Постанова
від 16.06.2006 по справі 3/169/06-ап
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/169/06-АП

         

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

ПОСТАНОВА

Іменем України

              16.06.06                                                                             №   3/169/06-АП

суддя     Соловйов  В.М.

За позовом: Державної податкової інспекції у Гуляйпільському районі Запорізької області, м. Гуляйполе Запорізької області

до відповідача: Комунального підприємства  “Сільське комунальне господарство “Захід”, с. Комсомольське Гуляйпільського району Запорізької області

про стягнення податкового боргу з єдиного податку у розмірі 1 965,34 грн.

                

                                               суддя  Соловйов В.М.

                                               секретар судового засідання Іотова Н.П.

Представники:

від позивача: Домбровський Г.М., головний державний податковий інспектор юридичного відділу,  довіреність № 4105 від 25.05.2006р.

від відповідача: не з'явися

             

Розглядається позовна заява ДПІ у Гуляйпільському районі Запорізької області від 12.04.2006р. № 2668 до Комунального підприємства  “Сільське комунальне господарство “Захід” про стягнення податкового боргу з єдиного податку у розмірі 1 965,34 грн.

Справа розглядається за правилами Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України) відповідно до ст.2, 17, 50, п. 6, 7, 13 розділу VІІ “Прикінцеві та перехідні положення” КАС України.

Повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося, оскільки такої вимоги від представника позивача не надійшло.

Ухвалою господарського суду від 18.04.2006р. відкрито провадження в адміністративній справі № 3/169/06-АП, розгляд якої призначено на 26.05.2006р. о 10 годині 00 хвилин.

У зв'язку з неявкою представника відповідача, відповідно до п.3 ч.1 ст.128 КАС України розгляд справи відкладений на 16.06.2006р.

В судовому засіданні 16.06.2006р. проголошено тільки вступну та резолютивну частини постанови.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на ст. ст. 2, 16, 17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, п.11 ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”.

У позовній заяві зазначає, що відповідач має податкову заборгованість по сплаті єдиного податку в сумі 1 965, 34 грн.

Оскільки відповідач станом на 06.04.2005р. суму не сплатив, позивач вимушений звернутись до суду.

В судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги викладені у позовній заяві та просить позовні вимоги задовольнити.

Відповідач у судове засідання 26.05.2006р. та 16.06.2006р. не зявився, 16.06.2006р. надав клопотання, в якому просить справу № 3/169/06-АП розглянути без його участі, позовні вимоги про стягнення податкового боргу в розмірі 1 965,34 грн. визнає повністю.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, суд

ВСТАНОВИВ :

Комунальне підприємство “Сільське комунальне господарство “Захід” зареєстроване зареєстровано Гуляйпільською районною державною адміністрацією за №02140886Ю0010150 від 31 жовтня 2001 року та є юридичною особою.

Згідно свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності –юридичної особи місцезнаходженням КП “Сільське комунальне господарство “Захід” є  70232, Запорізька область, Гуляйпільський район,                 с. Комсомольське, вул. Лавренкова, 12.

13.12.2004р. відповідачем до податкового органу подана заява про видачу свідоцтва про право сплати єдиного податку.

У зазначеній заяві відповідач просив перевести його на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Крім того, відповідачем вказано в заяві дату переходу на спрощену систему оподаткування, обліку і звітності (01.01.2005р.) та зазначено, що йому відомі положення Порядку видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку суб'єктом малого підприємства –юридичною особою, граничний щомісячний термін сплати єдиного податку та сума єдиного податку, належна до щомісячної сплати.

Підприємством в порушення вимог  щодо своєчасності та обовязковості сплати єдиного податку, з квітня 2005 року припинено сплату єдиного податку.

Згідно даних обліку та звітності ДПІ у Гуляйпільському районі Запорізької області податкова заборгованість по сплаті єдиного податку станом на 06.04.2006р., рахується в сумі 1965,34 грн., що складається із наступного:

1. несплаченого платежу по єдиному податку за терміном сплати 20.04.05р. в розмірі 681,41 грн. згідно Розрахунку сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва –юридичною особою № 2387 від 19.04.2005р. У відповідності із п. 5.1 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181 від 21.12.2000р. податкове зобовязання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації (розрахунку), вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації (розрахунку). Вказане податкове зобовґязання не може бути оскаржено ні в судовому, ні в адміністративному порядку. Не сплачене у встановлений строк –20.04.05р. -  узгоджене податкове зобов'язання визнається податковим боргом.

2. податкового зобов'язання в розмірі 170,00 грн. по податковому повідомленню-рішенню № 0000171500/0 від 28.11.2005 року, винесеного на підставі Акту “Про порушення подання податкової звітності Розрахунку сплати єдиного податку суб'єктами малого підприємництва –юридичною особою за 9 місяців 2005 року” № 15-31380359 від 28.11.2005 року на підставі п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181. Вказане рішення отримано підприємством 28.11.2005р. і з цього часу податкове зобов'язання є узгодженим. З 08 грудня 2005р. це зобов'язання є податковим боргом.

3. податкове зобов'язання в розмірі 1113,93 грн. по податковому повідомленню –рішенню № 0004162302/0 від 21.09.2005 року, в якому сума штрафу на підставі п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181 визначена в розмірі 20 % узгодженої суми податкового зобов'язання. Вказане рішення отримано підприємством 22.09.2005р. і з цього часу податкове зобов'язання є узгодженим. З першого листопада 2005р. це зобов'язання є податковим боргом.

 Згідно із п. 5.2.1. ст. 5  Закону України № 2181 податкове зобов'язання, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податкового повідомлення-рішення. У даному випадку податкове повідомлення-рішення № 0000171600/0 отримано 28.11.05р., податкове повідомлення-рішення № 0004162302/0 отримано 22.09.05р. керівником КП “Сільське комунальне господарство “Захід” Сторожук Н.В., які ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржено. Податковий борг –це податкове зобов'язання, самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному або судовому порядку, але не сплачене у встановлений чинним законодавством термін.

ДПІ у Гуляйпільському районі Запорізької області вживались заходи в порядку ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, а саме: відповідачу було вручено першу податкову вимогу № 1/96 від 26 квітня 2005р. У зв'язку з непогашенням податкового боргу на протязі місяця боржнику вручено другу податкову вимогу № 2/119 від 01 червня 2005р. У пункті 2 податкової вимоги № 2/119 від 01 червня 2005р., податковий орган вимагає терміново сплатити суму податкового боргу. Однак, даних вимог керівник КП “Сільське комунальне господарство “Захід” не виконав, тобто безпідставно ухилився від сплати податкового боргу. На новостворений борг податкові вимоги не направляються. У разі несплати сум по вимозі проводиться примусове стягнення, до якого входить і стягнення в судовому порядку.

             Згідно картки особового рахунку ДПІ у Гуляйпільському районі Запорізької області, станом на 06.04.2006р. КП СКГ “Захід” має 1 965,34 грн. податкового боргу.

У зв'язку з несплатою відповідачем суми податкових зобов'язань на загальну суму 1965,34 грн.  позивач вимушений звернутися до господарського суду.

Оцінивши представлені докази, вважаю що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

Відповідно до п.3, 8 ст. 10 Закону України від 04.12.1990р. № 509-ХІІ “Про державну податкову службу в Україні” державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів,  а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів. Проводять перевірки фактів приховування і заниження сум податків, інших платежів.

Принципи побудови системи оподаткування в Україні, види податків і зборів (обовязкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обовязки і відповідальність платників визначаються Законом України від 25 червня 1991  року № 1251 “Про систему оподаткування” (зі змінами і доповненнями). У ст. 1 зазначеного Закону передбачено, що ставки, механізм справляння податків і зборів (обовязкових платежів), за винятком особливих видів мита, і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватись або змінюватись іншими законами України, крім законів про оподаткування.

         Контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обовязкових платежів) здійснюють органи, перелік яких визначено у ст. 2 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181 “Про порядок погашення зобовязань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”. Відповідно до цього Закону контролюючим органом є:

         Податкові органи –щодо справляння податків і зборів (обовязкових платежів), які направляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Крім цього, пп.10.1.1. п.10.1 ст.10  Закону України № 2181 встановлено, що податковий орган здійснює погашення податкового боргу, по –перше, шляхом стягнення коштів, а за їх недостатності –шляхом продажу інших активів платника.

КП СКГ “Захід” є платником єдиного податку згідно Указу Президента “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності субєктів малого підприємництва” №727/98 від 03.07.98р., згідно свідоцтва № 0807000185 про право сплати єдиного податку субєктом малого підприємства – юридичною особою від 17 грудня 2004 року.

У відповідності із ч.3 ст.3 зазначеного Указу ставка єдиного податку для субєктів малого підприємництва – юридичних осіб встановлюється 10 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), за винятком акцизного збору, у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку. Єдиний податок сплачується щомісячно до –20 числа наступного місяця (ст.3 Указу №727/98).

За результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) субєкти малого підприємництва –юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом, розрахунки про сплату єдиного податку, акцизного збору, а також платіжні доручення на сплату єдиного податку за звітний період з позначкою банку про зарахування коштів.

Податкове зобов'язання та податковий борг згідно п.п.1.2, 1.3 ст.1 Закону України від 21.12.2000р. №2181-III “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, або у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4 цього Закону платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання.

Пункт 5.1 вищеназваного Закону зазначає, що податкове зобов'язання, самостійне визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Згідно п.п.1.11 ст.1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкова  декларація,  розрахунок  (далі  -  податкова декларація)   -  документ,  що  подається  платником  податків  до контролюючого  органу  у  строки,  встановлені  законодавством,  на підставі  якого  здійснюється  нарахування  та/або сплата податку, збору  (обов'язкового  платежу).

Тобто, до заяви “Про право застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності” від 13.12.2004р., поданої відповідачем до податкового органу, застосовуються положення Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” щодо податкових декларацій.

Даний висновок суду підтверджується також змістом цієї заяви, в якій зокрема відповідачем зазначено про перехід на спрощену систему оподаткування, обліку і звітності з 01.01.2005р.

Таким чином, суми сплати єдиного податку є узгодженими відповідачем з 13.12.2004р. – дати звернення до податкового органу з заявою про застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

Згідно п.5.4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” узгоджена  сума податкового зобов'язання,  не сплачена платником податків у строки,  визначені цією  статтею,  визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до вимог п.6.2, 6.3 ст.6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового  зобов'язання  в установлені строки,  податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Податкові   вимоги   мають  містити  крім  відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті,  посилання на  підстави їх виставлення;  суму податкового боргу, належного до сплати, пені та   штрафних   санкцій;   перелік   запропонованих   заходів   із забезпечення сплати суми податкового боргу.

Податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше  першого  робочого  дня після   закінчення   граничного   строку  сплати  узгодженої  суми податкового   зобов'язання.   Перша   податкова   вимога   містить повідомлення  про  факт  узгодження  податкового  зобов'язання  та виникнення права податкової застави на активи  платника  податків, обов'язок  погасити  суму  податкового  боргу  та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня  від  дня  направлення (вручення) першої податкової вимоги,  у разі непогашення  платником  податків  суми  податкового  боргу  у встановлені   строки.   Друга   податкова   вимога   додатково  до відомостей,  викладених у першій податковій вимозі,  може  містити повідомлення  про  дату  та  час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Податкова   вимога  вважається  надісланою  (врученою) юридичній особі,  якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи  під  розписки  або  надіслано  листом  з  повідомленням про вручення.

Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення.

У разі коли сума податкового боргу, визначена у першій податковій  вимозі,  самостійно  погашається платником податків до виставлення другої податкової вимоги,  друга податкова  вимога  не надсилається.

Податкове повідомлення виставляється за кожним окремим податком,  збором (обов'язковим платежем).

Податкова вимога  повинна  містити  загальну суму податкового боргу та суми податкового боргу за кожним окремим податком, збором (обов'язковим  платежем).  

Вивчення матеріалів справи та дослідження податкових вимог №1/96 від 26.04.2005р., №2/119 від 01.06.2005р. свідчить про те, що вони видані позивачем саме у зв'язку з несплатою єдиного податку.

Відповідач не надав доказів про сплату ним податкового боргу в сумі 1 965,34 грн.

Відповідно до частини 2 статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Примусове стягнення податкової заборгованості –передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Відповідно до пункту 5 статті 48 Закону України “Про власність”, положення щодо захисту права власності поширюються також на особу, яка хоч і не є власником, але володіє майном на праві повного господарського відання.

Стаття 41 Конституції України встановлює застереження, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Згідно п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.

Згідно до статті 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про  стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Майном у Господарському Кодексі України визнана сукупність речей та інших цінностей (включаючи нематеріальні активи), які мають вартісне визначення, виробляються чи використовуються у діяльності суб'єктів господарювання та відображаються в їх балансі або враховуються в інших передбачених законом формах обліку майна цих суб'єктів.

Коштами у складі майна суб'єктів господарювання є гроші  у національній та іноземній валюті, призначені для здійснення товарних відносин цих суб'єктів з іншими суб'єктами, а також фінансових відносин відповідно до законодавства.

  Враховуючи викладене, а також те, що відповідачем визнано суму боргу у повному обсязі, господарський суд приходить до висновку, що позовні вимоги ДПІ у Гуляйпільському районі Запорізької області про стягнення активів у рахунок погашення податкового боргу у сумі 1 965,34 грн., що утворився внаслідок попереднього узгодження податкових зобов'язань, підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 87-98, ст.158-163, 167 КАС України, суд           

                              

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з  Комунального підприємства  “Сільське комунальне господарство “Захід” (70232, Запорізька область, Гуляйпільський район, с. Комсомольське,                             вул. Лавренкова, буд. 12, ЄДРПОУ 31380359, р/р №26002301184 в Гуляйпільському відділенні №5343 ВАТ “Державний ощадний банк, МФО 373168, р/р № 35238001000861 УДК у Запорізькій області, МФО 813015) на користь Державного бюджету України (отримувач місцевий бюджет Комсомольської сільської ради Гуляйпільського району №34217378600109 код 16050100, банк одержувач УДК у Запорізькій області, МФО 813015 код 23787474) 1 965 (одну тисячу дев'ятсот шістдесят п'ять)  грн. 34 коп.

Постанова  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано  заяву  про  апеляційне  оскарження,  але апеляційна  скарга  не  була  подана  у  строк,  встановлений  цим Кодексом,  постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

У  разі  подання  апеляційної скарги судове рішення,  якщо його  не  скасовано,  набирає  законної  сили   після   закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо  строк  апеляційного  оскарження  буде поновлено,  то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи,  які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права,  свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в  апеляційному  порядку  постанови суду першої інстанції повністю або частково.

Про апеляційне оскарження рішення  суду  першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції  викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення.

Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі.

Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

                  

            

Суддя                                                               Соловйов В.М.

Постанову виготовлено в повному обсязі 21.06.2006р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення16.06.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу41998
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/169/06-ап

Постанова від 16.06.2006

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Соловйов В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні