cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 08 грудня 2014 р. Справа № 804/16898/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді - Неклеса О.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Криворізької північної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Громадської організації «Криворізька міська молодіжна організація «Молодь Батьківщини» про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ :
Криворізька північна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - Криворізька північна ОДПІ, позивач) звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Громадської організації «Криворізька міська молодіжна організація «Молодь Батьківщини» (далі - відповідач), в якому просить припинити юридичну особу Громадську організацію «Криворізька міська молодіжна організація «Молодь Батьківщини».
В обґрунтування позову Криворізька північна ОДПІ зазначила, що Громадська організація «Криворізька міська молодіжна організація «Молодь Батьківщини» перебуває на обліку у Криворізькій північній ОДПІ як платник податків та інших обов'язкових платежів, проте документи податкової звітності не подає більше року, заборгованості по платежам до бюджету не має.
Частиною 11 статті 35 КАС України визначено, що у разі повернення поштового відправлення, яке не вручене адресату з незалежних від суду причин, вважається, що особа повідомлена належним чином. Відповідач не надав до суду заперечень проти позову та позов не визнав.
Дослідивши письмові докази по справі, суд доходить висновку, що позовна заява підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що Громадська організація «Криворізька міська молодіжна організація «Молодь Батьківщини» зареєстрована як юридична особа Виконавчим комітетом Криворізької міської ради Дніпропетровської області 16.04.2007 р., перебуває на податковому обліку у Криворізькій північній ОДПІ.
Положеннями ч.ч 1, 2 ст. 1 Закону України «Про громадські об'єднання» від 22.03.2012 р. № 4572-VI (далі - Закон № 4572-VI) визначено, що громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.
У відповідності до ч. 5 ст. 1 Закону № 4572-VI, громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.
Частиною 3 ст. 23 Закону № 4572-VI передбачено, що громадське об'єднання зі статусом юридичної особи, створені ним юридичні особи (товариства, підприємства) зобов'язані вести бухгалтерський облік, фінансову та статистичну звітність, бути зареєстрованими в органах доходів і зборів та сплачувати до бюджету обов'язкові платежі відповідно до закону. Надання громадським об'єднанням, створеним ними юридичним особам (товариствам, підприємствам) пільг, у тому числі з оподаткування, здійснюється на підставах та в порядку, визначених законом.
Положеннями п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено, що платники податку, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний (податковий) період не перевищують 10 мільйонів гривень, та неприбуткові установи (організації) сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації, яку подають до контролюючих органів за звітний (податковий) рік і не сплачують авансових внесків.
Платник податку, який за підсумками минулого звітного (податкового) року не отримав прибутку або отримав збиток, податкові зобов'язання не нараховував і не мав базового показника для визначення авансових внесків у наступному році, а за підсумками першого кварталу отримує прибуток, має подати податкову декларацію за перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року та за звітний (податковий) рік для нарахування та сплати податкових зобов'язань.
Відповідно до п.п. 16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов'язаний вести у встановленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом 49.2 статті 49 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно з довідкою Криворізької північної ОДПІ від 26.09.2014 р., відповідач з 07.08.2012 р. не подає до контролюючих органів податкову звітність.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 р. за № 755-IV, підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Положеннями п. 1 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців, в п. 2 цієї ж статті зазначається, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Способи та порядок припинення діяльності громадського об'єднання врегульовано положеннями ст. 25 та 29 Закону № 4572-VI.
Частиною 2 ст. 25 Закону № 4572-VI встановлено, що припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
З огляду на викладене норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону № 4572-VI, які регулюють питання реєстрації громадських об'єднань, їх припинення і не суперечать загальним нормам.
Пунктом 11.30 розділу 11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за № 1562/20300, передбачено, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та неподання протягом одного року до контролюючих органів податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник контролюючого органу приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Керівником контролюючого органу винесено розпорядження № 38-р від 10.09.2014 р. про підготовку матеріалів та подання до суду позовної заяви щодо припинення юридичної особи Громадської організації «Криворізька міська молодіжна організація «Молодь Батьківщини», яка не звітує понад одного року.
Відповідно до довідки Криворізької північної ОДПІ у відповідача відсутня заборгованість перед бюджетом.
За наведених обставин, суд приходить до висновку про задоволення позову.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163,183 2 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Припинити юридичну особу Громадську організацію «Криворізька міська молодіжна організація «Молодь Батьківщини» (код ЄДРПОУ 35005526).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, та підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Суддя О.М. Неклеса
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2014 |
Оприлюднено | 25.12.2014 |
Номер документу | 41996409 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Неклеса Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні