ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 817/3481/14
18 грудня 2014 р. 15год. 15хв. м. Рівне
Рівненський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів - Дорошенко Н.О. (головуючий), суддів Гломба Ю.О. Комшелюк Т.О. , за участю секретаря судового засідання Лютко М.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: Матвійчук Л.О.,
відповідача: представник Дзюбук Д.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державне підприємство "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп" доДержавного агентства лісових ресурсів України про визнання протиправним та скасування наказу, ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп" звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Державного агентства лісових ресурсів України про визнання протиправним та скасування наказу №207 від 10.06.2014 "Про реорганізацію державного підприємства "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп".
В обґрунтування позову зазначає, що підприємство створене на основі державної власності з метою раціонального використання лісів агропромислового комплексу та поліпшення їх якісного складу і підвищення продуктивності. Дане підприємство належить до сфери управління відповідача. Вказує, що Державним агентством лісових ресурсів України без належного вивчення питання щодо необхідності реорганізації підприємства видано наказ №207 від 10.06.2014, яким, фактично, поставлено під загрозу діяльність підприємства та долю його працівників. Крім того, зазначає, що зазначений наказ підписано заступником Голови Державного агентства лісових ресурсів України без наявності в нього на те відповідних повноважень. З огляду на викладене, оспорюваний наказ вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримала з наведених у ньому підстав, просила задовольнити повністю.
Відповідач Державне агентство лісових ресурсів України позов не визнав, подав письмове заперечення (а.с.72-75). Представник відповідача в судовому засіданні пояснив, що Державне агентство лісових ресурсів України є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері лісового господарства, в тому числі шляхом реорганізації підприємств, що належать до сфери його управління. Зазначив, що Державне підприємство "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп" має незадовільний стан у веденні лісового господарства, не відповідає сучасним вимогам ведення лісового господарства, так як не має у власності основних засобів, нерухомого майна. Основні засоби та нерухоме майно орендуються. У зв'язку з чим Державним агентством лісових ресурсів України видано наказ №207 від 10.06.2014, яким вирішено реорганізувати дане підприємство шляхом його приєднання до Державного підприємства "Млинівське лісове господарство". Підписання оспорюваного наказу заступником Голови Державного агентства лісових ресурсів України здійснено з дотриманням ним своїх повноважень.
З наведених підстав спірне рішення представник відповідача вважає правомірним, в задоволенні позову просив відмовити повністю за безпідставністю вимог.
Заслухавши пояснення представників сторін, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх у сукупності, відповідно до вимог закону, суд дійшов висновку, що позов до задоволення не підлягає з таких підстав.
Судом встановлено, що Державне підприємство "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп" створене наказом Міністерства аграрної політики України №375 від 21.10.2004 (а.с. 11-12).
Наказом Державного агентства лісових ресурсів України №207 від 10.06.2014 вирішено реорганізувати Державне підприємство "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп" шляхом його приєднання до Державного підприємства "Млинівське лісове господарство" (а.с. 76-79).
Вирішуючи адміністративний спір по суті, суд враховує наступне.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.07.2013 №584-р цілісні майнові комплекси державних лісогосподарських підприємств згідно з додатком, до якого включене Державне підприємство "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп", передані із сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України.
Відповідно до п.1 Положення про Державне агентство лісових ресурсів України, що затверджене Указом Президента України від 13.04.2011 №458/2011 (далі - Положення), останнє є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, входить до системи центральних органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері лісового та мисливського господарства.
Згідно з п.2 Положення Державне агентство лісових ресурсів України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України, іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Міністра аграрної політики та продовольства України.
Пунктом 3 Положення, передбачено, що основними завданнями Державного агентства лісових ресурсів України є внесення пропозицій щодо формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, а також реалізація державної політики у сфері лісового та мисливського господарства
Підпунктом 36 пункту 4 Положення визначено, що Державне агентство лісових ресурсів України відповідно до покладених на нього завдань утворює, ліквідовує, реорганізовує підприємства, установи та організації, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади їх керівників, формує кадровий резерв на посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України.
Згідно з пунктом 1.1 статуту Державного підприємства "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп", затвердженого наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 25.11.2013 №357, зареєстрованого 05.12.2013 за №15921050006000007 (з урахуванням змін, затверджених наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 07.02.2014 №80, зареєстрованих 04.03.2014 за №15921050007000007), дане підприємство належить до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України (а.с. 13-24).
Пунктом 9.1 статуту встановлено, що Державне підприємство "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп" припиняє свою діяльність шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації за рішенням Органу управління майном, яким в силу вимог пункту 1.1 статуту є Державне агентство лісових ресурсів України.
Таким чином, припинення діяльності позивача, в тому числі шляхом його реорганізації, належить до повноважень відповідача.
Відповідно до п.9 Положення, Державне агентство лісових ресурсів України у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України та доручень Міністра аграрної політики та продовольства України видає накази організаційно-розпорядчого характеру, які підписуються Головою Державного агентства лісових ресурсів України.
Повноваження Голови Державного агентства лісових ресурсів України щодо підписання наказів цього органу також передбачені підпунктом 15 пункту 10 Положення.
Спірний наказ №207 від 10.06.2014 підписаний заступником голови Державного агентства лісових ресурсів України - ОСОБА_4
Згідно з п.11 Положення, Голова Державного агентства лісових ресурсів України має двох заступників, у тому числі одного першого.
Суд встановив, що наказом Державного агентства лісових ресурсів України №477-к від 18.07.2013 ОСОБА_4 призначено на посаду заступника Голови Державного агентства лісових ресурсів України з 19.07.2013 (а.с. 86).
Станом на дату винесення оспорюваного наказу, тобто 10.06.2014, посада першого заступника Голови Державного агентства лісових ресурсів України була вакантною у зв'язку зі звільненням з даної посади ОСОБА_5 з 24.04.2014 (а.с. 83-85).
10.06.2014 Голова Державного агентства лісових ресурсів України ОСОБА_6 перебував у відрядженні до Київського обласного та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства для вирішення виробничих питань. Наказом №34/1-вд від 10.06.2014 виконання обов'язків Голови Державного агентства лісових ресурсів України було покладено на заступника Голови - ОСОБА_4 (а.с. 82).
Пунктом 2 наказу Державного агентства лісових ресурсів України "Про розподіл обов'язків між Головою, Першим заступником та заступником Голови Державного агентства лісових ресурсів України" №160 від 16.04.2014 встановлено, що у разі тимчасової відсутності Голови Державного агентства лісових ресурсів України, його обов'язки виконує Перший заступник, а в разі його відсутності - заступник Голови (а.с. 87-100).
Отже, підписання оспорюваного наказу заступником Голови Державного агентства лісових ресурсів України здійснено на підставі та в межах його власних повноважень.
Стосовно доводів позивача про не вивчення відповідачем питання щодо необхідності реорганізації підприємства, суд зазначає, що здійснення такого вивчення не передбачене законодавством та не є необхідною передумовою виконання відповідачем своїх повноважень щодо утворення, ліквідації та реорганізації підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України.
Крім того, у матеріалах справи наявний аналіз середньомісячної заробітної плати по підприємствах Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства, що підтверджує пояснення відповідача про незадовільний стан ведення позивачем лісового господарства (а.с. 81).
Тому, доводи позивача про нездійснення відповідачем вивчення результатів діяльності Державного підприємства "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп" є безпідставними.
Статтею 36 Кодексу законів про працю України встановлено, що у разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).
З огляду на викладене, твердження позивача про те, що оспорений наказ призведе до звільнення працівників підприємства на підставі п.1 ч.1 ст.40 Кодексу законів про працю України, є необґрунтованим.
Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За результатами судового розгляду суд дійшов висновку, що наказ Державного агентства лісових ресурсів України №207 від 10.06.2014 "Про реорганізацію державного підприємства "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп" відповідає вказаним критеріям правомірності, що підтверджується дослідженими судом достатніми, належними та допустимими доказами.
За наведених обставин, у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.94 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Державному підприємству "Спеціалізоване лісогосподарське агропромислове підприємство "Демидівський держспецлісгосп" в позові про визнання протиправним та скасування наказу Державного агентства лісових ресурсів України №207 від 10.06.2014 відмовити повністю.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Головуючий cуддя Дорошенко Н.О.
Судді Гломб Ю.О.
Комшелюк Т.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2014 |
Оприлюднено | 25.12.2014 |
Номер документу | 41986111 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Дорошенко Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні