ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
17 грудня 2014 р. м. Чернівці справа № 824/3195/14-а
Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Спіжавки Г.Г.,
за участю:
секретаря судового засідання Червоняк У.С.,
від позивача - Мойсова С.В.,
від відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кельменецького районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення допомоги по безробіттю,-
ВСТАНОВИВ:
Кельменецький районний центр зайнятості звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з ОСОБА_2 допомогу по безробіттю в розмірі 30503,52грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за заявою відповідача йому наказом директора Кельменецького РЦЗ від 23.10.2013 №НТ 131023 було призначено виплату допомоги по безробіттю як застрахованій особі залежно від страхового стажу.
14.02.2014р. виплату допомоги по безробіттю припинено в зв'язку з отриманням безробітним права на дострокову пенсію та 17.02.2014 року припинено реєстрацію як безробітного в зв'язку з видачею клопотання про достроковий вихід на пенсію безробітного до УПФУ України.
Однак, позивачем встановлено, що відповідач під час перебування на обліку Кельменецького РЦЗ належав до категорії зайнятого населення, а саме зарахований в штат Кельменецької митниці 26.03.1993р. та звільнений з посади 14.10.2013р. В підтвердження даної інформації складено акт розслідування страхових випадків обгрунтованості виплат матеріального забезпечення від 23.09.2014р. №104.
За період перебування на обліку в Кельменецькому РЦЗ з 15.11.2013 по 13.02.2014 відповідачу перераховано на розрахунковий рахунок допомогу по безробіттю в сумі 10214,09 грн. та відшкодовано управлінню Пенсійного фонду Кельменецькому районі фактичних витрат на виплату достроково призначеної пенсії за квітень-липень 2014 року в сумі 20289,43 грн.
Позивач повідомляє, що 29.09.2014 року на адресу відповідача направлено претензію про повернення коштів із копіями акта розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним від 23.09.2014 №104, наказу директора Кельменецького РЦЗ від 25.09.2014 №123 "Про відшкодування коштів" та розрахунками заборгованості, однак кошти в добровільному порядку відповідач не повернув.
Зазначає, що так як безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується в судовому порядку.
Відповідач позов не визнав та в письмовому запереченні пояснив, що попереджав центр зайнятості про те, що між ним та Чернівецькою митницею Міндоходів є судовий спір. Крім того, його ні з яким наказом не було ознайомлено, хоча він приїзжав неодноразово в бухгалтерію митниці за довідками.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Відповідач позов не визнав та наполягав на тому, що ним законно отримано допомогу по безробіттю.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та пояснення відповідача, перевіривши матеріали адміністративної справи, встановивши фактичні обставини в справі, проаналізувавши законодавство, що регулює спірні відносини, дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову з наступних підстав.
Судовим розглядом встановлено, що відповідач в період з 15.10.2013 року по 14.02.2014 року перебував на обліку в Кельменецькому районному центрі зайнятості.
16.10.2014 року - подав заяву про надання йому статусу безробітного.
Наказом директора Кельменецького РЦЗ від 23.10.2013 № НТ 131023 ОСОБА_2 було призначено виплату допомоги по безробіттю як застрахованій особі залежно від страхового стажу відповідно до ч. 1, 3, 4 ст. 22 ч. 1 ст. 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та пп.2.1. п.2 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності (понад 10 років - 70% середньої заробітної плати (доходу) залежності від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру: 100% - 90 календарних днів, 80% - 90 календарних днів, 70% - 540 календарних днів) та цим же наказом виплату допомоги відкладено у зв'язку з наданням особі вихідної допомоги або інших виплат при звільненні з ПОУ або закінченні строку повноважень за виборною посадою, що забезпечують часткову або тимчасову компенсацію втраченого заробітку з 23.10.201 року по 14.11.2013 року.
15.11.2013 року виплату допомоги по безробіттю ОСОБА_2 розпочато за наказом директора №НТ 131115. З 14.02.2014 виплату допомоги по безробіттю припинено у зв'язку з отриманням безробітним права на дострокову пенсію відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", ч. 1 ст. 49 Закону України "Про зайнятість населення" та 17.02.2014 року припинено реєстрацію як безробітного в зв'язку із видачею клопотання про достроковий вихід на пенсію безробітного до управління Пенсійного фонду України.
В результаті проведеного обміну інформацією між Державною службою зайнятості, Державною податковою адміністрацією та Пенсійним фондом України щодо розслідування страхового випадку та обгрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітному ОСОБА_2 було встановлено, що під час перебування на обліку в Кельменецькому районному центрі зайнятості він належав до категорії зайнятого населення. Кельменецьким районним центром зайнятості складений акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" від 23.09.2014 р. за №104.
Внаслідок проведеного розслідування страхового випадку встановлено, що ОСОБА_2 зарахований в штат Кельменецької митниці 26.03.1993 року на посаду інспектора згідно наказу Кельменецької митниці від 26.03.1993 №76-к та звільнений з посади 14.10.2013 року у зв'язку із реорганізацією та скороченням штатної чисельності Чернівецької обласної митниці, відповідно до п.1 ст.40 КЗпП України, згідно наказу Чернівецької митниці Міндоходів від 14.10.2013 року №272-о "Про звільнення ОСОБА_2.". В зв'язку із зміною дати звільнення, ОСОБА_2 здійснено перерахунок компенсації за невикористану відпустку та нарахована сума щорічної відпустки і надана відпустка з 15.10.2013 року по 12.12.2013 року, в зв'язку з чим змінено дату звільнення з 14.10.2013 року на 12.12.2013 року, про що внесено зміни до п.1 наказу Чернівецької митниці Міндоходів від 14.10.2013 року №272-о "Про звільнення ОСОБА_2".
Дату звільнення ОСОБА_2 змінено в наказі Чернівецької митниці Міндоходів №272-о від 14.10.2013 року на підставі постанови Чернівецького окружного адміністративного суду від 27 січня 2014 року по справі №824/3167/13-а та заяви ОСОБА_2 від 14.10.2013 року.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 27.01.2014 року по справі №824/3167/13-а, адміністративний позов ОСОБА_2 задоволено частково, визнано протиправним та скасовано наказ Чернівецької митниці Міндоходів від 14.10.2013 року №272-о, в частині дати звільнення ОСОБА_2 з посади інспектора митного поста "Росошани" Чернівецької обласної митниці Державної митної служби України з 14.10.2013 року, зобов'язано Чернівецьку митницю Міндоходів надати ОСОБА_2 невикористану відпустку з 15.10.2013 року звільнивши його в останній день відпустки та зобов'язано Чернівецьку митницю Міндоходів внести зміни до наказу Чернівецької митниці Міндоходів від 14.10.2013 №272-о щодо дати звільнення ОСОБА_2 в останній день відпустки. Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 15.05.2014 року по справі №824/3167/13-а апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишено без задоволення, а постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 27 січня 2014 року без змін.
Таким чином, у період перебування на обліку у позивача відповідач відносився до зайнятого населення, отримував дохід та достроково вийшов на пенсію.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що за період перебування на обліку в Кельменецькому районному центрі зайнятості з 15.11.2013 по 13.02.2014 року позивачем відповідачу перераховано на розрахунковий рахунок допомогу по безробіттю в сумі 10214,09 грн. та відшкодовано управлінню Пенсійного фонду в Кельменецькому районі фактичних витрат на виплату достроково призначеної пенсії ОСОБА_2 за квітень-липень 2014 року в сумі 20289,43 грн.
Відповідач не повідомив Кельменецький районний центр зайнятості про те, що дату його звільнення з Чернівецької митниці Міндоходів змінено на підставі постанови Чернівецького окружного адміністративного суду від 27.01.2014 року по справі №824/3167/13-а, що призвело до незаконного отримання ним допомоги по безробіттю та витрати на достроково призначену йому пенсію, що відшкодовані Кельменецьким РЦЗ управлінню Пенсійного фонду України в Кельменецькому районі.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 №5067-VI (далі - Закон №5067-VI) до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
Частиною першою статті 49 Закону № 5067-VI передбачено, що працівникам, трудовий договір з якими було розірвано з ініціативи роботодавця у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідацією, реорганізацією, банкрутством, перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, та військовослужбовцям, звільненим з військової служби у зв'язку із скороченням чисельності або штату без права на пенсію, яким на день вивільнення залишилося не більше півтора року до встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійного віку або віку, що дає право на призначення пенсії відповідно до законів України "Про державну службу", "Про статус народного депутата України", "Про прокуратуру", "Про наукову і науково-технічну діяльність", за умови їх реєстрації в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та відсутності підходящої роботи гарантується право на достроковий вихід на пенсію, якщо вони мають страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбачений абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Згідно частини другої статті 49 Закону № 5067-VI витрати на виплату пенсії, достроково призначену згідно з умовами цієї статті, та оплата послуг за її доставку відшкодовуються Пенсійному фонду України за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики та Пенсійним фондом України.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 № 1533-III (далі - Закон № 1533-III) кошти бюджету Фонду використовуються, зокрема, на відшкодування Пенсійному фонду України витрат, пов'язаних із достроковим виходом на пенсію осіб, зазначених у частині другій статті 20 цього Закону.
Частиною другою та третьою статті 36 Закону № 1533-III встановлено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Також, пунктом 1 підпункту 5.5 п. 5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 №307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2000 за №915/5136 (далі - Порядок) передбачено припинення виплати допомоги по безробіттю у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).
Згідно підпункту 6.14 п. 6 Порядку, якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин.
Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується в судовому порядку.
З огляду на встановлені в процесі судового розгляду обставини та положення чинного законодавства, що викладені вище, суд доходить висновку про те, що кошти, а саме, допомога по безробіттю та витрати на достроково призначену йому пенсію, що відшкодовані Кельменецьким РЦЗ управлінню Пенсійного фонду України в Кельменецькому районі - підлягають поверненню відповідачем так, як отримані незаконно з порушенням ст. 36 Закону № 1533-III.
За таких обставин адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 11, 71, 76, 79, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, АДРЕСА_1 на користь Кельменецького районного центру зайнятості (код ЄДРПОУ 21432422, вул. Головачука, 6, смт. Кельменці, Чернівецької області, р/р №37179032000005 в ГУДКСУ в Чернівецькій області, МФО 856135) допомоги по безробіттю в сумі 10214,09 грн. та витрат, пов'язаних з достроковим виходом на пенсію в сумі 20289,43 грн.
Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст. 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова складена у повному обсязі 22 грудня 2014 року.
Суддя Г.Г. Спіжавка
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2014 |
Оприлюднено | 24.12.2014 |
Номер документу | 41987891 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Спіжавка Георгій Георгійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Спіжавка Георгій Георгійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Спіжавка Георгій Георгійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні