Постанова
від 17.12.2014 по справі 820/18275/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

17 грудня 2014 р. № 820/18275/14

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Лук'яненко М.О. розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки "Куп'янський взаємний кредит" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить суд: стягнути з кредитної спілки "Куп'янський взаємний кредит" (63701, Харківська обл., м. Куп'янськ, площа Ленін, буд. 37, код за ЄРПОУ 37813224) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 (три тисячі чотириста гривень нуль копійок) грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за порушення кредитною спілкою "Куп'янський взаємний кредит" вимог Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" позивачем на підставі акту від 05.05.2014 року №15/15/4 застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 3400,0 грн., накладеного згідно постанови від 04.06.2014 року №15/15/4. На момент пред'явлення позову сума штрафу не сплачена, тому підлягає стягненню у судовому порядку.

Представник позивача у судове засідання не прибув, у позовній заяві окрім іншого просив суд слухати справу за його відсутністю.

Відповідач, в судове засідання свого представника не направив з невідомих суду причин, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно, про причини своєї неявки суду не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи чи розгляд справи за його відсутністю не надавав.

Згідно з ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд, повно та всебічно дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30.10.1996 року, державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011 (далі - Положення №1070/2011) визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Судом встановлено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, відповідно до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 20.11.2012 року №2319, за порушення КС "Куп'янський взаємний кредит" законодавства про фінансові послуги складено акт про правопорушення № 15/15/4 від 05.05.2014 року (а.с.19-20).

Відповідно до зазначеного акту, встановлені наступні порушення КС "Куп'янський взаємний кредит" чинного законодавства: відповідачем не надано до Нацкомфінпослуг документів, що свідчить про порушення спілкою п.п.7 п.6 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011.

На підставі акту № 15/15/4 від 05.05.2014 року позивачем винесено постанову № 15/15/4 від 04.06.2014 року про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг (а.с. 13-15).

Згідно зазначеної постанови до КС "Куп'янський взаємний кредит" застосовано штраф у розмірі 3400,00 грн. з встановленням строку для самостійної сплати до 04.07.2014 року.

Зазначені вище акт № 15/15/4 від 05.05.2014 року та постанова № 15/15/4 від 04.06.2014 року надіслані позивачем на адресу відповідача, та отримані останнім, про що свідчать підписи у зворотних поштових повідомленнях (а.с. 10, 17).

Доказів щодо оскарження постанови про застосування до кредитної спілки "Куп'янський взаємний кредит" штрафних санкцій до суду не надано.

Суд зазначає, що відповідно до положень ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 року №2664-ІІІ фінансовою установою вважається - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

В силу приписів п.п. 7 п.6 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011, Нацкомфінпослуг для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право: вимагати від посадових осіб фінансових установ, регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Нацкомфінпослуг, надання пояснень, необхідної інформації та документів, вилучати під час проведення перевірок на строк до трьох робочих днів документи, які підтверджують факти порушення актів законодавства.

Згідно статті 39 Закону №2664-ІІІ, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Положеннями п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону №2664-ІІІ передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, у вигляді накладення штрафу в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до ч.3 ст.41 Закону №2664-ІІІ штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Доказів щодо самостійної сплати відповідачем штрафу у розмірі 3400,00 грн. КС "Куп'янський взаємний кредит" надано не було.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 8 і 19 Конституції України, ст.ст. 7-11, ч. 1 ст. 158, ст. 159, ч. ч. 1, 2 ст. 160, ст. 161, ч. 1 ст. 162, ст. 163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки "Куп'янський взаємний кредит" про стягнення штрафу - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з кредитної спілки "Куп'янський взаємний кредит" (63701, Харківська обл., м. Куп'янськ, площа Ленін, буд. 37, код за ЄРПОУ 37813224) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 (три тисячі чотириста гривень нуль копійок) грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Суддя М.О.Лук'яненко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2014
Оприлюднено25.12.2014
Номер документу41995899
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/18275/14

Постанова від 17.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні