Постанова
від 25.12.2014 по справі 819/2880/14-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/2880/14-a

25 грудня 2014 р.м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої Дерех Н.В.

секретаря Хребетко І.І.

за участю:

прокурора Білецький Н.Т.

представника позивача Сопрун М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Прокурора м. Тернополя в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області) до Закритого акціонерного товариства «Терен-Цінні папери» про стягнення фінансових санкцій в сумі 5100,00 грн.,

в с т а н о в и в:

Прокурор м. Тернополя звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області) (надалі - позивач, Управління) до Закритого акціонерного товариства «Терен-Цінні папери» (надалі - відповідач, ЗАТ «Терен-Цінні папери») про стягнення фінансових санкцій в розмірі 5100,00 грн.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі, просили їх задовольнити, відповідачем були допущені порушення, а саме станом на 30.04.2014 року та по даний час не опубліковано регулярну річну інформацію в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; станом на 01.06.2014 року та на даний час не подана в Сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільської області Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярна річна інформація за 2013 рік; станом на 30.04.2014 року та на даний час регулярна річна інформація за 2013 рік не розмішена в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів. Відповідно Управлінням накладені штрафні санкції, шляхом винесення постанов №244-ПР-3-Е від 11.08.2014, №245-ПР-3-Е від 11.08.2014 та №256-ПР-3-Е від 11.08.2014, які відповідачем не оскаржені, однак штрафні санкції,які визначені даними постановами на суму 5100,00 грн. добровільно відповідачем не сплачені.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, заперечень проти адміністративного позову не надав та не представив поважних доказів не прибуття в судове засідання.

Суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної адміністративної справи та реалізації ними права судового захисту прав та інтересів, а тому можливо розглянути справу без участі та відповідача відповідно до положень ст. 128 КАС України.

Заслухавши у судовому засіданні пояснення прокурора, представника позивача, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого тих самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (надалі Закон), Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, до системи якої входять її територіальні органи.

Закон визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Статтею 5 Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Основні завдання Національної комісії України з цінних паперів та фондового ринку, її територіальних органів полягають у формуванні та забезпеченні реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, здійсненні державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів, додержання законодавства у цій сфері, захисті прав інвесторів, сприянні розвитку цінних паперів, застосуванні санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Статтею 8 Закону визначенні повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Зокрема, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Частиною першою статті 11 Закону передбачено застосування до юридичних осіб фінансових санкцій за не подання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Невиконання суб'єктами господарювання законних розпоряджень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, спрямованих на усунення порушень законодавства у сфері обігу цінних паперів, а також постанов про застосування фінансових санкцій, зачіпає інтереси держави, внаслідок чого виникає передбачене законом право у прокурора на звернення у суд з позовом для їх захисту.

Судом встановлено, що Прикарпатським територіальним управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - Управління) 04.07.2014року, на підставі постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, проведено перевірку у відношенні до емітента - Закритого акціонерного товариства «Терен - Цінні папери».

Відповідно до пункту 14 розділу І та пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 03.12.2013 №2826 (надалі - Положення), емітент, цінних паперів зобов'язані розкривати Інформацію у повному обсязі. Розкриття якої має здійснюватись шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі регулярна річна інформація) - у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Однак, всупереч вказаним вимогам закону підприємством, як емітентом, станом на 30.04.2014 року та на даний час не опубліковано регулярну річну інформацію в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Дане твердження не спростоване відповідачем.

За не опублікування регулярної річної інформації, на підставі пункту 5 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Управлінням прийнята постанова №244-ПР-3-Е від 11.08.2014 про накладення на емітента ЗАТ «Терен - Цінні папери» за правопорушення на ринку цінних паперів санкції у розмірі 1 700 грн., що підлягає перерахуванню в дохід Державного бюджету України на рахунок управління Казначейської служби України у м. Тернополі Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області.

Відповідно до пункту 14, абзацу 2 пункту 16 розділу І та пункту 4 глави 4 розділу II Положення, емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію. При цьому, розкриття регулярної річної інформації повинно здійснюватися в повному обсязі, в тому числі шляхом подання до територіального органу Комісії за їх місцезнаходженням - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Однак, всупереч вказаним вимогам закону Відповідачем, як емітентом, станом на 01.06.2014 року та на даний час не подана в Сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільської області Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярна річна інформація за 2013 рік, що підтверджується Журналом реєстрації регулярної квартальної інформації емітентів.

За неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, на підставі пункту 7 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Управлінням винесено постанову №245-ПР-3-Е від 11.08.2014 про накладення на емітента ЗАТ «Терен - Цінні папери» за правопорушення на ринку цінних паперів санкції у розмірі 1 700 грн., що підлягає перерахуванню в дохід Державного бюджету України на рахунок управління Казначейської служби України у м. Тернополі Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області.

Відповідно до вимог пункту 14 розділу І та пункту 4 глави 4 розділу II Положення емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі шляхом розміщення її в Загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Однак, всупереч вказаним вимогам закону Відповідачем, як емітентом, станом на 30.04.2014 року та на даний час регулярна річна інформація за 2013 рік не розмішена в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, що не спростовано відповідачем.

За нерозміщення інформації в загальнодоступній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, на підставі пункту 6 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Управлінням винесено постанову №246-ПР-3-Е від 11.08.2014 про накладення на емітента ЗАТ «Терен - Цінні папери» за правопорушення на ринку цінних паперів санкцій у розмірі 1 700 грн., що підлягає перерахуванню в дохід Державного бюджету України на рахунок управління Казначейської служби України у м. Тернополі Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області.

Факти вчинення зазначених правопорушень на ринку цінних паперів та вини ЗАТ «Терен - Цінні папери» підтверджуються постановами про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 04.07.2014 року за вих. №09/03-11/366, №09/03-11/367 від 04.07.2014 та №09/03-11/365 від 04.07.2014, актами про правопорушення на ринку цінних паперів №256-ПР-3-Е від 29.07.2014, №258-ПР-3-Е від 29.07.2014 та №257-ПР-3-Е від 30.07.2014, постановою про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів вих. №09.4-04/770 від 29.07.2014 та постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №244-ПР-3-Е від 11.08.2014, №245-ПР-3-Е від 11.08.2014 та №246-ПР-3-Е від 11.08.2014.

Постанови про накладення Управлінням штрафних санкцій №244-ПР-3-Е від 11.08.2014, №245-ПР-3-Е від 11.08.2014 та №256-ПР-3-Е від 11.08.2014. Відповідачем отримані, що підтверджується поштовими квитанціями про направлення цінного листа та описом вмісту цінного листа. Доказів оскарження вказаних постанов судом не отримано.

Станом на день розгляду спору емітентом штрафні санкції добровільно не сплачені до бюджету, внаслідок чого виник борг в сумі 5 100 грн.

Таким чином, виходячи з вищенаведеного, суд приходить до переконання, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

керуючись, ст. ст. 2, 6, 7, 72, 86, 160 -163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Терен-Цінні папери» (вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 22598943) 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп. фінансових санкцій в користь Державного бюджету України на рахунок Управління Державної казначейської служби України у м. Тернополі Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області, шляхом перерахування на р/р №31118106700002, МФО 838012, код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, код одержувача коштів 37977726.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копію постанови надіслати відповідачу.

Головуючий суддя Дерех Н.В.

копія вірна:

Суддя Дерех Н.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2014
Оприлюднено25.12.2014
Номер документу41999473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/2880/14-а

Постанова від 25.12.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Н.В.

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні