Ухвала
від 02.12.2014 по справі 808/2166/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

02 грудня 2014 рокусправа № 808/2166/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Уханенка С.А.

суддів: Богданенка І.Ю. Кругового О.О.

за участю секретаря судового засідання: Сколишева О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14 квітня 2014 р. по справі № 808/2166/14 за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до державного реєстратора Запорізької міської ради Сергеєвої Тетяни Іванівни, державного реєстратора Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації Гордієнко Валентини Іванівни, третя особа: товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Трансавтобудсервіс» про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,-

ВСТАНОВИВ:

У березні 2014 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив зобов'язати державного реєстратора Запорізької міської ради направити до державного реєстратора Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації реєстраційну справу товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Трансавтобудсервіс» для взяття його на облік за попередньою юридичною адресою підприємства; зобов'язати державного реєстратора Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів стосовно міста знаходження юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Трансавтобудсервіс».

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 14 квітня 2014 р. в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з постановою суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати оскаржувану постанову та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Трансавтобудсервіс» 19.10.2009 р. зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено відповідний запис.

03.02.2011 року Державним реєстратором внесено запис 10741070007034830 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме зміна місцезнаходження підприємства на адресу: 69002, м. Запоріжжя, вул. Горького, 121.

Проте, відповідач не звертався до ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя за новим місцезнаходженням, ні з заявою про взяття на облік (форма № 1-ОПП), ні за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма 4-ОПП), що і стало підставою проведення перевірки місцезнаходження підприємства за юридичною адресою: м. Запоріжжя, вул. Горького, 121.

В результаті проведеної перевірки встановлено, що підприємство не знаходиться за вказаною адресою, що підтверджується довідкою про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 14.01.2014 р. за №128.

За таких обставин, позивач дійшов висновку про те, що підприємством надано неправдиву інформацію державному реєстратору щодо місця свого знаходження, а державний реєстратор безпідставно вніс ці відомості до Єдиного державного реєстру.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що при вчинення реєстраційної дії щодо внесення відомостей до Державного реєстру про місцезнаходження юридичної особи держаний реєстратор діяв в межах наданих повноважень, на підставі та у спосіб, що передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ч.1 ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до ст.29 цього Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Вимогою статті 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи проводиться у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.

Державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису. Тобто, інші підстави скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи не передбачені.

Щодо вимог позивача про зобов'язання державного реєстратора Запорізької міської ради направити до державного реєстратора Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації реєстраційну справу товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Трансавтобудсервіс» для взяття його на облік за попередньою юридичною адресою підприємства, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Статтею 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлено, що державний реєстратор після внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця зобов'язаний сформувати реєстраційну справу. Передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці (ч.1 ст. 14 вказаного вище Закону).

Оскільки судом не встановлено підстав для визнання недійсним внесених до ЄДР записів, то й підстав для повернення реєстраційної справи товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Трансавтобудсервіс» до державного реєстратора Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації, не вбачається.

З урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції було повно та всебічно встановлені обставини, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови не вбачається.

Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206 КАС України, суд, -

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області - залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14 квітня 2014 р.- залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий: С.А. Уханенко

Суддя: І.Ю. Богданенко

Суддя: О.О. Круговий

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2014
Оприлюднено26.12.2014
Номер документу42004617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2166/14

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 02.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 13.06.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Постанова від 14.04.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 27.03.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні