ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 24 грудня 2014 року 14:36 № 826/18733/14 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кобилянського К.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг доВідкритого недержавного пенсійного фонду «Друга пенсія» проліквідацію пенсійного фонду, ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Відкритого недержавного пенсійного фонду «Друга пенсія» про ліквідацію пенсійного фонду. Ухвалами суду від 03.12.2014 відкрито провадження, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в судовому засіданні на 18.12.2014. Позовні вимоги мотивовано порушенням відповідачем вимог Закону України «Про недержане пенсійне забезпечення», що призвело до виникнення підстав для ліквідації пенсійного фонду в судовому порядку. Відповідач в судове засідання не прибув, заперечень на позов не надав. Про дату час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, докази чого наявні в матеріалах справи. З заявами/клопотаннями про розгляд справи за його відсутності до суду не звертався. Справа розглянута в порядку письмового провадження відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України за відсутності необхідності заслуховувати свідків чи експертів. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне. Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.09.2014 № 2635 постановлено виключити інформацію про відкритий недержавний пенсійний фонд «Друга пенсія» (код за ЄДРПОУ 34979001; місцезнаходження: вул. Суворова, буд. 4, м. Київ, 01010) з Державного реєстру фінансових установ та анульовано свідоцтво про реєстрацію фінансової установи від 15.06.2007 серії ПФ № 89. Одночасно вказаним розпорядженням постановлено забезпечити подання позову до суду про ліквідацію фонду. Так, на виконання вимог частини п'ятої статті 12 Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з даним позовом. Досліджуючи надані до матеріалів справи письмові докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд зазначає наступне. Відповідно до статті 1 Закону України «Про недержане пенсійне забезпечення», недержавний пенсійний фонд - юридична особа, створена відповідно до цього Закону, яка має статус неприбуткової організації (непідприємницького товариства), функціонує та провадить діяльність виключно з метою накопичення пенсійних внесків на користь учасників пенсійного фонду з подальшим управлінням пенсійними активами, а також здійснює пенсійні виплати учасникам зазначеного фонду у визначеному цим Законом порядку. Недержавний пенсійний фонд - суб'єкт другого рівня системи пенсійного забезпечення - недержавний пенсійний фонд, який створений та діє відповідно до законодавства про недержавне пенсійне забезпечення, відповідає вимогам цього Закону для отримання ліцензії на надання послуг у накопичувальній системі пенсійного страхування (далі - пенсійний фонд - суб'єкт другого рівня). Частиною 2 ст. 6 Закону України «Про недержане пенсійне забезпечення» встановлено, що недержавне пенсійне забезпечення є для пенсійних фондів виключним видом діяльності. Провадження пенсійними фондами іншої діяльності, не передбаченої цим Законом, забороняється. Статтею 12 Закону України «Про недержане пенсійне забезпечення» встановлено, що засновник (засновники) пенсійного фонду зобов'язаний сформувати склад ради фонду відповідно до цього Закону до дня подання до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, документів для включення пенсійного фонду до Державного реєстру фінансових установ. Рада фонду після включення пенсійного фонду до Державного реєстру фінансових установ та реєстрації інвестиційної декларації, повинна укласти договори: - про адміністрування пенсійного фонду - з адміністратором, який має ліцензію на провадження діяльності з адміністрування пенсійних фондів; - про управління активами пенсійного фонду - з компанією з управління активами або з іншою особою, яка отримала ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами); - про обслуговування пенсійного фонду зберігачем - із зберігачем. У разі невиконання вимог частин першої і другої цієї статті протягом вісімнадцяти місяців з дня реєстрації пенсійного фонду як фінансової установи та/або у разі ненадходження пенсійних внесків до пенсійного фонду протягом цього строку Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, приймає рішення про скасування реєстрації зазначеного пенсійного фонду як фінансової установи та подає позов до суду про ліквідацію такого пенсійного фонду. Відповідно до розділу XVIII Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 28.08.2003 № 41 (у редакції розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 28.11.2013 № 4368) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2013 за № 2161/24693, виключення пенсійного фонду з Реєстру та анулювання Свідоцтва здійснюються у разі: - припинення пенсійного фонду в порядку, визначеному Нацкомфінпослуг; - невиконання вимог частини першої і другої статті 12 Закону та/або ненадходження пенсійних внесків до пенсійного фонду протягом вісімнадцяти місяців. Так, розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.09.2014 № 2635 постановлено виключити інформацію про відкритий недержавний пенсійний фонд «Друга пенсія» (код за ЄДРПОУ 34979001; місцезнаходження: вул. Суворова, буд. 4, м. Київ, 01010) з Державного реєстру фінансових установ та анульовано свідоцтво про реєстрацію фінансової установи від 15.06.2007 серії ПФ № 89. Вказане розпорядження від 11.06.2014 № 1797 направлено на адресу відкритого недержавного пенсійного фонду «Друга пенсія» 19.09.2014, проте поштова кореспонденція повернулась із відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 16-17 Том І). Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Станом на час розгляду справи в суді відповідачем не надано суду доказів оскарження розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.09.2014 № 2635, або заперечення на адміністративний позов. З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про ліквідацію відкритого недержавного пенсійного фонду «Друга пенсія» є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Оцінивши докази, наявні в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню. Керуючись статтями 69-71, 94, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - П О С Т А Н О В И В: 1. Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг – задовольнити повністю. 2. Ліквідувати відкритий недержавний пенсійний фонд «Друга пенсія» (код за ЄДРПОУ 34979001; місцезнаходження: 01010, ВУЛ. СУВОРОВА, 4, М.КИЇВ, ПЕЧЕРСЬКИЙ, УКРАЇНА) . Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя К.М. Кобилянський
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2014 |
Оприлюднено | 29.12.2014 |
Номер документу | 42009417 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кобилянський К.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні