ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 19 грудня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/4710/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтович І.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Каланчацьке відділення) до
Фермерського господарства "Анона" про стягнення податкового боргу за землі державної та комунальної власності, встановив: Скадовська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі - позивач, ДПІ) звернулась до суду із позовом до Фермерського господарства «Анона» (далі - відповідач) про стягнення заборгованості по орендній платі з юридичних осіб в сумі 13984,40 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно акту перевірки №89/21-14-15-06 від 23.10.2014 р. «Про результати позапланової невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податків та зборів до бюджету» податкового повідомлення – рішення від 28.10.2014 р. №0096121500. На даний час відповідачем не сплачено податковий борг в сумі 13984,40 грн. Приймаючи до уваги факт несплати Ф/г «Анона» суми заборгованості у строк, встановлений чинним законодавством України, позивач просить стягнути наведену суму у судовому порядку. Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження без його участі. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі. Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату час і місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень. Разом з тим, відповідач письмових заперечень проти позову не надав, причини неявки суду не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв. Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження. Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного. Підпунктом 147 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Відповідно до ст. 288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Судом встановлено, що Фермерське господарство «Анона» зареєстроване Каланчацькою районною державною адміністрацією Херсонської області 24.04.2003 року №14911050004000072. Перебуває на податковому обліку Скадовської ОДПІ. Також, судом встановлено, що 22.10.2014 р. Скадовською ОДПІ проведено позапланову невиїзну документальну перевірку відповідача щодо своєчасності сплати податків і зборів. За результатами даної перевірки податковим органом складено акт №89/21-14-15-06 від 23.10.2014 р., відповідно до висновків якого встановлено ф/г «Анона» порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по орендній платі за землю з юридичних осіб за 2012 – 2014 роки протягом строків, визначених п.57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. За результатами висновків зазначеного акту податковим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 28.10.2014 р. №0096121500. На даний час відповідачем не сплачено податковий борг в сумі 13984,40 грн. Згідно п.286.5 ст.286 Податкового кодексу України, нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 цього Кодексу. Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно п.4.1 ст.41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи. Відповідно п. 59.1, п.59.4, п.59.5 статті 59 Податкового кодексу України, платник податків який не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу . Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення- рішення. У разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги. 10.12.2012 року відповідачем особисто отримана податкова вимога від 03.12.2012 р. № 84. Податковим органом вживалися необхідні заходи щодо стягнення податкового боргу відповідно до діючого законодавства, але податковий борг не погашено. Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. В пункті 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України зазначено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Згідно з п.54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом В п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків. Таким чином, заборгованість відповідача в сумі 13984,40 грн. підтверджується наступними документами, а саме, актом №89/21-14-15-06 від 23.10.2014 р., податковим повідомленням - рішенням від 28.10.2014 р. №0096121500; податковою вимогою 03.12.2012 р. № 84. Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги позивача, слід задовольнити. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 128, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд - постановив: Позов задовольнити. Стягнути з Фермерського господарства «Анона» (код ЄДРПОУ 32472073) в доход місцевого бюджету Новокиївської сільської ради ( МФО 852010, одержувач ГУДКСУ у Херсонській області, код ОКПОУ 37686257, код платежу 13050200, р/р 33210812700193) заборгованість по орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності в сумі 13984,40 грн. (Тринадцять тисяч дев'ятсот вісімдесят чотири гривні 40 коп.). Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Войтович І.І. кат. 8.2.3