cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
УХВАЛА
про відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство
10.12.14 910/24141/14
За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" (код ЄДРПОУ 35714491) Пробанкрутство Суддя Івченко А.М.
Представники:
Від боржникаЗаверненков І.В. - голова ліквідаційної комісії, Малиш В.В. - представник за довіреністю від 10.01.2014 р., Шульган Д.Ю. - представник за довіреністю від 18.04.2014 р.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
У листопаді 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" звернулося до суду із заявою про порушення провадження у справі про своє банкрутство в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.11.2014 р. № 910/24141/14 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" було прийнято до розгляду, підготовче засідання призначено на 01.12.2014 р. тощо.
Згідно з ухвалою від 01.12.2014 р. розгляд заяви про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" в підготовчому засіданні було відкладено на 10.12.2014 р.
В підготовче засідання 10.12.2014 р. з'явилися представники боржника, в тому числі і голова ліквідаційної комісії.
Представник боржника надав для долучення до матеріалів справи додаткові документи, обґрунтував вимоги поданої заяви та клопотав перед судом про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" у зв'язку з недостатністю у нього майна та грошових коштів для задоволення вимог кредиторів під час досудової процедури ліквідації юридичної особи, ліквідатором просив призначити голову ліквідаційної комісії Заверненкова І.В.
Згідно з приписами ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, а також ознак неплатоспроможності боржника або її загрози та вирішення інших питань, пов'язаних з розглядом справи, здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Законом.
Із системного аналізу положень Закону слідує, що порушення провадження у справі про банкрутство боржника, який ліквідується власником, здійснюються у підготовчому засіданні суду за результатами перевірки судом дотримання заявником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до цивільного та господарського законодавства та вимог ч. 4 ст. 11 Закону щодо наявності майна, достатнього для покриття судових витрат.
Відповідно до ст. 1 Закону під неплатоспроможністю слід розуміти неспроможність суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання встановленого строку грошові зобов'язання перед кредиторами не інакше, як через відновлення його платоспроможності.
Розглянувши у підготовчому засіданні матеріали справи та наявні у ній докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до протоколу № 11 04.12.2013 загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" було вирішено припинити його діяльність шляхом ліквідації у добровільному порядку, створено ліквідаційну комісію у складі трьох осіб, встановлені строки та порядок заявлення вимог кредиторів та визначений порядок процедури ліквідації.
10.03.2014 р. протоколом № 14 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" було затверджено проміжний ліквідаційний баланс, відповідно до якого не було враховано кредиторські вимоги Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" на суму в розмірі 1 951 354,00 грн. 96 коп. в зв'язку з пропуском кредитором строків подання заяви про визнання його вимог.
Згідно з рішенням Господарського суду міста Києва від 14.07.2014 р. у справі № 910/6407/14 було задоволено позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі філії централізованого продажу послуг ПАТ "Укртелеком" до ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс", зобов'язано ліквідаційну комісію Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" задовольнити з майна Товариства, що залишилося після задоволення кредиторів заявлених своєчасно, кредиторські вимоги Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" у розмірі 1 951 354,96 грн. та витрати по сплаті судового збору у розмірі 39 027,10 грн.
02.10.2014 р. відбулися загальні збори учасників боржника, якими на підставі вказаного судового рішення було вирішено: визнати кредиторські вимоги Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в розмірі 1 951 354,96 грн. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 39 027,10 грн. та включити їх до ліквідаційного балансу товариства; у зв'язку з відсутністю у Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" коштів та майна, необхідних для погашення цієї кредиторської заборгованості, доручити голові ліквідаційної комісії товариства звернутися до Господарського суду міста Києва із заявою про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" банкрутом відповідно до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; клопотати про призначення голови ліквідаційної комісії Заверненкова І.В. ліквідатором у процедурі банкрутства.
Відповідно до ч 1 ст. 11 Закону перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться у порядку, передбаченому цим Законом.
Як передбачено у ч. 6 ст. 16 Закону за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про порушення провадження у справі про банкрутство або про відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство.
Згідно з ч. 7 ст. 16 Закону суд відмовляє у порушенні провадження у справі про банкрутство, якщо заявником не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство; вимоги кредитора є повністю забезпеченими майном боржника; вимоги кредитора свідчать про наявність спору про право, який підлягає вирішенню у порядку позовного провадження; вимоги кредитора (кредиторів) задоволені боржником у повному обсязі до підготовчого засідання суду; відсутня хоча б одна з підстав, передбачених ч. 3 ст. 10 цього Закону; за наявності підстав, передбачених ст. 15 цього Закону.
Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону господарський суд не пізніше п'яти днів з дня надходження до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство повертає її та додані до неї документи без розгляду, якщо, зокрема, заяву підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посаду якої у заяві не зазначено; заява не відповідає змісту вимог, зазначених у цьому Законі; з інших підстав, передбачених ст. 63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону.
Відмова у відкритті провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство за наявності підстав, встановлених цим Законом (ч. 8 ст. 16).
Частиною 1 ст. 95 Закону закріплено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується у порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Таким чином, у підготовчому засіданні суд обов'язково має з'ясувати обставини дотримання боржником порядку ліквідаційної процедури, встановити правомірність дій ліквідатора (ліквідаційної комісії), перевірити фактичні дані, якими стверджується неплатоспроможність боржника, який звернувся до суду із заявою про ініціювання свого банкрутства.
За приписами ч. 1, 2 ст. 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Згідно з ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи встановлені цим Кодексом строки. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.
Частиною 4 ст. 111 Цивільного кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.
Відповідно ч. 7 ст. 111 Цивільного кодексу України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
Так, зважаючи на описані вище обставини та за наслідками дослідження поданих до суду доказів на відповідність приписам ст. 105 та 111 Цивільного кодексу України, суд встановив, що боржник не дотримався у повному обсязі загальних положень порядку ліквідації юридичної особи, адже станом на час проведення підготовчого засідання суду не було подано доказів: подання державному реєстратору відомостей про припинення своєї діяльності, публікації оголошення про припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації; повідомлення Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, надання їм документів юридичної особи, у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського, для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів; проведення інвентаризації майна юридичної особи; вжиття заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості.
У ч. 8 ст. 111 Цивільного кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Натомість, проміжний ліквідаційний баланс станом на 02.10.2014 р., на який посилається боржник у своїй заяві, загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" затверджений не був, незважаючи на наявність цього завдання серед питань порядку денного на зборах 02.10.2014.
Зазначене свідчить про порушення порядку ліквідації юридичних осіб, встановленого ст. 105 ст.ст. 111 Цивільного кодексу України.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до заяви боржника додаються також: установчі документи боржника - юридичної особи; бухгалтерський баланс боржника на останню звітну дату; перелік кредиторів боржника, вимоги яких визнаються боржником, із зазначенням загальної суми грошових вимог усіх кредиторів, а також щодо кожного кредитора - його імені або найменування, його місцезнаходження або місця проживання, ідентифікаційного коду юридичної особи або реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності), суми грошових вимог (загальної суми заборгованості, заборгованості за основним зобов'язанням та суми неустойки (штрафу, пені) окремо), підстав виникнення зобов'язань, а також строку їх виконання згідно із законом або договором; перелік майна боржника із зазначенням його балансової вартості та місцезнаходження, а також загальна балансова вартість майна; перелік майна, що перебуває у заставі або є обтяженим у інший спосіб, його місцезнаходження, вартість, а також інформація про кредиторів, на користь яких вчинено обтяження майна боржника, їх ім'я або найменування, місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційні коди юридичних осіб або реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), суми їх грошових вимог, підстави виникнення зобов'язань, а також строки їх виконання згідно із законом або договором; довідка органів приватизації (органів, уповноважених управляти об'єктами державної власності) стосовно наявності або відсутності на балансі підприємства, щодо якого порушено справу про банкрутство, державного майна, що в процесі приватизації (корпоратизації) не увійшло до його статутного капіталу; перелік осіб, що мають невиконані зобов'язання перед боржником, із зазначенням вартості таких зобов'язань, терміну виконання та підстав виникнення; відомості про всі рахунки боржника, відкриті в банках та інших фінансово-кредитних установах, їх реквізити; відомості про всі рахунки, на яких обліковуються цінні папери, що належать боржнику, їх реквізити; протокол загальних зборів (конференції) працівників боржника, відповідне рішення первинної профспілкової організації боржника (за наявності кількох первинних організацій - їхнє спільне рішення), на яких обраний представник працівників боржника для участі у справі про банкрутство, якщо такі збори (конференція) відбулися до подачі заяви боржника до господарського суду; копія спеціального дозволу на провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею, а в разі закінчення терміну дії такого дозволу - довідка про наявність у боржника матеріальних носіїв секретної інформації (технічної документації, виробів, їхніх дослідних зразків тощо); рішення власника майна (органу, уповноваженого управляти майном) боржника про звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство; інші документи, які підтверджують неплатоспроможність боржника.
Звертаючись до суду для ініціювання процедури свого банкрутства, Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" з наведеного вище переліку документів, було подано суду лише відомості про відсутність рахунків в банківських та фінансових установах (довідки з банківських установ про закриття рахунків, банківські виписки), а також рішення власника майна (органу, уповноваженого управляти майном) боржника про звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство.
Інших документів, що вимагаються Законом, або ж пояснень причин їх відсутності боржник в письмовому вигляді до суду не подав, а його представник в підготовчому засіданні усно не доповів.
Отже, усе викладене вище в своїй сукупності свідчить про неподання Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" достатніх та належних доказів, на підставі яких суд встановлює наявність достатніх та обґрунтованих правових підстав для порушення справи про банкрутство в порядку, що їх вимагає Цивільний кодекс України та Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Таким чином, оскільки подана заява не відповідає змісту вимог, зазначених у Законі, у порушенні провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" слід відмовити відповідно до п. 7 ч. 7 ст. 16 Закону.
Керуючись Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 32, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у порушенні провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробнича компанія "Будремкомплекс" (03067, м. Київ, бул. І .Лепсе, буд. 7-В, прим. 95, ідентифікаційний код 35714491).
Суддя А.М. Івченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2014 |
Оприлюднено | 22.12.2014 |
Номер документу | 41971184 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Івченко А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні