ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
19 грудня 2014 року Чернігів Справа № 825/4492/13-а
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді - Д'якова В.І.,
за участю секретаря - Воєдило Л.П.,
прокурора - Коляди Ю.О.
представника позивача - Дудкова Ю.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Чернігові справу за адміністративним позовом заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора м. Чернігова звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Центральний територіальний департамент НКЦПФР) до Відкритого акціонерного товариства «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» (далі - ВАТ «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454») про стягнення штрафу за порушення на ринку цінних паперів в сумі 85000,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до постанови №1243-ЦД-1-Е від 05.06.2013 директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР, на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1253-ЦД-1-Е від 21.05.2013, за порушення ВАТ «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №1502-ЦД-1-Е від 07.11.2012 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 07.02.2013) на відповідача накладено штраф у розмірі 85000, 00 грн. Відповідач в установлені законом строки в добровільному порядку штраф не сплатив.
Представник прокуратури та представник Центрального територіального департаменту НКЦПФР в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили суд їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник Центрального територіального департаменту НКЦПФР в судовому засіданні додатково зазначив, що на даний час постанова №1243-ЦД-1-Е від 05.06.2013 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів є чинною та Центральним територіальним департаментом НКЦПФР не скасовувалась.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення та телефонограмою, наявними в матеріалах справи.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР винесено розпорядження №1502-ЦД-1-Е від 07.11.2012, яким встановлено, що в порушення вимог п.5 Розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», статут та внутрішні положення акціонерного товариства не приведено у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».
Вказаним розпорядженням ВАТ «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» було зобов'язано в термін до 07.02.2013 усунути вказані порушення чинного законодавства про цінні папери та письмово поінформувати (з наданням підтверджуючих документів) уповноважену особу Комісії про виконання розпорядження (а.с.82-83).
Уповноваженою особою Комісії - заступником директора Центрального територіального департаменту НКЦПФР складено акт №1253-ЦД-1-Е від 21.05.2013 про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому зазначено, що станом на 21.05.2013 ВАТ «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» не усунуто порушення вимог п.5 Розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», що свідчить про не виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №1502-ЦД-1-Е від 07.11.2012. Також встановлено, що дане порушення є повторним, про що свідчить постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №2593-ЦД-1-Е від 07.11.2012 ( а.с. 8, 80-81).
Постановою від 22.05.2013 призначено до розгляду справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» (а.с. 7).
05.06.2013 уповноваженою особою Комісії - директором Центрального територіального департаменту НКЦПФР, на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1253-ЦД-1-Е від 21.05.2013, за порушення ВАТ «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №1502-ЦД-1-Е від 07.11.2012 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 07.02.2013), винесено постанову №1243-ЦД-1-Е, якою на ВАТ «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» накладено штраф у розмірі 85 000, 00 грн. (а.с.5-6).
У визначений Законом строк відповідач штраф не сплатив.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року №448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон №448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В ч. 1 ст. 5 Закону №448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Закон №448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до п.10 ст.8 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів накладається штраф у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів регулюється статтею 12 Закону № 448/96-ВР.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Як вбачається з матеріалів справи, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку дотримано передбачених законодавством вимог при накладенні на відповідача штрафу за порушення правил діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно ст. 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідачем оскаржено постанову №1243-ЦД-1-Е від 05.06.2013 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в судовому порядку.
У зв'язку з не виконанням вимог ухвали Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.12.2013 по справі №825/2642/13-а, ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 05.08.2014 позовну заяву ВАТ «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» до Центрального територіального департаменту НКЦПФР, уповноваженої особи комісії директора Центрального територіального департаменту НКЦПФР Жупаненка Віктора Миколайовича про визнання дій незаконними, визнання незаконною та скасування постанови повернуто позивачу.
Не погоджуючись з вищезазначеною ухвалою суду, позивачем було подано апеляційну скаргу.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 30.10.2014 апеляційну скаргу ВАТ «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» на ухвалу Чернігівського окружного адміністративного суду від 05.08.2014 у справі за адміністративним позовом ВАТ «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» до Центрального територіального департаменту НКЦПФР, уповноваженої особи комісії директора Центрального територіального департаменту НКЦПФР Жупаненка Віктора Миколайовича про визнання дій незаконними, визнання незаконною та скасування постанови, повернуто особі, яка її подала (а.с.61-62).
Представник Центрального територіального департаменту НКЦПФР в судовому засіданні підтвердив, що на час розгляду справи постанова №1243-ЦД-1-Е від 05.06.2013 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів є дійсною та Центральним територіальним департаментом НКЦПФР не скасовувалась.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» підлягають задоволенню оскільки є законними та обґрунтованими, а штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» про стягнення штрафу, задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Чернігівське автотранспортне підприємство - 17454» ( вул. Щорса, 65, м. Чернігів, 14001, код ЄДРПОУ 03119730) штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ 106).
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення .
Суддя підпис В.І. Д'яков
З оригіналом згідно.
Суддя В.І. Д'яков
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2014 |
Оприлюднено | 24.12.2014 |
Номер документу | 41977206 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні