Постанова
від 16.12.2014 по справі 826/14276/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 грудня 2014 року № 826/14276/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "НВО Сінепс-Інвест" доДержавної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0007212220 від 05.06.2014 та №0007202220 від 05.06.2014

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "НВО Сінепс-Інвест" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0007212220 від 05.06.2014 та №0007202220 від 05.06.2014.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що договори укладені між позивачем та контрагентами: ТОВ «Укрметалтрейдінг» (код ЄДРПОУ 38398399), ТОВ «Альянсгруп» (код ЄДРПОУ 38556614), ТОВ «УкрМедиаКонсалт» (код ЄДРПОУ 38451519), ТОВ «Торгівельно-промисловий альянс «Україна» (код ЄДРПОУ 36176076), ТОВ «СкайлайнКомпані» (Код ЄДРПОУ 38463614), ПП «Пагамент» (код ЄДРПОУ 33972398), ТОВ «Єврокард» (код ЄДРПОУ 37687177), ТОВ «Спецфундаментбуд-плюс» (код ЄДРПОУ 33972540), ТОВ «Ривс» (код ЄДРПОУ 34914473), ТОВ «Елтекс-ЛТД» (код ЄДРПОУ 36135506) з метою настання господарських зобов'язань, проте, всупереч наданим документам, відповідачем робляться помилкові висновки в акті перевірки щодо відсутності об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року, що призвело до незаконних податкових повідомлень-рішень.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач проти позовних вимог заперечує в повному обсязі. В обґрунтування заперечень зазначає, що операції по взаємовідносинах між Позивачем та його контрагентами не мали реального характеру. Фактично перевіркою встановлено документування операцій по регістрах бухгалтерського обліку, які стосуються лише факту перерахування грошових коштів, а отже, податкові повідомлення-рішення прийняті правомірно.

У судовому засіданні представник відповідача проти позовних вимог заперечила в повному обсязі.

З урахуванням наведеного суд, відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, заслухавши у судовому засіданні представників позивача та відповідача ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

Підчас судового розгляду справи, суд,

В С Т А Н О В И В:

Державною податковою інспекцією у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "НВО Сінепс-Інвест" з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині повноти нарахування і сплати податку на прибуток та податку на додану вартість при веденні фінансового-господарських взаємовідносин з ТОВ «Укрметалтрейдінг» (код ЄДРПОУ 38398399), ТОВ «Альянсгруп» (код ЄДРПОУ 38556614), ТОВ «УкрМедиаКонсалт» (код ЄДРПОУ 38451519), ТОВ «Торгівельно-промисловий альянс «Україна» (код ЄДРПОУ 36176076), ТОВ «СкайлайнКомпані» (Код ЄДРПОУ 38463614), ПП «Пагамент» (код ЄДРПОУ 33972398), ТОВ «Єврокард» (код ЄДРПОУ 37687177), ТОВ «Спецфундаментбуд-плюс» (код ЄДРПОУ 33972540), ТОВ «Ривс» (код ЄДРПОУ 34914473), ТОВ «Елтекс-ЛТД» (код ЄДРПОУ 36135506), за період з 01.01.2011 по 31.12.2013, перевірка проведена на підставі пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, ст. 79, ст. 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VІ, наказу Державної податкової інспекції у Оболонському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві №605 від 25.03.2014 та направлення від 25.03.2014 №605.

Перевіркою встановлено наступні порушення: пункту 14.1 статті 14, підпункту 139.1.9, пункту 139.1, статті 139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 1 500 059 грн., у тому числі за IV квартал 2011 - 440 146грн., І квартал 2012 - 4925 грн., 2013 - 1054988 грн.; пункту 198.3, пункту 198.6 статті 198, пункту 201.4, пункт 201.6, пункт 201.6, пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, в наслідок чого занизило податкове зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає нарахуванню до сплатив бюджет всього у сумі 1497939 грн., в тому числі: за жовтень 2011 - 24 499 грн., за листопад 2011 - 79456 грн., грудень 2011 року - 278 781 грн., січень 2012 - 4690 грн., за червень 2013 - 778560 грн.; за вересень 2013 - 331 953. За результатами перевірки складено Акт перевірки від 07.04.2014 №353/26-54-22-02/33635193 (надалі по тексту Акт перевірки).

На підставі Акту перевірки було прийнято податкове повідомлення-рішення від 05 червня 2014 року № 0007202220, яким збільшено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток 2 250 089 грн., у тому числі за основним платежем 1500059 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 750030 грн.; податкове повідомлення-рішення від 05 червня 2014 року №0007212220, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 2246909,00 грн., у тому числі за основним платежем 1497939 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 748970 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «НВО Сінепс-Інвест» не погоджуючись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, вважаючи їх протиправними та такими, що порушують права позивача, звернулось з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Суть офіційного з'ясування всіх обставин у справі визначена в частинах четвертій та п'ятій статті 11 цього Кодексу, якими встановлено, що суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи. Суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає.

Принцип офіційного з'ясування всіх обставин справи зобов'язує суд встановити обставини справи для забезпечення прийняття правосудного рішення, в тому числі незалежно від посилань чи доводів сторін.

Судом встановлено, що між Позивачем (Замовник), з однієї сторони, та ТОВ «Укрметалтрейдінг» (Виконавець, Підрядник ), з іншої сторони, укладено ряд договорів: №405-1-13 від 16.09.2013 на виконання робіт по системне тестування щитового обладнання ЕМЗ; №401-1-13 від 21.08.2013 на виготовлення комплексу шаф мережевого обладнання для Зуївського ЕМЗ, згідно проектної документації; №400-3-13 від 29.08.2013 на розроблення конструкторської документації розподільчого пристрою РУ-0,4 кВт 1600А та Шинного мосту на базі шинопроводу типу LDA 1600A стадія «Робочий проект»; №400-2-13 від 23.08.2013 на розробку комплексу програмного забезпечення диспетчеризації при впровадженні засобів автоматизації за адресою: м. Київ, вул. Фрунзе, 74, «Цех №3. Корпус 6а. Виробництво м'яких желатинових капсул (МЖК)»; №400-1-13 від 20.08.2013 на проведення ремонтних робіт в офісному приміщенні за адресою вул. Дяченко, 20В та інші договори.

Суд звертає увагу, що в матеріалах справи містяться Локальні кошториси підписані (склав) містять підпис без ініціалів та не зазначено посади, чий підпис проставлено та відсутній підпис особи, яка перевірила даний кошторис.

Між позивачем (Замовник), з одного боку, та ТОВ «Альянсгруп» (Підрядник), з іншої сторони, укладено Договір №379-3/13 від 07.06.2013.

У відповідності до пункту 1.1, пункту 1.2 Договору №379-3/13, у порядку та на умовах, визначених цим Договором, Підрядник зобов'язується своїми силами і засобами, на власний ризик провести електромонтажні роботи для системи КВПіА головного корпуса та будівлі комплексного управління комплекса ПУТ ПАТ «ММК ім. Ілліча» м. Маріуполь (далі - роботи), відповідно до конструкторської та кошторисної документації й в обумовлений цим Договором строк, а Замовник зобов'язується, забезпечити своєчасне фінансування робіт, прийняти виконані роботи і повністю сплатити вартість виконаних робіт. Склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання Підряднику, визначені локальним кошторисом, який є невід'ємною частиною Договору. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі проведення робіт у разі внесення змін до цього Договору та локального кошторису у порядку, зазначеному у п. 53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. N 668.

Згідно пункту 5.1 вищезазначеного Договору, здача-приймання виконаних Робіт оформляється Актом приймання-передачі виконаних Робіт, який підписується обома сторонами. Підрядник, за згодою Замовника, може достроково виконання свої зобов'язання за даним договором.

Суд звертає увагу, що в матеріалах справи містяться наступні документи: Локальний кошторис №2-1-1 на монтажні роботи, даний кошторис підписаний (склав) стоїть підпис без ініціалів та не зазначено посади чий підпис проставлено та відсутній підпис особи, яка перевірила даний кошторис; Договірна ціна (Додаток №1 до Договору №379-3/13 від 07.06.2013) на другому аркуші містяться підписи та печатки позивача та контрагента, проте відсутні дані про посадових осіб хто підписував даний документ; Локальний кошторис №2-2-1 на додаткові електромонтажні роботи, даний кошторис підписаний (склав) стоїть підпис без ініціалів та не зазначено посади чий підпис проставлено та відсутній підпис особи, яка перевірила даний кошторис; Локальний кошторис №2-3-1 на підсистема концентрації О2 і СО в повітрі робочі зони, даний кошторис підписаний (склав) стоїть підпис без ініціалів та не зазначено посади чий підпис проставлено та відсутній підпис особи, яка перевірила даний кошторис.

Крім того, між позивачем (Замовник), з одного боку, та ТОВ «Альянсгрупп» (Підрядник), з іншої сторони, укладено Договір №384-1/13 від 12.06.2013.

У відповідності до пункту 1.1, пункту 1.2 Договору №384-1/13, у порядку та на умовах, визначених цим Договором, Підрядник зобов'язується своїми силами і засобами, на власний ризик виконати виготовлення НКУ SIVACON, згідно проекту №2369-ЕМ, відповідно до конструкторської та кошторисної документації й в обумовлений цим Договором строк, а Замовник зобов'язується, забезпечити своєчасне фінансування робіт, прийняти виконані роботи і повністю сплатити вартість виконаних робіт. Склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання Підряднику, визначені локальним кошторисом, який є невід'ємною частиною Договору. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі проведення робіт у разі внесення змін до цього Договору та локального кошторису у порядку, зазначеному у п. 53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. N 668.

Згідно пункту 5.1 вищезазначеного Договору, здача-приймання виконаних Робіт оформляється Актом приймання-передачі виконаних Робіт, який підписується обома сторонами. Підрядник, за згодою Замовника, може достроково виконання свої зобов'язання за даним договором.

Суд звертає увагу, що в матеріалах справи містяться наступні документи: Договірна ціна (Додаток №1 до Договору №384-1/13 від 12.06.2013) на другому аркуші містяться підписи та печатки позивача та контрагента, проте, відсутні дані про посадових осіб хто підписував даний документ; Локальний кошторис №2-2-1 НКУ SIVACON, згідно проекту №2369-ЕМ, даний кошторис підписаний (склав) стоїть підпис без ініціалів та не зазначено посади чий підпис проставлено та відсутній підпис особи, яка перевірила даний кошторис.

Також, між позивачем (Замовник), з одного боку, та ТОВ «Альянсгрупп» (Підрядник), з іншої сторони, укладено Договір №384-2/13 від 12.06.2013.

У відповідності до пункту 1.1, пункту 1.2 Договору №384-2/13, у порядку та на умовах, визначених цим Договором, Підрядник зобов'язується своїми силами і засобами, на власний ризик виконати виготовлення щита керування 0,4кВ 630А SIVACON S4 МСС, відповідно до конструкторської та кошторисної документації й в обумовлений цим Договором строк, а Замовник зобов'язується, забезпечити своєчасне фінансування робіт, прийняти виконані роботи і повністю сплатити вартість виконаних робіт. Склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання Підряднику, визначені локальним кошторисом, який є невід'ємною частиною Договору. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі проведення робіт у разі внесення змін до цього Договору та локального кошторису у порядку, зазначеному у п. 53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. N 668.

Згідно пункту 5.1 вищезазначеного Договору, здача-приймання виконаних Робіт оформляється Актом приймання-передачі виконаних Робіт, який підписується обома сторонами. Підрядник, за згодою Замовника, може достроково виконання свої зобов'язання за даним договором.

У матеріалах справи містяться наступні документи: Договірна ціна (Додаток №1 до Договору №384-2/13 від 12.06.2013) на другому аркуші містяться підписи та печатки позивача та контрагента, проте відсутні дані про посадових осіб хто підписував даний документ; Локальний кошторис №2-2-1 виготовлення щита керування 0,4кВ 630А SIVACON S4 МСС даний кошторис підписаний (склав) стоїть підпис без ініціалів та не зазначено посади чий підпис проставлено та відсутній підпис особи, яка перевірила даний кошторис.

Між позивачем (Замовник), з одного боку, та ТОВ «Альянсгруп» (Підрядник), з іншої сторони, укладено Договір №380-1/13 від 07.06.2013.

У відповідності до пункту 1.1, пункту 1.2 Договору №380-1/13, у порядку та на умовах, визначених цим Договором, Підрядник зобов'язується своїми силами і засобами, на власний ризик виконати Монтажні роботи по тимчасовому підключенню електроустановок для покриття навантаження будівельних машин та механізмів потужністю 63 кВА на період будівництва теплової електростанції «ТЕЦ» на альтернативному виді палива загальною потужності 18 МВт, за адресою: м. Іванків Київської області (далі - роботи), відповідно до конструкторської та кошторисної документації й в обумовлений цим Договором строк, а Замовник зобов'язується, забезпечити своєчасне фінансування робіт, прийняти виконані роботи і повністю сплатити вартість виконаних робіт. Склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання Підряднику, визначені локальним кошторисом, який є невід'ємною частиною Договору. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі проведення робіт у разі внесення змін до цього Договору та локального кошторису у порядку, зазначеному у п. 53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. N 668.

Згідно пункту 5.1 вищезазначеного Договору, здача-приймання виконаних Робіт оформляється Актом приймання-передачі виконаних Робіт, який підписується обома сторонами. Підрядник, за згодою Замовника, може достроково виконання свої зобов'язання за даним договором.

У матеріалах справи містяться наступні документи: Локальний кошторис №2-1-1 на електромонтажні роботи, даний кошторис підписаний (склав) стоїть підпис без ініціалів та не зазначено посади чий підпис проставлено та відсутній підпис особи, яка перевірила даний кошторис.

Також, між позивачем (Замовник), з одного боку, та ТОВ «Альянсгрупп» (Виконавець), з іншої сторони, укладено ряд Договір на розробку технічної документації та погодження технічної документації: №373-1/13 від 11.06.2013; № 379-2/13 від 07.06.2013; № 379-1/13 від 07.06.2013; № 380-3/13 від 07.06.2013 та Договір на виконання проектних робіт: № 380-2/13 від 07.2013; № 395-1-13 від 05.08.2013 та інші договори.

Судом встановлено, що кошториси підписаний (склав) стоїть підпис без ініціалів та не зазначено посади чий підпис проставлено та відсутній підпис особи, яка перевірила даний кошторис.

Між позивачем (Покупець), з одного боку, та ТОВ «УкрМедиаКонсалт» (Постачальник), з іншої сторони, укладено Договір поставки №406-13 від 26.09.2013.

У відповідності підпункту 1.1 Договору №406-13, постачальник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити продукцію виробничо-технічного та побутового призначення, з найменуванням, зазначеним у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, прийняти й оплатити цю продукцію в кількості, асортименті, цінам відповідно накладним, що видаються Постачальником.

Згідно пункту 3.1 - пункту 3.5 Договору №406-13, покупець купує Товар окремими партіями. Поставка Товару за номенклатурою, комплектацією, кількістю, цінами і строками відбувається за узгодженим замовленням Покупця. Будь-які зміни за номенклатурою, комплектацією, кількістю, цінами і строками поставки Товару проходять за домовленістю з Покупцем. Сторони несуть повну відповідальність за наявність у них ліцензій (дозволів) на право реалізації (виробництва) Товару, а також за достовірність документації. При передачі Товару, який проходить обов'язкову сертифікацію (санітарно-гігієнічну експертизу) за законодавством України, Постачальник надає копії Сертифікатів відповідності України (Гігієнічні висновки санітарно-гігієнічної експертизи), завірені печаткою Постачальника й дійсні протягом всього гарантійного строку збереження Товару, що поставляється. При поставці Товару Постачальник надає Покупцеві оригінали: рахунків; накладних на відвантаження Товару; податкових накладних. Відвантаження Товару відбувається шляхом самовивозу Товару зі складів Постачальника або передачі Товару представником Постачальника перевізнику протягом 5 банківських днів з моменту повідомлення Постачальником про наявність Товару на складі Постачальника.

Відповідно до пункту 4.2 - пункту 4.4 Договору №406-13, прийняття Товару здійснюється на складі Постачальника: за якістю - відповідно Паспорту (Сертифікату відповідності); за кількістю - по факту прийняття, спираючись на товаросупроводжувальний документ. Прийняття Товару здійснюється на складі Постачальника у відповідності з нормативно-технічною документацією на Товар (Паспорт, ТУ та ін.) та інструкцією про порядок прийняття товарів виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю та якістю, затвердженою постановами Держарбітражу СРСР від 15 червня 1965 р. та 25 серпня 1966 р., відповідно № П-6 та № П-7 (№115 в редакції від 23 липня 1975 р.). Поставка партії Товару вважається виконаною Постачальником з моменту підписання повноваженими представниками Сторін видаткових накладних або прийняття Товару до перевезення представником перевізника.

В підтвердження виконання договору позивачем надано суду рахунки-фактури, видаткові накладні, податкові накладні, банківські виписки, проте, докази транспортування отриманого товару, довіреності на отримання товару, обліку на складах отриманого товару, сертифікати відповідності, паспорти на товар в матеріалах справи відсутні.

В підтвердження виконання договірних взаємовідносин з ТОВ «Торгівельно-промисловий альянс «Україна» позивачем надано суду рахунки на оплату, видаткові накладні, податкові накладні, банківські виписки, проте, докази транспортування отриманого товару, довіреності на отримання товару, обліку на складах отриманого товару в матеріалах справи відсутні.

Між позивачем (Покупець), з одної сторони, та ТОВ «Скайлайн Компані» (Постачальник), з іншої сторони, укладено Договір поставки №382-1-13 від 14.06.2013.

У відповідності підпункту 1.1 Договору №382-1-13, постачальник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити продукцію виробничо-технічного та побутового призначення, з найменуванням, зазначеним у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, прийняти й оплатити цю продукцію в кількості, асортименті, цінам відповідно накладним, що видаються Постачальником.

Згідно пункту 3.1 - пункту 3.5 Договору №382-1-13, покупець купує Товар окремими партіями. Поставка Товару за номенклатурою, комплектацією, кількістю, цінами і строками відбувається за узгодженим замовленням Покупця. Будь-які зміни за номенклатурою, комплектацією, кількістю, цінами і строками поставки Товару проходять за домовленістю з Покупцем. Сторони несуть повну відповідальність за наявність у них ліцензій (дозволів) на право реалізації (виробництва) Товару, а також за достовірність документації. При передачі Товару, який проходить обов'язкову сертифікацію (санітарно-гігієнічну експертизу) за законодавством України, Постачальник надає копії Сертифікатів відповідності України (Гігієнічні висновки санітарно-гігієнічної експертизи), завірені печаткою Постачальника й дійсні протягом всього гарантійного строку збереження Товару, що поставляється. При поставці Товару Постачальник надає Покупцеві оригінали: рахунків; накладних на відвантаження Товару; податкових накладних. Відвантаження Товару відбувається шляхом самовивозу Товару зі складів Постачальника або передачі Товару представником Постачальника перевізнику протягом 5 банківських днів з моменту повідомлення Постачальником про наявність Товару на складі Постачальника.

Відповідно до пункту 4.2 - пункту 4.4 Договору №382-1-13, прийняття Товару здійснюється на складі Постачальника: за якістю - відповідно Паспорту (Сертифікату відповідності); за кількістю - по факту прийняття, спираючись на товаросупроводжувальний документ. Прийняття Товару здійснюється на складі Постачальника у відповідності з нормативно-технічною документацією на Товар (Паспорт, ТУ та ін.) та інструкцією про порядок прийняття товарів виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю та якістю, затвердженою постановами Держарбітражу СРСР від 15 червня 1965 р. та 25 серпня 1966 р., відповідно № П-6 та № П-7 (№115 в редакції від 23 липня 1975 р.). Поставка партії Товару вважається виконаною Постачальником з моменту підписання повноваженими представниками Сторін видаткових накладних або прийняття Товару до перевезення представником перевізника.

В підтвердження виконання договору позивачем надано суду рахунки-фактури, видаткові накладні, податкові накладні, банківські виписки, проте, докази транспортування отриманого товару, довіреності на отримання товару, обліку на складах отриманого товару, сертифікати відповідності, паспорти на товар в матеріалах справи відсутні.

В підтвердження виконання договірних зобов'язань з ТОВ «Єврокард» позивачем надано суду накладні, податкові накладні, банківські виписки, проте, докази транспортування отриманого товару, довіреності на отримання товару, обліку на складах отриманого товару, сертифікати відповідності, паспорти на товар в матеріалах справи відсутні

Між позивачем (Покупець), з одного боку, та ТОВ «Спецфундаментбуд-плюс» (Постачальник), з іншої сторони, укладено Договір поставки №011111 від 01.11.2011.

У відповідності підпункту 1.1 Договору №011111, постачальник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити продукцію виробничо-технічного та побутового призначення, з найменуванням, зазначеним у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, прийняти й оплатити цю продукцію в кількості, асортименті, цінам відповідно накладним, що видаються Постачальником.

Згідно пункту 3.1 - пункту 3.5 Договору №011111, покупець купує Товар окремими партіями. Поставка Товару за номенклатурою, комплектацією, кількістю, цінами і строками відбувається за узгодженим замовленням Покупця. Будь-які зміни за номенклатурою, комплектацією, кількістю, цінами і строками поставки Товару проходять за домовленістю з Покупцем. Сторони несуть повну відповідальність за наявність у них ліцензій (дозволів) на право реалізації (виробництва) Товару, а також за достовірність документації. При передачі Товару, який проходить обов'язкову сертифікацію (санітарно-гігієнічну експертизу) за законодавством України, Постачальник надає копії Сертифікатів відповідності України (Гігієнічні висновки санітарно-гігієнічної експертизи), завірені печаткою Постачальника й дійсні протягом всього гарантійного строку збереження Товару, що поставляється. При поставці Товару Постачальник надає Покупцеві оригінали: рахунків; накладних на відвантаження Товару; податкових накладних. Відвантаження Товару відбувається шляхом самовивозу Товару зі складів Постачальника або передачі Товару представником Постачальника перевізнику протягом 5 банківських днів з моменту повідомлення Постачальником про наявність Товару на складі Постачальника.

Відповідно до пункту 4.2 - пункту 4.4 Договору №011111, прийняття Товару здійснюється на складі Постачальника: за якістю - відповідно Паспорту (Сертифікату відповідності); за кількістю - по факту прийняття, спираючись на товаросупроводжувальний документ. Прийняття Товару здійснюється на складі Постачальника у відповідності з нормативно-технічною документацією на Товар (Паспорт, ТУ та ін.) та інструкцією про порядок прийняття товарів виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю та якістю, затвердженою постановами Держарбітражу СРСР від 15 червня 1965 р. та 25 серпня 1966 р., відповідно № П-6 та № П-7 (№115 в редакції від 23 липня 1975 р.). Поставка партії Товару вважається виконаною Постачальником з моменту підписання повноваженими представниками Сторін видаткових накладних або прийняття Товару до перевезення представником перевізника.

В підтвердження виконання договором позивачем надано суду рахунки-фактури, видаткові накладні, податкові накладні, банківські виписки, проте, докази транспортування отриманого товару, довіреності на отримання товару, обліку на складах отриманого товару, сертифікати відповідності, паспорти на товар в матеріалах справи відсутні.

Між позивачем (Покупець), з одного боку, та ТОВ «Ривс» (Постачальник), з іншої сторони, укладено Договір поставки №244-1-11 від 24.11.2011.

У відповідності підпункту 1.1 Договору №011111, постачальник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити продукцію виробничо-технічного та побутового призначення, з найменуванням, зазначеним у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, прийняти й оплатити цю продукцію в кількості, асортименті, цінам відповідно накладним, що видаються Постачальником.

Згідно пункту 3.1 - пункту 3.5 Договору №244-1-11, покупець купує Товар окремими партіями. Поставка Товару за номенклатурою, комплектацією, кількістю, цінами і строками відбувається за узгодженим замовленням Покупця. Будь-які зміни за номенклатурою, комплектацією, кількістю, цінами і строками поставки Товару проходять за домовленістю з Покупцем. Сторони несуть повну відповідальність за наявність у них ліцензій (дозволів) на право реалізації (виробництва) Товару, а також за достовірність документації. При передачі Товару, який проходить обов'язкову сертифікацію (санітарно-гігієнічну експертизу) за законодавством України, Постачальник надає копії Сертифікатів відповідності України (Гігієнічні висновки санітарно-гігієнічної експертизи), завірені печаткою Постачальника й дійсні протягом всього гарантійного строку збереження Товару, що поставляється. При поставці Товару Постачальник надає Покупцеві оригінали: рахунків; накладних на відвантаження Товару; податкових накладних. Відвантаження Товару відбувається шляхом самовивозу Товару зі складів Постачальника або передачі Товару представником Постачальника перевізнику протягом 5 банківських днів з моменту повідомлення Постачальником про наявність Товару на складі Постачальника.

Відповідно до пункту 4.2 - пункту 4.4 Договору №244-1-11, прийняття Товару здійснюється на складі Постачальника: за якістю - відповідно Паспорту (Сертифікату відповідності); за кількістю - по факту прийняття, спираючись на товаросупроводжувальний документ. Прийняття Товару здійснюється на складі Постачальника у відповідності з нормативно-технічною документацією на Товар (Паспорт, ТУ та ін.) та інструкцією про порядок прийняття товарів виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю та якістю, затвердженою постановами Держарбітражу СРСР від 15 червня 1965 р. та 25 серпня 1966 р., відповідно № П-6 та № П-7 (№115 в редакції від 23 липня 1975 р.). Поставка партії Товару вважається виконаною Постачальником з моменту підписання повноваженими представниками Сторін видаткових накладних або прийняття Товару до перевезення представником перевізника.

В підтвердження виконання договором позивачем надано суду рахунки-фактури, видаткові накладні, податкові накладні, банківські виписки, проте, докази транспортування отриманого товару, довіреності на отримання товару, обліку на складах отриманого товару в матеріалах справи відсутні.

Між позивачем (Покупець), з одного боку, та ТОВ «Елтекс-ЛТД» (Постачальник), з іншої сторони, укладено Договір поставки №231-1-11 від 28.07.2011.

У відповідності підпункту 1.1 Договору №231-1-11, постачальник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити продукцію виробничо-технічного та побутового призначення, з найменуванням, зазначеним у видаткових накладних, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, прийняти й оплатити цю продукцію в кількості, асортименті, цінам відповідно накладним, що видаються Постачальником.

Згідно пункту 3.1 - пункту 3.5 Договору №231-1-11, покупець купує Товар окремими партіями. Поставка Товару за номенклатурою, комплектацією, кількістю, цінами і строками відбувається за узгодженим замовленням Покупця. Будь-які зміни за номенклатурою, комплектацією, кількістю, цінами і строками поставки Товару проходять за домовленістю з Покупцем. Сторони несуть повну відповідальність за наявність у них ліцензій (дозволів) на право реалізації (виробництва) Товару, а також за достовірність документації. При передачі Товару, який проходить обов'язкову сертифікацію (санітарно-гігієнічну експертизу) за законодавством України, Постачальник надає копії Сертифікатів відповідності України (Гігієнічні висновки санітарно-гігієнічної експертизи), завірені печаткою Постачальника й дійсні протягом всього гарантійного строку збереження Товару, що поставляється. При поставці Товару Постачальник надає Покупцеві оригінали: рахунків; накладних на відвантаження Товару; податкових накладних. Відвантаження Товару відбувається шляхом самовивозу Товару зі складів Постачальника або передачі Товару представником Постачальника перевізнику протягом 5 банківських днів з моменту повідомлення Постачальником про наявність Товару на складі Постачальника.

Відповідно до пункту 4.2 - пункту 4.4 Договору №231-1-11, прийняття Товару здійснюється на складі Постачальника: за якістю - відповідно Паспорту (Сертифікату відповідності); за кількістю - по факту прийняття, спираючись на товаросупроводжувальний документ. Прийняття Товару здійснюється на складі Постачальника у відповідності з нормативно-технічною документацією на Товар (Паспорт, ТУ та ін.) та інструкцією про порядок прийняття товарів виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за кількістю та якістю, затвердженою постановами Держарбітражу СРСР від 15 червня 1965 р. та 25 серпня 1966 р., відповідно № П-6 та № П-7 (№115 в редакції від 23 липня 1975 р.). Поставка партії Товару вважається виконаною Постачальником з моменту підписання повноваженими представниками Сторін видаткових накладних або прийняття Товару до перевезення представником перевізника.

В підтвердження виконання договором позивачем надано суду рахунки-фактури, видаткові накладні, податкові накладні, банківські виписки, проте, докази транспортування отриманого товару, довіреності на отримання товару, обліку на складах отриманого товару, сертифікати відповідності, паспорти на товар в матеріалах справи відсутні.

Між позивачем (Замовник), з одного боку, та ТОВ «ВК «Віконні системи», перереєстровано на ПП «Пагамент» (Підрядник), з іншої сторони, укладено ряд Договір: поставки №Щ-221111 від 22.11.2011 на виконання монтажних робіт по збиранню шаф, відповідно до кошторисної документації; №ПН-051211 від 05.12.2011 на проведення пусконалагоджувальні роботи по збиранню шаф ТП-4 відповідно до кошторисної документації; №ПН-021211 від 02.12.2011 на проведення пусконалагоджувальні роботи по збиранню шаф ТП «Приміський» відповідно до кошторисної документації.

Згідно пункту 5.1 вищезазначеного Договору, здача-приймання виконаних Робіт оформляється Актом приймання-передачі виконаних Робіт, який підписується обома сторонами. Підрядник, за згодою Замовника, може достроково виконання свої зобов'язання за даним договором.

У матеріалах справи наявні копії кошторисних накладних на яких відсутні підписи та дані осіб, які склали та перевірили дані кошториси: №5.8 на Офісний центр. Електрообладнання 20 поверху. Техприміщення. Електрообладнання та електороосвітлення; №4-1-1 на Офісний центр. Електрообладнання 20 поверху. Пусконалагоджувальні роботи; №4-1-2 на Офісний центр. Електрообладнання 17-19 поверху. Пусконалагоджувальні роботи; №4-1-3 на Офісний центр. Електрообладнання 5-16 поверху. Пусконалагоджувальні роботи; №4-1-4 на Офісний центр. Електрообладнання 02-04 поверху. Пусконалагоджувальні роботи; №4-1-5 на Офісний центр. Електрообладнання 01 поверху. Пусконалагоджувальні роботи; №4-1-6 на Офісний центр. Електрообладнання підземної автостоянки. Пусконалагоджувальні роботи; №4-1-7 на Індивідуальний тепловий пункт. Пусконалагоджувальні роботи; №4-1-8 на Станція холодопостачання. Пусконалагоджувальні роботи; №4-1-9 на Насосна пожежогасіння. Пусконалагоджувальні роботи.

Також, суд звертає увагу, що в матеріалах справи наявні робочі проекти на будівництво, проте, вістуні відомості про їх затвердження у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 N 560, затверджено Порядок затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи.

В підтвердження виконання договорів позивачем надано суду рахунки-фактури, видаткові накладні, податкові накладні, банківські виписки, проте, доказів транспортування отриманого товару, довіреності на отримання товару, обліку на складах отриманого товару, сертифікати відповідності, паспорти на товар в матеріалах справи відсутні.

Як зазначено Вищим адміністративним судом України в інформаційному листі від 20 липня 2010 року №1112/11/13-10 "Проблемні питання застосування законодавства у справах за участю органів державної податкової служби", процесуальна діяльність суду із встановлення обґрунтованості права платника податку на податковий кредит та/або бюджетне відшкодування з податку на додану вартість повинна включати такі етапи: 1. Встановлення факту здійснення господарської операції. 2. Встановлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції. 3. Встановлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг) спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг) і господарською діяльністю платника податку 4. Встановлення дотримання платником податку спеціальних вимог щодо документального підтвердження сум податкового кредиту та/або бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.

Відповідно абзацу 11 статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

У відповідності до частини 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" ніде ґавою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Згідно з пунктом 198. 1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу

Відповідно до пункту 198. 2 статті 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно пункту 198.6. статті 198 Кодексу, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з п. 201.11 ст. 201 ПК України).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Відповідно до пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні, до сум податку, які платник має право віднести до податкового кредиту, включається та частка сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг в оподатковуваних операціях.

У відповідності до пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України - датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в рай експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку

Згідно з пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України: «платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); г) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору».

Відповідно до пункту 201.4 статті 201 та пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видасться покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг. Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби, та враховується при визначенні загальних податкових зобов'язань».

Згідно пункту19 статті 2 та статті 9 Бюджетного кодексу України доходи бюджету - усі податкові, неподаткові та інші надходження на безповоротній основі, справляння яких передбачено законодавством України (включаючи трансферти, дарунки, гранти); доходи бюджету класифікуються за такими розділами: податкові надходження, неподаткові надходження, доходи від операцій з капіталом, трансферти; податковими надходженнями визнаються передбачені податковими законами України загальнодержавні і місцеві податки, збори та інші обов'язкові платежі.

Законом України "Про бухгалтерський обік та фінансову звітність в Україні" передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Таким чином, враховуючи викладені законодавчі норми, для підтвердження включення до складу податкового кредиту сум ПДВ, сплачених у складі ціни за придбаний товар (роботи, послуги), необхідні первинні документи (податкові накладні, видаткові накладні, акти здачі-прийняття товару тощо), оформлені відповідно до вимог Закону України "Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні".

Закон України "Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон) поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством (ст. 2).

Частиною 2 статті 3 Закону визначено, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку

Відповідно до статті 1 Закону, первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Згідно статті 9 Закону, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до пункту 2.15 та пункту 2.16 вищевказаного Положення, забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості, первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України "Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні".

У відповідності до ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», встановлено перелік обов'язкових документів, на підставі яких виконуються вантажні перевезення юридичною особою на договірних умовах та для власних потреб. До таких документів відносяться: документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах; дорожній лист; товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж; інші документи, передбачені законодавством України, також згідно до п.п.11.1 та п.п.11.3 п. 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14.10.1997р. та зареєстрованого Міністерством юстиції України №128/2568 від 20.10.1998р., встановлено, що основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля, а дорожній лист вантажного автомобіля є документом, без якого перевезення вантажів не допускається.

В матеріалах справи відсутні докази транспортування товару, товарно-транспортні накладні, довіреності на отримання товару, дорожні листи, приймання та зберігання товару на складах позивача, оскільки, згідно умов договорів, позивач повинен був здійснити самовивіз придбаного товару.

Суд вважає, що позивачем не доведено факт реального виконання умов договорів, що надало б йому право на формування податкового кредиту та валових витрат з огляду на наступне.

Згідно з статті 207 Господарського кодексу України, господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.

У відповідності до підпункту 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) витрати - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Відповідно до пункту 138.2 статті 138 Податкового кодексу України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу

У відповідності до підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України встановлено, що не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку

Наведені правові норми свідчать, що визначальною умовою правомірності формування витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, є їх здійснення для провадження господарської діяльності платника податку, та підтвердження первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку

Як зазначено у постанові Верховного Суду України від 07.02.2012 № 21-425во10, наявність у позивача податкових накладних, виданих контрагентом, за умови встановлення судом факту нездійснення самої господарської операції, не є підставою для віднесення зазначених у цих накладних сум до податкового кредиту

Суд не бере до уваги надані Позивачем до суду копії податкових накладних та видаткові накладні, оскільки останні тільки фіксують господарську операцію. В свою чергу, позивачем не надано до суду документів, що підтверджують наявність отриманих послуг (товару), які в подальшому були використані в господарській діяльності.

Відповідно до інформаційного листа Вищого адміністративного суду України №742/11/13-11 від 02.06.2011 судам необхідно перевірити фізичні, технічні та технологічні можливості певної особи до вчинення тих чи інших дій, що становлять зміст господарської операції, як-то: наявність кваліфікованого персоналу, основних фондів, у тому числі транспортних засобів для перевезення або виробництва, приміщень для зберігання товарів тощо, якщо такі умови необхідні для здійснення певної операції; можливість здійснення операцій з відповідною кількістю певного товару у відповідні строки з урахуванням терміну його придатності, доступності на ринку тощо; наявність відповідних ліцензій та інших дозвільних документів, що необхідні для ведення певного виду господарської діяльності.

Згідно постанови Верховного суду України від 08.09.2009 у справі № 21-737во09 про необґрунтованість податкової вигоди може свідчити відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, а також письмові заперечення посадових осіб контрагентів, що будь-яких документів, угод, платіжних доручень, банківських та господарських документів вони не підписували.

Отже, виходячи з аналізу наведених норм в сукупності, Податковим кодексом України визначено окремі випадки, за яких неможливе формування податкового кредиту, зокрема, це відсутність зв'язку з господарською діяльністю, фіктивність операцій (відсутність поставок), відсутність податкової правосуб'єктності, відсутність на момент перевірки податкових накладних або видача їх особою, яка не є платником податку на додану вартість. Таким чином, із зазначеного вище також випливає й те, що при дослідженні факту здійснення господарської операції, оцінці підлягають відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд приходить до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які не підтверджуються достатніми доказами, що свідчить про не обґрунтованість позовних вимог, а отже, податкові повідомлення-рішення прийняті з урахуванням всіх обставин.

Крім того, аналогічна позиція викладена в Постанові Верховного суду України від 05.03.2012 р., в Ухвалі Вищого адміністративного суду України від 16 червня 2014 року по справі №К/800/45861/13; Ухвалах Вищого адміністративного суду України від 23 квітня 2014 року по справі №К/800/16727/13, від 24 квітня 2014 р., по справі №К/9991/1099/11 від 20.02.2013 р. по справі №К9991/59409/12, Постанові від 27.03.2013 р. по справі №К/9991/56892/12, Постанові від 13.02.2013 р. по справі №К/9991/69822/12, в Ухвалах Вищого адміністративного суду України від 16.10.2013р. по справі №2а-18701/11/2670 (К/800/44495/13), від 10.04,2013р. по справі №2а-12992/11/2670 (К/9991/80738/12), від 19.09.2013р. по справі №2а-12994/11/2670 (К/800/33214/13), від 27.03.2013р. по справі №2а-8473/12/2670 (К7800/7365/13).

Також, суд звертає увагу, що у відповідності до п. 44.6 ст. 44 Податкового кодексу України, якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником у податковій звітності, не надані під час перевірки, такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду питання про прийняття рішення. Разом з тим, у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому п. 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам органу державної податкової служби, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Відповідно до вимог, встановлених абз. 2 п. 44.7 ст. 44 Податкового кодексу України, протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта перевірки платник податків має право надати до контролюючого органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті перевірки як відсутні.

Оскільки відповідачу не було надано в повному обсязі первинних бухгалтерських документів під час перевірки (податковим органом було надіслано запит позивачу щодо надання пояснень та їх документального підтвердження (лист №14878/10/26-54-22-02 від 06.12.2013 р.). Відповідь про відмову надання пояснень та їх документального підтвердження (лист вх. №15765/10 від 24.12.2013), судом вбачається правомірним висновок відповідача про порушення позивачем вищезазначених норм Податкового кодексу України щодо обов'язкового підтвердження витрат та податкового кредиту первинними бухгалтерськими документами.

Аналогічна позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду від 29.09.2014 року у справі 3816/3065/13-а, в якій зазначено, що суд повинен приймати до уваги лише первинні документи, які були надані платником податків до перевірки.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на викладене, керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити повністю .

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.12.2014
Оприлюднено24.12.2014
Номер документу41977818
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14276/14

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 13.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Ухвала від 17.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Постанова від 16.12.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні