КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/9075/14 Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В.
Суддя-доповідач: Гром Л.М.
У Х В А Л А
Іменем України
17 грудня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді - Гром Л.М.,
суддів - Бєлової Л.В.,
Міщука М.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «НВФК «Тесей» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 липня 2014 року у справі за адміністративним позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «НВФК «Тесей» про застосування заходів реагування,
в с т а н о в и в:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 липня 2014 року позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві задоволено повністю, застосовано до ТОВ «НВФК «Тесей» заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом заборони Товариству з обмеженою відповідальністю «НВФК «Тесей» експлуатації АЗС та АГЗП, що знаходяться за адресою: Київська область, м. Переяслав - Хмельницький, вул. Івана Мазепи, 28.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції відповідач звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалене у справі судове рішення скасувати в частині задоволених позовних вимог та постановити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
У судове засідання сторони не з'явилися, причини неявки сторін суду невідомі, про розгляд справи були повідомлені належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.196 КАС України неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
У зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши за матеріалами справи наведені у апеляційній скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі направлення №0232 від 22.05.2014р. позивачем проведено планову перевірку АЗС ТОВ «НВФК «Тесей», що знаходиться за адресою: Київська область, м. Переяслав - Хмельницький, вул. Івана Мазепи, 28, за результатами якої складено акт №10/111/0301А, яким встановлено порушення:
на підприємстві відсутній проект автозаправної станції, чим порушено Закону України "Про охорону праці";
- під час перевірки не надані акти випробувань змонтованих трубопроводів АЗС на щільність та міцність перед їх введенням в експлуатацію, чим порушено вимоги п.2.3.9 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций;
- на АЗС не призначено посадову особу відповідальну за електрогосподарство, чим порушено вимоги п. 1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;
- посадові особи підприємства (директор, технічний директор тощо) не пройшли періодичне навчання та перевірку знань з питань охорони праці у встановлений термін), чим порушено вимоги п.5.1, п.5.6 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірка знань з питань охорони праці.
Працівники АЗС, які виконують роботи з підвищеною небезпекою, не пройшли навчання та перевірки знань з питань охорони праці, чим порушено вимоги п.3.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;
- на підприємстві не розроблені інструкції з охорони праці для працівників АЗС, чим порушено вимоги п. 1,1.3 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций;
- оператори АЗС не пройшли інструктажів з питань охорони праці у встановленому порядку, чим порушено вимоги п.3.1, п.3.7, п.3.9, п.6.4, п.6.5 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;
- оператори АЗС не пройшли інструктажів з надання першої долікарняної допомоги при нещасних випадках, чим порушено вимоги п.3.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;
- на АЗС не організоване належне обслуговування ПРК (на підприємстві відсутній ремонтний персонал, який може здійснювати ремонти та огляди ПРК та не укладений відповідний договір з спеціалізованою організацією), чим порушено вимоги п.2.10.1 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций; п.3.2-3.4, п.3.38 Правил технической эксплуатации стационарных, контейнерних и передвижных автозаправочных станций;
- на АЗС відсутній електротехнологічний персонал ПП НВФК "Тесей", який пройшов навчання та перевірку знань державних стандартів на вибухозахищене електрообладнання, РД 16.407-87 "Ремонт взрывозащищенного и рудничного электрооборудования" 1987, затверджених Держгіртехнаглядом СРСР та Мінелектротехпромом СРСР, та може здійснювати ремонт вибухозахищеного електрообладнання АЗС (не заключний договір з підрядною організацією, яка має навчених з цих питань персонал)), чим порушено вимоги п.7.3.30 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;
- на АЗС відсутні паспорти (формуляри) на ПРК та паспорти на резервуари, чим порушено вимоги п.2.10.1 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций; п.1.12 Правил технической эксплуатации стационарных, контейнерных и передвижных автозаправочных станций;
- під час перевірки не надані графіки планово-попереджувальних ремонтів паливо роздавальних колонок АЗС та документація, яка підтверджує проведення необхідних ремонтних робіт цих ПРК та висновки щодо можливості їх подальшої експлуатації (невизначено термін експлуатації колонок), чим порушено вимоги п. 2.10.1 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций; п. 3.3 Правил технической эксплуатации стационарных, контейнерных и передвижных автозаправочных станций;
- під час перевірки не надані акти опосвідчення електроустановок споживачів на вибухозахищене електрообладнання паливно-роздавальних колонок АЗС, чим порушено вимоги п.8.1, п.8.2, п.8.5 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;
- на АЗС для зливу палива з паливо-роздавальних колонок використовується неелектропровідні гнучкі зливні рукави, який не заземлені у встановленому порядку, чим порушено вимоги п. 5.2.12 Правил захисту від статичної електрики;
- під час перевірки не надані необхідні документи, які підтверджують, що вибухозахист клемної коробки ПРК з дизельним паливом та А-76 відновлений в повному обсязі (не наданий паспорт індивідуальної експлуатації на вибухозахищене електрообладнання цієї ПРК, в яких поряд з паспортними даними повинні бути зазначені обсяги проведеного ремонту, заміри параметрів вибухозахисту), чим порушено вимоги п.2.10.1 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций; п.3.23, п.3.35 Правил технической эксплуатации стационарных, контейнерних и передвижных автозаправочных станций; п.7.3.8, п.7.3.18 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;
- не здійснюється технічне обслуговування резервуарів у встановленому порядку (не проводяться поточні та середні ремонти резервуарів; не визначена потреба у проведенні капітального ремонту тощо), чим порушено вимоги п.2.10.1 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций; п.3.11 Правил технической эксплуатации стационарных, контейнерных и передвижных автозаправочных станций;
- на АЗС відсутня схема розташування підземних технологічних трубопроводів, чим порушено вимоги п.2.10.1 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций; п.2.3.1 Правил технической эксплуатации стационарных, контейнерных и передвижных автозаправочных станций;
- несправні дихальні клапани резервуарів, чим порушено вимоги п.2.10.1 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций; п.12.2 Правил технической эксплуатации стационарных, контейнерных и передвижных автозаправочных станций;
- на АЗС не забезпечено герметичність резервуарів для зберігання палива (зливні та замірні люки не закриті, що призводить до додаткових випарів нафтопродуктів і загазованості території АЗС), чим порушено вимоги п. 1.8.6, п.2.2.2 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций;
- маршеві сходи, які забезпечують доступ до зливних люків надземних резервуарів для зберігання палива, не обладнані огороджувальними перилами, чим порушено вимоги п. 1.7.12 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций;
- металеві маршеві сходи, які забезпечують доступ до зливних люків надземних резервуарів для зберігання палива, не закріплені стаціонарно, що не виключає можливості їх довільного переміщення, зсування тощо, чим порушено вимоги п. 1.7.2 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций;
- дерев'яні перехідні містки між резервуарами, які знаходяться на висоті 3,5 метрів, не забезпечені огороджувальними перилами, чим порушено вимоги п. 1.7.13 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций;
- пошкоджена цілісність дерев'яних перехідних містків між резервуарами, та на мають огородження, чим порушено вимоги п. 1.7.2 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций;
- на АЗС відсутній контактний пристрій для підключення заземлюючого провідника автоцистерни., чим порушено вимоги п.5.2.10 Правил захисту від статичної електрики; п.2.10.1 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций; 13.32 Правил технической эксплуатации стационарных, контейнерных и передвижных автозаправочных станций;
- під час зливу палива з автоцистерни в резервуари не здійснюється заземлення автоцистерни, чим порушено вимоги п. 5.2.10 Правил захисту від статичної електрики; п.2.10.1 Правил по технике безопасности и промышленной санитарии при эксплуатации нефтебаз и автозаправочных станций; 13.32 Правил технической эксплуатации стационарных, контейнерных и передвижных автозаправочных станций;
- не розроблена проектна документація на АГЗП, чим порушено вимоги п.3.2 Правил безпеки систем газопостачання України;
- не зареєстрована посудина АГЗП в ДІН ГК та ХП, чим порушено вимоги п.6.2 Правил будови та безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском;
- не виданий наказ про призначення особи, відповідальної за технічний стан безпечну експлуатацію АГЗП п.4.2.1 Правил безпеки систем газопостачання України;
- не проведене технічне опосвідчення посудин, що працюють під тиском, п.6.2 Правил будови та безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском;
- не проведена державна перевірка манометрів АГЗП, чим порушено вимоги п.4.12. Правил безпеки систем газопостачання України;
- не проводиться періодичні перевірки спрацювання та параметрів настроюванні запобіжно-скидних клапанів АГЗП у встановлені терміни, чим порушено вимоги : 4.8.17 Правил безпеки систем газопостачання України;
- не проведено технічного обслуговування АГЗП у встановлені терміни, чим порушення вимоги п.4.9.14 Правил безпеки систем газопостачання України;
- не проведено випробування гумо-тканинних рукавів АГЗП у встановлені терміни чим порушено вимоги п.4.8.19 Правил безпеки систем газопостачання України;
- не проводяться щозмінні перевірки технологічного обладнання, газопроводів арматури, засобів вимірювань та ін. АГЗП, з метою виявлення несправностей своєчасного їх усунення, з фіксацією результатів перевірки в експлуатаційному журналі, чим порушено вимоги п.4.8.10 Правил безпеки систем газопостачанні України.
Згідно із ст. 4 Закону України «Про охорону праці» державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Від імені держави державне управління охороною праці згідно зі ст. 31 Закону України "Про охорону праці" здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з нагляду за охороною праці. Зазначеним органом є Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України), яка наділена правом контролю та застосування заходів, передбачених законодавством щодо дотримання роботодавцем законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі і тих, що створюють загрозу життю та здоров'ю працівників.
Згідно з пунктом 6 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 408/2011, Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що вказані вище порушення можуть призвести до загибелі людей.
Крім того, судова колегія зазначає, що відповідачем, в ході судового розгляду справи, не надано доказів повного усунення вказаних порушень.
Отже, судова колегія визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, враховуючи відповідні правові норми та встановлені обставини, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про застосування статті 200 КАС України.
Керуючись статтями 183-2, 195, 196, 200, 205, 206 КАС України, суд,
у х в а л и в:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «НВФК «Тесей» - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 липня 2014 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя:
Судді:
Головуючий суддя Гром Л.М.
Судді: Бєлова Л.В.
Міщук М.С.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2014 |
Оприлюднено | 23.12.2014 |
Номер документу | 41970875 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Гром Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні