Постанова
від 18.12.2014 по справі 826/11675/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/11675/14 Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О.;

Суддя-доповідач: Сорочко Є.О.

П О С Т А Н О В А

Іменем України

18 грудня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Сорочко Є.О.

Суддів: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

при секретарі Грисюк Г.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальність "Верас" на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 жовтня 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальність "Верас" до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальність "Верас" (далі - ТОВ "Верас") звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - ДПІ у Подільському районі) про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 09.07.2014 р. №142/26-56-15-01-35.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 жовтня 2014 року в задоволенні позову відмовлено.

На вказану постанову ТОВ "Верас" подало апеляційну скаргу, в якій просить її скасувати та ухвалити нову постанову, якою позов задовольнити, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до матеріалів справи, з метою підтвердження господарських відносин позивача із платниками податків за період з 01.06.2013 р. по 31.05.2014 р., відповідачем здійснювалися відповідні заходи, за результатами яких складена довідка від 08.07.2014 р. №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки позивача щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.06.2013 р. по 31.05.2014 р.».

При цьому, у зв'язку з відсутністю позивача за податковою адресою, податковим органом було направлено державному реєстратору повідомлення від 08.07.2014 р. №771/26-56-18-05 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП.

Створеною розпорядженням ДПІ у Подільському районі від 13.02.2014 р. №12-р, комісією було встановлено:

- за результатом звірки встановлено відсутність факту реалізації та придбання товарів (робіт, послуг) за період з 01.06.2013 р. по 31.05.2014 р. (загальна сума здійснених операцій з постачання товарів (робіт, послуг) становить 0 грн., загальна сума здійснення операцій з придбання товарів (робіт, послуг) становить 0 грн.), що підтверджено висновком управлінням податкового аудиту від 08.07.2014 р. №941/26-56-22-01-16.

- платник подає податкові декларації з ПДВ протягом періоду з червня 2013 року по травень 2014 року з показниками, які свідчать про постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподаткування операцій 0,00 грн.

За висновками комісії, перелічені документи є підставою для анулювання реєстрації платника податку (позивача) на додану вартість у зв'язку з фактом відсутності оподатковуваних поставок протягом дванадцяти послідовних податкових місяців та відповідно до пп. «г» п. 184.1. ст. 184 Податкового кодексу України.

На підставі викладеного, відповідачем прийняте оскаржуване рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 09.07.2014 р. №142/26-56-15-01-35 на підставі пп. "г" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.

Відповідно до пп. "г" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачаная/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Згідно п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу. При цьому, анулювання реєстрації здійснюється на дату подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації.

Відповідно до п. 5.5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16 січня 2014 року №26, рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема: довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

З наведених норм вбачається, що анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі пп. "г" п. 1 84.1 ст. 184 Податкового кодексу України можливе лише за обставин неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.

Разом з тим, на підтвердження подання до ДПІ у Подільському районі податкових декларації з податку на додану вартість з червня 2013 року по травень 2014 року, позивачем надано суду відповідні податкові декларації за такий період та докази їх вручення, в яких задекларовані податкові зобов'язання та податковий кредит.

Таким чином, TOB «Верас» протягом 12 послідовних місяців до дати анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, подавало контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про наявність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Щодо висновків податкового органу про відсутність факту реалізації та придбання позивачем товарів (робіт, послуг) за період з 01.06.2013 р. по 31.05.2014 р., колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п. 73.5. ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Порядок направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби, затверджений наказом Державної податкової адміністрації України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» від 22.04.2011 р. №236.

Відповідно до положень ст. 73 Податкового кодексу України зустрічна звірка проводиться лише у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, а отже й висновки в тому числі щодо для з'ясування реальності господарських відносин та повноти відображення в обліку платника податків можуть бути зроблені та викладені у довідці за результатами проведення зустрічної звірки лише у випадку здійснення співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання.

Однак, в акті про неможливість проведення зустрічної звірки, відповідачем викладені висновки з приводу обставин здійснення позивачем господарської діяльності. При цьому, відповідачем не надано суду доказів надіслання позивачу запиту про подання інформації та її документального підтвердження за його податковою адресою рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто суб'єкту господарювання під розписку. Проведення зустрічної звірки позивача було здійснено за відсутності інформації, яка визначена у запиті.

Акт про неможливість проведення зустрічної звірки за своєю юридичною природою не може містити висновків щодо підтвердження або не підтвердження реальності здійснення господарський операцій за перевіряємий період. Зазначений етап контрольно-перевірочної роботи не передбачає здійснення податковим органом оцінки дотримання платником вимог податкового законодавства та аналізу змісту та характеру правовідносин, що стали підставою для формування даних податкового обліку платника. Питання правильності відображення платником в обліку проведених господарських операцій досліджуються податковим органом при проведенні податкової перевірки платника з дослідженням фінансово-господарських документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податку.

Отже, дослідження судом першої інстанції факту реальності вчинення господарських операцій за перевіряємий період є передчасним.

З огляду на викладене, відповідачем як суб'єктом владних повноважень не доведено наявність правових підстав для анулювання реєстрації TOB «Верас» як платника податку на додану вартість, а тому рішення ДПІ у Подільському районі від 09.07.2014 р. №142/26-56-15-01-35 є протиправним та підлягає скасуванню.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів не погоджується з висновками суду першої інстанції щодо відмови в задоволенні позову, а тому апеляційну скаргу TOB «Верас» необхідно задовольнити, постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 жовтня 2014 року - скасувати та ухвалити нову постанову, якою позов задовольнити, оскільки постанова ухвалена з неповним з'ясуванням обставин, які мають значення для справи та з порушенням норм матеріального права.

Керуючись ст. ст. 160, 196, 198, 202, 205, 207 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальність "Верас" - задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 жовтня 2014 року - скасувати та ухвалити нову постанову, якою позов Товариства з обмеженою відповідальність "Верас" - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві від 09.07.2014 р. №142/26-56-15-01-35.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в порядку та строки передбачені ст. 212 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Сорочко Є.О.

Судді: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

Повний текст постанови складено 23.12.2014 р.

Головуючий суддя Сорочко Є.О.

Судді: Горбань Н.І.

Межевич М.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2014
Оприлюднено26.12.2014
Номер документу42002816
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11675/14

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 07.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Постанова від 18.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 07.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 14.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні