ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ Справа № 819/2785/14-a 23 грудня 2014 р.м.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд у складі: головуючого – судді Чепенюк О.В., розглянувши в місті Тернополі в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом прокурора міста Тернополя в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Укртранс-Тернопіль» про стягнення фінансових санкцій, ВСТАНОВИВ: Прокурор міста Тернополя в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом до закритого акціонерного товариства «Укртранс-Тернопіль» (далі – ЗАТ «Укртранс-Тернопіль», відповідач) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 5100 грн. 00 коп. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за порушення законодавства на ринку цінних паперів на підставі статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до відповідача уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовані фінансові санкції відповідно до постанов від 11.08.2014 року № 256-ПР-3-Е, № 257-ПР-3-Е, № 258-ПР-3-Е на загальну суму 5100 грн. 00 коп. Постанови про накладення фінансових санкцій направлені ЗАТ «Укртранс-Тернопіль» в установленому порядку рекомендованими листами, проте такі санкції добровільно відповідачем не сплачені. Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено примусове стягнення штрафу на підставі відповідного рішення суду. Прокурор просить стягнути з ЗАТ «Укртранс-Тернопіль» в дохід Держаного бюджету України фінансові санкції на суму 5100 грн. 00 коп. за вчинення правопорушень на ринку цінних паперів. Ухвалою судді Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2014 року відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі. Копія ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі надіслана відповідачу за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (а. с. 12-13), проте поштове відправлення повернулося на адресу суду із довідкою відділення поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання» (а. с. 35), тобто зазначена копія ухвали не була вручена відповідачу з незалежних від суду причин, а тому відповідно до статей 33, 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) слід вважати, що така копія ухвали вручена належним чином. Від відповідача у встановлений судом строк заперечень проти позову або заяви про визнання позову не надійшло, в зв'язку з чим суд вважає можливим розглянути справу в порядку скороченого провадження відповідно до статті 183-2 КАС України. Суд, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, дослідивши письмові докази, приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення повністю з таких підстав. Судом встановлено, що ЗАТ «Укртранс-Тернопіль» є юридичною особою, правовий статус якої підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців станом на 11.11.2014 року (а. с. 12-13), виступає емітентом цінних паперів. 30.07.2014 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - начальником Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акти № 274-ПР-З-Е, № 275-ПР-З-Е, № 276-ПР-З-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, допущені ЗАТ «Укртранс-Тернопіль» (а. с. 20, 30, 27). 11.08.2014 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - т.в.о.начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 року за № 1855/22167, та вказаних актів про правопорушення на ринку цінних паперів від 30.07.2014 року були винесені такі постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів на ЗАТ «Укртранс-Тернопіль»: - № 256-ПР-3-Е - за неопублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації емітента за 2013 рік - у розмірі 1700 грн. 00 коп. (а. с. 17); - № 257-ПР-3-Е - за неподання до територіального органу Комісії регулярної річної інформації емітента за 2013 рік - у розмірі 1700 грн. 00 коп. (а. с. 26); - № 258-ПР-3-Е - за нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації емітента за 2013 рік - у розмірі 1700 грн. 00 коп. (а. с. 29). Постанови уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - т.в.о.начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.08.2014 року № 256-ПР-3-Е, № 257-ПР-3-Е, № 258-ПР-3-Е направлені відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним чеком відділення поштового зв'язку від 15.08.2014 року (а. с. 19) та реєстром поштових відправлень за 15.08.2014 року (а. с. 18). Вказані постанови у встановленому законом порядку не оскаржені, фінансові санкції відповідачем не сплачені. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено в Законі України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР, з змінами і доповненнями (далі – Закон № 448/96-ВР). Відповідно до статей 5, 6 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка виконує свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку згідно з пунктами 8, 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР, серед іншого, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства (пункт 15 частини другої статті 7 Закону № 448/96-ВР). Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі – Комісія) регулюється Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 року за № 2180/24712. Відповідно до пункту 3 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії; подання до Комісії. Пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів визначено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття регулярної річної інформації здійснюється у такі терміни: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 01 червня року, наступного за звітним. Як встановлено судом емітентом цінних паперів ЗАТ «Укртранс-Тернопіль» не було у встановленому порядку, який наведено вище, розкрито річну інформацію за 2013 рік, зокрема, не розміщено її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не опубліковано в офіційному друкованому виданні та не подано до Комісії. Відповідно до пункту 14 статті 8, пунктів 5-7 статті 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб, зокрема, фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Згідно зі статтею 12 вказаного Закону № 448/96-ВР санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення. Частиною третьої статті 11 Закону № 448/96-ВР визначено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Таким чином, постанови уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - т.в.о.начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.08.2014 року № 256-ПР-3-Е, № 257-ПР-3-Е, № 258-ПР-3-Е прийняті з дотриманням чинного законодавства, у встановленому законом порядку не скасовані. Разом з тим, відповідач добровільно санкції не сплатив, письмових заперечень проти позову не подав, а тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 5100 грн. 00 коп. підлягають до задоволення. При цьому, санкції слід стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України. Відповідно до частини другої статті 60 КАС України з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду. Право прокурора на звернення до суду з позовними заявами з метою представництва інтересів держави передбачене також статтями 20, 36-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 року № 1789-XII (з змінами і доповненнями). Статтею 11 КАС України встановлено принцип змагальності сторін, відповідно до якого розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідач не спростував доводи адміністративного позову, не надав доказів про сплату фінансових санкцій, а прокурор у межах повноважень, обґрунтовано звернувся до суду про стягнення з відповідача таких фінансових санкцій. Відповідно до частини першої статті 256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4 частини першої статті 183-2 цього Кодексу. Керуючись статтями 86, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Стягнути з закритого акціонерного товариства «Укртранс-Тернопіль» (46020, Тернопільська область, місто Тернопіль, вулиця Тролейбусна, будинок 9, ідентифікаційний код 03118765) на користь Державного бюджету України фінансові санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень 00 (нуль) копійок на рахунок управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області № 31118106700002, МФО 838012, код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, код одержувача коштів 37977726. Постанову суду звернути до негайного виконання. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Головуючий суддя Чепенюк О.В. копія вірна Суддя Чепенюк О.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2014 |
Оприлюднено | 24.12.2014 |
Номер документу | 41986445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні