Ухвала
від 20.11.2014 по справі 9101/4469/2011
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

20 листопада 2014 рокусправа № 2а-3764/10/0870

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Бишевської Н.А.

суддів: Добродняк І.Ю Семененка Я.В.

за участю секретаря судового засідання: Новошицької О.О.,

без представників сторін;

розглянувши у відкритому судовому засіданні

апеляційну скаргу Нововолинської об'єднаної державної податкової інспекції Волинської області

на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2010 р. у справі № 2а-3764/10/0870

за позовом Нововолинської об'єднаної державної податкової інспекції Волинської області

до Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради

третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Алк-Компані"

про зобов'язання скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів, -

ВСТАНОВИВ:

"24" червня 2010 р. Нововолинська об'єднана Державна податкова інспекція Волинської області звернулась до суду з адміністративним позовом до Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Алк Компані», в якому просила зобов'язати відповідача вчинити дії щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Алк Компані» про зміну місцезнаходження підприємства на адресу: АДРЕСА_1.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що зміна місцезнаходження юридичної особи є протиправною, оскільки податковим органом не встановлено наявності Товариства за новою юридичною адресою.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2010 р. у справі № 2а-3764/10/0870 в задоволенні адміністративного позову Нововолинської об'єднаної державної податкової інспекції Волинської області до Державного реєстратора виконавчого комітету Запорізької міської ради, за участю третьої особи - ТОВ "Алк-Компані" про зобов'язання скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів - відмовлено.

Постанову суду мотивовано відсутністю законодавчо визначених підстав для відмови у проведенні державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи. Крім того судом вказано, що чинним законодавством не передбачено права звернення податкового органу з позовом щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Не погодившись з постановою суду, Нововолинською об'єднаною державною податковою інспекцією Волинської області подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2010 р. у справі № 2а-3764/10/0870, як таку що винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги повністю повторюють правове обґрунтування заявлених позовних вимог. Вважає, що суд не в повному обсягу дослідив та встановив обставини по справі та надав їм не вірну правову оцінку, що призвело винесення помилкового та протиправного рішення. Скаржник наполягає на тому, що запис про внесення відомостей щодо зміни місцезнаходження юридичної особи не відповідає фактичним обставинам справи.

Сторони по справі про час і місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.

До судового засідання не з'явились представники сторін. Державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради до суду надано клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача.

З урахуванням наявних в справі матеріалів, нез'явлення в судове засідання представників сторін не перешкоджає розгляду скарги.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Як встановлено судом попередньої інстанції та підтверджено матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Алк-Компані» зареєстроване 05.09.2006 року виконавчим комітетом Запорізької міської ради за юридичною адресою: 69035, м. Запоріжжя, пр. Маяковського, буд. 11.

23.12.2009 року державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради проведено реєстраційну дію № 1 103 107 0008 015056 "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" в частині зміни місцезнаходження ТОВ "Алк-Компні" (код ЄДРПОУ 34595204) з адреси: 69035, м. Запоріжжя, пр. Маяковського, буд. 11, на адресу: АДРЕСА_1.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно акту перевірки місцезнаходження підприємства за юридичною адресою від 09.04. 2010 року встановлено, що за адресою: АДРЕСА_1 знаходиться земельна ділянка, яка згідно договору від 18 жовтня 1960 року надана в безстрокове користування громадянці ОСОБА_2, яка на даний час в м. Нововолинську не зареєстрована. На ділянці відсутня будь-яка забудова, немає жодних приміщень. Про місцезнаходження чи діяльність ТОВ "Алк-Компані" по даній адресі мешканцям будинків, що розташовані поряд нічого невідомо. Вивіски чи інших форм ідентифікації об'єкта юридичної особи ТОВ "Алк-Компані" при обстеженні адреси не встановлено. Де саме, по адресі АДРЕСА_1 може знаходитись юридична особа ТОВ "Алк-Компані" встановити шляхом обстеження не є можливим.

Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні адміністративного позову зазначив, що позовні вимоги є не обґрунтованими, не доведеними та такими, що задоволенню не підлягають.

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду вважає можливим погодитись з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі -Закон № 755) у разі, якщо відомості про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язані із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягають державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Окрім того, як вірно зазначено судом першої інстанції, статтею 6 Закону №755 до повноважень державного реєстратора не віднесено здійснення під час проведення реєстраційних дій перевірки документів на відповідність вимогам чинного законодавства, а віднесено лише перевірку комплектності документів. Також реєстратор не зобов'язаний перевіряти мету суб'єкта господарювання спрямовану або не спрямовану на здійснення підприємницької діяльності, та в подальшому ведення фінансово -господарської діяльності.

Також, відповідно до ч.2 ст.19 Закону № 755, державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частиною першою цієї статті.

Як підтверджено матеріалами справи, 23.12.2009 року державним реєстратором виконавчого комітету Запорізької міської ради проведено реєстраційну дію № 1 103 107 0008 015056 "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" в частині зміни місцезнаходження ТОВ "Алк-Компні" (код ЄДРПОУ 34595204) з адреси: 69035, м. Запоріжжя, пр. Маяковського, буд. 11, на адресу: АДРЕСА_1.

Для проведення вищезазначених змін юридична особа надала державному реєстратору наступні документи: реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних та фізичних осіб -підприємців - форма №4; Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Згідно ч.5 ст.19 цього Закону державний реєстратор має право залишити без розгляду реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо реєстраційна картка оформлена з порушенням вимог, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону, або якщо до реєстраційної картки не додано документи, передбачені частиною першою цієї статті, або якщо до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

З поданих до суду позивачем документів, як і з доводів апеляційної скарги не вбачається підстав, які-б надавали право державному реєстратору залишити без розгляду подані документи про внесення змін до відомостей про юридичну особу.

Таким чином, є правомірним висновок суду першої інстанції про не обґрунтованість належними доказами доводів позивача.

Окрім того, згідно ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Згідно ч.9 ст.19 Закону № 755 державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в той самий день подати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування інформацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису.

Відповідно до ч.8 ст.19 Закону № 755 (в редакції чинній на момент здійснення позивачем перевірки Підприємства щодо знаходження за юридичною адресою) якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в установлений частиною сьомою цієї статті строк, а також у разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з дати одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендованим листом юридичній особі повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

У повідомленні зазначаються підстава його надіслання, остання дата одержання державним реєстратором реєстраційної картки від юридичної особи або найменування органу державної податкової служби, який надіслав повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, та дата цього повідомлення.

Державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду та повідомляє про це заявника у випадках і в порядку, встановлених частиною п'ятою цієї статті.

У разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Враховуючи наявні в справі матеріали та з урахуванням наведених норм законодавства, вбачається, що податковим органом не дотримано порядку, передбаченого ч.8 ст.19 Закону № 755 щодо направлення державному реєстратору повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням для внесення в Єдиний державний реєстр запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

З огляду на зазначене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції під час розгляду даної адміністративної справи об'єктивно, повно та всебічно з'ясовано усі обставини, які мають суттєве значення для вирішення даної справи, та застосовано до правовідносин, які виникли між сторонами у даній справі, норми матеріального права, які регулюють саме ці правовідносини і ухвалено законне рішення. Порушень чи неправильного застосування норм матеріального чи процесуального права, які б потягли за собою скасування чи зміну оскаржуваної судової постанови, судовою колегією під час розгляду даної справи не встановлено, тому колегія суддів вважає за необхідне постанову суду першої інстанції у даній адміністративній справі залишити без змін.

Доводи апеляційної скарги спростовуються дослідженими судом доказами та не можуть бути підставою для скасування постанови суду, а тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Нововолинської об'єднаної державної податкової інспекції Волинської області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2010 р. у справі № 2а-3764/10/0870 - залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 27 вересня 2010 р. у справі № 2а-3764/10/0870 - залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена відповідно до ст. 212 КАС України.

Головуючий: Н.А. Бишевська

Суддя: І.Ю. Добродняк

Суддя: Я.В. Семененко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2014
Оприлюднено25.12.2014
Номер документу41986186
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9101/4469/2011

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 17.05.2012

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні