування його на обліку, дані податкової звітності платника податків (задекларовані), дані щодо фактичної сплати податків, результати податкового контролю та інша податкова інформація.
З урахуванням викладеного контролюючі органи в жодному разі не змінюють (не коригують) даних податкової звітності платників податків. Такі дані містяться в інформаційних базах в обсягах, що самостійно відображені платниками податків в податковій звітності. Поряд з цим в інформаційних базах міститься інформація контролюючих органів щодо результатів податкового контролю даних податкової звітності платника податків. При цьому, дані податкової звітності платника податків є даними платника податків, а результати податкового контролю - є даними контролюючого органу.
За таких обставин внесення посадовими особами податкового органу до податкових баз даних результатів податкового органу не змінує статусу даних платника податків та не може вплинути на його права і обов'язки.
Колегія суддів переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "СТРАТОН" залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 28.10.2014р. по справі № 820/15805/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя Присяжнюк О.В. Судді Курило Л.В. Русанова В.Б.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2014 |
Оприлюднено | 23.12.2014 |
Номер документу | 41949222 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Присяжнюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні